[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 11:57

Valerie, natuurlijk ben je van harte welkom! :) Waar wordt je aan geopereerd?

Vanavond eten wij soep :) eet vanmiddag nog wat brood, heb nog fruit salade, rauwe wortels + gekookt eitje hier liggen: allemaal gezonde dingen, en lekker! :)

Snippergroen

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 12:18

Ik berg me vast voor de paaslunch. Als ik zie wat mijn moeder al op tafel heeft staan en wat er nog komt wordt het nog interessant om er ook maar íets gezonds van te maken vandaag :=

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 12:21

Ja ik berg me ook eten bij oma, dus dan is er altijd genoeg hihi

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 12:25

11 kilo kwijt *\o/*

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 12:31

Even een weekje afwezig geweest. Ook niet alles bijgelezen.....sorry!
Vorige week woensdag zat ik onder de 70, donderdag was mijn verjaardag en toen zijn de dagen met slecht eten ingeluid.....friet, pannenkoeken, Chinees, broodje hamburger, etc.
Op zondag heb ik de ijzig koude wind getrotseerd en de Zandvoort circuit run 5km voldaan binnen mijn streeftijd!
Daarna ging ik 's avonds de nacht in. Eerste twee nachtjes nog wel rustig, daarna 3 drukke diensten gehad. Weinig tijd voor eten gedurende de dienst, slecht slapen en weinig puf om nog gezond te koken. Heb Mexicaans en nog een keer frituur gegeten. Vanaf vrijdag weer even streng en nu was het vanochtend 69,9. De schade is dus beperkt gebleven.
En nu ga ik weer doorpakken en zorgen dat die 7 niet meer als eerste getal in beeld komt!

Zometeen even naar verzorgpony en dan nog even lekker uurtje gaan lopen en dan nog maar even wat hier in huis doen qua opruimen....morgen weer werken. Totaal 4 dagen deze week en dan vrijdagavond manegewedstrijd en zaterdag op vakantie!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 12:37

Goed joh Mandy!!

En Monique, je zelfbeeld is nog niet mee afgevallen dus als ik het zo lees ;)

Negerzoen, succes!!

Gisteren 500gram chocolade gehad van mijn moeder, whoooo dat zijn echt veel calorieën. Ik eet de eitjes op en mijn vriend die enorme kip :j Mezelf helemaal ontzeggen wil ik ook niet doen! :)

Wij doen verder niks bijzonders aan pasen, lekker makkelijk en goedkoop :)

Ik las trouwens nog een opmerking over paardrijden en kcal verbranden. Ik geloof zelf niet dat je met paardrijden zoveel verbrandt. Ik gebruik bij alles de app endomondo en die geeft ook aan dat ik met paardrijden het meest verbrand, maar ik vind dat zelf echt bullshit. Ik zit er maar een beetje op en ben nadien ook echt niet moe en heb nergens geen spierpijn. Van fietsen en hardlopen ga ik kapot en dan zou ik minder calorieën verbranden? Dus ik zou dat met een korreltje zout benaderen :D Tenzij je een enorm flegmatiek paard hebt die je vooruit moet schoppen etc, maar zo verder :)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 13:25

Mandy, super zeg!! :D Gefeliciteerd!!

Danseresje, netjes zeg binnen je streeftijd, gefeliciteerd!

Ik vind mijn dag best netjes voor het pasen:
O: 2 waldkorn beschuitjes (1x hagelslag xxl 1x magere smeerkaas) + 1 mini bolletje (bruin, met halvajam) + wat fruitsalade
L: 3 volkoren boterhammen. 1 met smeerkaas (magere) + 1 gekookt eitje, 1 met 2 plakjes kipfilet en daarboven op een 'kale' boterham

Wil vanmiddag nog lekker fruitsalade eten, vanavond soep met brood.

Ik merk ook (heel gek?) dat ik helemaal geen zin heb in suikerbrood, paasstol, ect...

