Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

emr

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 00:09

Sorry dat ik hier zo kom binnen vallen. Hebben mensen ervaring met wielerkleding van Bianchi?

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 05:20

Mogge,

Welkom..
Wat een leuke fietsen zie ik langs komen.

Qua training gewoon lekker km maken rustig aan en lijf laten wennen aan de houding.
Dat sportrusten doet ook racefiets training .?

Hybide pedalen geen ervaring mee ik heb spd op mijn race en gewone op mijn MTB.

Kleding Bianchi heb ik niet kan ik je niet mee helpen.

Ik hoop vanmiddag en anders morgen nog even rondje te maken verder heb ik geen tijd dit weekend.
Volgende week weer wat meer doen.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 14:56

Renee1991 schreef:
Ja, die had ik bij aanschaf op m'n fiets zitten, maar ik gebruikte ze noooooooit.
Mooie fiets wel! Wat zit er voor afmontage op?

Shimano Claris 2x8. Voor alles info: https://www.cube.eu/cz/2018/bikes/road/ ... reen-2018/

Pedalen (Shimano SPD-M520) en bidonhouder heeft de verkoper er toch maar op laten zitten, valt weer mee.
Vanavond ff op kleding schoenen en bidon uit. Iemand ervaring met decathlon-kleding?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 16:10

Leuke fiets en welkom Frank! Mijn vriend rijdt ook op een Cube Attain maar wel met een andere afmontage.

Ik heb een broekje van de decathlon maar die draag ik alleen als alle andere in de was zitten :7. Hij zit echt lang niet zo lekker als de broeken van de iets duurdere fietskledingmerken. Bovenkleding en sokken vind ik wel prima. Ik zou persoonlijk gelijk wel een broek met goede zeem kopen want dan hou je nog een beetje lol in het fietsen, ook na de eerste rit :+.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 20:57

Welkom...

Ik zou idd niet besparen op een goede zeem.
De lol is er snel af als je erg veel zadelpijn hebt.
Rustig opbouwen is ook belangrijk.

Ga morgen weer fietsen vandaag niet fit dus niks gedaan.
Of mijn man zet mij af en ik fiets naar huis of we spreken ergens af en hij komt daar op de motor naar toe even zien wat het weer precies doet hoelang ik mijn route ga maken.

En mijn houder voor mijn telefoon op de fiets is stuk dus die eerst even snel halen in de winkel.
Makkelijk voor de route.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 08:16

@IMAY, gefeliciteerd met je nieuwe ros! En ja, het is een dure hobby dus ik kan me voorstellen dat je eerst kilometers gaat maken voordat je er meer in gaat investeren :j Leuk om te lezen over het 'vogels kijken' :D

@Noeps, een hele marathon? Wat knap! Wel zuur dat je er 6 april niet heen kon; hopelijk gaat het in het najaar weer door.

@frankiej, welkom en ook jij gefeliciteerd met je nieuwe fiets! Hybride pedalen heb ik ook overwogen maar nooit geprobeerd :+ Er schijnen ook van die plaatjes te bestaan die je in de klikpedalen kunt klikken zodat het platte pedalen worden. Denk dat ik dat zelf eerder zou doen :) Ik zou idd een goeie fietsbroek kopen; voor shirtjes etc kan Decathlon vast prima!

@emr, ikzelf niet, maar ik ken wel iemand met Bianchi-kleding. Hij is erg tevreden. De maten vallen wel klein uit, dacht ik. Tengere Italiaantjes :P

@scooby, voel je je weer wat beter?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 09:05

@Franki en Noeps ;

Zelf geef ik liever meteen iets meer uit voor goede
kleding . :o
Vooral een broek moet goed zitten .En bovenkleding moet
ademend zijn .Vooral voor het voor en najaar .
En met een beetje geluk scoor je goede merkkleding in
de sale .

Zo gisteren voor het eerst weer mijn tijdritfiets van stal gehaald <3
Met een PR op de 20 KM in 33 minuten en 25 sec *\o/*

Dadelijk mijn Langma ophalen , kort dag besloten dat ik er toch een andere fietscomputer op wil .
Eentje die de wattage L en R tijdens het fietsen aangeeft .
Men gunt zich verder niets hé _O-

Afbeelding

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 22:47

Time2Tri schreef:

Dadelijk mijn Langma ophalen , kort dag besloten dat ik er toch een andere fietscomputer op wil .

[ [url=m/h9k9L2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gave fiets, niet dat ik er veratand van heb maar hij zoet er erg strak uit...

