[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hannahaapje

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 21:02

Mandy, succes met het sporten! Het gaat er, zoals Karin al zei, weer snel af.
Valeria, gelukkig maar dat je geopereerd word want jee, als je niet meer kunt lopen, da's rot. Hopelijk gaan die 12 kilo er snel af.
Even snel vraagje tussendoor, hebben jullie nog een site waarop je een eetschema kunt maken en alles kunt berekenen enz wat je nodig hebt? Dus of je voldoende koolhydraten, eiwit, vet enz binnen krijgt en het een beetje in verhouding met elkaar is? Als het even kan zonder dat je een account hoeft aan te maken ;)

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 21:14

Dankje HannaHaapje, ik heb dit dieet eerder gevolgd en ben toen in 3 maanden tijd 18 kg kwijtgeraakt dus hopelijk gaat het er net zo snel af als de vorige keer.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 21:40

Succes dan maar. :)
Ik vul nu vanalles in in de eetmeter van het voedingscentrum, maar hier klopt echt helemaal niks van, een cherrytomaatje 1 stuk is 3 kcal? hu? ik dacht dat het 20 kcal per stuk was? net zoals ui, die opeens ook heel mager blijkt te zijn? ik raak helemaal in de war, oh jee :')
Zaterdag hebben we trouwens geitenkaas bij de kaaswinkel gekocht, omdat ik geitenkaas sinds een week of zo echt heerlijk vind net zoals mozzarella

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 22:08

Ik heb een zeer verkeerd beeld van energie volgens mij. :oo Ik dacht dat mijn kop groentesoep zo'n 200/300 was en nu zitten er in 3 koppen 70 kcal :') En zo zijn er nog zoveel meer dingen! En me magere kwark is slechter dan een tosti. |o Okay, dat laatste heb ik de afgelopen periode wel aan zien komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 22:09

Een cherry tomaatje bevat ook echt maar heel erg weinig he.. kan nooit 20 kcal per stuk zijn.

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 22:27

Hannahaapje, die gebruik ik ook altijd.

Valeria, welkom! Veel succes, ook met je operatie!

Vanavond vreselijk aan het zondigen geweest, eerst een flinke gourmet gehad en daarna een ijsbuffet... 2 volle borden ijs met flink wat slagroom op (ben gek op ijs). En net nog een kop warme chocomel met wat paaseitjes. Minstens 10 kilo aangekomen. Haha, denk dat ik Dinsdag mn wegen maar oversla want kan nooit veel goeds zijn. -_-

Mensen die niet flink pasen gehouden hebben hier? Of die gewoon slim zijn en zich keurig aan hun dieet hebben gehouden?

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 22:34

Rebeccaa schreef:
Een cherry tomaatje bevat ook echt maar heel erg weinig he.. kan nooit 20 kcal per stuk zijn.

Ja okee, maar 3 kcal ... da's helemaal niks, zelfs in een mandarijn zit nog 30.

Ohw lekker, nog iemand die gecourmet heeft, en die 10 kilo zal wel meevallen toch. :P En ik heb vandaag ook twee bolletjes ijs op sinds een maand of zo... stroopwafel en banaan. :P Kon niet kiezen tussen die twee, kokos, yoghurt, of citroen.
Mijn all-time-favorit: DROPIJS. *\o/* Die at ik in Denemarken iedere dag, was er helemaal geobserdeerd door. _O-
Ik had trouwens - toen zag ik nog niet in dit topic - toen ik naar zweden ging deze zomer de weegschaal mee genomen... :') Whaha ik was vroeger echt ongelooflijk, me ouders werden er gek van, zo'n ding neemt veel ruimte in natuurlijk.

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 22:37

Hannahaapje, ben ik niet de enige, haha! Jewel johhh MINSTENS 10. :+ hahaha nee joh,
Dropijs? Klinkt heerlijk! Ik at stroopwafelijs en slagroomijs vanavond, zo lekker!
Haha noo dat meen je niet? In de koffer? Hahahaha :') oh dan was je echt erg ja _O-

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 22:39

Nee onder de stoel van de auto :') Maar nu zou ik het eerlijk gezegd niet meer doen.
Aaahh ook stroopwafelijs. :D Maar warm is een stroopwafel lekkerder dan koud in de winter. :P

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 23:12

Heel erg bedankt voor de tips ikga het proberen

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 00:07

Iedereen gezondigd dus := , achja, moet kunnen die 2 dagen. Komende maand is er weer ruimte voor gezond eten en bewegen.
Hannah, springtouwen is inderdaad echt super zwaar :P. Heb er dan ook een gruwelijke hekel aan.
En een cherry tomaat 3 kcal geloof ik wel hoor, haha. Die dingen zijn heel klein, zitten voornamelijk vol met water dus denk niet dat er meer dan 5 kcal in zit. Mandarijnen zitten natuurlijk ook nog suikers in :)

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 00:16

YEEY! zojuist kaartjes gekocht voor de grote improvisatieshow met m'n vriend haha :D
Wou ik gewoon even kwijt..

Door de ijsverhalen krijg ik ook zin in ijs!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 08:58

Ijs doet me niet zoveel gelukkig :)

Zojuist gewogen en er is weer 1.2kg af. Nog 1.5 kg te gaan!!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 09:27

Zo. Nou ik heb de pasen overleefd! Tenminste, ik heb me toch wel een klein beetje misdragen gisteren := Ik begon netjes maar uiteindelijk dacht ik, moet kunnen, morgen weer een dag :o Suikervrij met Pasen is echt mission impossible.

