3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yonker

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:30

Gezond koken met een klein budget vind ik wel nog vrij lastig :=

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:33

Voor 1 persoon vind ik dat lastiger dan voor twee. Koop meestal de dingen die in de aanbieding zijn haha.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:05

Ik vind dat ook best lastig. Maar word er steeds beter in.

En Sanne, als je per saldo gemiddeld 1500/1600 hebt, dan kan dat wisselen prima!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:34

Ik vind het ook echt jammer dat veel gezonde producten relatief zo duur zijn.

Ik denk dat dat wisselen in kcal per dag alleen maar goed is, niet iedere dag is hetzelfde.

Ik heb op miraculeuze wijze de laatste 2 dagen weer wat meer energie, waar dat nou weer vandaan komt? Nou ja, ik geniet er maar van zolang het er is O:) het houdt ook weer niet over, dus moet wel opletten dat ik het niet overdrijf.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:53

Hier gaat gezond koken met een klein budget eigenlijk prima. :) We hebben heel erg los gelaten dat we allerlei dure dingen nodig hebben (avocado, zalm, quinoa etc.) om gezond te eten. We zitten nog druk in de verbouwing dus hebben gewoon echt heel weinig geld over voor boodschappen. Van de week naar de Aldi en Albert Heijn geweest (bij beide de aanbiedingen gehaald) en we waren 30 euro kwijt voor 2 personen voor 9 dagen eten. Vond het best knap van onszelf!

Emma: Je kan dit! Dat weet ik zeker. :* Lief dat je vriend je zo steunt, dat is zó belangrijk..

Laura: Wat heerlijk dat je weer wat meer energie hebt! Geniet er lekker van, maar wel rustig aan blijven doen voordat je al je kruit verschiet he. ;)

Vanmorgen gewogen en ik was echt zo blij: 79,2 kg! Dat is lang geleden :oo
Hier niks spannends vandaag, maar plaats toch een lijstje want ik merk dat me dat helpt om me eraan te houden:

O: twee koffie (verslapen en was pas om 10.15 op kantoor :+)
L: 4 boterhammen met worst
T: magere kwark met musli en een peer
A: uit de oven: stuk koolvis, paprika, spruiten, courgette en champignons met een schep pesto en wat couscous (ons gasfornuis werkt nog niet, dus we kunnen alleen warm eten maken in de oven ..)
T: 2 plakjes ontbijtkoek met boter

B: 1 uur krachttraining, 30 min cardio, 30 min grondwerk met pony, 20 min fietsen (retour werk)

Totaal vandaag: 1892 kcal

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 15:05

Mijlpaal frummels *\o/*

Ik ook maar ff een lijstje:
O: skyr met muesli
L: kom bloemkoolsoep, salade met komkommer, wortel, kikkererwten en een stuk overgebleven kipfilet van gisteren :+ met een vinaigrette van balsamico, mosterd en olijfolie
T: appel
A: klein schepje volkorenpasta en courgetti met een tomatensaus van italiaanse roerbakmix, rundergehakt en passata
T: klein handje walnoten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 15:06

Wij halen ook geen ingewikkelde uber'gezonde' dingen. Avocado etc laten wij links liggen, ik vind een stukje zalm soms wel lekker maar krijg dan gelijk van mijn vriend terug dat we ook diepvrieszalm kunnen kopen haha.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 15:26

Laura: Lekker lijstje!