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 14:01

Fijne Pasen allemaal! :)

Ik lees dat bijna iedereen alles goed binnen de perken weet te houden.
Hier gister heel erg gebunkerd tijdens het lopend bufet bij van der Valk.
Mn opa was jarig en heb mij weer totaal niet ingehouden.

Vandaag echt de rem erop en leef ik op appels en vanavond een gezonde maaltijd met groente en vlees.
Morgen mn schema weer oppakken. Hou nu mn weegdag maar op woensdag ipv maandag.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 14:06

Fijne Pasen allemaal!!

Hier vanmiddag gebruncht met 1,5 pistolet dus nu even geen honger!
Zometeen paardje ff rijden dan lekker vlaai eten bij m'n vriend en op naar de andere verjaardag, als ik mij zo blij voelen als ik mij nu voel ga ik buiten de vlaai echt niks ongezonde meer eten!! :D

Ohja over dat paardrijden, ik rij toch aardig intensief dus kan me voorstellen dat ik daar ook veel calorieën mee verbrand!

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 14:23

Wow madeira wat een verschil zeg

Hannah naar dat je ouders zo raar doen. Misschien moeten ze even wennen

Iedereen goed hoor niet zondigen.

Gister een verjaardag. Dat was dus echt niet leuk. Ik mag helemaal niks alleen water dus ben na een uurtje naar huis gegaan. Blijf hard afvallen ondanks dat ik nu ook broos kan eten en meer groente eet. Nou ja ga ervan uit dat het wel stabiliseerd. Iedereen fijne Pasen en houd vol

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 14:55

Net 2 uur in de keuken gestaan, gourmet voorbereiden voor vanavond :) Gelukkig ook aardig wat kip en biefstuk, dat is niet zo slecht. Er komt ook een flinke schaal met paprikareepjes, sla, ui en zo, dus het zal allemaal wel meevallen :)

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 15:21

Wedstrijd zit er weer op! Super fijn gereden met beide paaarden, in het springen dubbel foutloos en 2de en in de dressuur 1e met mn 1e proef (197 pnt) en 3de met de 2de (193 pnt)! Mn dag kan nu al niet meer stuk! haha,

Ook wij gaan gourmetten, gelukkig hebben wij ook een hoop gezonde dingen erbij!

Callum; jammer dat de verjaardag niet echt leuk was, ik voel me ook altijd stom als iedereen vrolijk eet en ik zit mezelf daar van al het lekkers af te houden..

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 16:32

_Daniella schreef:
Hee Lynn jij ook hier?

Ik had me hier ook gemeld ivm extra motivatie :D

Jazeker, was een jaar geleden nog een fanatieke poster hier in het topic, maar blijf het af en toe lastig vinden om hier te posten, omdat er zoveel verschillende dieten zijn waar je aan mee kan doen. Dit alles door elkaar is voor mij gewoon een warboel :')

monique1983 schreef:
arienette heb ik ook vind me zelf nog steeds dik ook als ik me eigen zie in de spiegel
terwijl iedereen zegt nee joh valt mee je heb bijna geen kont meer
maar toch zie ik het zelf nog steeds als dik allemaal

nu wil ik afvallen na 65 maar begin nu al met zeggen ahhh tussen de 60-65 is nog wel beter mischien
mensen zeggen dat ik door draaf er in mischien komt het wel omdat ik me zelf nog altijd als dik zie

moet wel bekeken als ik dan na die foto kijk weet ik wel zeker dat ik 2 jaar geleden zelfs denk nog wel de 100 aangetikt heb als ik die foto zo zag :( en nu 69,3 dus al wel veel verschil volgens iedereen

maar denk dat je zelf beeld er in moet groeien op nieuw ofzo ik weet niet ik vind het zelf erg moeilijk

