Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 14:19

Leuke setjes weer! Thermo color wil ik ook graag nog eens, maar heb er nu te korte nagels voor.

Vraagje. Kan ik water decals combineren met blooming gel? In dezelfde laag, of moet ik ze dan in een laagje hoger doen oid?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 15:33

_San87_ schreef:
Misschien onder/bij de afzuigkap?

In mijn vorige huis had ik een eigen salon (in huis) met afzuiger. Dat werkte deels. Het is zo'n indringende geur, dat het bijna niet te vermijden is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 16:29

Shenavallie schreef:
_San87_ schreef:
Misschien onder/bij de afzuigkap?

In mijn vorige huis had ik een eigen salon (in huis) met afzuiger. Dat werkte deels. Het is zo'n indringende geur, dat het bijna niet te vermijden is.

Ja, dat is zeker waar. Ik ging altijd buiten zitten.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 16:56

Denk dat het hier ook de carport gaat worden, ha ha! :D

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 22:44

Vandaag van één nagel de gelnagellak kwijt, dit weekend zal ik de rest voorzichtig verwijderen en een nieuwe set zetten.
Voor een eerste poging vind ik 7 dagen erg netjes, gezien ik ‘gewoon’ bij mijn pony ben geweest, in de moestuin gewerkt, schoongemaakt + afgewassen heb en het is blafheet. Best netjes denk ik.

De nagel waar de lak af is ziet er onbeschadigd uit, dus daar ben ik al helemáál blij om. De rest is nog onbeschadigd.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 23:06

_San87_ schreef:
Shenavallie schreef:

Ja, dat is zeker waar. Ik ging altijd buiten zitten.

Pas op met zonlicht/uv.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 23:58

Als ik het eraf haal laat ik mijn nagels wel een week "luchten"/aansterken. Vriendinnetje van me deed dat nooit en wilde laatst haar nagels door mij gedaan hebben. Toen alles eraf was waren die nagels zo zacht Dat ik zei laat maar even tijdje luchten. Maar goed ook want nu blijkt dat de nagelplaat los begint te laten.
Advies is dus ook; laat je nagels tussen de lakbeurten in luchten.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 06:53

Humpiedumpie schreef:
Als ik het eraf haal laat ik mijn nagels wel een week "luchten"/aansterken. Vriendinnetje van me deed dat nooit en wilde laatst haar nagels door mij gedaan hebben. Toen alles eraf was waren die nagels zo zacht Dat ik zei laat maar even tijdje luchten. Maar goed ook want nu blijkt dat de nagelplaat los begint te laten.
Advies is dus ook; laat je nagels tussen de lakbeurten in luchten.

Soaken jullie de nagels? Want dan zal het waarschijnlijk daardoor komen dat de nagels zo zacht zijn.

Nagels hebben geen zuurstof nodig, dus de noodzaak om ze te laten 'luchten' is een hardnekkig fabeltje. Een loslatende nagelplaat kan meerdere oorzaken hebben, zoals stoten of een bacterie/schimmel. Maar het (correct!) aanbrengen, dragen en verwijderen van gellak zijn geen redenen hiervoor. Dus ik kan het toch niet helemaal eens zijn met dit advies...

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 10:17

Er zijn ook geurloze acryls.
Zelf geen ervaring mee hoor maar ik volg nail career education op YouTube en zij heeft een geurloze ontwikkeld.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 10:18

Dat zal dan die polygel zijn (acrylgel), welke ik nu gebruik.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 10:23

Weten jullie of gewone nagellak ook sneller droogt onder zo'n lamp?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 10:28

Heeft totaal geen effect. Ook zo'n zogenaamde nageldroger werkt net zo goed als gewoon aan de lucht drogen.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 10:47

Jammer, ik kan mijn eigen nagels heel mooi lakken maar ik ben altijd te ongeduldig om te wachten tot het droog is waardoor ik het uiteindelijk toch altijd weer verpest :')

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 12:50

Shenavallie schreef:

Nee dat heeft zij idd ook.
Maar ook een echte amper of lekker ruikende acryl. ;)
Echt poeder met vloeistof.
Ff googelen op odorless monomer

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 21:19

Shenavallie schreef:
Sinds ik die Polygel heb, heb ik al meerdere keren mijn nagels opnieuw moeten doen. Het zet in eerste instantie prima, maar het is totaal niet sterk. Heb gisteravond hardop zuchtend gezegd dat ik veel en veel liever weer met acryl wil werken en daar weer het nodige van ga inkopen. Mijn schoondochter vroeg zich alleen af waar ik het dan wil gaan gebruiken, want in ons vorige (veel te grote) huis stonk het al door het hele huis heen en nu met een mini huisje wordt het helemaal zeuren. Denk dat ik maar in de stal ga rommelen. :D

