Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 18:53

Supervixen schreef:
Ik blijf er ook niet voor uit het bos, maar check alsjeblieft supergoed je lichaam.
Mijn zusje kreeg hersenvliesontsteking door lyme en heeft daardoor nu niet aangeboren hersenletsel. Ik kan je zeggen..daar word je niet blij van. En dan druk ik me nog heel voorzichtig uit.

Ja het is idd echt wel gevaarlijk dat Lyme. Ik was iets te kort van stof. En controleren is dan ook echt verstandig. Sterkte voor je zusje :(

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 22:55

Dapper Jacqueline en Namiro dat jullie van start gegaan zijn. Jacqueline wel weer helemaal hersteld?
Müsli wat leuk zo met zijn drieën op pad.
Leuk om te zien dat jullie allemaal ook dit weekend zo lekker bezig zijn geweest.
Listiano, helaas geen tips. Ik heb niet heel lang door gelopen tijdens mijn zwangerschappen.
Suusje, leuk zo’ witte hond in het kroos, maar ik snap hem wel, lekker afkoelen.
SV, mooie plaatjes weer, vooral de laatste :D

Hier vanavond na de regenbuien geweest. Was iig stuk koeler. 15 km in de duinen, veel kleine hertjes gezien onderweg.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 23:09

Oh wauw, wat dichtbij! <3

Hoe is het inmiddels, Jacqueline? Goed dat je naar je lichaam geluisterd hebt en gestopt bent.

Wat zagen jullie er prachtig uit, Namiro. :)) Vriend weer bijgekomen van de hitte?

Ninus, jij bikkel! Zo vroeg opgestaan. Ik duim voor lagere temperaturen voor komend weekend.

Sorry Lisitano, hier ook geen ervaring met zwangerschapsbroeken. Anti-kind. :+
Maar wel stoer dat je nog loopt! Misschien heeft Zalando nog wel iets?

Wat heerlijk dat jullie met z’n drieën erop uit geweest zijn, Musli! Leuk dat je partner ook start met lopen!

Gave foto’s weer, SV, vooral die laatste. :D

En mooie foto’s met blije honden van ieris, heerlijk. :))

Respect voor de mensen die vandaag gelopen hebben! +:)+

Welkom terug, Kylan! Fijn dat je weer lekker aan het opbouwen bent.

BeFunny

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 07:09

Zo mooi Lieke <3

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 07:28

Ik leef ook nog hoor :+

Jullie een beetje uit het oog verloren, oeps, sorry!

Intussen doe ik nog verwoede pogingen om op schema te blijven - volgend doel is de halve van Antwerpen en die is pas eind oktober, dus heb nog wel even. Gelukkig, want de enkel (en vooral de pees) doet nog altijd niet fijn... Binnenkort weer eens op controle :+

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 07:43

Het koelde in de namiddag/avond inderdaad lekker af @Lieke.
Fijn dat je nog een mooie ronde hebt kunnen doen. En die kleine hertjes <3

Balen van je enkel @Memuska, maar goed om te horen dat je nog leeft en loopt ;)
Halve van Antwerpen is ook wel weer een flink doel dan. Ga je voor een tijd, of voor uitlopen?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 09:15

Lisitano schreef:
Ninus, goed bezig! Lijkt me heerlijk dat je al zoveel goed hebt geregeld en zonder die hitte.
De app die ik gebruik is Dynamic Watch, en dan de premium versie met kaart. Ik had laatst wel ruzie met ‘m, want ik kreeg het kompas maar niet aan de praat op een kruising met allerlei kleine paadjes. Dat werd toch gewoon ergens heen gaan en dan kijken of hij bij draaide. Dat was dus toch terug. Bloedchagrijnig, je snapt het :') Verder wel tevreden, maar het is niet zo fijn als de navigatie op de Fenix.

Goof ook al geweest. Ik geloof zo dat het benauwd was. Ik vond het wandelend al pittig, ik denk door de onweer die in de lucht hangt.

Kylan, welkom terug! Heerlijk dat je weer pijnvrij hebt gelopen, voelt toch als een feestje dat het weer kan *\o/*

Ik wil het liefst vandaag weer maar ik ga verstandig doen en morgenochtend weer de schoenen aantrekken. Lijf is helemaal prima hersteld. Ik pas alleen niet zo lekker meer in mijn hardloopbroeken, ook niet met hoge band. Het gaat toch snel drukken, dus toch maar eens gaan zoeken naar een broekje dat geschikt is voor zwangerschap. Toevallig iemand ervaring mee hier? Ik ben Fusion gewend dus ik wil wel kwaliteit en geen zweetnaad-stof.