Maar eigenlijk begint nu pas het ergste, er is namelijk veel over.. En dat achtervolgt je nog een week := Vandaag de draad gewoon weer oppakken en een extra uurtje sport ingepland :)

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 09:42

Valeria. Ga je voor en na foto's maken? Ben erg benieuwd!
Wel heftig zo'n operatie, succes!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 11:18

hannahaapje schreef:
Succes dan maar. :)
Ik vul nu vanalles in in de eetmeter van het voedingscentrum, maar hier klopt echt helemaal niks van, een cherrytomaatje 1 stuk is 3 kcal? hu? ik dacht dat het 20 kcal per stuk was? net zoals ui, die opeens ook heel mager blijkt te zijn? ik raak helemaal in de war, oh jee :')
Zaterdag hebben we trouwens geitenkaas bij de kaaswinkel gekocht, omdat ik geitenkaas sinds een week of zo echt heerlijk vind net zoals mozzarella

Daarom mag je cherrytomaatjes ook onbeperkt eten. Net zoals komkommer :) Met het eten zelf verbrand je de kcal al die je tot je neemt :)) Enjoy!

Vanmorgen gewerkt, veel gelopen dus ik mocht van mezelf wat extra's. Nu alleen oppassen dat ik niet meteen helemaal door sla. Daar heb ik soms nog wel een houtje van :=

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 11:47

Hier ook genoten van Pasen, gelukkig vandaag wat actiever. Scheelt dat ik thuis niet stil zit, altijd wel weer wat te doen met de dieren en net weer klein halfuurtje gefietst en met de hond gewandeld. Dus das beter dan stilzitten;)

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 13:02

@LynnDenise, jij bent echt bizar veel afgevallen zie ik nu op
je onderschrift! Jeetje wat knap.

Met Cherry tomaatjes ben ik niet bekend. Komkommer is wel heerlijk
maar eet ik eigenlijk ook te weinig.

Vandaag al heel de dag gezond, nu volhouden.
Tijdens koken prop ik van alles in m'n mond en
is die dag weer voor niets geweest. Stom hè?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 13:27

Vanmorgen gewogen, woog nog hetzelfde: 1,5 kg. Ik geniet nu van mijn laatste stukje paasstol, suikerbrood en nog iets waar ik de naam van niet meer weet haha. Nu is het ook op, en als ik zie wat ik normaal gesproken at met Pasen (paaseitjes, koekjes, enz enz) heb ik nu heel netjes gegeten, alleen een paar stukjes paasstol, suikerbrood en nog een soort zoete brood.. :) Lekker net paardgereden, ze liep zo fijn!! Ze is niet zo actief laatste tijd onder het zadel, dus nu veeeeeeeeel overgangen gereden en ze ging als een trein :D

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 15:06

hier met beide paasdagen gewerkt, dus gewoon lekker mijn mijn eigen eten gehouden! ;) niks extra!

Zometeen wel richting schoonmams, die had een perentaart gemaakt en veel over dus dat word mijn tussendoortje :o en we eten vanavond bij haar, vaak kookt ze wel gezond en anders moet ik gewoon niet teveel eten! :)
Morgen zal ik mij even wegen, maar gister gaf de weegschaal toch -1.8 aan en dat in een week!! maar zal morgen eens kijken of het nog zo goed is gegaan ;)

succes nog even dames met al dat lekkere eten van pasen :D !

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 15:26

Ach af en toe moet kunnen, denk ik maar :D

Heb net te ongezond gegeten met de lunch, maar mijn ontbijt en net mijn tussendoortje (eigengemaakte fruitsalade) zijn wel gezond :D en net ook 30 min flink gefietst + 30 min paardgereden + 5 min. touwtje springen (zonder springtouw, haha) en wil zo nog een end sjouwen met Diezel :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 17:46

Zo. Sportief dagje gehad :) Vanmorgen een uur en een kwartier geskeelerd en net een half uurtje hardlopen. Plan was om dag 1 van level 1 shredden van Jillian Michaels erachteraan te knallen, maar mijn benen gingen zo in protest tijdens het hardlopen dat ik besloot dat ik genoeg heb gedaan voor vandaag := Moeten de boel ook weer niet teveel overbelasten natuurlijk. Dus de shred bewaar ik tot woensdag! :)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 17:55

Verstandig om naar je lijf te luisteren :j

Mijn vriend had voor het gemak alle chocolade maar al opgegeten. Ergens baal ik er van, want ik vond dat ik wel een stukje mocht. Anderzijds is het misschien maar goed ook :P

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 18:03

Mijn avondeten van vandaag stelt niet heel veel voor.. hadden nog wat broodjes over van de brunch, dus die gooi ik zo even opnieuw in de oven :)
Niet heel gezond, maar ja :)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 18:06

Ik heb net ook een klein stukje chocolade gehad. Maar goed, ik vind dat het nog meevalt als ik kijk naar wat ik eerst altijd wilde eten op feestdagen. :) Heb vandaag ook lekker veel beweging gehad. Morgen wil ik gewoon weer netjes het lijstje van mijn diëtiste volgen :)