[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jasz

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 02:25

Nee het lukt niet op de iPad, dan wordt het thuis pas. Maandag dam :)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 02:30

Bambolina schreef:
Nog bedankt iedereen :D Voor de geïnteresseerden nog een foto van de achterkant:
[ Afbeelding ]
Toen ik net van de kapper af kwam viel het me eigenlijk heel erg mee kwa beschadiging, voelde absoluut niet touwerig (zat ook wel een bak olie in :') ) maar na de eerste keer wassen viel het toch wel tegen :\ kurkdroog en pluizerig. Dus ben flink aan de gang met conditioners en oliën, en t' voelt en ziet er inmiddels al weer wat gezonder uit.

Wbt grijs; Ik denk dat het heel tof kan zijn, maar dat je dan wel echt een voor een donkere (zwarte) aanzet moet gaan, en het grijs zelf ook aan de donkere kant. Het kan wel echt alleen als je haar zo goed als wit is, dus: in de bleek en een aantal keer wassen met zilvershampoo!

Die pixie kapsels van een paar pagina's terug vind ik ook erg tof :D Ik vind kort haar meestal een beetje tuttig, maar als je er het gezicht voor hebt kan het wel echt mooi zijn.

Ik vind je haar echt zooo gaaf!
Wat voor conditioners en olien gebruik je? Ik zoek eens wat vernieuwing in mn routine :))

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 02:33

Heb gisteren bij de kapper mijn haren "paars" laten verfen.
Ziet er totáál niet uit als verwacht, de delen die ik al eens geverft had (bovenste lagen) blevens zwart en de rest is rood...
Volgende keer toch maar weer zelf met bleek aan de slag..

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 03:05

xNavatu schreef:
Bambolina schreef:
Nog bedankt iedereen :D Voor de geïnteresseerden nog een foto van de achterkant:
[ Afbeelding ]
Toen ik net van de kapper af kwam viel het me eigenlijk heel erg mee kwa beschadiging, voelde absoluut niet touwerig (zat ook wel een bak olie in :') ) maar na de eerste keer wassen viel het toch wel tegen :\ kurkdroog en pluizerig. Dus ben flink aan de gang met conditioners en oliën, en t' voelt en ziet er inmiddels al weer wat gezonder uit.

Wbt grijs; Ik denk dat het heel tof kan zijn, maar dat je dan wel echt een voor een donkere (zwarte) aanzet moet gaan, en het grijs zelf ook aan de donkere kant. Het kan wel echt alleen als je haar zo goed als wit is, dus: in de bleek en een aantal keer wassen met zilvershampoo!

Die pixie kapsels van een paar pagina's terug vind ik ook erg tof :D Ik vind kort haar meestal een beetje tuttig, maar als je er het gezicht voor hebt kan het wel echt mooi zijn.

Ik vind je haar echt zooo gaaf!
Wat voor conditioners en olien gebruik je? Ik zoek eens wat vernieuwing in mn routine :))

Thanks :D Kwa conditioner gebruik ik de laatste tijd meestal color-vive van L'oreal. Liquid Shine van John Frieda is ook echt top. Ik ga van de week even langs de kinki om een conditioner te kopen waar mijn oog op was gevallen, laat nog wel even weten hoe die bevalt!

Om in mijn punten te smeren heb ik Laminates drops van het merk Sebastian. Is niet echt een olie, t' is iets dikker, maar wel heel vettig ook. Heb ik bij de groothandel vandaan, weet niet of je die ook bij de eerste beste drogist kan vinden.. ben er in ieder geval diep gelukkig mee. Hij is prijzig, maar echt heel zuinig. Ik heb een flesje van 50 ml waar ik echt al een paar maanden mee doe, en hij is pas voor de helft leeg!

Ik had laatst ook een olie in een donkerbruin doorzichtig flesje, ben het merk even vergeten. Werkte goed en zag er mooi uit maar rook echt heel smerig.. naar zelfbruiner ofzo.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 12:06

Sebastian is idd niet in de drogisterij te koop :) alleen bij kapperszaken/groothandel. Sinds ik CHI gebruik wil ik niks anders meer. Ik merk ook dat sinds ik maar 1 in de 2 weken een masker gebruik (van een groothandel) en voor de rest alleen CHI shampoo, mijn haar veel voller, veerkrachtiger en glanzend is. Zo krijgt mijn haar zijn eigen glans terug ipv een nep glans :) maar ieder haar is weer anders. Ik hoef het ook maar 1 a 2x in de week te wassen

leintjeO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 12:55

Hallo allemaal! Ik heb een vraagje; ik zou graag eens nieuwe shampoo willen kopen Want mijn haar trekt echt op niks vindt ik zelf. Mijn moeder koopt altijd maar van die goedkope shampoo's uit de Kruidvat en dan van die conditioners van Syoss en als ik mijn haar dan was en ik laat het drogen dan is het net stro, het voelt kurkdroog aan en het pluist verschrikkelijk. Hebben jullie enig idee welke goede shampoo en/of conditioner ik hiervoor moet kopen? Ik weet nu ook nog altijd niet of ik nu krullen of stijl haar heb. Als ik het gewassen heb dan krijg ik vanvoor van die onregelmatige lelijke krullen en vanachter is het stijl zonder enige krul maar het pluist dan wel erg hard. Kan iemand mij helpen? Op mijn profiel heb ik een foto van mijzelf, daar kan je het op zien... Ondertussen heb ik mijn haar ook al tot aan mijn schouders recht laten knippen omdat ik dacht dat de krullen iets gingen minderen maar blijkbaar dus niet.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 15:32