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 00:07

Hey leuk, een hoop nieuwe mensen hier! Voor de nieuwe onder ons, we hebben ook een Bokt clubje op Strava. Dan kan je een beetje zien wie wat uitspookt en elkaar uiteraard kudo's geven. https://www.strava.com/clubs/500197/recent_activity
Ik lees nog steeds trouw mee, maar ik heb verder niet zo veel te melden eigenlijk.

Onze studentenwielervereninging ligt helemaal plat. Ik zit momenteel in het bestuur als voorzitter dus wel een gekke situatie zo. Met de trainers hebben we wel het eea geregeld voor solo trainingen. Zo hebben we bijvoorbeeld voor (voornamelijk de wedstrijdrenners) een Strava segementen competitie. Er zijn 5 segmenten waarop je kan 'jagen' er er zijn meerdere prijzen te winnen. Dus niet alleen voor degene(n) die de KOM/QOM pakt, maar bijvoorbeeld ook voor degene die de meeste pogingen doet, een sprinttrui, een bergtrui etc. Erg leuk! Ook inmiddels al een flink aantal fanatieke leden. Al mis ik het ledencontact en de gezamenlijke trainingen wel heel erg, moet ik zeggen. Toch wel minder motivatie/moraal om fanatiek te trainen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 08:43

IMAY1990 schreef:

Gave fiets, niet dat ik er verstand van heb maar hij ziet er erg strak uit...[/quote]

Dit is mijn race paardje zeg maar <3
Het frame en de geometrie is aerodynamisch , en je zit er
heel compact op .
Deze snijd echt door de lucht , en is echt heel anders fietsen
dan op mijn mooie Langma .
Heb echt een verschil tussen die twee beauty,s gemerkt .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 08:45

Time2Tri schreef:

Haha! :D Ach, stiekem snap ik het wel, dan kun je tijdens het fietsen nog corrigeren. En dat PR, wauw! :wow: Echt knap.

@Susan, leuk dat je weer even wat laat horen! En wat een leuk idee met die segmenten, ook dat het niet alleen om de snelste gaat. De wielerclub hier doet alleen Zwift-competities, maar dat heb ik niet. Snap wel dat het minder motiverend is; samen trainen is toch heel wat anders!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 08:54

Susan88 schreef:
Al mis ik het ledencontact en de gezamenlijke trainingen wel heel erg, moet ik zeggen. Toch wel minder motivatie/moraal om fanatiek te trainen.

Dat heb ik ook ....zal echt blij zijn als de sportschool weer
open is en alle trainingen weer normaal zijn .
Maar ben bang dat dat nog wel even gaat duren .
Gelukkig krijgen we van onze trainer wel een trainingsschema.

En gisteren heb ik via de Ironman Virtual Races club een
" Race " gedaan .Run( 1,5 km )-bike( 20 km )-run (5 km)
De drie onderdelen kon je in een bepaald tijdsbestek doen in een willekeurige volgorde .
Vrijdag was ik met fietsen al te vroeg gestart , dus dat telde niet mee .Jammer want gisteren was ik ca 1 min langzamer .

Was erg leuk om te doen , toch een beetje een wedstrijd gevoel gehad . De 1,5 km liep ik in een 5:10 pace , de 5 km in een 5:20 pace . Daar ben ik zeer tevreden mee , ben niet zo,n snelle loopster . En over de 20 km fietsen 34:40 gedaan. Maar wel vooraf de twee looponderdelen gedaan .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 08:57

culaccino schreef:
Haha! :D Ach, stiekem snap ik het wel, dan kun je tijdens het fietsen nog corrigeren. En dat PR, wauw! :wow: Echt knap.

Anders is het toch compromissen maken voor mijn
gevoel. :o
En ...de Corona tijd heeft toch zijn voordelen .
Ik merk gewoon dat ik minder geld nu uitgeef .Waar ik anders toch sneller een kleine boodschap ga doen , of zo tussendoor kleine bedragen uitgeef .
Dus het kon ook gewoon .

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 09:17

Leuk die virtuele race! En ik heb me aangemeld bij de stravaclub :).

Ik mis het trainen in groepsverband ook enorm. Hardlopen doe ik nog wel samen met een vriendin (op gepaste afstand) maar we verzaken de intervaltrainingen een beetje :7. Maar goed ik had een waardeloze start van de clubcompetitie, dus dat mag mooi een drijfveer zijn om weer wat gerichter te gaan trainen.

