Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 09:24

_Ilsee_ schreef:
Wauw dit topic blijft echt als een malle gaan!

Hebben hier ook mensen ervaring met Personal body plan? Ik twijfel echt al heel lang heel erg namelijk haha.

Ik denk dat PBP werkt zolang je zelf de inzet hebt. Ondanks dat ze je helpen, je moet nog steeds alles zelf doen. Het is geen wondermiddel.

En als ik dan kijk wat je er voor krijgt, betaal je (vind ik) veel te veel geld ervoor. Met wat tijd en leeswerk kan je alle informatie ook zelf verzamelen. En dan kost het je niks. Moet je het alleen wel zelf verzamelen.

Je betaald voor informatie en ondersteuning. Dan is het een kwestie van kijken of jij het dat geld waard vind. En als je dat ervoor over hebt en ook de motivatie hebt, kan je er zeker wat aan hebben. Maar je kan het ook zonder hun als je de motivatie hebt.

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 09:34

_Ilsee_ schreef:
Wauw dit topic blijft echt als een malle gaan!

Hebben hier ook mensen ervaring met Personal body plan? Ik twijfel echt al heel lang heel erg namelijk haha.

Ik heb zelf ook lang getwijfeld en toen besloten het niet te doen. Ik heb toen iemand daar gesproken en voor de trainingschema's zou ik het 100% doen. Maar er werd mij toen verteld dat ik dagelijks rond de 1400/1500 kcal zou zitten en dat vind ik persoonlijk gewoon echt te laag met 3x en later 4x in de week intensieve krachttraining. Ik denk dat het zeker resultaat levert (mede door de lage kcal) maar het is wel echt iets waar je je 100% aan moet overgeven en daardoor heb ik toen besloten het niet te doen :j

Edit; en ik vond het als student uiteindelijk ook wel iets te duur haha

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 09:47

Ik schrijf me hier even semi uit voor een weekje :)) pak zo het vliegtuig naar Canada en zal daar veel lopen maar ik ben niet van plan om echt op m'n voeding te letten. Doei!

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 09:49

Emmaa_ schreef:
Ik schrijf me hier even semi uit voor een weekje :)) pak zo het vliegtuig naar Canada en zal daar veel lopen maar ik ben niet van plan om echt op m'n voeding te letten. Doei!

Wauw wat gaaf! Geniet ervan :D :D

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 10:35

Wow! Superveel plezier!

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 10:42

Gaaf! Veel plezier Emma!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 10:45

Geniet ervan Emma! Ik ben jaloers! :D

Ik heb nog een goede tip. Het is een beetje knullig maar ik eet nu vaak mijn avondeten met een gebaksvorkje. Hierdoor kun je minder snel eten en doe je er dus langer over, waardoor je lichaam eerder zegt dat je genoeg hebt. Werkt als een trein!

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 12:42

Maanlicht schreef:
Geniet ervan Emma! Ik ben jaloers! :D

Ik heb nog een goede tip. Het is een beetje knullig maar ik eet nu vaak mijn avondeten met een gebaksvorkje. Hierdoor kun je minder snel eten en doe je er dus langer over, waardoor je lichaam eerder zegt dat je genoeg hebt. Werkt als een trein!

Slim! Ik eet mn avondeten vaak ook al uit een bakje of ontbijtbord werkt ook top :j

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 13:45

Hee iedereen, ik zag in een ander topic dit linkje en ik wil me graag aanmelden om te kijken of ik hieruit extra motivatie krijg!

Ik ben sinds deze week weer begonnen met sporten en ik heb gister op de weegschaal gestaan (auch 75 kg weer). Dus ik moet er hard aan gaan werken om dit er vanaf te krijgen en terug te gaan naar het gewicht dat ik 2-3 jaar geleden had, namelijk 68 kg.