Stille meelezer hier :D ik heb tot 34 weken zwangerschap hardgelopen, een deel daarvan in de hardloopkleding van mijn man. Broeken met een hoge taille vond ik niet fijn, dus ik had de band juist vrij laag, en dan een langer shirt erover. Ik ben ook al relatief snel overgegaan op een aantal minuten hardlopen afwisselen met een minuut wandelen. Als een beginnersschema, maar dan andersom }:0. Na de bevalling ben ik met 6 weken weer begonnen met een beetje fietsen en mom in balance. Bekkenfysio had als stelregel: minimaal twaalf weken wachten met hardlopen en voor alles wat tijdens je bevalling je lijf nog meer heeft belast (>60min persen, vacuumpomp, zware baby, etc) twee weken extra. In mijn geval kwam het neer op zestien weken na de bevalling. Eerste rondjes waren wat onwennig maar na zes maanden kon ik alweer een halve marathon lopen :).

Voor alle nieuwe(re) mensen in het topic: we hebben ook een besloten strava clubje. Als je me een pb stuurt, kan ik je de link geven.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 10:19

Hé Memuska, leuk om weer van je te horen! Lastig dat je enkel nog steeds vervelend doet. Maar wel een mooi doel, de halve!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:03

Wat is iedereen weer lekker aan het lopen! Ik houd het niet echt bij qua op iedereen reageren. Leuk om te lezen wel :)

Over zwanger en rennen: Ik heb heel lang in een broek van Mamalicious gesport (tot het einde). Mijn eis was niet te veel uitgeven, want toch maar 1 seizoen in gebruik, maar wel prettige stof. Die is toch nog een seizoen gebruikt door een goede en sportieve vriendin van mij, dus broek beviel goed. Ging om een sportlegging, was wel in de winter. Zomershorts weet ik niet zeker. Ik ben kritisch op squatproof, ook tijdens m'n zwangerschap en deze gingen dus goed (en zacht prijsje)

afgelopen twee dagen was ik helaas ziek. Ik kijk morgen of ik de laatste training nogmaals herhaal of dat ik rustig doorga op waar ik stond. Ik hoop iig morgen weer te lopen.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 22:08

Mijn vriend voelt zich weer beter. Waarschijnlijk hittestuwing.. ik had er nog nooit van gehoord.

Vanavond nog even de suggestie van Garmin gevolgd en 52 min gerend op een tempo van 6.55.
Bijna 7,5 km afgelegd. Wel 10 hertjes gezien (6 onduidelijke foto’s… -O- ) en heerlijk gelopen.

Ik weet niet wie de Yapa-tip gaf.. maar echt top!! Oortjes werken perfect! Voor het eerst mee gerend vanavond en blijven prima zitten. Voor het eerst een podcast geluisterd onderweg.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 07:57

Klinkt heftig, een hittestuwing. Fijn dat hij zich weer beter voelt! En wat leuk, hertjes!

Prachtig ook Lieke!

Verder niet echt bij, heb vanochtend vroeg een rondje 9km gedaan, was heerlijk buiten.

Het weer voor zaterdag gaat niet de goede kant op ^) Gelukkig is het nog maar dinsdag :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 08:05

De voorspellingen voor zaterdag zijn hier nog prima @Ninus.
22 graden, wat bewolking en lichte regen :Y)

Waar loop jij? En hoe is de voorspelling daar?

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 08:14

25 graden en regen, 12mm. Weinig wind. Het verandert met het uur geloof ik := de zon is in ieder geval weg nu

Ik loop in het hoge noorden, van Harlingen naar Leeuwarden

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 08:35

Goedemorgen,

Die weersvoorspellingen... het is eigenlijk nooit goed. Zolang je droog kan starten en niet in een onweersbui terecht komt gaat het vast goedkomen Ninus *\o/*

Leuk Namiro dat je zoveel hertjes gezien hebt. Lieke had ook al zoveel hertjes gezien.

Weer wat opgeknapt Fenn?

En die teken... snap nog steeds het nut van die beesten niet. Elmo heeft er meer last van dan ik, gelukkig is hij wit en zie je ze snel.

Vanmorgen de suggestie van Garmin geprobeerd te lopen, maar (laag) tempo lopen vind ik erg lastig. Wel gezorgd dat ik mijn "blauwe" hartslagzone bleef. Tot nu toe gaat elke dag rondje hardlopen goed *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 08:37

Een goed begin van de dag, met je vriendje te lopen. <3

Wat veel hertjes, Namiro! Jammer dat de foto’s mislukt waren.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 09:10

Afbeelding

Afbeelding

Ik deel toch even de sfeerbeelden en voor de oplettende kijker —> de hertjes staan erop!

