Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 16:10

nynke55 schreef:
En zijn veel mensen veerkrachtig en weten hoe ze om moeten gaan met tegenslagen, die al heel veel leed hebben meegemaakt en er desondanks het beste van maken. Die gewoon positief in he leven staan en weten dat niet alles maakbaar is.

Dit staat echt compleet los van je al dan niet willen laten vaccineren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 16:10

Dinopino schreef:
corona en de staat zijn een geloof. Hun sekte dragen mondmaskertjes en houden afstand. Ze hebben zelfs mensen die voor hun mensen bestraffen die zich niet aan hun geloof houden. De inwonende lijden ook aan het stockholm syndroom. Zijn begaan met de leiders en ooh zo blij, dat wanneer ze braaf zijn iets meer mogen. Met een pasje en later wellicht een chip mogen ze dan naar een terrasje of een winkeltje in.

Dat zou iemand van boven kunnen denken wanneer ie naar beneden toekijkt.

Waar haal jij toch al die onzin vandaan? Of heb je zelf zoveel fantasie? :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 16:14

Ninx schreef:
Wel grappig dat ik een ander adviseer dergelijke topics te mijden, en zelf de fout maak in gesprek te willen gaan!

Veel plezier nog hier! En nee, ik vlucht niet bij gebrek aan argumenten.... maar zoveel dogmatisch gedoe, daar moet je niet tegenop willen boksen.

Mooi weekend nog!

We moeten dus weer zelf onderzoek doen? Waar heb ik dat het laatste jaar nu vaker gehoord? Oh wacht, doutzen , lange Frans en nog wat mensen.
Jij komt met beweringen en geef dan erbij waar je dat weg hebt, zo niet en meteen weer aftaaien na een hoop onzin valt onder wappie.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 16:24

Wat ik nou zo jammer vind, is dat een aantal tegenstanders van vaccinaties zo fel zijn. Dat zie je ook aan de benaming 'schapen'. Heb ook zo iemand in mijn omgeving. Ik ga dus voorlopig maar voor me houden dat ik me laat vaccineren.

*vaccinatieschaamte* ;)

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 16:36

Exitium schreef:
nynke55 schreef:
En zijn veel mensen veerkrachtig en weten hoe ze om moeten gaan met tegenslagen, die al heel veel leed hebben meegemaakt en er desondanks het beste van maken. Die gewoon positief in he leven staan en weten dat niet alles maakbaar is.

Dit staat echt compleet los van je al dan niet willen laten vaccineren.

Waar zeg ik dat dit te maken heeft met het al dan niet willen vaccineren? Dit was een reactie op Palmera's visie op de samenleving.

Dinopino

Geinig. In dit topic vind ik de mensen die zich vaccineren laten veel feller overkomen. Maar hier zit ook niet de doorsnee Nederlander.

Paardenfan25

Dinopino schreef:
corona en de staat zijn een geloof. Hun sekte dragen mondmaskertjes en houden afstand. Ze hebben zelfs mensen die voor hun mensen bestraffen die zich niet aan hun geloof houden. De inwonende lijden ook aan het stockholm syndroom. Zijn begaan met de leiders en ooh zo blij, dat wanneer ze braaf zijn iets meer mogen. Met een pasje en later wellicht een chip mogen ze dan naar een terrasje of een winkeltje in.

Dan zou het dus een wereldwijd complot moeten zijn? Hoe dan?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 16:40

mysa schreef:
Wat ik nou zo jammer vind, is dat een aantal tegenstanders van vaccinaties zo fel zijn. Dat zie je ook aan de benaming 'schapen'. Heb ook zo iemand in mijn omgeving. Ik ga dus voorlopig maar voor me houden dat ik me laat vaccineren.

*vaccinatieschaamte* ;)

Dat zijn geen tegenstanders van vaccinatie die mensen uitmaken voor schapen maar gewoon complete ontkenners. Wij hebben ook een stel in de vriendengroep , altijd het hoogste woord maar nu zijn ze verdacht stil. Die laten zich niet prikken en de rest heeft vrolijk elke keer een appje gestuurd van : Zit er in, kom maar op met de vakantie en jaarlijkse barbecue. Het interesseert mij geen hol of iemand weet of ik gevaccineerd ben, wanneer iemand mij een schaap noemt geef ik als antwoord dat mijn weiland al vol staat met schapen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 16:40

Dinopino schreef:
Geinig. In dit topic vind ik de mensen die zich vaccineren laten veel feller overkomen. Maar hier zit ook niet de doorsnee Nederlander.