Heeft iemand van jullie ervaring met start2bike of een andere cursus? Lijkt me wel eens nuttig om, zodra de omstandigheden het toelaten, daar iets mee te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 09:40

Ik ben wel begonnen met een beginnerscursus, maar dan eerst bij de studentenwielervereniging. Daar heb ik wel baat bij gehad, ik was een totale noob :D

We leerden veel handigheidjes m.b.t. houding, sturen, balans, (nood)remmen, bochten rijden, fietsen in groepen en daarnaast wat dingen over fietsonderhoud. 5 lesjes, daarna kon je gewoon meetrainen. Heb een blauwe maandag meegetraind en toen moest ik het aluminium ros een jaartje laten staan. Daarna ben ik verhuisd en wilde ik bij de wielervereniging hier. Ik heb opnieuw een beginnersclinic gevolgd (ook 5x denk ik?) om vooral weer even te wennen aan het fietsen in groepen.

Start2Bike kende ik niet, maar zo te lezen is het wel vergelijkbaar. Ik heb er wel veel aan gehad!

Ik zou zelf nog wel meer van zulke trainingen willen, ook om mijn techniek te verbeteren. Helaas hebben ze bij de wielerclub hier geen trainingen. Er is een zomeravondcompetitie en er zijn verschillende groepen met verschillende tempo's waarbij je kunt aansluiten op vaste avonden. Af en toe een clinic, maar dat is dan een keer baanwielrennen of zo. Dat vind ik wel jammer. In Groningen leerde ik elke training wel wat nieuws! Maar wel gezellig en motiverend, die groepen :j

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 09:51

Ja, zoiets zou ideaal zijn inderdaad. Jammer dat ik niet meer studeer want hun cursus klinkt top :)).

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 20:49

Time2try das een mooie en aparte fiets! Wow das nog eens een pr.
Eergisteren naar decathlon geweest. Veel lege schappen. Uiteindelijk wel een shirt en broek met bretels en schoenen gevonden. Vandaag bij mantel helm en co2 pompje gescoord. Het is een Giro agilis maat L geworden. Zat meteen lekker in tegenstelling tot de helmen die ik bij de decat geprobeerd heb. Ook een simpele action telefoonhouder gemonteerd. Ik heb de app runtastic pro. Lees vaak over strava. Is die fijner? Runtastic heeft het voordeel met een bosrit te paard dat er een kaartfunctie op zit.
Zojuist mn eerste ritje gereden. 24 km in een goed uur met flink tegenwind op de maasdijk tijdens de terugweg. Fiets is lekker koersvast en rijdt fijn.
Mijn rondje:

Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 08:08

frankiej schreef:
Time2try das een mooie en aparte fiets!
[ [url=m/WMNsXP.png]Afbeelding[/url] ]

Ja ..ze is best opvallend van kleur <3
Dit is een tijdritfiets , die is van de geometrie heel anders dan een
racefiets . En je zithouding is ook heel anders .
Afbeelding

Fijn dat je al voor de eerste spulletjes bent geslaagd .
Waar je ook goed kleding en accessoires kunt scoren is bij :
Die hebben ook vaker goede aanbiedingen .

https://cyclewear.eu/

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 10:07

IMAY1990 schreef:
Ik kom ook even dit topic binnenvallen. Ik heb vandaag in een opwelling van mijn vakantiegeld mijn eerste racefiets gekocht. Of ja, niet helemaal in een opwelling want ik heb al zeker een jaar in mijn hoofd zitten dat ik een racefiets wil maar toch. Ik ben op zoek naar tips en suggesties voor een absolute beginner, en dan voornamelijk met betrekking tot op een gezonde en verantwoorde manier beginnen met trainen.

Welkom :D
In de eerste 1-2 jaar is het vooral belangrijk om inderdaad lekker vertrouwd te raken met de fiets, te werken aan goed bochtjes rijden, veilig rijden, schakelen, goede cadans, technieken etc. Niet te intensief willen fietsen, vooral gewoon lekker fietsen en kilometers maken. Frequentie in het fietsen brengt je in de begin periode veel verder dan gelijk volle bak intensief.

frankiej schreef:
Meld me ook. Ga zometeen mn aluminium ros ophalen. Een niet veel gebruikte Cube Attain uit 2018. Stond lekker in de buurt. Moeten nog wel pedalen en bidon(houder) op. Morgen eens naar de decathlon voor kleding schoenen pedalen helm en bidon. Iemand ervaring met de hybride pedalen? Ene kant kliksysteem andere kant normaal vlak. Staat mij wel aan omdat ik er dan ook een gezins fietstochtje mee kan maken.

