Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 16:10

Nadine, let op je macro's, daar zitten minder eiwitten in :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 16:34

Die wraps lijken me ook zoo lekker! ga ze binnenkort eens proberen.
Gisteren eigenlijk wel een goed dagje gehad.

O: 1 kiwi, 1 tarwe boterham met boter en leverpastei
L: italiaanse slaschotel van jan linders met zelf nog 1 ei en augurk
T:/ zat nog vol van de sla
A: 1 varkensschnitzel met picalilly saus, 1 gekookte aardappel, 300 gram komkommer met yoghurt dressing
T: 185 gram magere yoghurt met gebroken lijnzaad en scheutje ranja
B: 3 kwartier spinning

Lijstje van vandaag:

O: 1 kiwi, 2 tarwe boterhammen met boter en leverpastei
L: 2 boterhammen met boter en leverpastei
T: 1 kiwi
A: Spinazieschotel
T: misschien vanavond na het sporten nog een kommetje magere yoghurt

B: 50 minuten bodypump en misschien nog een kwartiertje op de crosstrainer of loopband.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 17:17

Kayleigh_ schreef:
Nadine, let op je macro's, daar zitten minder eiwitten in :P

Hahaha i know right _O-
Ze hadden alleen de naturel maar Jierga heeft me afgeschrikt hahaha

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 17:19

Ik hou van zuur! :')

Ik ga hem zo kopen ik laat het wel weten!

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 17:27

Graag :+ Heb voor vandaag nog even een bak griekse yoghurt meegenomen hahaha :))

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 18:26

Hmm ik vind het lekker! Smaakt niet zuurder dan magere kwark. Griekse yoghurt is wel een stuk zoeter.
Hij is wat voller en romiger dan kwark. Ik ben fan!

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 18:42

Hier nog een fan van Skyr :j Nu vind ik magere kwark zelf ook lekkerder dan vruchtenkwark, dus dat zure maakt mij niet uit. Hij is overigens ook heerlijk als je er verse bosbossen doorheen gooit! Dat eet ik op mijn werk wel eens als lunch als ik maar een kwartiertje heb. De smaakjes heb ik nog niet geprobeerd.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 18:48

Oh dan ben ik wel benieuwd! Magere kwark vind ik ook gewoon lekker namelijk dus dan kan ik de zuurheid wel aan hahaha :)) Morgen eens meenemen :))

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 18:56

Ik vind 'm niet zo zuur, minder zuur dan magere kwark eigenlijk. Maar als je nooit naturel kwark of yoghurt eet, zal het wel even wennen zijn.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 18:58

Ohh dan moet het helemaal goed komen :))
Ik had m echt veeel zuurder verwacht dan magere kwark of yoghurt, daarom durfde ik 'm niet te nemen hahaha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 18:58

Ik vind magere yoghurt zonder ranja echt niet te eten. Ik vind het veeel te zuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 19:36

Ik heb twee potten Skyr en twee bakken kwark meegenomen, die laatste zijn ook in de bonus. Morgen zal ik dus wel aan m'n eiwitjes komen :P

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 19:39

Oeh lekker! :))

Ah nee ranja erdoor vind ik echt nasty _O- Vind het puur lekker fris, en als ik er iets van smaak aan wil dender ik er fruit ofzo door, een questbar, en in een uitzondering wel eens vanille vla, maar dat is echt heeel af en toe :+

Lijstje van vandaag:
L: 2 wasa crackers met kipfilet + whey shake
T: 250gr griekse yoghurt + questbar
A: blikje tonijn, 50gr huttenkase, halve rode ui, wat sla, komkommer, zongedroogd tomaatje,
100gr rode biet en 25gr appel + een meergranen wrap
T: mocht ik vanavond nog desperate worden (wat ik zeer betwijfel want ik heb moeite om mn avond eten op te krijgen :') dan word het milka denk ik :o :o

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 19:52

Ik vind yoghurt op zichzelf ook niet super lekker, zo kaal.. ik gooi er liever wat fruit door, of een proteïnereep ofzo. Griekse yoghurt + aardbei <3 Heerlijk.