Meestal worden krullen enkel meer als je het korter knipt maar dat kan hartstikke mooi zijn!
Krullend haar heeft helaas ook vaak het nadeel dat het van nature erg droog is, pak een verzorgende shampoo speciaal voor krullen en ik denk dat je dan al verschil gaan merken.
Ik zou voor alsnog voor een wat betere drogisterij shampoo gaan, en als je t kunt betalen hebben ze bij de kappers winkels ook erg fijne shampoo's maar dan betaal je wel beduidend meer

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 19:33

Heb net me haar gebleekt met kapper producten

Nu bezig met plum kleur er in te zetten van direction.
Wil straks graag het resultaat met jullie delen.

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 21:13

Afbeelding
gebleekt

Afbeelding
Afbeelding
paars
het is nog wat nat dus is nog iets donkerder.
wat vinden jullie ervan?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 01:01

Ik vond het blonde je ook wel heel goed staan eigenlijk, haha. Maar ik ben sowieso niet zo'n fan van al die onnatuurlijke kleuren := Dus ik ben geen goede graadmeter wat dat betreft haha.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 19:59

Ik heb 8 weken geleden mijn haren rood geverfd, ondertussen een cm of 2,5 donkere uitgroei dus morgen naar de kapper en eindelijk mijn blonde haar weer terug. <3

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:01

Ik mag dinsdag weer, knippen en kleuren! Denk dat ik het een stukje blonder ga doen en misschien een pasteltint erin, maar dat weet ik nog niet zeker :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:05

Ik wil m'n haar eigenlijk weer laten uitgroeien, het verschil tussen mijn uitgroei en mijn eigen haarkleur is op dit moment niet zo heel groot dus durf er niet zo veel aan te knoeien := Stond vandaag met een pakje verf in m'n handen omdat ik eigenlijk heel graag weer een dipdye wil maar dan moet ik het weer afknippen als ik het weg wil en daarbuiten is m'n haar sowieso al behoorlijk broos op dit moment..

Heb dus maar gelijk twee serums gekocht, eentje voor op nat haar (van Palmers, echt ziek spul met kokosolie maar m'n haar gaat er heel goed op) en eentje voor op droog haar van Gliss Kur waar ik heeeeeel veel goede ervaring mee heb. Ben benieuwd hoe het straks weer gaat zitten :=

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:08

lianne304 schreef:
[ Afbeelding ]
gebleekt

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
paars
het is nog wat nat dus is nog iets donkerder.
wat vinden jullie ervan?

Wat heb je gebruikt om je haar zo goed te bleken? :D Ik wil het binnenkort ook weer verven met de verf die ik nog heb staan, maar daarvoor moet het wel eerst gebleekt worden. Alle bleek die ik heb geprobeerd werkte haast niet bij mij.. Het werd wel lichter, maar daar bleef het ook bij :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:10

12% peroxide met blondeerpoeder mengen tot het een yoghurt-achtig mengseltje is en dan gewoon aanbrengen. Goed blijven checken en niet langer laten zitten dan nodig. Zo heeft het bij mij uiteindelijk gewerkt. Bij mij heeft het er 2.5 uur in moeten zitten en m'n haar was com-pleet naar de klote na afloop, hou daar dus wel rekening mee. Mijn haar was trouwens wel meerdere malen heel donker geverfd, was ook nog donker toen ik het erin smeerde, en heb al een vrij donkere kleur van mezelf.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:14

Ja als je je haar helemaal verneukt wil hebben moet je het inderdaad zo doen.
Nooit blonderen met 12% het liefst 6% of 9%, en nooit langer dan een uur laten zitten. 9/10 keer word je nooit in een keer zo blond als dat je zou willen. Natuurlijk kan het wel, alles kan, maar daar word je haar niet blij van. Je kunt beter een keer blonderen, dan je haar een aantal weken laten herstellen en het dan weer doen, tot dat je je gewenste kleur hebt.

Wat versta je onder bleek Ghostattack?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:17

Gaat mij erom dat de kleur die er nu in zit er uit is en mijn haar blond is. Het hoeft niet spierwit te worden hoor :+ Probleem is alleen dat het nooit egaal lichter wordt.. Maakt me niet uit hoe vaak ik moet blonderen en hoe lang ik moet wachten. Ik ben van mezelf asblond (peper en zout kleur) en op dit moment heb ik een uitgroei van 10cm en de rest is eh.. een combinatie van vervaagd paarsroodbruinoranje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:21

_Micha_ schreef:
Nooit blonderen met 12% het liefst 6% of 9%, en nooit langer dan een uur laten zitten. 9/10 keer word je nooit in een keer zo blond als dat je zou willen. Natuurlijk kan het wel, alles kan, maar daar word je haar niet blij van. Je kunt beter een keer blonderen, dan je haar een aantal weken laten herstellen en het dan weer doen, tot dat je je gewenste kleur hebt.