Dus:

Huidig gewicht: 75 kg
Streefgewicht: 68 kg
Manier: Gezonder eten, minder snacken en 3x in de week sporten

Mijn vraag aan jullie: Verschilt jullie gewicht ook zo veel tijdens de menstruatie cyclus? Ik ben nu net ongesteld en ik heb echt het idee dat ik een olifant ben vanwege al dat vocht dat ik vasthou.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 13:50

Emma: Aah jaloers! Veel plezier! :)
Sannens: Welkom! Ja, ik voel me ook altijd opgeblazen. Ben ook altijd wel een kilo tot anderhalf zwaarder dan (of dat moet net toevallig zo zijn :P)

Heb tentamens volgende week en moet veel leren = veel snacken tussendoor, dus ik probeer veel kleine eetmomentjes te hebben.
Mijn lijstje vandaag:
O: 200 gram campina kokos kwark met AH granola
T: Eat Natural mini reepje (100 kcal)
L: Smoothie: spinazie, pastinaak, pompoen, ananas, bosbessen, mango, magere yoghurt
T: Magere kwark met appel, kaneel en rozijnen
T2: Snackgroenten (komkommer en wortel) en wat stukjes gedroogde appel
A: Tomatensoep met sla +komkommer, tomaat, avocado, biet, mais, paar saladebolletjes geitenkaas
T: 3 mandarijntjes, suikervrije lolly

D: thee
B: 30 minuten hardlopen, 15 minuten buikspieren
Laatst bijgewerkt door Cheetahfan op 28-01-17 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 13:51

Welkom! :D

Ja ik ben meestal wel 2 kg zwaarder 1 dag voor en de eerste dagen van mn menstruatie. Maar dat is de laatste dag eigenlijk altijd wel weer weg!

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 14:24

Ik ben nog wat aan het puzzelen in mn lijstje voor vandaag want kom maar niet aan mn eiwitten :z
Maar dit is het ongeveer:

O: magere yoghurt met kiwi en 30 gram cruesli
T: eiwitreep en een eierkoek
L: krentenbol met belegen kaas en een kleine volkoren boterham met chocopasta
T: 150 gram wortels en 2 rijstwafels met een ei en 3 augurken
A: Maaltijdsalade Mexicaanse kip
T: 2 witte Oreo's en nog iets :+

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 15:07

Wauw canada is te gek!

Mijn lijstje van vandaag:

O: havermout met water en kaneel en een halve appel.
T: 2 rijstwafels met 100% pindakaas.
L: 2 broodjes met kaas en zuivelspread en een appel.
T: nog een rijstwafel met pindakaas.
A: spagetti.
Totaal aantal cal.: 1350

B: 45 min paardrijden, 40 min fietsen en 60 min wandelen :)

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 15:16

Zou ik mij hier (nogmaals) mogen melden? :o een tijdje terug had ik me ook al gemeld. Toen helaas niet de motivatie/kracht om dagelijks te blijven meelezen/posten. Ik hoop dat het dit keer wel gaat lukken.

Even in het kort: ben door afgelopen jaar (burnout en medicatie) zo'n 8 kilo aangekomen. Precies weet ik het niet, ik ga niet meer op de weegschaal omdat dit een grote invloed heeft op m'n gemoedstoestand. Door de medicatie begon ik ineens te eten als een gek, zat echt geen enkele rem meer op. Mijn valkuilen daarnaast zijn ook emotie eten en eten wanneer ik ont-zet-tend moe ben (lees: mijn ene been niet voor de andere kunnen zetten) de enige troost die je dan hebt is eten. Ik krijg inmiddels begeleiding van een diëtist, en we hebben aardig in kaart waarom ik ga eten. De extreme eetbuien heb ik niet meer, maar soms eet ik nog teveel of grijp ik naar een heleboel suikers. Die geven me dan héél even een oppepper van het vermoeide gevoel. Ik hoop hier een beetje steun te vinden en een beetje een stok achter de deur :).

Ik heb me ook al aangemeld voor de Endomundo challenge, die zonder paard. Dat gaat aardig, stukken wandelen en fietsen en als ik me goed genoeg voel kruip ik op mijn paard voor een ritje. Andere sporten zitten er tot nu toe nog even niet in (voorheen deed ik aan hardlopen en bootcampen) vanwege de vermoeidheid.