Ik laat de Skyr ook een bakje meebrengen, ben wel benieuwd!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:31

Ik ga dit topic maar weer volgen, na de vakantie (wel een actieve ) was mijn buik zo van streek en ben ik helaas toch bijgekomen.
Uiteindelijk wil ik er 5 kilo weer af maar weet ik niet wat ik fout doe als ik bijvoorbeeld myfitnesspall invul. Ik heb meestal wel kcal over maar toch zakt de weegschaal niet :P

Als voorbeeld een lijstje van vandaag, ik werk in ploegen wat eten moeilijker maakt, zo ging vandaag de wekker al om 5u en ontbijt vult nooit genoeg tot smiddags en luch vult niet tot savonds :+

O: bio-volkoren "cornflakes" met yoghurt met lijnzaad
T: havermoutreep en appel
L: 3 sneden bruin brood met kaas
T: klein vierkantje chocolade en groenten
A: wrap met groenten en vegetarische burger
B: 5km gelopen

Qua beweging rijd ik 1 tot 4 paarden per dag en probeer ik 3 keer per week te gaan lopen van minimaal 5 tot 10km. Wanneer ik dit niet doe, direct een kilo bij :P Dus ik moet het toch qua voeding zoeken. Het enige wat onlangs is veranderd is dat ik af en toe een fles koude thee van arizona drink

Ik weet trouwens niet of jullie bekend zijn met de boeken van pascale naessens? Dan mag je alles eten maar niet gecombineerd. Dus bijvoorbeeld vlees + groenten, koolhydraten + groenten, kaas + groenten, ... op zich snap ik het idee erachter wel maar as vegetariër heb ik net de combinaties nodig om me te kunnen vullen

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:33

Kayleigh_ schreef:
Ik heb twee potten Skyr en twee bakken kwark meegenomen, die laatste zijn ook in de bonus. Morgen zal ik dus wel aan m'n eiwitjes komen :P

Ik heb ook een kilo kwark meegenomen :')

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:36

Ik ken die combinaties Farjen. Doe t nu ook. Tot 12 uur alleen fruit. Lunch bij mij brood met groenten. Diner vlees of vis met groenten.

Eet je wel eieren? Een groenten omelet vult lekker en is een super gezonde lunch. En als avondeten bijvoorbeeld gourgette spaghetti met groenten/tomaten saus en kaas. Dan heb je 0 koolhydraten gegeten en toch voedzaam en gezond.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 07:39

Mijn lijstje van gisteren:

O: 4 crackers met kipfilet
T: pakje melba toastjes
L: Appel, meal replacement bar
T:2 droge crackers, 3 smart protein cookies
A: 200 gram kibbeling, 2 crackers met kipfilet, 200 ml magere yoghurt
T: 4 Milano knabbels (41 cal)

B: niks, op school rondlopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 08:30

Mijn planning voor vandaag:

O: 400 gram magere kwark
T: 250 ml smoothie (sinaasappelsap, passiefruit, mango)
L: 200 gram waspeen, 450 gram Skyr yoghurt :P
T: 125 gram makreel in tomatensaus, 250 ml smoothie (sinaasappelsap, passiefruit, mango)
A: Spaghetti met zelfgemaakte bolognese saus en geraspte kaas

Direct na werk weer sporten en rustig wat krachttraining doen! Geen last gehad van vorige training dus durf het wel aan met m'n rug :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:52

Linsey1998 schreef:
Mijn lijstje van gisteren:

O: 4 crackers met kipfilet
T: pakje melba toastjes
L: Appel, meal replacement bar
T:2 droge crackers, 3 smart protein cookies
A: 200 gram kibbeling, 2 crackers met kipfilet, 200 ml magere yoghurt
T: 4 Milano knabbels (41 cal)

B: niks, op school rondlopen

Waarom eet je crackers als avondeten, en niet (veel gezonder) een portie groenten?