Wat is je werkwijze?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 22:11

Weer wat geprutst
Afbeelding

Echt gaaf die blooming gel <3

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 09:19

Meavey schreef:
Shenavallie schreef:

Nee dat heeft zij idd ook.
Maar ook een echte amper of lekker ruikende acryl. ;)
Echt poeder met vloeistof.
Ff googelen op odorless monomer

Zal ik doen, dank je wel!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 09:23

donnar schreef:
Shenavallie schreef:
Sinds ik die Polygel heb, heb ik al meerdere keren mijn nagels opnieuw moeten doen. Het zet in eerste instantie prima, maar het is totaal niet sterk. Heb gisteravond hardop zuchtend gezegd dat ik veel en veel liever weer met acryl wil werken en daar weer het nodige van ga inkopen. Mijn schoondochter vroeg zich alleen af waar ik het dan wil gaan gebruiken, want in ons vorige (veel te grote) huis stonk het al door het hele huis heen en nu met een mini huisje wordt het helemaal zeuren. Denk dat ik maar in de stal ga rommelen. :D

Wat is je werkwijze?

Ik heb alle mogelijkheden van YT geprobeerd, waarbij die van in de tip verspreiden en dan rustig opdrukken (met sjabloon) nog het beste werkte. Maar... alleen op de bestaande nagel met een nagelrand blijft het goed zitten (dus alleen als versteviging), als verlenging breekt het (ongeacht de dikte) binnen twee dagen alweer af. Was gisteravond dusdanig gefrustreerd -:(- dat ik spontaan nog een bestelling voor acryl heb geplaatst. Hopelijk is die morgen binnen en kan ik weer als vanouds en vertrouwd mijn nagels doen. :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 15:18

Kon de postbezorger wel zoenen: mijn bestelde frees is binnen. Wat een verademing weer, geen gedoe meer met handmatig vijlen. *\o/*
Mijn vroegere was best solide, deze is aanzienlijk lichter, maar hij werkt prima!

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 15:38

Jammer dat de kleur niet overeen komt hahaAfbeelding

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 19:48

Afgelopen weekend lekker zitten tutten met het bestelde acryl en ik was weer helemaal blij. Kreeg op een gegeven moment een ingeving: wat als ik het acryl nou in zo'n dual form doe. Dat scheelt even een stuk tijd met modelleren en vijlen! Voor wie dat ook op die manier wil doen/proberen: neem niet een te smalle form, maar liefst een maatje groter. Anders hou je een randje natuurlijke nagel over, omdat het acryl weg lijkt te trekken. Ik heb eerst de tip gevuld met een dun laagje acryl, laten drogen, daarna nog een dun laagje acryl en gelijk op de nagel gezet. Vervolgens is het even wachten tot het is uitgehard. Na het verwijderen van de dual form nog even extra aan de lucht laten drogen en klaar. Heb verschillende mogelijkheden geprobeerd: met en zonder sjabloon erbij. Maakte geen verschil, in die zin dat je zonder sjabloon de onderzijde van de lengte met het penseel moet glad strijken voor hetzelfde effect.
Leek me leuk om te delen! :D

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 22:26

Klinkt creatief Shenavallie! Heb je ook een foto van het resultaat? *\o/*

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 10:38

Nee, die heb ik niet... -O- Ik ben niet zo handig met foto's maken: altijd bewogen, dus dan zie je het nog niet goed. :o Moet er wel bijzeggen dat er een flinterdun randje rondom zit, nu een paar dagen later. Dus schijnbaar moet ik toch nog iets beter vijlen bij de nagelriemen. Het is niet storend of opvallend, maar ik ben nogal een pietlut wat dat betreft. De zijkanten zijn wel helemaal oké, geen lifting.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 10:48

Toch even geprobeerd en zo van dichtbij is het toch wel opvallender, dat randje. Maar goed, was de eerste keer (en sowieso de eerste keer na jaren, dus moet de handigheid weer onder de knie krijgen).

Afbeelding

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 11:08

De kleur en vorm zijn erg mooi vind ik! Dat randje is dus navijlwerk? Enig idee hoe dat ontstaat? Ik heb zelf geen ervaring met acryl (alleen acrylgel) maar ik vind het wel een interessant product!