Ik heb precies hetzelfde, je went helaas te snel aan je nieuwe lijf. Merk het ook aan mijn zusje, die is al aardig dicht bij haar streefgewicht, maar vind zichzelf nogsteeds dik.
Maar als je de foto's terug kijkt weet je weer waar je vandaan kwam :j

Madeira_ schreef:
Is heel normaal, dat je ‘geest’ het als het ware niet kan bijhouden wat voor veranderingen je lichaam zo snel doormaakt.. tenminste, ik ervaar het ook zo en dit vertelde mijn diëtiste mij.. Ik ben nu -50 kilo, heb nog zo’n 4 kg overgewicht en denk ook altijd dat ik mega dik ben, amper op mijn paard pas, ect… Geef het vooral de tijd :).

Zoek het verschil?

Paar jaar geleden:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KMYNHNFU.jpg

Vandaag:
[ Afbeelding ]

Ben echt benieuwd of ik a.s. woensdag mijn -50 kg behaal :D

Jeetje wat een verschil! _O_ je past nu echt heel mooi op je paard!

Mandy517 schreef:
11 kilo kwijt *\o/*

Jeetje wat goed! En je bent ook nog maar zo kort bezig zie ik aan je onderschrift. Hoeveel wil je er kwijt?

Danseresje schreef:
Even een weekje afwezig geweest. Ook niet alles bijgelezen.....sorry!
Vorige week woensdag zat ik onder de 70, donderdag was mijn verjaardag en toen zijn de dagen met slecht eten ingeluid.....friet, pannenkoeken, Chinees, broodje hamburger, etc.
Op zondag heb ik de ijzig koude wind getrotseerd en de Zandvoort circuit run 5km voldaan binnen mijn streeftijd!
Daarna ging ik 's avonds de nacht in. Eerste twee nachtjes nog wel rustig, daarna 3 drukke diensten gehad. Weinig tijd voor eten gedurende de dienst, slecht slapen en weinig puf om nog gezond te koken. Heb Mexicaans en nog een keer frituur gegeten. Vanaf vrijdag weer even streng en nu was het vanochtend 69,9. De schade is dus beperkt gebleven.
En nu ga ik weer doorpakken en zorgen dat die 7 niet meer als eerste getal in beeld komt!

Zometeen even naar verzorgpony en dan nog even lekker uurtje gaan lopen en dan nog maar even wat hier in huis doen qua opruimen....morgen weer werken. Totaal 4 dagen deze week en dan vrijdagavond manegewedstrijd en zaterdag op vakantie!

Wat knap dat je op gewicht ben gebleven! Wil je nog veel kwijt?

Dais_ schreef:
Ik las trouwens nog een opmerking over paardrijden en kcal verbranden. Ik geloof zelf niet dat je met paardrijden zoveel verbrandt. Ik gebruik bij alles de app endomondo en die geeft ook aan dat ik met paardrijden het meest verbrand, maar ik vind dat zelf echt bullshit. Ik zit er maar een beetje op en ben nadien ook echt niet moe en heb nergens geen spierpijn. Van fietsen en hardlopen ga ik kapot en dan zou ik minder calorieën verbranden? Dus ik zou dat met een korreltje zout benaderen Tenzij je een enorm flegmatiek paard hebt die je vooruit moet schoppen etc, maar zo verder

Je kan aan elke beweging wennen he :) Als je de eerste keer op een paard zit zal je superveel spierpijn hebben en als je het vaker doet train je de spieren, zodat je geen pijntjes meer hebt. Wat het met je callorieverbruik doet weet ik dan even niet. Die zal ook wel niet zo hoog blijven, omdat je hartslag lager blijft.
Daarom word je in een sportschool altijd getriggert om net even verder te gaan of zwaarder te trainen.