Mijn doel is niet zo zeer om een bepaald aantal kilo's te verliezen (het maakt me gefrustreerd als het dan niet lukt), maar meer inzicht te krijgen in wat ik eet, gezondere keuzes maken. En misschien delen als ik voel dat ik toch de neiging heb om te veel te gaan eten, ik hoop dat dat hier kan :) .

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 15:26

Welkom nieuwe mensen! Het wordt steeds drukker in het topic, gezellig!

Mijn lijstje van gisteren:
O: Kwark met kaneel + banaan
L: Bruin broodje met filet american, plak ontbijtkoek & volkorenboterham met pindakaas
T: Propercorn popcorn sweet & saltyy ! te lekker
A: Uiteten, voorgerecht wat stokbrood met kruidenboter en hoofdgerecht sate met wat frietjes en salade

Ik ging gisteren naar de Vrienden van Amstel live dus gingen daarvoor even een hapje eten! Daar weer genoeg bewogen haha. In de auto naar huis nog lekker chips gegeten..

Mijn lijstje van vandaag
O: 3 rijstwafels, 1 met pindakaas, 1 met panpan kaas & 1 met filet american
L: Bruin broodje met pan pan kaas en een halve plak ham + plak ontbijtkoek
T: Appel
A: ?

Ben niet helemaal fit vandaag, kan geen kater zijn want ik was bob dus netjes alleen maar water gedronken :D

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 16:55

Echt weer balen vandaag :( vandaag weer op de weegschaal (was 2 weken geleden), was een kilo kwijt, dat wist ik al op voorhand. maar lekker weer enkel spieren, en niets van vet. Ik kan wel huilen. Ik ben het allemaal echt retebeu aan het worden. Ik probeer echt men best te doen, maar dat vet dat blijft maar hangen. Ik ben het beu om dik te zijn, ik ben het beu om uitgelachen te worden als ik ga lopen of ga fitnessen omdat ik te dik ben, ik ben het beu ik te zijn. Vandaag even geen zin meer in. Coach gaf aan dat ik misschien men middag boterhammen eens moet vervangen door terug rauwe groenten, omdat het van de zomer wel beter ging, en ik toen meer groeten at. We zullen wel zien. Vandaag wordt het even niks denk ik. pfft

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 17:12

The_Cat schreef:
Echt weer balen vandaag :( vandaag weer op de weegschaal (was 2 weken geleden), was een kilo kwijt, dat wist ik al op voorhand. maar lekker weer enkel spieren, en niets van vet. Ik kan wel huilen. Ik ben het allemaal echt retebeu aan het worden. Ik probeer echt men best te doen, maar dat vet dat blijft maar hangen. Ik ben het beu om dik te zijn, ik ben het beu om uitgelachen te worden als ik ga lopen of ga fitnessen omdat ik te dik ben, ik ben het beu ik te zijn. Vandaag even geen zin meer in. Coach gaf aan dat ik misschien men middag boterhammen eens moet vervangen door terug rauwe groenten, omdat het van de zomer wel beter ging, en ik toen meer groeten at. We zullen wel zien. Vandaag wordt het even niks denk ik. pfft

:(:)
Hoe nauwkeurig is de meting? Is het echt zeker dat het een kg spier is?
Goed dat je een coach hebt! Je bent goed bezig laat je niet tegenhouden door die stomme getallen!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 17:20

Ja niet super nauwkeurig zoals secrible hier als eens neer geschreven heeft :p maar het is zo'n weegtoestel dat je moet vastnemen ook in je handen en dan weegt dat 'zogezegd' je spier en vetmassa. Maar ik voel dat zelf ook dat men vet al minder geweest heeft, en ik merk dat ook aan men kleding. En het is wel zo dat men kg altijd al naar beneden gegaan is sinds ik begonnen ben met de crossfit en coaching in augustus, maar het is gewoon frustrerend dat het altijd alleen maar enkel spieren is. Ik vraag me of of zo'n proteïne shake misschien kan helpen, coach zei meer vlees eten, maar daar ben ik nu niet meteen de grootste fan van. Ik heb meestal ook snel wat verzadigd dan. Vandaag misschien niet teveel over tubben, morgen wel zien

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 17:23

Ik vraag me oprecht af of het echt spieren is Cat. Ik zou dat apparaat in de prullenbak gooien, jezelf regelmatig fotograferen en centimeters meten. Wellicht kun je bij iemand die er verstand van heeft eens huidplooimetingen laten doen, dat is iig betrouwbaarder dan dit.

