De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:29

Waar kun je dat debat bekijken?

IMANDRA

cursebreaker

Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 12-03-20 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:30

Het idee is

Afbeelding

wees de middelste lucifer.

verootjoo

germie schreef:
Laat men nu eens afwachten of de maatregelen werken. Elke keer meer is ook niet geloofwaardig.

Voor afwachten is het nu een beeeeetje laat he :+

Anoniem

Het topic zou zoveel uitgedund kunnen worden als mensen zouden stoppen met één enkele bokker aan te vallen. Gebruik de FOEI, die dient hiervoor! Maar altijd met zijn allen echt aanvallend reageren op 1 persoon, is vermoeiend en draagt niets bij aan het topic.

Astorga

cursebreaker schreef:
Wilders gaat goed tekeer ja haha. Bepaalde punten die hij aanhaalt vind ik wel heel erg sterk.

Wilders bleef herhalen wat hij al eerder zei. Vond het weinig interessant en vooral onvolwassen om toch ouders op te roepen om de scholen van hun kinderen te laten sluiten.

HopeMyDay

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:31

Universiteiten en Hogescholen gaan massaal dicht maar MBO's hebben geen risico? HOE?

Winged

moonsparkle schreef:
Vooral nu hoge scholen en unis zelf al kiezen om dicht te gaan en het vooral lijkt te gaan over basisonderwijs.

Wij waren ook stomverbaasd hoor aan tafel... Hoezo hbo en uni wel? En mbo, vo en basis niet.

PSvanLot

Arabesk schreef:
Ja wie gaat al die tafeltjes boenen na elke les en alle deurknoppen afnemen na elk uur? En de wc's schoonmaken, die meestal toch al smerig zijn :+

Wij hebben op school (vo) schoonmaaksters... Maar die maken meer vies dan schoon...
Ik doe het altijd zelf.

Maar ieder uur 25 nieuwe eventuele virusdragertjes krijg ik niet ieder uur gepoetst 7x per dag..

Cookies

In Noorwegen heeft het gezondheidsperoneel een reisverbod gekregen, die mogen het land niet uit.
Ook alle scholen gaan dicht, maar moeten scholen wel zorgen dat er een opvang is voor kinderen van gezondheidspersoneel en andere critische diensten.

Saskia9

k_m schreef:
In België zitten ze nog steeds samen. Zou om 7 u conferentie zijn... Schijnbaar veel discussie omtrent de scholen hier ook. Als het goed is nog wel vanavond meer nieuws...

Duurt lang zeg. Ik wacht op het nieuws vanuit be.

cursebreaker

Astorga schreef:
cursebreaker schreef:
Wilders gaat goed tekeer ja haha. Bepaalde punten die hij aanhaalt vind ik wel heel erg sterk.

Wilders bleef herhalen wat hij al eerder zei. Vond het weinig interessant en vooral onvolwassen om toch ouders op te roepen om de scholen van hun kinderen te laten sluiten.

Ja snap ik wel waarom je dat vind, maar uiteindelijk is het wel iets wat ons burgers en ouders bezighoudt nu, dus dan is het altijd fijn om erop door te gaan en meer te horen van Rutte - zeker mensen die vanmiddag de pers conferentie ook niet live heeft kunnen meekijken bv.

EDIT:
En soms moet je wel blijven herhalen, want ze geven vaak ook geen duidelijk antwoord en draaien eromheen. Ook nu wordt er geen direct antwoord gegeven op een vraag die net gesteld werd bv.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 12-03-20 23:32, in het totaal 2 keer bewerkt

mariekeoo

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:32

Mijn school in groningen is dicht gegooid . Krijg net een mail

Zebrastreep

Ik kan er nog steeds niet bij waarom er een onderscheid wordt gemaakt in de HBO/universiteit en de MBO , middelbare en de basisschool...

Ik zit op het MBO heb nu echt het idee van nee jullie kunnen wel ziek worden maar de HBO'ers kunnen we niet missen. Ik bedoel dit niet gemeen naar de hbo studenten jullie kunnen daar ook zeker niks aan doen.