Dinopino, heel goed dat je dit zelf ook door hebt, fijn.

Dinopino

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 16:53

Alles om je tevreden te houden:-)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 17:07

Dinopino, ik vind het best grappig om te zien dat je steeds roept dat iedereen empathie voor bijv. ninx en palmera moet hebben, maar tegelijkertijd maak je wel steeds dit soort flauwe opmerkingen terug. Beetje hypocriet vind je niet?

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 17:11

Ach, het is niet alsof dat niet beide kanten op gebeurt. Ik tel er alleen op de laatste anderhalve pagina al drie.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 17:11

IMANDRA schreef:
Dinopino, ik vind het best grappig om te zien dat je steeds roept dat iedereen empathie voor bijv. ninx en palmera moet hebben, maar tegelijkertijd maak je wel steeds dit soort flauwe opmerkingen terug. Beetje hypocriet vind je niet?

Het is een troll.
Ze verspreidt fakenewsd en reageert selectief en doet alleen maar een beetje stoken, zonder echt het gesprek/discussie aan te gaan.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 17:13

Exitium schreef:
Ach, het is niet alsof dat niet beide kanten op gebeurt. Ik tel er alleen op de laatste anderhalve pagina al drie.

Dat ontken ik ook niet, maar hey ik ben ook niet degene die zegt 'oh je moet lief zijn tegen x en y' ;)

@Electra63: oh zeker wat betreft het verspreiden van fakenews.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 02-05-21 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 17:17

Electra63 ik verspreid fakenews. Graag een voorbeeld dan weet ik het zelf ook.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 17:18

Ik denk zeker niet dat dinopino een trol is alleen wel dat ze zich soms heel erg verveeld en dan komt ze gewoon even buurten. In het juiste topic meestal dus helemaal prima. Ze mag, net als iedereen die daar behoefte aan heeft, van alles op internet gooien. Dat doet de meerderheid van de mensheid, dat ze daarbij de laatste tijd toegepaste psychologie praktijken toepast, och niks mis mee. Alleen wel jammer dat het soms gewoon onbegrijpelijk is om in de juiste context te zetten, onnavolgbaar.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 17:21

Dinopino schreef:

Wat heb jij gesnoven :')

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 17:38

Ik weet niet wat een trol is. Zit ik de boel op te jagen, door te vragen wat meer empathie voor elkaar te hebben.

Krijg dus straks een voorbeeld van mijn fakenews ben benieuwd. Wanneer je iets beweert heb je ook zeker een voorbeeld.

ik ben een trol omdat ik tegen splitsing ben. Het noemen van wappies en schaapjes, vind ik onmenselijk en kinderachtig. Oproepen dat we allemaal gelijk zijn en niemand boven een ander staat is trollen.
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 02-05-21 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 17:41

Dinopino,
Lees je eigen berichten eens terug, zou ik zeggen. ;)

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 17:42

Eenn zeer goedkoop antwoord. Jij beweert iets over mij. Nu kom met je voorbeeld. Anders moet je die bewering terugnemen.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 17:43

Dinopino schreef:
Ik weet niet wat een trol is. Zit ik de boel op te jagen, door te vragen wat meer empathie voor elkaar te hebben.

Krijg dus straks een voorbeeld van mijn fakenews ben benieuwd.

ik ben een trol omdat ik tegen splitsing ben. Het noemen van wappies en schaapjes, vind ik onmenselijk en kinderachtig. Oproepen dat we allemaal gelijk zijn en niemand boven een ander staat is trollen.

Gelukkig mogen we allemaal onze eigen mening hebben. Is een groot goed in onze democratie. Daarom geloof ik ook niet in theorieën dat corona een vooropgezet plan is. Zeker niet dat het wereldwijd is.
Juist omdat we in westerse democratieën met elkaar het gesprek aan kunnen en mogen gaan geloof ik niet in een groot complot. Wel getuigt het van respect om naar elkaar te blijven luisteren en je te proberen verdiepen in elkaars standpunten, hoe lastig ook soms.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 17:50

Dinopino schreef:

Krijg dus straks een voorbeeld van mijn fakenews ben benieuwd. Wanneer je iets beweert heb je ook zeker een voorbeeld.

Maar vind je het zelf dan ook niet een béétje hypocriet dat je wel roept om lief te zijn tegen –bij gebrek aan een beter woord– de antivaxxers/anti-maatregel-mensen, maar zelf wel flauwe opmerking maakt tegen de pro-vaccinatie/pro-maatregel mensen?

