Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Palmera schreef:Nee Karl, niemand hoeft rekening met mij te houden, dat gebeurd al dik een jaar niet. Een jaar waarin ik wél rekening heb gehouden met anderen, zeer ten nadele van mezelf.
Daar hou ik nu dus noodgedwongen mee op. Ik moet nu voor mezelf kiezen. En dat betekend werken waar en wat ik ksn. Overleven.
Maar een inenting wil ik nou eenmaal niet en neem ik niet aan.
Ik vind het juist van egoisme getuigen om iemand een inenting door de strot te willen duwen zonder te weten hoe vaak dat herhaald moet worden en wat de lange termijn effecten zijn.
Karl66 schreef:Alleen geldt dit natuurlijk wel twee kanten op. En jij vindt dat jij recht het op jouw overtuiging en dat jij je dus niet hoeft te vaccineren. En dat is correct. Alleen hebben andere mensen waar jij in contact komt recht op hun overtuiging. En dat is de, bewezen, overtuiging dat het virus een stuk gevaarlijker is dan zomaar een griepje en dat ze dus het recht hebben om niet door jou besmet te worden.
Relaxed schreef:Wat heftig daphara.. Hebben ze enig idee of het weer normaal wordt? Niks proeven lijkt me al vreselijk, maar dat smaken zo vervormen.. Verschrikkelijk.
Ook ik ken trouwens meerdere mensen die smaak en/of reuk kwijt zijn (geweest) maar niet in de mate zoals jij omschrijft..
NoGo schreef:Karl66 schreef:Alleen geldt dit natuurlijk wel twee kanten op. En jij vindt dat jij recht het op jouw overtuiging en dat jij je dus niet hoeft te vaccineren. En dat is correct. Alleen hebben andere mensen waar jij in contact komt recht op hun overtuiging. En dat is de, bewezen, overtuiging dat het virus een stuk gevaarlijker is dan zomaar een griepje en dat ze dus het recht hebben om niet door jou besmet te worden.
Dit vind ik dus wel interessant want wat bedoel je dan met dat zij het recht hebben om niet besmet te worden.
Ik ga hier dus wel een beetje van stuiteren als ik hem lees, want als je geen kans op besmetting wil moet je jezelf maar in huis opsluiten en vooral niet meer buiten komen, want een ander heeft het recht om zelf te bepalen wat hij of zij doet en aangezien je alleen de verantwoordelijkheid over jezelf kan nemen, kan je dus niet iemand anders het recht ontnemen niet meer buiten te komen.
Dus bij zelf binnen blijven ontneem je ook niemand het recht om buiten te komen en heb je geen kans op besmetting.
(al is dat ook niet waar, want een oudere dame bij ons in de straat is besmet terwijl ze niemand irl zag, niet verder dan eigen tuin kwam en alleen haar boodschappen liet bezorgen).
Verder vind ik het oprecht jammer dat het weer zo een bash ding lijkt te worden, op mensen die een andere mening hebben dan het gros.
Waarom zou je niet voor jezelf mogen kiezen en gewoon aan het werk mogen gaan als je op alles ingeteerd heb.
Hoeveel mensen hebben zonder klachten, niet heel veel andere mensen besmet.
Bij mij komen er dan toch ook wel weer wat vragen op:
- als vaccineren er niet voor zorgt dat je het niet krijgt (want meerdere variante) waarom zou je, je dan moeten laten inenten.
- is iedereen die hier reageert in volledige zelfquarantaine of laten jullie je tussen de elke 5 en 14 dagen testen.
Zo niet hoe weet je dan dat je niet besmet bent en dus andere kan besmetten.
(die vraag komt mede doordat ik iemand in mijn omgeving heb die dus wel bij elk hoofdpijntje of hoestje test en nu al 27x negatief getest is).
Ninx schreef:Een virus is alleen succesvol in een ongezonde populatie.
Datzelfde geldt voor voorgenoemde ziekten. De selectieve bezorgdheid en verontwaardiging vind ik curieus.
Citaat:Lange termijn gevolgen zijn niet duidelijk. Niets zo regeneratief als het menselijk lichaam.
Citaat:Je vertelt het mooi, maar het is uiteraard niet duidelijk wat de meeste schade gaat maken: OF het virus, OF alle maatregelen en deze massale gentherapie.
