[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faelivrin

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 11:30

Iemand hier heel toevallig een koperspiraal gehad? :) Hoe was de menstruatie daarna?

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 11:39

Ja, en nog wel een paar hoor, doorzoek dit topic maar even op spiraal of koperspiraal.

Ik ben er alle sinds erg tevreden over, menstruatie is lange tijd gewoon hetzelfde gebleven maar nu eigenlijk minder, 2 dagen echt en daarna is het zo goed als voorbij. Maar, hoe minder koper er in de spiraal zit, hoe minder hevig de bloedingen.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 11:45

Ik bedoel eigenlijk de ervaringen wanneer de spiraal er weer uit gehaald is. :o Die ervaringen kon ik niet vinden, maar mijn vraag was ook niet heel duidelijk, sorry.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 11:56

Ah oké, sorry daar kan ik je (nog) niet mee helpen.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 19:48

Okay help.
Ik heb ineens bloedverlies. Ik moet donderdag eigenlijk gaan menstrueren.
Ik ben afgelopen week de pil 1x vergeten, toen nam ik de volgende dag (toen ik erachter kwam) twee pillen.

Het kan zijn dat het beschadigt is van binnen, want het raakt bij mij heel erg snel beschadigd van binnen, bijna elke keer weer raak, maar een dag later heb je geen rood slijm meer neem ik aan?

Maar waar ik vooral mee zit: dit kan geen zwangerschap oid zijn toch? Waar moet ik nog meer opletten om uit te sluiten dat dit zwangerschap is? Geld dat van menstruatie nog steeds wanneer je aan de pil zit?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 07:58

Ik denk eerder aan een doorbraakbloeding. Zwanger zou ik niet bang voor zijn. Als je vaak bloed na de seks is het wel slim om voor de zekerheid een keer een uitstrijkje te laten maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:33

Iemand ervaring met een mirena die 8 maanden na het zetten begint te zeiken? Heb de laatste weken achterlijke kramp (vergelijkbaar met het zetten) terwijl ik voorheen nergens last van had. Begint me inmiddels beetje op te breken :\ Ik ga sowieso naar de huisarts om te kijken of ie wel goed zit maar zou graag ervaringen horen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 03:54

Heb je ergens anders last van toevallig? Een keer vervelend gevallen ofzoiets, of stress?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:12

:n Geen gekke dingen. Stress misschien, maar dat was er ook toen ie net gezet was.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:22

Ik had ook heel af en toe pijn scheuten, bij bepaalde bewegingen of als ik even teveel had gedaan. Bleek bij het verwijderen van mijn (let wel) koperspiraal, dat er een klein knikje in het plastic zat. Volgens de arts had hij 'in de verdrukking' gezeten en dat gaf heel af en toe pijn. Was verder niets ten nadelen van bescherming, maar gaf dus wel pijn.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 15:16

Ik ben gisterochtend mijn pil vergeten te slikken. Deze heb ik toen ongeveer 7 uur later ingenomen.
Nu heb ik diezelfde avond al licht bloedverlies gehad, en vandaag (1 dag later) ben ik ongesteld geworden.

Kan het zijn dat mijn dosering te laag is? Het moet toch kunnen dat je een aantal uren later je pil slikt dan normaal?

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 17:50

Om te janken dit :') Ik was al vanaf 5 mei ongesteld voor t eerst na plaatsen van m'n spiraal, 3 weken geleden stopte dat eindelijk. Dacht ik, helaas is de ellende na 2 weken alweer begonnen en ben ik alweer een week ongesteld -O-

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 18:11

Bah smee... Hoor je helaas vaker.. Rede ook dat ik er niet 1 neem

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:23

Ja als dit nog heel veel langer aanhoudt heb ik echt de neiging om tegen de huisarts te zeggen ruk m er maar uit, ellendig ding :') Seks terwijl ik bloed is ook niet helemaal mijn ding dus als anticonceptie heb ik er tot nu toe ook vrij weinig aan _O-

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:28

Smee__ schreef:
Ja als dit nog heel veel langer aanhoudt heb ik echt de neiging om tegen de huisarts te zeggen ruk m er maar uit, ellendig ding :') Seks terwijl ik bloed is ook niet helemaal mijn ding dus als anticonceptie heb ik er tot nu toe ook vrij weinig aan _O-

Jawel! Dat is juist hééééle goede anticonceptie! :')
Nee, heel vervelend. Ik heb de jaydess spiraal en zat na 3 wdken licht bloedverlies daarna braaf in mijn cyclus. Kan er bijna een wekker op zetten. :)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 02:31

Hoe denk je dat ik aan die pandapunten kom? :') Of wacht, niet het goede topic daarvoor _O-

Maar ideaal zeg! Heb er hier nog nooit van gehoord eigenlijk, ik kreeg bij de huisarts ook alleen maar de "keus" tussen koper of mirena.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 08:04

Zit best nog wel verschil en soorten in eigenlijk, ik heb een erg kleine koper spiraal, net om dat soort problemen als teveel bloeden te vermijden. Er is echt een markt voor dat soort dingen :Y)

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 13:32

Ik had de T-safe, koper. Maar er is inderdaad heeeel veel te krijgen op dat gebied, haha. Eerste 3 maanden onwijs veel last gehad daarna viel het mee, heel af en toe een steek. En de menstruatie was niet leuk. Verder wel plezier van gehad, opzich.. Maar voor mij ook nooit meer zo'n ding.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 13:36

Smee__ schreef:
Hoe denk je dat ik aan die pandapunten kom? :') Of wacht, niet het goede topic daarvoor _O-

Maar ideaal zeg! Heb er hier nog nooit van gehoord eigenlijk, ik kreeg bij de huisarts ook alleen maar de "keus" tussen koper of mirena.