Hopelijk nemen ze snel een belangrijke beslissing. Ik doe een zorg opleiding Rutte denk na over de doelgroep waarmee ik stage loop en hoe zwak die zijn.... Of school hak daarin een knoop door.

Ik vind het zo lastig omtrent stage die hebben ook eigen protocollen. Mijn stage kan wel doorgaan , maar heb wel aangegeven dat ik dus gewoon naar school moet en de kans groter is dat ik ziek wordt of een virus mee kan dragen. Tegelijk wil ik geen studievertraging.

Mijn gevoel zegt 2 weken geen school en dan kan ik prima gewoon op stage zorg bieden aan de mensen. Maak ik toch nog mijn uren. Lessen via skype zal ik geen probleem vinden en het nodige huiswerk zoals verslagen en opdrachten zou ik zeker ook maken.

Hopelijk komen ze snel met oplossingen ben er gewoon een beetje boos van.

moonsparkle

Winged schreef:
moonsparkle schreef:
Vooral nu hoge scholen en unis zelf al kiezen om dicht te gaan en het vooral lijkt te gaan over basisonderwijs.

Wij waren ook stomverbaasd hoor aan tafel... Hoezo hbo en uni wel? En mbo, vo en basis niet.

Ja op veel mbos zitten ook veel meer dan honderd leerlingen in de pauze bij elkaar.

Zebrastreep

mariekeoo schreef:

Welke school zit je als ik vragen mag?

Arabesk

PSvanLot schreef:
Arabesk schreef:
Ja wie gaat al die tafeltjes boenen na elke les en alle deurknoppen afnemen na elk uur? En de wc's schoonmaken, die meestal toch al smerig zijn :+

Wij hebben op school (vo) schoonmaaksters... Maar die maken meer vies dan schoon...
Ik doe het altijd zelf.

Maar ieder uur 25 nieuwe eventuele virusdragertjes krijg ik niet ieder uur gepoetst 7x per dag..

ja dat dus, na elk uur alle tafeltjes boenen, hoe zien ze dat voor zich :?

mysa
correspondent/vertaler

*knip*

Ik blijf ook heel lang rationeel. Maar mijn persoonlijke ervaringen drukken die ratio weg. Want ik heb mijn destijds dertigjarige echtgenoot bijna stikkend op de ic zien liggen na een legionella infectie. Zonder die ervaring zou ik ook eerder geneigd zijn de economische impact zwaarder te laten wegen. En heel eerlijk gezegd: als dit achter de rug is en we de gevolgen nog jarenlang voelen in de vorm van loonkortingen, pensioenkortingen en bezuinigingen in de zorg en het onderwijs, dan komen er weer veel andere geluiden.
Laatst bijgewerkt door ynskek op 13-03-20 01:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Opmerking op de man gespeeld verwijderd

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:33

mariekeoo schreef:

Welke school is dat?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:33

Astorga schreef:
cursebreaker schreef:

Idd. Klaver stelt juist de goede vragen vind ik, en op zich reageert Rutte daar imo wel goed op. Hij is het wel met hem eens.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:34

Maar Rutte is het ook gedeeltelijk met Wilders eens, alleen dankzij advies van de experts heeft hij dan toch anders besloten. Hij vind het ook beter als de scholen dicht gaan zegt hij net bv. Klaver praat wel iets normaler. Wilders gaat meteen 3 volume knopjes omhoog :')

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:34

Hijink tegen Rutte: ik krijg het gevoel dat jullie denken: iedereen is gek behalve wij...

Schitterend.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:35

cursebreaker schreef:
Maar Rutte is het ook gedeeltelijk met Wilders eens, alleen dankzij advies van de experts heeft hij dan toch anders besloten. Hij vind het ook beter als de scholen dicht gaan zegt hij net bv. Klaver praat wel iets normaler. Wilders gaat meteen 3 volume knopjes omhoog :')

Dat doet ie altijd als hij niet meteen zijn zin krijgt. Net een klein kind haha.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:36

Het live debat nu gaat er heftig aan toe.
Rutte krijgt het vuur aan zijn schenen, blijft continue maar herhalen dat kinderen weinig besmettelijk zijn blabla. De kamer heeft goede punten zoals andere bokkers al voorgingen. Lastige keuzes hoor.