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:10

mies_dummy schreef:
Even een vraagje, hoe doen de dames het die fulltime werken? Ik krijg het best wel druk met school. Hoe doen jullie dat met sporten?

Blij dat iemand de vraag stelt hier, voelde mij al 'schuldig' omdat het mij dus echt niet meer lukt.

En wat jullie opsommen qua fitness-uren, steek ik ruimschoots in de paarden... Doen jullie dat dan niet, rijden? :)
Ik werk full-time + de zaterdag geef ik les. Op maandag, woensdag en vrijdag en zaterdag rij ik paard. Deze week op zondag ook wedstrijd. Enige vrije dagen dat ik dus heb (met vriend die in de horeca werkt), zijn dinsdag en donderdag. We gingen samen fitnessen op die dagen maar de laatste weken zijn we wat opgeëist door vrienden die dan wat leuk willen gaan doen, of ik die gewoon ook wel eens nood heb aan mijn lief zien. Geef ook eerlijk toe dat een paar uur tv kijken of iets gaan eten gezelliger is dan mij naar de fitness slepen, loop mijzelf nogal voorbij de laatste tijd merk ik :?

't lukt hier echt niet om de weegschaal nog naar beneden te krijgen, ben heel blij dat ze niet omhoog gaat, maar moet echt weer MFP gaan invullen enzo zodat ik er nog 2kg afkrijg... De motivatie is alleen wat weg :( Combinatie van druk op het werk + druk in de training met paard + veel lesgeven is wat veel om daarnaast ook nog super op dat eten te letten en mij schuldig te voelen omdat ik niet ook nog naar de fitness raak. Hmpf.

Maar jullie zijn allemaal wel heel goed bezig!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:13

Ik rij momenteel inderdaad niet meer... helaas :) Je hebt wel gelijk, als ik mijn paard nog zou hebben dan zou ik het ook echt niet redden om doordeweeks naar de sportschool te gaan. Niet zo gek hoor, dat het je met dat schema niet lukt! Niets om je schuldig over te voelen. Misschien kun je dan wel wat kritischer naar je eten kijken, zodat je toch blijft afvallen?
Laatst bijgewerkt door Eulogy op 17-09-15 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:13

Ik rijd wel paard, maar dat verschilt per week. Ik heb dan ook geen eigen paard(en). Meestal rij ik 1 a 2 keer per week paard.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:16

Mijn fitness uren steek ik ook in mijn dieren (honden en paarden) boeren fitness noem ik dat. Zeker als ik een paar stallen leeghaal, balen stro sjouw, kruiwagens te vol doe en dan toch de mestplank op duw...

Voor nu met rust op de bank valt het mij reuze mee dat ik de weegschaal nog niet omhoog zie gaan, al let is wel netjes op mijn eten. Het lijkt er zelfs op dat de wijzer (ja ik heb nog zo'n ouderwetse) iets onder de 90 staat. *\o/*

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:17

Ik weet het hoor! Eet op zich ook niet echt ongezond, weegschaal blijft stabiel. Heb nu de vaste gewoonte te ontbijten met griekse yoghurt op mijn werk (ik ben iemand die niet goed uit bed raakt, havermout schoot er dan vaak bij in, dan ging ik zonder ontbijt naar het werk en ging dan koeken eten :P ), dus da's alvast een goede nieuwe gewoonte. 's middags probeer ik niet teveel brood eten, 's avonds een normale maaltijd. Valt dus best mee, wat niét meevalt, is dat er na de zomerperiode hier op het werk weer koek en snoep à volonté staat 2m van mij en ik heb het ZO moeilijk om daar van te blijven... Probeer wel fruit te eten enzo maar het is mij nog geen 1 dag gelukt om niets te eten :( Moest ik dat al kunnen laten... Stomme verslavende suikers!

Edit, maar kijk, vanaf vandaag nieuw goed voornemen: geen koeken eten op het werk!