Qua fake news, dit bijvoorbeeld:
Dinopino schreef:

Dan mijn vraag: als ik met onderbouwing kom, schuif je het dan niet af op 'MSM' of iets anders? Wil best moeite voor je doen, maar dan wil ik wel weten of je het niet meteen aan de kant gaat schuiven omdat je de bron niet betrouwbaar vindt.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 17:53

Palmera schreef:
Maar wat is de samenleving?

Zijn dat alle mensen die alles opvolgen wat overheden zeggen? Die groep die dagelijks slinkt?
Of is dat die dagelijks groter groeiende groep die het gewoon niet meer geloofd, zich genaaid voelt, de overheid niet meer serieus neemt, etc?

Het is niet voor niks dat er steeds meer "egoïsten" en "wappie" opstaan. Ze kunnen niks meer met alle loze beloften en leugens terwijl het water tot de lippen komt.

Wij zijn met z'n allen de samenleving. Niet de ene groep of de andere groep, maar wij allemaal samen. Daarom zou het ook prettig zijn dat jij rekening door je gedrag rekening houdt met andere mensen in de samenleving als jij je niet laat vaccineren. Jij hoort namelijk bij de samenleving en ook de mensen die niet door jou besmet willen worden.

En dan weet ik dat je gelijk weer gaat komen dat niemand rekening met jou houdt en dat jij je bedrijf hebt moeten sluiten enzovoort. Maar daar heb jij bewust voor gekozen, jij bent niet in Spanje geboren, jij bent naar dat land vertrokken, een land waar ze als samenleving bepaalde afspraken met elkaar hebben gemaakt hoe ze elkaar sociaal steunen. Als jij dan nu geen steun krijgt, dan is dat het gevolg van de keuzes die Spanje als samenleving gemaakt heeft, een samenleving waar je zelf bewust voor gekozen hebt. Het is dus iets te gemakkelijk om nu te zeggen dat jij daarom dus ook geen rekening met andere mensen moet houden. Daar zijn door diezelfde samenleving namelijk andere keuzes voor gemaakt, namelijk dat je in quarantaine moet gaan als er een risico is dat je anderen besmet.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 18:02

Wat ik nu weer niet begrijp waarom je het tegen mij hebt over een theorie over een complot. Ik houd er geen theorieën op na hoor. Ik zie hier nergens in de wereld een complot. Wie zou dat dan doen.Proberen groene mannetjes ons te overheersen.

En onze mooie goede democratie, waarvan de inwoners denken dat ze die hebben, doet wel aan een soort digitaal boekenverbranden. En ook worden er regelmatig you tubers verbant, kunnen berichten niet naar whatsapp, twitter. Deze democratie houd er wel een censuur op na.

Imandra ik stelde een vraag aan elektra die een bewering deed. Bericht wat je aanhaalt als fakenews te bestempelen vind ik wel apart.
En Imandra ik heb het niet over anti vaxxers of anti dit. Ik ben nergens tegen. ik verzoek juist om niet zo te splijten tussen andersdenkende. Ik maak geen flauwe grappen, jullie doen dat en wanneer ik reageer ben ik de boosdoener.Echt he een kleuterschool is er niets bij. Jij pest mij en wanneer ik terug pest gaan jullie zowat huili huili doen en moeten jullie allemaal vertellen hoe gemeen ik ben.

Karl66 je hebt het heel veel over besmet worden. Hoe dan? hoe kan zij iemand besmetten en hoe kan je uberhaupt iemand besmetten. En een samenleving betekent samen voor elkaar zorgen. Samen zorgen dat er geen honger is. Samen zorgen dat ieder een dak boven zich heeft.
Imandra en voor mij hoef je geen moeite te doen. ik vertegenwoordig hier geen standpunt ik veroordeel hier geen standpunt ik vraag enkel respect voor elkaar. En wanneer beweert dat ik fakenews verspreid dan wil ik graag van diegene horen wat die bedoelt.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 18:04

Karl, hoevaak moet ik nog herhalen dat er zat ondernemers in het prachtige Nederland er net zo beroerd bij zitten? Zat zijn er omgevallen, dreigen om te vallen en hebben niks meer, op een rotfooitje na waar ze de lasten nog niet voor een kwart van kunnen betalen!
Hou nou eens op met je geleuter over spanje. Corona is een wereldwijd probleem. En dat ik in Spanje ben gaan wonen betekend niet dat ik maar alles moet laten gebeuren en moet blijven inleveren voor de maatschappij. En geloof me, zoals NL de burgers verwend had ik me waarschijnlijk nog meer genaaid gevoelt, want jullie betalen levenslang nog meer en krijgen drie broodkruimels extra.