Pandapunten bespreking houden we elders :+

De Jaydess is niet in NL verkrijgbaar. Absurd natuurlijk. Hij is kleiner dan de Mirena met minder hormonen. Maar NL heeft liever dat jonge meiden een extra dosis hormonen binnen krijgen, geloof ik. -O-
Hier in Spanje is hij standaard voor iedere vrouw die nog nooit zwanger is geweest en een hormoonspiraal wil. De mirena is voor diegenen die wél ooit zwanger zijn geweest.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 13:55

schuift ook maar eens 'gezellig aan'

gewoon om even van mij af te schrijven.

gewone pillen hebben voor mij nooit iets gedaan, ik kreeg er alleen maar alles van wat het zou moeten voorkomen.

Na jarenlang gedonder rond mijn ongesteldheid wordt het de laatste jaren steeds ernstiger.. Met als toppunt vorig jaar november.. zoveel rugweeen en zo misselijk dat ik niet eens in bad kon blijven liggen en uiteindelijk in eva's kostuum op mijn rug bruggend en dan weer overstrekt op de koude tegels van de badkamer verlichting zocht.. Terwijl mijn vriend de HAP belde, was mijn geluidsniveau blijkbaar zo hoog en mijn spraak zo verward, dat de HAP er heilig van overtuigd raakte dat ik daar lag te bevallen, ondanks dat we dit uitsloten.

Tien minuten later stond de HAP met twee man en een vrouw bewonderingswaardig toe te kijken hoe ik daar geparkeerd lag en schoven ze een badkamermatje onder mij, want die tegels waren wel erg koud (uh, mijn minste zorg).. Ze constateerde dat ik bloedde.. JA, ik ben ONGESTELD duhhhh... dat kwam er dan nog wel coherent uit..

Na diclofenac injectie die niets uithaalde, volgde nog twee shots morfine voordat de pijn eindelijk onder controle was. Net op tijd, want ze stonden op het punt om een ambu te bestellen en mij op te laden (misschien hadden ze dat gewoon moeten doen?).

Dit was de hevigste, maar daarna heb ik nog zeker 4x in mijn hoofd geroepen 'bel de HAP maar weer'. maar op de een of andere manier kwamen die woorden nooit voorbij mijn lippen terwijl ik door het huis strompelde, aan kastje hing, of op de grond lag omdat de harde ongrond de minste pijn aan mijn rug gaf..

de maat was vol, dus mirena spiraal laten plaatsen.. Helaas binnen een maand flinke klachten alsof er een ongesteldheid onderweg was.. Aanval van zware rugpijn en buikkramp duurde een uur of twaalf en zakte daarna weer naar acceptabel niveau. Een week later bleek bij de controle echo dat de spiraal er bijna helemaal uitgewandeld was, dus deze werd verwijderd.

Een week daarna (drie weken terug), nieuwe poging.. Dit keer geen helse pijn bij plaatsen, directe echo.. Yes hij zat goed.. nauwelijks spotting en voelde mij prima. tot vorige week maandag.. daar was de pijn weer, ik moest duidelijk ongesteld worden, woensdag hevig bloeden, dus ik check inwendig en ja hoor daar voelde ik toch duidelijk een stukje van het spiraal eruithangen.. Afspraak gemaakt met gyno voor de volgende dag.. Maar de pijn werd weer zo hevig, waarbij het uitstraalt naar rug, liezen en benen, dat ik uiteindelijk een spoedafspraak kreeg..

spiraaltje is inmiddels weer verwijderd en bij de vervolgafspraak kwam het woord ter tafel, waarschijnlijk heb ik endometriose want een boompje van 13mm en een licht gekantelde baarmoeder kunnen de klachten niet verklaren.. gelukkig hebben ze mij nu gezien tijdens een aanval en werd ik direct serieus genomen.. kortom om mijn lange verhaal in te korten

om 15.30 heb ik een afspraak met de anesthesioloog om zodra die groen licht geeft nog voor mijn volgende periode een laparoscopie te doen om te kijken wat er nu precies gaande is in mijn buikholte en eventuele haarden als het kan weg te branden..

eventuele ervaringen met de behandelingen van endometriose hier zijn welkom..
pil is geen oplossing helaas en spiraaltjes mogen niet (nooit) meer geplaatst worden
Dus met name ervaring op het gebied van behandeling dmv operatie en pijnbestrijding gezocht.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 14:08

Jeetje wat ontzettend heftig zeg! Dan valt dat van mij nog in het niet := Heb geen tips voor je, maar wil je wel even sterkte wensen!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 15:03

Jeminee elenaMM77. Wat een heftig verhaal! Ontzettend veel sterkte gewenst. Ik heb geen ervaring..

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 17:25

inmiddels terug van de afspraak met anesthesioloog, groen licht gekregen om onder zeil te gaan.
dus nu is het wachten op het telefoontje met de datum.. voor zover ik proefde komt mijn weekje vakantie met herstel in acht genomen eind september niet in gevaar.. dus hopelijk inderdaad ruim voor die tijd mogelijk

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:54

woops dat is snel, ik wordt net gebeld dat er maandag een operatie uitvalt en ik er tussen geschoven kan worden.. gelukkig, eind september ga ik een weekje weg dus dat komt dan niet in de knel met herstel.