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 17:26

The_Cat schreef:

Wat lijkt me dat ontzettend vervelend als je wel zo sport :(:)

Edit; zoals hierboven, weegschaal bannen en centimeters gaan meten.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 17:28

secricible schreef:
Ik vraag me oprecht af of het echt spieren is Cat. Ik zou dat apparaat in de prullenbak gooien, jezelf regelmatig fotograferen en centimeters meten. Wellicht kun je bij iemand die er verstand van heeft eens huidplooimetingen laten doen, dat is iig betrouwbaarder dan dit.

Dat is misschien ook nog een tip. Zal ik doen, vanaf morgen ofzo :')

Ik weet dat het een beetje een flauwe reactie is van me, maar het is echt gewoon een beetje een dip voor me. Ik probeer zohard men best te doen, de hele week waren er chocolade koekjes en chocolade op het werk, heb op de hele week tijd 1 koekje gegeten. Als je dan ziet dat panlat naast je op een week tijd 30 koekjes en 8 repen chocolade naar binnen propt :n Ik wil gewoon eens niet altijd het dikkertje zijn, en an sich is bmi 29 nog maar 4 dingetjes richting iets goed, maar ik geraak nooit van die verdraaide 29 af lijkt het wel :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 17:59

Is ook balen the_cat, maar denk dat de reactie van secricible een hele goede is!
Is het trouwens echt zo dat je uitgelachen wordt? Dat zou wel heel flauw zijn, het is toch juist super goed dat je zo je best doet, gaat sporten etc. Ik krijg er echt alleen maar positieve reacties op iig :)

Vandaag communicatietraining gehad van t werk met een lunch erbij

O: optimelyoghurt met havermout en walnoten
T: 2 kleine koekjes
L: 2 bruine kadetjes, 1 met kaas en 1 met salami, kaasbroodje
A: pangasiusfilet, doperwten, zilvervliesrijst
T: ?
B: 50 min fietsen

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 18:21

Laura82 schreef:
Is ook balen the_cat, maar denk dat de reactie van secricible een hele goede is!
Is het trouwens echt zo dat je uitgelachen wordt? Dat zou wel heel flauw zijn, het is toch juist super goed dat je zo je best doet, gaat sporten etc.

op de crossfit niet, waar ik ging spinnen wel. Sinds vorige week ben ik er dan ook met gestopt. Men beurten waren op, en ik ga nu gewoon een keertje meer in de week crossfitten. Ik hou wel van spinning, maar in de zomer kan ik terug buiten gaan fietsen, dat is even goed

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:18

Wat lijkt me dat ontzettend poedersuiker om uitgelachen te worden. Kan juist niets meer dan respect hebben voor mensen die te zwaar zijn en er wat voor doen, het is keihard werken.

Hier mijn lijstje voor vandaag, gelijk maar even met de billen bloot.
O: havermout in water met 2 theelepels honing
T: 10 snoepjes en 5 celebrations :7 :7
L: 200 ml vanilleyoghurt met een banaan
A: boerenkool met pijnboompitjes en een gekookt eitje
T: halve appel

B: 45min gewandeld met de hond, 20 min gefietst en vanavond nog 20min met de hond.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 22:08

o: wasa cracker met kaas en een appel
T: handje nootjes
L: hmm overgeslagen
t: peer en een plakje kaas
a: thx voor het idee.... gevulde puntparika, met gehakt, knoflook, rozemarijn, peper en zou, ui, champignons en wat verkruimelde feta uit de oven.. daarbij aardappelpuree gemaakt met creme freche light en kookroom. die restjes waren zo klein dat ik er nog maar een klein klontje roomboter bij gegooid heb om het smeuig te krijgen.. handje mosterdzaadjes, wat nootmuskaat en wat perper en zout.
T: nada, ik zit nog vol van het avondeten.

boxen gemest/stal geveegd.