Klopt absoluut, baal er ook nog steeds van dat de vrouw bij de kappersgroothandel het me zo heeft aangeraden. Zij zei dat m'n haar echt niet wit te krijgen was zonder 12% en ergens geloof ik dat ook wel, aangezien ik het zo lang heb moeten laten zitten met zo veel % en het nog steeds niet witblond was. Mijn persoonlijke advies is om naar de kapper te gaan om het te laten doen..

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 21:04

Ik heb ook 12% gebruikt om wit blond te worden en m'n haar viel echt heel erg mee na afloop maar heb dan ook wel van nature gezond en sterk haar

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 21:13

Als je je haar zo min mogelijk wil beschadigen en wel helemaal wil ontkleuren dan kun je dit het beste in stappen doen:

Van heel donker naar licht.

Stap 1 en 2: (eerst de linker, dan de rechter)
Afbeelding

Als je heel sterk haar hebt kun je het diezelfde dag nog bleken met 6%. Liever minder peroxide en langer laten zitten dan een hoog percentage peroxide en kort bleken, maar eigenlijk kun je beter pas een ruime week later bleken.

In de tussentijd je haar GOED verzorgen, wassen met zilvershampoo en lekker een overnight maskertje erin zetten.

Ik heb dit spul nu 3x gebruikt (2x op henna, dat was niet zo'n succes, 1x op 'gewone' verf) en ja, je haar is touw na de behandeling maar knapt binnen 2 weken weer op naar je normale goede conditie. Met bleken is het blijvend beschadigd.

Dit werkt alleen in geval van Emma, waarbij er veel lagen donkere haarverf in het haar zaten. Je ziet je verf ook echt wegspoelen door het putje. :+ Heb je van nature donker haar en je wil lichter haar dan kun je alleen bleken, daar werkt dat kruidvatspul niet voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 21:16

Ik heb dat spul ook wel eens gebruikt ja. Vond het alleen verschrikkelijk stinken en vond het effect echt bij lange na niet sterk genoeg om het zo vaak te gebruiken. Doe er dan eigenlijk liever gelijk bleek in, is voor mijn gevoel toch wat beter.

Dat doe ik idd ook, probeer als ik het heb geverfd of ontkleurd altijd genoeg olie aan te brengen en een overnight maskertje erin te laten. Iemand trouwens een goed idee voor een overnight maskertje? Die van mij is op en wil eigenlijk een nieuwe. M'n punten beginnen weer wat droog/pluizig te voelen en wil eigenlijk kijken of ik het zelf kan redden voordat ik aan de slag ga met knippen

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 21:34

Ja het stinkt heel erg ja! :+

Het maakt je haar niet wit of blond zoals bleek maar het beschadigd je haar ook niet. Als je hiermee dus alvast een 'begin' maakt, hoef je de bleek uiteindelijk niet zo lang te laten zitten en is je haar uiteindelijk veel gezonder. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 21:37

Hmm, mijn haar voelde hierna wel degelijk zo stug als stro, maar weet natuurlijk niet zeker of dat hetzelfde is als beschadigen. Overigens bleef de geur bij mij zo lang hangen dat ik er echt op ben afgeknapt. Zelfs na een overnight masker en dergelijke bleef die verschrikkelijke geur hangen, kreeg zo vaak te horen dat m'n haar stonk :')

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 10:31

Hoi meiden, ik laat al jaren alleen maar highlights zetten in mijn haar maar dat heb ik nu sinds augustus niet meer gedaan dus ik heb nu een uitgroei van een cm of 6/7.

Nu vind ik dat best leuk en natuurlijk staan en ik dacht eraan om een ombre te doen. Dus mn uitgroei langer maken. Normaal met ombre word de onderkant van je haar geverft maar ik dus de bovenkant. Hoe pak ik dat aan?

http://glambistro.com/12467/things-you-should-know-before-you-get-blonde-ombre-hair/
Het onderste plaatje van deze site bijvoorbeeld

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 14:44

Emmaa_ schreef:
_Micha_ schreef:

Klopt absoluut, baal er ook nog steeds van dat de vrouw bij de kappersgroothandel het me zo heeft aangeraden. Zij zei dat m'n haar echt niet wit te krijgen was zonder 12% en ergens geloof ik dat ook wel, aangezien ik het zo lang heb moeten laten zitten met zo veel % en het nog steeds niet witblond was. Mijn persoonlijke advies is om naar de kapper te gaan om het te laten doen..

Oh mensen in kappersgroothandels praat me er niet van :roll:
Ik heb daar ook al vaak slecht advies gekregen, het ding is gewoon dat het je het bijna niet in een keer voor elkaar krijgt. Ik was ook echt pas na een aantal keer ontkleuren wit. Vaak moet je er ook sowieso nog een spoeling over doen om het egaal te krijgen.