[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aria_zz

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 10:58

Als je wil, kun je ook uitkijken voor een cup.
Ik gebruik er nu al een jaar en een half een, en ben er zo blij mee. Geen gedoe, en ik voel hem echt gewoon niet. Ik heb een reis versie die je kunt in klappen en meenemen in een klein doosje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 23:47

Hoeveel dagen zijn jullie wel eens over tijd met de menstruatie?
Ik word meestal op dag 27, 28 ongesteld en zit intussen op dag 31 :\
Ik gebruik zelf verder geen anticonceptie en maak me een beetje zorgen eigenlijk...

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 00:12

Kan toch gebeuren hoor! Toen ik anticonceptieloos was 1 keer zelfs twee weken. Terwijl ik best regelmatig ongesteld was. Altijd dag 25-27 begon het.

Maar ik zat in een zeer stressvolle periode, had al verschillende negatieve tests gedaan en kreeg het voor elkaar om ongesteld te worden op vakantie in een paskamer in een franse kledingzaak. :') En had niets bij me.... Het ging echt ineens stromen. Mijn moeder had godzijdank een nieuw pakje zakdoekjes bij zich. :+

Doe een test, en als die negatief is: zorg dat je bewapend bent :')

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 10:16

amoj schreef:
Hoeveel dagen zijn jullie wel eens over tijd met de menstruatie?
Ik word meestal op dag 27, 28 ongesteld en zit intussen op dag 31 :\
Ik gebruik zelf verder geen anticonceptie en maak me een beetje zorgen eigenlijk...

Als je geen anticonceptie gebruikt maar wel seks hebt zou ik me ook zorgen maken := anders niet. Gewoon even afwachten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 20:53

@palmera: thnx! Ga morgen voor de zekerheid toch een test halen, zit beetje heel veel te stressen nu...

thesserd; we gebruiken wel condooms maar ik ben zelf niet meer aan de pil of andere anticonceptie. Dus kans zal wel klein zijn, maar toch...

Ben nu ook ontzettend misselijk en steeds krampen... maar nog steeds niet ongesteld...

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 12:28

Amoj: hoe is tie nu?

:oo vandaag de mirena opgehaald. Ik schrok alleen al van hoe groot die verpakking is :oo.
Ik hoop dat er na morgen hele fijne tijden voor mij aanbreken en dat ik veel gemak van dat ding ga krijgen. Duimen jullie mee? :o

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 12:38

Gelukkig is de verpakking groter dan het ding zelf :D
Veel succes en het zal vast erg vlot en zonder problemen verlopen. Ik duim +:)+

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 11:03

-O- de afspraak is verzet naar morgen. Niet van mij uit, maar vanuit de arts.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 11:12

ItsMe2 schreef:
-O- de afspraak is verzet naar morgen. Niet van mij uit, maar vanuit de arts.

Jammer! Maar dan weet je wel dat ze/hij goed de tijd voor je wil nemen. :) Komt vast helemaal goed.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 11:14

Ik zou me niet te veel verheugen dat je morgen klaar bent met ongesteldheid enz. Ik ben zes maanden ongesteld geweest na plaatsing (zonder pauze dus ook ijzer infuus moeten gaan halen).
Kan zijn dat je een van de gelukkigen bent maar lang niet iedereen wordt niet meer ongesteld.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 11:16

Ik hoop het natuurlijk wel, maar ik ga er niet van uit ;)
Als de stemmingswisselingen maar wegblijven, of in ieder geval stukken minder worden ;)

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 17:28

Ik heb hem vorige week vrijdag laten plaatsen en ik ben niet meer ongesteld geworden daarna. Scheelt vast ook dat ik nog een prikpil heb die langer doorwerkt en waarbij ik niet ongesteld werd. Ik hoop dat als die hormonen straks uitgewerkt zijn, dat het spiraaltje het dan overneemt en alles mij bespaard blijft :D