Mandy517 schreef:
Net 2 uur in de keuken gestaan, gourmet voorbereiden voor vanavond Gelukkig ook aardig wat kip en biefstuk, dat is niet zo slecht. Er komt ook een flinke schaal met paprikareepjes, sla, ui en zo, dus het zal allemaal wel meevallen

Klinkt heerlijk! Alvast eet smakelijk! Vorig jaar maakte ik een apart bakje voor mezelf zodat ik wist wat ik kon eten, misschien een handige tip?

Zo, volgens mij ben ik weer bijgelezen. Ik lees vaak bij via mobiel, maar vind het toch wel netjes om nog even te reageren op iedereen.
Gisteren was mijn broertje jarig en heb ik een stukje taart op en wat lekkers. Verder niet veel gegeten. Vandaag heb ik bij het ontbijt een stukje stol genomen, omdat het pasen is en net 3 eitjes. Dat was mijn paas-eten voor dit jaar :') Gelukkig doen we hier verder niet veel speciaals met pasen :D

Wat wel lastig is, is dat ik thuis een brand heb gehad en nu al 2 weken niet thuis slaap. Gelukkig was ik van harte welkom bij mijn vader, maar omdat die nog 2 kleine koters heeft rondlopen liggen de kasten vol. Gelukkig heb ik me tot dit weekend goed in weten te houden :D
Het jammere is wel dat ik niet op mijn eigen weegschaal kan staan, maar ik dus nu een 'alternatief' gewicht bij de sportschool heb :)
Fijne paasdagen iedereen!

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 16:39

@LynnDenise, ik wil in totaal zeker 25 kilo kwijt, dus nu nog 14 (dan zit ik op het randje van gezond gewicht/te zwaar volgens mij bmi)
Heb eigenlijk geen idee hoeveel ik precíes kwijt wil, omdat altijd al wat forser ben geweest, weet ik ook niet hoe ik er 'dun' uit zie :=
Maar ik ben goed bezig met sporten en eten dus ik hou lekker zo vol :)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 16:41

@Mandy517, jeetje wat knap dat je nu al zo veel kwijt bent dan! En dat in 3 maanden tijd!

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 16:42

LynnDenise schreef:
@Mandy517, jeetje wat knap dat je nu al zo veel kwijt bent dan! En dat in 3 maanden tijd!

Voor mij gevoel kan het niet snel genoeg gaan := ben de kilo's echt zat!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 17:41

*\o/* Ik lees hier allemaal weer positieve verhalen! Keep up the good work ladies!

Ik vind dit juist weer moeilijke dagen, de paaseitjes zijn zo aanlokkelijk en lijken mij bijna te roepen 'eet mij.. EET MIJ!'. :D
Maar ik moet nog een halve kilo en dan ben ik op mijn uiteindelijke streefgewicht! Ik heb een beetje hulp gehad, ben er 2 weken geleden achtergekomen dat ik een te snel werkende schildklier heb. Ja daarom ging het ineens zo snel. :+

Even een vraagje hier; wie zit toevallig aan het cambridge dieet? Daarin zit een poeder voor drinken en die is erg lekker! Alleen die is helaas niet los verkrijgbaar, alleen voor diegene die het cambridge dieet doen.
Wie oh wie kan hier aan komen? :D

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 17:43

ja idd heb ik ook die foto te paard heb ik denk wel tegen de 100 aangezetten zelf

ja vind me nu nog dik mensen zeggen dat ik overdrijf
maar met 1,66 is tussen de 60 - 65 heel normaal toch of sla ik echt door?

heb me hele kleding kast gemest en me moeder blij gemaakt er mee ;) wat en opruiming maar best moeilijk afstand te doen er van heel stom maar voelt raar mischien omdat ik me nog steeds dik voel

hier 3 paas eitjes op de eerste van dit jaar veder helemaal niks
ja 2 stukjes rollade :) hahah

na op na de kilo's :P hoop voor de zomer 65 gehaalt te hebben :P

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 18:22

Hallo mede-bokkers,
Ik heb geprobeert de regels door te lezen maar als het verkeerd is dan hoor ik het graag.

