Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Laura82 schreef:Natuurlijk kan je prima afvallen zonder eiwitten (alhoewel, nee helemaal zonder eiwitten kan niet, maar ik snap wat je bedoelt), dat beweert ook niemand. Maar het is ook onzin te stellen dat je alleen eiwit nodig heb bij zwaar sporten. Voor de meeste mensen is redelijk hoog in je eiwitten zitten een prima manier om snel en langer verzadigd te zijn, en spierafbraak te voorkomen.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen zoals jij, die heb je altijd.
linoleum schreef:Maar dat is natuurlijk logisch. Teveel eiwitten betekent hetzelfde als teveel kcal. En teveel kcal zorgt dat je aankomt.
En 0,8 gram eiwit per kg is dan misschien wel voldoende om spierafbraak te voorkomen. Maar je eet ook eiwitten om je langer vol te voelen. En ook omdat je spieren wilt opbouwen. Want meer spieren, betekent ook meer verbranding in rust. En dat moet je niet alleen willen als topsporter, maar ook als ‘gewone man of vrouw’.
ElviraKelan schreef:linoleum schreef:Maar dat is natuurlijk logisch. Teveel eiwitten betekent hetzelfde als teveel kcal. En teveel kcal zorgt dat je aankomt.
En 0,8 gram eiwit per kg is dan misschien wel voldoende om spierafbraak te voorkomen. Maar je eet ook eiwitten om je langer vol te voelen. En ook omdat je spieren wilt opbouwen. Want meer spieren, betekent ook meer verbranding in rust. En dat moet je niet alleen willen als topsporter, maar ook als ‘gewone man of vrouw’.
En hier ga je dus een denkfout maken.
Een te veel aan eiwit zorgt niet gelijk aan spieropbouw.
Wil je voldoen aan je spieropbouw dan is het gelijk bv een bakje kwark na het sporten nuttigen. Een half uur nadat je hebt gesport.
Een te veel aan eiwit zorgt nl niet per definitie voor spieropbouw wel voor vet opbouw want dit wordt zo omgezet
Verder moet natuurlijk iedereen doen waar hij zich goed bij voelt maar zo simpel als dat jullie dit bedenken zo werkt je lichaam dus niet
IMANDRA schreef:Mits je gewoon onder je verbrandingsniveau eet komt een gezond mens niet aan, maakt niet uit wat je eet. Eiwitten kunnen in je lichaam misschien omgezet worden naar iets anders, maar die worden gewoon verbrand. Je zit er wel lekker lang vol van dus als je afvalt zijn eiwitten ideaal.
Overigens hebben wij het over een normale eiwitinname, niet een extreme zoals bij krachtsporters.
xNavatu schreef:ElviraKelan schreef:Lieverds ik laat deze discussie voor wat het is
Degene die benoemt dat ik pure onzin loop te verkondigen zal ik dan maar keihard om lachen.![]()
Kom anders eerst ff met onderbouwing alsje wat beweert
ElviraKelan schreef:IMANDRA schreef:Mits je gewoon onder je verbrandingsniveau eet komt een gezond mens niet aan, maakt niet uit wat je eet. Eiwitten kunnen in je lichaam misschien omgezet worden naar iets anders, maar die worden gewoon verbrand. Je zit er wel lekker lang vol van dus als je afvalt zijn eiwitten ideaal.
Overigens hebben wij het over een normale eiwitinname, niet een extreme zoals bij krachtsporters.
Juist en een normale eiwit inname is toch echt 0,8, alleen eten we dit vaak niet maar meer
Citaat:It’s well supported by science that eating protein can increase the number of calories you burn by boosting your metabolic rate (calories out) and reducing your appetite (calories in) (1).
Protein at around 25–30% of total daily calories has been shown to boost metabolism by up to 80–100 calories per day, compared to lower protein diets (2, 3, 4).