Wat leuk Suusje om zo iedere dag te beginnen!
Elmo zal blij met je zijn! :j

Ik wil eigenlijk deze week iedere dag de Garmin-suggestie lopen. Kijken of ik het volhou om elke dag te gaan.

Weersvoorspellingen neem ik tegenwoordig maar met een korreltje zout.. een dag van te voren kun je er misschien wat van maken, maar het veranderd nog waar je bij staat!

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 09:22

@Memuska Hopelijk wil de enkel meewerken de komende tijd. En idd nog best wat tijd tot eind Oktober.

@Fenn Beterschap

@Namiro Hertjes zijn altijd leuk, wel jammer van de niet scherpe foto's... En die Garmin suggesties geven vanzelf een rustdag aan als je horloge vind dat je te veel gedaan hebt de dagen er voor en veel hersteltijd hebt.

@Ninus Fingers crossed voor dit weekend goed weer voor je

@suusje Lekker rondje gelopen, en wat betreft die pacing, als je in die zone 2 bent gebleven dan heb je het doel van de trainingssuggestie gehaald denk ik dus sowieso een geslaagde dag.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 10:22

Mooi rondje Susanne, langzaam lopen is lastig hè!

Mooie foto's Namiro. Garmin heeft ook wel de suggestie rust, dus je hoeft niet iedere dag, dat scheelt.

Ik loop normaal op dinsdag na het werk, maar ik sla even over denk ik, of ik loop max 30 minuten. Beetje taperen voor komend weekend.
Morgenochtend nog wel even het bos in, maar ook minder ver dan normaal.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 10:25

Heerlijke plaatjes, Namiro. <3

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 10:26

Ik kom deze week niet helemaal uit qua trainingen.
Komt doordat de trail op zaterdag is. Komt net een beetje onhandig uit :')

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 10:49

Leuk rondje Susanne! Vrolijke foto's ook met de hond.

Leuk experiment Namiro.

En ik ben nog steeds ziek. Ik zit nu maar te googlen hoelang griep duurt. Momenteel ben ik moe als ik de trap op loop. Ik denk nog steeds dat ik morgen beter ben :')

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 11:19

Suusje lekker gelopen zo te zien. En wat goed dat je hartslag zo laag bleef.

Namiro mooie plaatjes <3 en leuk die hertjes.

Ik ben vanmorgen ook wezen lopen 15km maar ik heb een wandelpauze ingelast dat heb ik niet opgenomen en een frisse duik genomen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 11-07-23 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 11:19

BeFunny schreef:
Supervixen schreef:
Ik blijf er ook niet voor uit het bos, maar check alsjeblieft supergoed je lichaam.
Mijn zusje kreeg hersenvliesontsteking door lyme en heeft daardoor nu niet aangeboren hersenletsel. Ik kan je zeggen..daar word je niet blij van. En dan druk ik me nog heel voorzichtig uit.

Ja het is idd echt wel gevaarlijk dat Lyme. Ik was iets te kort van stof. En controleren is dan ook echt verstandig. Sterkte voor je zusje :(

Lyme is een bacterie, wat hersenvliesontsteking veroorzaakt is normaal gesproken een virus. Komt inderdaad ook van teken. Ik ben ooit in een gebied in Duitsland waar dat veel voorkomt gebeten door een teek. Kreeg in Nederland alleen maar antibiotica en dat andere zou wel loslopen. De mensen daar hadden gezegd dat ik zeker naar de huisarts moest omdat er dus ook iets tegen te krijgen is. Maar omdat ik toch dag later naar huis zou gaan zou Nederland ook op tijd zijn. Maar hier is het dus eigenlijk nog geheel onbekend.

Kun je prima voor ingeent worden, doen ze in Oostenrijk e.d. wel, maar hier niet.

Sterkte.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 11:29

Heerlijk, BeFunny!

Beterschap Fenn.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 13:07

Ik liep 8 blz achter, heb alleen de laatste bijgelezen O:)

@Lieke, supertof dat je zoveel hertjes hebt gezien, en nog van best dichtbij ook!
@Memuska, balen dat je nog steeds last hebt van je enkel :(:)
@suusje, dat koppie van elmo <3
@Fenn, beterschap :(:)
@befunny, lekker hoor!

Ik ben echt niet gemaakt voor dit weer, zelfs ademen is al teveel :')
In de avond koelt het ook niet echt af en de ochtenden komen telkens net niet uit omdat ik een beetje te drukke planning heb :=
Ben zondag even geweest om 8.30 maar toen vond ik het al aardig puffen.
Heb toen het korte rondje van 2.5km gedaan die ik normaal met mijn dochter doe maar dan wel met een stevig tempo (5.11min/km ipv mijn normale 6.30min/km) ter compensatie :D

Hoop vanavond of morgen nog even wat ruimte te vinden om te lopen.