Het is niet dat ik veel te dik of te zwaar ben maar ik ben 1.57 lang en sinds ik gestopt ben met paardrijden weeg ik 62 kg wat te zwaar is voor mijn lengte.
Het probleem is dat ik niet snel een vol gevoel heb en ik ben een slechte ontbijter en luncher. Ik hou noet vam ontbijt em van lunch.
Ik wilde vragen of jullie ontbijt en lunch tips hebben voor een gezond en lekker ontbijt/lunch.
Ook heb ik moeite met gezonde tussendoortjes mischien dat jullie daar iets op weten?
Ik ga natuurlijk ook weer sporten maar ik wil graag rond me oude gewicht 52/55 kg wegen
Hebben jullie mischien hulp en tips voor mij?

Groetjes Michelle

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 20:06

Monique, tussen de 60-65 is prima hoor met 1.66 m :)
Welkom Michelle (er zit er hier in het topic nog één :P), er zitten hier nog meer slechte ontbijters. Maak 't gewoon lekker met een eitje, ijsbergsla, tomaat, of crackers, of magere yoghurt, en wie weet is dat wel genoeg. :)

Ik heb vanavond voor het eerst touwtje gesprongen, had eerder gepost dat ik het ging doen maar toen bleken we geen sprintouw meer te hebben. :+ Heb er nu één bij de blokker gekocht voor 2,- een paarse. <3 Maar uh, heb maar 3 minuutjes gesprongen maar was kapot! Ondanks de waarschuwingen heb ik de inspanning onderschat.
En net zoals meer waarschijnlijk vandaag flink gezondigd met taart, koek, gebakjes, paaseitjes enz.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 20:25

Simyo, mooie punten zeg!

Lynndenise, dankjewel :D toen ik zo zwaar was stapte ik ook niet op een paard hihi.

Monique, ik vind voor iemand van 166 rond de 60/65 kg heel netjes ja! :)

Hannah, ik heb ook een tijdje gesprongen zonder springtouw, dat ging wel makkelijker (omdat je ook veel
andere bewegingen kan doen intussen).

Michelle, ik probeer lekkere dingen te maken van groente, fruit, iets van volkoren brood/crackers, magere
yoghurt/kwark/vla.. :) zowel als lunch als ontbijt. Ontbijt kun je misschien proberen wat magere yoghurt/kwark met fruit/muesli te nemen?

Hele dag netjes gegeten, vanavond veel te veel (paasstol, ander soort brood, suikerbrood en soep) gegeten. Pffff zit zoooooooo vol nu haha..! Heb wel 40 min gefietst en net lekker half uur gewandeld met mijn hond :) morgen ga ik mij even wegen denk ik, en dan gewoon weer elke woensdag.

Wat vinden jullie een mooi gewicht bij iemand van 1,75?? Ik twijfel waar ik heen wil. Ik denk dat 72 heel erg netjes is.. Ik kom van de 130 af en denk dat ik dan echt heel tevreden zou zijn.. :)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 20:26

Nou de Pasen wordt hem niet qua afvallen, maar gelukkig vaak wel snel er weer af

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 20:34

me toch een beetje laten gaan met het gourmetten..
Morgen nog de paasbrunch, wel met een hoop gezonde dingen en beleg! En dan 2 daagjes hard sporten, donderdag weer wegen :)

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 20:57

Voor diegenen die het willen weten ik krijg een volledige liposuctie van buik en benen om een medische oorzaak er zitten plekken waar (flinke)vetophoping zit waardoor ik niet meer normaal kan lopen of normaal een spijkerbroek aan kan hebben en mijn dagelijks functioneren beperkt.

de goedkeuring is er al maar ik moet eerst nog 12 kilo kwijt voordat ze willen gaan opereren dit ivm met de risico's van de narcose.

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 20:58

ik begin a.s dinsdag met het koolhydraat arm dieet ik heb alles er al voor in huis gehaald