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 18:18

Tanya schreef:
Ik heb hem vorige week vrijdag laten plaatsen en ik ben niet meer ongesteld geworden daarna. Scheelt vast ook dat ik nog een prikpil heb die langer doorwerkt en waarbij ik niet ongesteld werd. Ik hoop dat als die hormonen straks uitgewerkt zijn, dat het spiraaltje het dan overneemt en alles mij bespaard blijft :D

Dit waa bij mij wel het geval. :j

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 22:21

Ik ben 6 weken terug bevallen. En nu moet ik zachtjes aan weer nadenken over anticonceptie. Op de pil reageer ik vrij heftig kwa stemmingen. Condooms vertrouw ik niet meer, want mijn jongste is een "kadootje".
En een spiraaltje vind ik doodeng, slaat misschien nergens op na 3 bevallingen haha.

Ik denk dat ik me wil laten steriliseren wanneer dat kan. Mijn gezin is compleet. Maar stiekem hoop ik dat mijn man zich laat helpen. Maar die weet niet wat hij wil en hij moet er natuurlijk wel volledig achter staan.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 10:39

Ik heb wel begrepen dat een spiraal plaatsen peanuts is als je eenmaal kids gehad hebt. Je baarmoedermond is al enigzins opgerekt en het gaat allemaal veel makkelijker dan bij vrouwen die nog geen kinderen hebben.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 12:20

Dat heb ik al vaker gehoord idd. Maar ik blijf het eng vinden, haha.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 15:20

Zijn er hier dames die ervaring hebben met overstappen op een andere/zwaardere pil? :)

Ik slik al jaaaaren de microgynon 30 door (op advies van de gynaecoloog ivm endometriose), maar krijg de laatste tijd steeds vaker doorbraakbloedingen. Ik heb echter nooit bijwerkingen gehad van deze pil en ben bang deze wel te krijgen bij een andere/zwaardere pil.

Debby614

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 19:10

Hier een 20 jarige die nu 20 dagen per maand Duphaston slikt, Iemand die daar ervaring mee heeft en die ik wat vragen mag stellen? Duphaston voor de menstruatie, niet om zwanger te willen worden!

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 20:30

Jezzi en Debby: sorry ik kan jullie geen antwoord geven :o.

Hier is het plaatsen van de mirena niet gelukt :\.
Nu zit ik over een andere pil te denken. De zoely of yaz. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Zo ja, welke ervaringen zijn dit dan?

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 22:28

Ik heb zoely een half jaar gebruikt ongeveer. Fijne vond ik de stopweek van 4 dagen en de 'lege' pillen die daarbij hoorden, kon je het goed bijhouden. Voor mij was hij alleen te licht, kon 'm niet eens een maand doorslikken. Nu slik ik yasmin (geen idee of dat hetzelfde is als yaz, denk het?) en daar heb ik verder geen problemen mee.

Maarja iedereen reageert er anders op natuurlijk.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 22:49

ItsMe2 schreef:
Jezzi en Debby: sorry ik kan jullie geen antwoord geven :o.

Hier is het plaatsen van de mirena niet gelukt :\.
Nu zit ik over een andere pil te denken. De zoely of yaz. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Zo ja, welke ervaringen zijn dit dan?

Waarom lukte het niet?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 01:03

Misschien heeft iemand hier advies voor mij, ik stuitte op dit topic omdat ik toch wel nieuwsgierig ben of er meerdere zijn.

Ik slik al 2 jaar misschien wel 3, microgynon 30 en sinds het laatste jaar slik ik deze 2 strippem achter elkaar. Dit ging voorheen altijd prima en na de 2e strip te stoppen was ik na 3 dagen ongesteld. Mijn ongesteldheid duurde dan ongeveer 3 tot 4 dagen. Nu heb ik op de laatste dag van mijn 2e strip vorige week zaterdag een doorbraakbloeding (denk ik.) gehad. We zijn nu 8, bijna 9 dagen verder en het bloeden is nog steeds niet gestopt. Het begon met wat licht en helder bloed en de dag erna was het meer bruin met stolsels en dat wisselt elkaar steeds af. Iemand hier ervaring mee? Groetjessss