Citaat:Iedereen die veronderstelt dat wel te weten is een beetje in de war
Ninx schreef:Wel grappig dat ik een ander adviseer dergelijke topics te mijden, en zelf de fout maak in gesprek te willen gaan!
Veel plezier nog hier! En nee, ik vlucht niet bij gebrek aan argumenten.... maar zoveel dogmatisch gedoe, daar moet je niet tegenop willen boksen.
Mooi weekend nog!
Ninx schreef:Een virus is alleen succesvol in een ongezonde populatie.
Datzelfde geldt voor voorgenoemde ziekten. De selectieve bezorgdheid en verontwaardiging vind ik curieus.
Lange termijn gevolgen zijn niet duidelijk. Niets zo regeneratief als het menselijk lichaam.
Je vertelt het mooi, maar het is uiteraard niet duidelijk wat de meeste schade gaat maken: OF het virus, OF alle maatregelen en deze massale gentherapie.
Iedereen die veronderstelt dat wel te weten is een beetje in de war
Dinopino schreef:Wiens leven heeft zij kapot gemaakt. Noem me een naam, een persoon, die door haar besmet is? Wanneer je die niet hebt veroordeel dan niet iemand.
Daar heb je op zich helemaal gelijk in. Voorwaarde daarvoor is dan wel dat je zo gaat leven dat niemand met jou te maken kan krijgen. Zodra jouw gedrag ook impact kan hebben op anderen, heb je een zekere mate van verantwoordelijkheid jegens die anderen.Citaat:vrijheid komt met verantwoordelijkheden? interessante opvatting. Ga daar niet aan mee. De enige wie je hoeft te verantwoorden ben jezelf.
Ann schreef:Als ik de heldere uitleg van Mizora lees, snijden mensen op La Palma zichzelf juist in de vingers door zich niet te laten vaccineren.
Ann schreef:Palmera, heb je het bericht van oomens hierboven gelezen? Ik sluit me er helemaal bij aan.
NoGo schreef:Karl66 schreef:Alleen geldt dit natuurlijk wel twee kanten op. En jij vindt dat jij recht het op jouw overtuiging en dat jij je dus niet hoeft te vaccineren. En dat is correct. Alleen hebben andere mensen waar jij in contact komt recht op hun overtuiging. En dat is de, bewezen, overtuiging dat het virus een stuk gevaarlijker is dan zomaar een griepje en dat ze dus het recht hebben om niet door jou besmet te worden.
Dit vind ik dus wel interessant want wat bedoel je dan met dat zij het recht hebben om niet besmet te worden.
Ik ga hier dus wel een beetje van stuiteren als ik hem lees, want als je geen kans op besmetting wil moet je jezelf maar in huis opsluiten en vooral niet meer buiten komen, want een ander heeft het recht om zelf te bepalen wat hij of zij doet en aangezien je alleen de verantwoordelijkheid over jezelf kan nemen, kan je dus niet iemand anders het recht ontnemen niet meer buiten te komen.
Dus bij zelf binnen blijven ontneem je ook niemand het recht om buiten te komen en heb je geen kans op besmetting.
(al is dat ook niet waar, want een oudere dame bij ons in de straat is besmet terwijl ze niemand irl zag, niet verder dan eigen tuin kwam en alleen haar boodschappen liet bezorgen).
Verder vind ik het oprecht jammer dat het weer zo een bash ding lijkt te worden, op mensen die een andere mening hebben dan het gros.
Waarom zou je niet voor jezelf mogen kiezen en gewoon aan het werk mogen gaan als je op alles ingeteerd heb.
Hoeveel mensen hebben zonder klachten, niet heel veel andere mensen besmet.
Bij mij komen er dan toch ook wel weer wat vragen op:
- als vaccineren er niet voor zorgt dat je het niet krijgt (want meerdere variante) waarom zou je, je dan moeten laten inenten.
- is iedereen die hier reageert in volledige zelfquarantaine of laten jullie je tussen de elke 5 en 14 dagen testen.
Zo niet hoe weet je dan dat je niet besmet bent en dus andere kan besmetten.
(die vraag komt mede doordat ik iemand in mijn omgeving heb die dus wel bij elk hoofdpijntje of hoestje test en nu al 27x negatief getest is).