Ook welkom :D
Ik ken een aantal mensen met deze pedalen, inderdaad omdat ze het voor beide willen gebruiken. Je hebt voor SPD-SL pedalen tegenwoordig ook een soort plastic klik dingetjes, waardoor er een vlak oppervlakte ontstaat waar je met gewone schoenen mee kan fietsen.

emr schreef:
Sorry dat ik hier zo kom binnen vallen. Hebben mensen ervaring met wielerkleding van Bianchi?

Hoi hoi! Nee, nog nooit gehad.

scooby09 schreef:
Mogge,
Ik hoop vanmiddag en anders morgen nog even rondje te maken verder heb ik geen tijd dit weekend.
Volgende week weer wat meer doen.

Nog lekker kunnen fietsen?

frankiej schreef:
Iemand ervaring met decathlon-kleding?

Ja, niet doen. O:) Zelf nooit gehad, maar wel in mn handen gehad en andere mensen mee zien fietsen. Waardeloze zeem in de broeken... Shirts kunnen prima.

Time2Tri schreef:

Mooie PR *\o/*
Wat voor fietscomputer is het geworden?

Susan88 schreef:
Onze studentenwielervereninging ligt helemaal plat. Ik zit momenteel in het bestuur als voorzitter dus wel een gekke situatie zo. Met de trainers hebben we wel het eea geregeld voor solo trainingen. Zo hebben we bijvoorbeeld voor (voornamelijk de wedstrijdrenners) een Strava segementen competitie. Er zijn 5 segmenten waarop je kan 'jagen' er er zijn meerdere prijzen te winnen. Dus niet alleen voor degene(n) die de KOM/QOM pakt, maar bijvoorbeeld ook voor degene die de meeste pogingen doet, een sprinttrui, een bergtrui etc. Erg leuk! Ook inmiddels al een flink aantal fanatieke leden. Al mis ik het ledencontact en de gezamenlijke trainingen wel heel erg, moet ik zeggen. Toch wel minder motivatie/moraal om fanatiek te trainen.

Wat leuk dat je in het bestuur zit! Lastig he nu.. Wij vinden het ook moeilijk met de vereniging. We hebben regelmatig een nieuwsbrief en daar post onze trainingscommissie ook iedere keer een leuke uitdaging in. En we hebben een rubriek waarbij leden "in de frontlinie" hun verhaal doen mbt werk. Zo blijft iedereen toch een beetje betrokken.
Heb je niet juist ook zoiets van als we straks weer gaan beginnen wil ik topfit aan de start staan? Geeft dat niet wat moraal?

Time2Tri schreef:
En gisteren heb ik via de Ironman Virtual Races club een
" Race " gedaan .Run( 1,5 km )-bike( 20 km )-run (5 km)
De drie onderdelen kon je in een bepaald tijdsbestek doen in een willekeurige volgorde .
Vrijdag was ik met fietsen al te vroeg gestart , dus dat telde niet mee .Jammer want gisteren was ik ca 1 min langzamer .

Was erg leuk om te doen , toch een beetje een wedstrijd gevoel gehad . De 1,5 km liep ik in een 5:10 pace , de 5 km in een 5:20 pace . Daar ben ik zeer tevreden mee , ben niet zo,n snelle loopster . En over de 20 km fietsen 34:40 gedaan. Maar wel vooraf de twee looponderdelen gedaan .

Wat leuk dat je hebt mee gedaan! VL heeft ook meegedaan.
Strakke tijden hoor, netjes! Heel leuk ook dat ze het organiseren, zo houd je het toch levend.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 10:11

Weer een heerlijke fietsweek gehad. Gisteren zijn we op de Veluwe geweest <3 Heerlijk rondje van 125km met toch nog ruim 600hm, best wat voor Nederland als je niet in Limburg bent :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:09

Ook ik heb gister mijn eerste mtb gekocht. Ben helemaal trots haha. Wilde graag met mijn vriend door de bossen gaan fietsen, zelf echt geen ervaring mee. Snapte de eerste meters ook echt niks van het schakelen :')

Nu wilde ik inderdaad van de week toch wel een broekje en helm kopen. Nu zie ik dat Decathlon niet erg wordt aangeraden, welke winkel wel? Wil graag de helm toch niet online bestellen. :D

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:41

@culaccino, ja, wat dat betreft is een studenten wielervereninging wel echt anders dan een 'burger'vereniging. Veel veelzijdiger vind ik meestal. Aandacht voor de basis met techniek en toeren, maar ook intervallen en meer wedstrijdgerichte training zodat je gemakkelijk kan overstappen naar een hoger niveau. Ook die Strava segmenten competitie komt voornamelijk vanuit het idee dat het merendeel van onze leden geen Zwift heeft (=redelijk prijzig dus niet echt aantrekkelijk voor studenten) en met dit weer willen de meesten toch wel buitenfietsen.