Emma: Ik ben gek op avocado, en zalm, en quinoa :)) Maar we hebben er nu gewoon echt even het geld niet voor. Voor deze 3 producten an sich ben ik net zoveel kwijt als voor 3 hele dagen met simpeler voedsel :=
De koolvis etc. hebben we nu ook diepvries gekocht inderdaad ( € 1,70 voor 4 stukken :$ =:) )

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 15:27

Zalm haal ik ook diepvries. Je proeft echt wel verschil, maar het extra geld voor verse heb ik er niet voor over. Haal wel veel goedkopere dingen, maar merk dat wel dat ik snel saai ga eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 15:29

Ik ben qua eten altijd wel vrij decadent geweest, geef graag geld uit aan bepaalde producten als ze de smaak van mijn eten echt versterken of verbeteren. Mijn vriend is daarin wat praktischer, die vindt verse zalm ook heerlijk maar die houdt nog veel meer van 5 euro besparen op een avondmaaltijd.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 16:10

Emmaa_ schreef:
Ik ben qua eten altijd wel vrij decadent geweest, geef graag geld uit aan bepaalde producten als ze de smaak van mijn eten echt versterken of verbeteren. Mijn vriend is daarin wat praktischer, die vindt verse zalm ook heerlijk maar die houdt nog veel meer van 5 euro besparen op een avondmaaltijd.

Haha same here.

Ik vind diepvrieszalm zó smaakloos. Dan maar geen zalm haha.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 16:21

Ik vind een moot zalm uit de diepvries echt niet lekker :o ook decadent dus :+ ik gebruik het soms wel door bijv pasta.
Nou heb ik de luxe me wel verse zalm te kunnen veroorloven (maar vind t evengoed duhuuuuur) dus dat staat wel soms op het menu.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 17:13

Voordat de verbouwing zo escaleerde aten wij ook best regelmatig verse zalm. Nu dus alleen diepvries :)) Maar die vind ik zo "los" ook niet lekker hoor. Alleen door de pasta inderdaad.

Kan niet wachten tot de verbouwing af is. Heb spontaan trek in sushi nu..

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 17:17

En bedankt. Nu wil ik ook sushi..

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 17:21

Ik ga vrijdag sushi eten voor mijn verjaardag <3

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 17:24

Ohhh hou op, ik wil oooook

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 17:33

Ik lees nu dat het goed voor mijn portemonnee is dat ik Zalm en Sushi niet lekker vind :P .

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 17:33

Diepvrieszalm door de pasta wil ik nog wel een keer proberen! Maar zo los idd niks aan.

Hier het jaar goed begonnen met een wortelkanaalbehandeling. Viel me alles mee gelukkig. Was nog even afwachten of eten vanavond wel zou lukken, maar dat komt wel goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 17:38

Haha sushi heb ik niet eens zo veel drang naar eigenlijk. Wel om mn hand in een zak chips te steken maar die hebben we gelukkig ook niet in huis :))

Wij eten nu van de week wel een stukje zalm uit de diepvries, hoop dat mijn vriend dan ook inziet dat dat niet echt een succes is. Ga wel proberen om het zo lekker mogelijk te maken maar ik vrees dat ik dat niet voor elkaar krijg :=

Mijn lijstje voor vandaag is ook wel redelijk compleet denk ik. Best weinig maar ik vind het aan het begin altijd lastig om een balans te vinden tussen tracken en gezond eten maar wel genoeg binnen krijgen door mijn hoge BMR. Ik ga dan snel naar ongezonde dingen grijpen om mijn lijstje vol te krijgen maar daarvan overeet ik weer snel omdat ik dan toch begonnen ben.

O: Cup a soup asperge om 11 uur (74 kcal) - ik had eigenlijk overnight oats klaarstaan voor na het sporten maar ik had er te veel water bij gegooid en te veel kaneel waardoor het echt niet te hachelen was
L: Orzo met een sjalotje, bouillon en 20g parmezaan (529)
T: Een vlugge Japie met rozijnen (217) - Snelle Jelle maar dan van Lidl
A: Sweet honey glazed buikspek (150g) met ovenfriet, tuinbonen en een lepel mayonaise (596 - ongeveer, ik moet de friet en de tuinbonen nog afwegen)
T: Een vegtersrolletje met melkchocola en een kop thee (99)

Uiteindelijk kom ik uit op 1515 ongeveer, met niet al te beste macro's maar dat vergeef ik mezelf vandaag nog even. Mijn BMR is 1900 dus ik zou eigenlijk nog 400 moeten eten, maar ik zou even niet weten wat en daarnaast heb ik met oud en nieuw en kerst zo veel reserve opgebouwd dat even onder mijn BMR ook geen probleem gaat zijn.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 17:50

Ik vind zalm uit de diepvries eigenlijk prima te nassen :+ Maar ik ben niet zo'n visliefhebber... dus wellicht dat het daarom ook prima is.