Yet, probably the most important contribution of protein to weight loss is its ability to reduce appetite and cause a spontaneous reduction in calorie intake. Protein keeps you feeling full much better than both fat and carbs (5, 6).
https://www.healthline.com/nutrition/how-much-protein-per-day#weight-loss
Eating food can increase your metabolism for a few hours.
This is called the thermic effect of food (TEF). It's caused by the extra calories required to digest, absorb and process the nutrients in your meal.
Protein causes the largest rise in TEF. It increases your metabolic rate by 15–30%, compared to 5–10% for carbs and 0–3% for fats (1).
Eating protein has also been shown to help you feel more full and prevent you from overeating (2, 3, 4, 5, 6, 7, 8).
One small study found that people were likely to eat around 441 fewer calories per day when protein made up 30% of their diet (9).
Eating more protein can also reduce the drop in metabolism often associated with losing fat. This is because it reduces muscle loss, which is a common side effect of dieting (10, 11, 12, 13, 14, 15).
https://www.healthline.com/nutrition/10-ways-to-boost-metabolism#section1
ElviraKelan schreef:Ik peins er niet over en weet je waarom niet? Omdat ik mij niet zomaar laat beledigen want als je goed had gelezen weet je ook dat ik deze informatie heb van mijn diëtiste verbonden aan het ziekenhuis (nefrologie)
IMANDRA schreef:ElviraKelan schreef:Ik peins er niet over en weet je waarom niet? Omdat ik mij niet zomaar laat beledigen want als je goed had gelezen weet je ook dat ik deze informatie heb van mijn diëtiste verbonden aan het ziekenhuis (nefrologie)
Een eiwitinname bij een "ongezond iemand" is heel wat anders dan eiwitinname bij normale mensen met overgewicht.
ElviraKelan schreef:Lieverds ik laat deze discussie voor wat het is
Degene die benoemt dat ik pure onzin loop te verkondigen zal ik dan maar keihard om lachen.
linoleum schreef:ElviraKelan schreef:Lieverds ik laat deze discussie voor wat het is
Degene die benoemt dat ik pure onzin loop te verkondigen zal ik dan maar keihard om lachen.
Blij dat je dan in elk geval om me kan lachen. Verder zal ik me dan stil houden na vier jaar verdiepen in deze materie, zal er wel niets van weten hè.
ElviraKelan schreef:IMANDRA schreef:
Een eiwitinname bij een "ongezond iemand" is heel wat anders dan eiwitinname bij normale mensen met overgewicht.
Hoe kom je daar nu in vredesnaam bij?
Een eiwitbeperkend dieet wordt voorgeschreven bij een te veel aan uitscheiding van eiwitten. De hoeveelheid minimale eiwit inname blijft hetzelfde. Net als bij een zoutbeperkend dieet wordt dit echt niet anders. Voor iedereen is het slecht bv om meer dan 6 gr zout oer dag te gebruiken maar die 6 gram blijft echt wel gelijk.
Pak eens de link van het Voedingscentrum zou ik zeggen en lees die eens zou ik zeggen
Voor de rest stop ik echt met deze discussie. Jullie mogen overtuigd zijn van je eigen gelijk alleen in deze zitten jullie echt fout
ElviraKelan schreef:IMANDRA schreef:
Hoe kom je daar nu in vredesnaam bij?
Een eiwitbeperkend dieet wordt voorgeschreven bij een te veel aan uitscheiding van eiwitten. De hoeveelheid minimale eiwit inname blijft hetzelfde. Net als bij een zoutbeperkend dieet wordt dit echt niet anders. Voor iedereen is het slecht bv om meer dan 6 gr zout oer dag te gebruiken maar die 6 gram blijft echt wel gelijk.
Pak eens de link van het Voedingscentrum zou ik zeggen en lees die eens zou ik zeggen
Voor de rest stop ik echt met deze discussie. Jullie mogen overtuigd zijn van je eigen gelijk alleen in deze zitten jullie echt fout