@frankiej, het leuke van Strava zijn voornamelijk de segmenten. Dat is een (kort) stukje waarop je tijd (en andere metingen zoals hartslag, vermogen) wordt gemeten en je jezelf vervolgens kan vergelijken met anderen. Ook kun je je vooruitgang leuk zien, omdat Strava ook aangeeft of je een nieuw persoonlijk record (en 2e en 3e plek) op een bepaald segment hebt. Verder is Strava gemakkelijk te linken aan computers en meters van Garmin, Wahoo, Polar, Sigma, Bryton en nog veel meer. Strava is ook geschikt voor andere sporten, maar is ontstaan vanuit het fietsen.

@Lauraennala, mooie foto's! Bekende omgeving. Die foto's van de afdaling is echt een van mijn favo stukjes op de Veluwe/'mijn' achtertuin (vanuit mijn ouders). Die weg is ook een aanrader op het laatste uurtje van de dag. Prachtige zonsondergang. En Radio Kootwijk is natuurlijk ook gaaf. Zeker het fietspad vanaf Hoenderloo daarnaartoe is erg mooi. Hoenderloo kun je ook lekker ijs met verse aardbeien halen (geen idee of die nog open is). Als je nog wat tips voor die omgeving wilt, stuur gerust een pb'tje!

@Erpel, super leuk! Wel echt aub met een helm op, voordat je de singletracks op gaat. Ik heb de afgelopen dagen ook een paar keer mensen zonder helm op de singletracks gezien. Daarvoor stop ik ook echt even en probeer ik ze op het hart te drukken om zsm een helm aan te schaffen. Een helm beschermt niet alleen bij vallen, maar ook bij bomen die iets te dicht langs het pad staan en laaghangende takken. Decathlon is prima geschikt om een helm te halen. Alle helmen voldoen aan het keurmerk. Alleen meestal des te duurder de helm, des te meer comfort.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:53

Leuke foto's zie ik langskomen!

Overigens vond ik het gebruik van de klikpedalen wel erg wennen, het geeft een enigszins gedwongen gevoel maar na verloop van tijd werd dat wel minder. Hoe stellen jullie de plaatjes af? Ik kan ze namelijk op 2 punten onder mijn schoenen monteren en het montagepunt is ook nog eens te verschuiven. Heb ze nu voorin zitten maar naar mijn idee lijkt het me fijner om ze wat meer in het midden te zetten.

Ik heb mijn helm gisteren bij Mantel gekocht. In ieder geval al meer keus en meer advies als bij decathlon. Verkoopster zei meteen al dat Giro een fijne pasvorm heeft voor de grotere maten. Aangezien ik een grote kop heb, ging ik gelijk al voor de L. Online is dus inderdaad niet zo'n goed idee. Het past of het past niet.

Inmiddels strava aangemeld en geinstalleerd.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 16:15

Oh Laura jij was om de hoek zie ik...Mooi stukje Nederland he daar op onze Veluwe..
Ik wilde zaterdag naar de Posbank voorspelde ze regen durfde het niet aan maar achteraf had het makkelijk gekund.
Dus nu 2 dagen paard getraind. :o

Helm zou ik idd liever passen dan Online kopen zeker de eerste.
En idd alsjeblieft iedereen helm op.
Racefiets of MTB maakt niks uit...
Mijn helm draag ik als mijn auto gordel altijd net als mijn rij cap ook altijd op voelt gek zonder.

Blijft prachtige fiets T2T

@ Frankie ik heb mijn fiets laten afstellen digitaal.
Dus ook mijn plaatjes.

Start2 Bike is echt heel leuk maar helaas gaat dat nu dus door Corona niet wel jammer.
Voor zowel de race als MTB een aanrader.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 18:05

Ah heerlijke plaatjes van de Veluwe, daar fiets ik ook graag een rondje. Radio Kootwijk is zo'n bizarre plek!

@Erpel, cool dat je een mountainbike hebt gekocht! Foto? :D En ja, zeker een helm kopen. En een fietsbril tegen takjes in je oog! Ik heb een fijne dameshelm van Specialized met wat korting bij aankoop van mijn fiets gekocht. Kostte alsnog €100,-, maar hij zit fijn en een hersenschudding wil ik echt nooit meer. -O-

@Susan, ja dat verschil tussen studenten- en 'burger'vereniging had ik niet verwacht!