Lekker lijstje wel Emma :D Ga je ook echt op macro's letten?? Dat vind ik zelf echt 1 van de lastigste dingen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 17:52

Ik ben het wel van plan, maar vind het heel lastig en moet dat dus echt uit gaan vogelen. Wil eerst weer even rustig op gang komen met kcal tellen zonder dat moeilijk te vinden :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 17:53

Tussen iglo en huismerk diepvries zalm zit wel zoveel verschil dat ik dan wel voor iglo ga. Maar voor m’n simpele dagelijkse maaltijd, ga ik wel akkoord met de wat mindere kwaliteit.

En lekker lijstje inderdaad Emma! Ik wil ook weer wat meer op macros gaan letten. Maar eerst alleen kcal is makkelijker.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 17:54

Ik laat de macro's even zitten, tenminste qua tellen. Ik let wel op dat ik genoeg eiwitten binnenkrijg en de khd wat beperk. Ik heb het een tijd wel gedaan maar ik vond het er niet makkelijker op worden, en merkte er niet echt voordeel van.

Iglo heb ik nog niet gehad, alleen huismerk en die was echt kurkdroog :o had wel ook de iglo gezien, maar die scheelde qua prijs bijna niets met de verse zalm in de aanbieding (koop t alleen als t in de bonus is)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 21:49

Ik let (nog) niet op macro's, hou op dit moment alleen mn kcal bij.

Vandaag:
O: -
L: 2 gebakken eieren + een grote kom tomatensoep
T: 1 rijstwafel met een half plak kaas
A: rijst, kipgehak, groentemix en wat kruiden
T: twee volkoren knackerbrod crackers met op elk een half plak kaas
T: stukje pure chocola
Totaal iets van 1588 kcal, morgen ever beter plannen qua verdeling.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 02:05

Welkom nieuwe mensen! Ik las iets over suikervrij: je weet dat geheel suikervrij niet mogelijk is & ook nog eens ongezond? Je hersenen hebben suiker nodig! Toegevoegde suikers vermijden is natuurlijk wat anders ;).

Laura82 schreef:
Ik laat de macro's even zitten, tenminste qua tellen. Ik let wel op dat ik genoeg eiwitten binnenkrijg en de khd wat beperk. Ik heb het een tijd wel gedaan maar ik vond het er niet makkelijker op worden, en merkte er niet echt voordeel van.

Iglo heb ik nog niet gehad, alleen huismerk en die was echt kurkdroog :o had wel ook de iglo gezien, maar die scheelde qua prijs bijna niets met de verse zalm in de aanbieding (koop t alleen als t in de bonus is)

Ik ook inderdaad, eerst even in het ritme komen en dan ga ik daarna wel weer meer op macro's letten.

Hier gaat het niet zo geweldig, ben al een paar dagen ziek dus eten schiet er dan bij in (gelukkig ook geen zin om veel te eten en waren de oudjaar-tapas bij m'n moeder vrij gezond!). Ik ga komende paar dagen even letten op wat ik eet en vanaf zondag weer alles in MFP zetten (zaterdag gourmetten met familie haha).
Ga denk ik weer de sport pancakes van Body & Fit in huis halen, kan ik wat meer afwisselen. Ga heeeeel saai zijn met mijn super standaard lijstjes haha: geen ontbijt, lunch is tosti of sportpancake, geen tussendoortje en 's avonds wil ik gewoon weer AVG/mager gaan eten met af en toe (weekend bijv.) iets lekkers. Moet ook maar even op de weegschaal gaan staan haha.