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 09:58

Hoi hoi

Ik heb ook niet alles doorgelezen, maar heb de naam van mijn pil (myrcrogon 30 volgensmij, er staat iig ethinylestradiol/levonorgestrel malan 0,03/0,15mg op de strip. Heb het doosje niet meer) al wel een aantal keer voorbij zien komen. Ook ik heb last van bijwerkingen als gevoelige borsten (eerst dacht ik dat dat kwam omdat ze weer begonnen te groeien door de pil, maar de maat is nu een half jaar niet veranderd em nog last) meer huilen, meer aankomen/moeilijker afvallen, en volgens anderen word ik er ook chagrijniger van :o

Met dit ook naar de ha geweest. Enige wat zij zegt Is "dit zul je bij elke pil hebben, wisselen heeft geen zin, enkel andere soorten anticonceptie"
Op internet lees ik heel andere dingen, mensen die een lichtere pil hebben en niet aankomen enz. Na lang zeuren heeft ze me nu myrcrogon 20(dacht ik, iig zelfde pil maar dan lichter) voorgeschreven. Daar ga ik over 3 weken aan beginnen na deze strip. Echter heeft ze uitvoerig vertelt dat hier vaak doorbraak bloedingen waren, maar omdat ik nooit een doorbraak bloeding heb gehad met deze pil, ook niet met doorklikken, wilde ik het toch graag proberen.

Mijn vraag Is nu eigenlijk, denken jullie dat dit helpt? Of ga ik dezelfde klachten houden aangezien deze pil toch van hetzelfde merk en fabrikant is? Helpt het volgens jullie wel om een compleet andere pil te nemen?

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 11:10

Yaz heb ik ook gehad maar die was veel te licht voor mij. Had heel snel last van doorbraak bloedingen. Ben toen overgegaan op de mycrogon 30 en daar ben ik super tevreden over!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:11

Floriske schreef:
Hoi hoi

Ik heb ook niet alles doorgelezen, maar heb de naam van mijn pil (myrcrogon 30 volgensmij, er staat iig ethinylestradiol/levonorgestrel malan 0,03/0,15mg op de strip. Heb het doosje niet meer) al wel een aantal keer voorbij zien komen. Ook ik heb last van bijwerkingen als gevoelige borsten (eerst dacht ik dat dat kwam omdat ze weer begonnen te groeien door de pil, maar de maat is nu een half jaar niet veranderd em nog last) meer huilen, meer aankomen/moeilijker afvallen, en volgens anderen word ik er ook chagrijniger van :o

Met dit ook naar de ha geweest. Enige wat zij zegt Is "dit zul je bij elke pil hebben, wisselen heeft geen zin, enkel andere soorten anticonceptie"
Op internet lees ik heel andere dingen, mensen die een lichtere pil hebben en niet aankomen enz. Na lang zeuren heeft ze me nu myrcrogon 20(dacht ik, iig zelfde pil maar dan lichter) voorgeschreven. Daar ga ik over 3 weken aan beginnen na deze strip. Echter heeft ze uitvoerig vertelt dat hier vaak doorbraak bloedingen waren, maar omdat ik nooit een doorbraak bloeding heb gehad met deze pil, ook niet met doorklikken, wilde ik het toch graag proberen.

Mijn vraag Is nu eigenlijk, denken jullie dat dit helpt? Of ga ik dezelfde klachten houden aangezien deze pil toch van hetzelfde merk en fabrikant is? Helpt het volgens jullie wel om een compleet andere pil te nemen?

Jouw pil heb ik ook een tijdje geslikt en ik was een emotioneel wrak, huilen, bozig, en was gewoon mezelf niet meer. Ik heb toen de Yasmin gekregen van de HA en dat ging echt super! Hele fijne pil, geen bijwerkingen van gehad, puntgaaf huidje als bonus erbij :P
Heb inmiddels een spiraal maar mocht ik ooit weer aan de pil moeten om wat voor reden dan ook zou ik weer voor de Yasmin gaan... Dat je HA zegt dat je met elke pil zulke klachten zult hebben is wel wat apart, elke pil kan zo anders uitpakken bij verschillende personen... Het is gewoon proberen waar jij het beste op reageert.