Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laurora

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 14:26

Gister en vandaag flink rondgehangen op vliegvelden, en jeeminee wat een kinderen weer.
Ook tijdens onze vlucht, een kind van enkele weken oud! Dat arme ding krijste de longen uit zn lijf bij de (mislukte) landingen (lang verhaal, vraag maar niet)
En de iets oudere kinderen bleven maar zeuren en dralen en jammeren. Waarom moeten ze perse naar t buitenland? In een tentje op een camping in duitsland is ook prima toch? Of voor mijn part in een hotel.
Maar waarom dat allemaal maar mee moet naar verre oorden die ze toch weer vergeten....
Mijn ouders hebben me toen ik 2 was meegenomen naar mallorca, en geloof me, ik weet er echt níks meer van. Had van mij ook niet gehoeven.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 14:30

Laurora schreef:
Gister en vandaag flink rondgehangen op vliegvelden, en jeeminee wat een kinderen weer.
Ook tijdens onze vlucht, een kind van enkele weken oud! Dat arme ding krijste de longen uit zn lijf bij de (mislukte) landingen (lang verhaal, vraag maar niet)
En de iets oudere kinderen bleven maar zeuren en dralen en jammeren. Waarom moeten ze perse naar t buitenland? In een tentje op een camping in duitsland is ook prima toch? Of voor mijn part in een hotel.
Maar waarom dat allemaal maar mee moet naar verre oorden die ze toch weer vergeten....
Mijn ouders hebben me toen ik 2 was meegenomen naar mallorca, en geloof me, ik weet er echt níks meer van. Had van mij ook niet gehoeven.

Tja, zijn ook mensen met familie ver weg etc. Snap dat huilende kinderen vervelend zijn en ze zijn ook echt mijn grootste nachtmerrie tijdens lange vluchten maar soms is dat nou eenmaal niet anders.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 14:41

Hier net ver gevlogen en genoeg kinderen aan boord gehad, beetje gehuil gehoord maar de meeste waren het grootste deel van de tijd heel lief. Ik kan me meer ergeren aan een Chinees die de hele tijd zat te rochelen, zo enorm smerig!

Daarnaast vind ik dat je prima nog op vakantie moet kunnen met kinderen. Een tentje in Duitsland zou ik echt niet blij van worden.. Mee naar verre oorden die ze toch weer vergeten, en dat het daarom niet hoeft suggereert dat je alleen maar in dienst staat van je kinderen maar je gaat toch echt ook voor jezelf op vakantie neem ik aan ;)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 14:53

Het ligt inderdaad ook een beetje aan de afstand enzo. Ik kwam in NZ een Nederlandse familie tegen die een dikke rondreis aan het maken waren (lekker prijzig met z'n viertjes) waarvan zeker de jongste op een leeftijd was die zich hier later niet meer veel van zou gaan herinneren. Vind ik toch zonde, wacht dan nog een paar jaartjes, zeker met zo'n dure reis. Maar dat heeft uiteraard verder niks met het vliegen "probleem" te maken :))

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:06

Ik vind het ook gewoon sneu voor die kinderen, die bij ons in het vliegtuig vroegen alleen maar wanneer ze weer naar huis mochten.
We hadden een nogal heftige daling tot twee keer toe + 2x een doorstart door de harde wind, en leg zo'n huilend kereltje van een paar week oud maar eens uit dat de pijn in zn oortjes wel weer overgaat.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:13

Wij zijn naar Zuid-Afrika geweest toen ik 14 was en de jongste was 7 (4 kinderen). Weet er nog veel van maar het schijnt dat we hele stukken hebben gemist vanwege de gameboy :') Hoeveel de jongste zich ervan herinnert zou ik eens moeten vragen. Maar om nou 15-20 jaar vast te zitten aan een camping binnen 300 km van je eigen huis, nee dankje..

Hier trouwens geen kinderen. Altijd geroepen het ook niet te willen. Maar nu toch wel lichte twijfel, mijn man zou het wel erg leuk vinden en ik denk dat hij ook een leuke vader zou zijn. Het lijkt me wel mooi om later een fijn gezin te hebben, zoals we nu ook hebben maar dan met mijn zussen en broer. Ik ben vooral ook bang dat ik alles wat ik zelf leuk aan de kant moet zetten, dat wil ik echt niet. Ik sport actief met onze hond en wil hier graag verder in komen. Maar ik denk dat het ook is hoe je erin staat.
Ik vind kinderen van andere mensen die ik niet ken trouwens vaak maar irrtant. Maar de meeste honden van andere mensen heb ik ook totaal niks mee :Y) Toch anders als het van jezelf is denk ik. Daarnaast is het kind vaak niet het probleem maar de opvoeding ervan wel. We zullen zien wat de toekomst brengt. :Y)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:23

Gewoon een kinderhok inrichten in het ruim vh vliegtuig :j

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:36

Mars schreef:
Gewoon een kinderhok inrichten in het ruim vh vliegtuig :j

Dat schijnt heel slecht te zijn. En de mensen die dat vinden ook. Getuige de discussie die ik over dit onderwerp (en koters in restaurants) had laatst op facebook *\o/*

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:44

Ja maar daar noem je ook wat he, op facebook regeert de mamabrigade :D

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:44

Jaren terug heb ik veel gevlogen omdat ik een vriendje in Noorwegen had. Maar ik heb best wel vliegangst. En als er dan een baby zat te schreeuwen ergerde ik me daar niet per se aan, maar dacht ik (lekker logisch) “Ooohh nee dat kind weet vast meer en we storten allemaal neer en we gaan er allemaal aan!!”
Omdat ik een keer ergens in een vaag boekje had gelezen dat dieren en babies zulk soort dingen aan kunnen voelen _O- _O-

Verder ben ik helemaal niet paranoïde ofzo :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:51

:(:) en _O- (sorry)

Ik ben ook echt geen vliegfan... Het is dat ik nog wat van de wereld wil zien, anders zou ik echt nooit in een vliegtuig stappen. Maar, de laatste tijd gedraag ik me best goed, de eerste keer dat ik samen met mijn man vloog (en de 2e keer volgens mij ook), deden mijn oren gigantisch pijn en dan denk je ook even dat je bijna dood gaat, en had ik ontzettend veel last van mijn buik (lucht erin die eruit wil maar dan gewoon via mijn navel ofzo leek het wel :? ) en hadden we wat turbulentie waardoor ik hem een paar blauwe plekken op zijn been bezorgd heb.

Nu probeer ik me op mijn ademhaling te focussen en te denken 'we zitten in de bus en die zit op de achtbaan en alles komt vast goed. Ofzo :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:52

MissAnnemijn schreef:
Wij zijn naar Zuid-Afrika geweest toen ik 14 was en de jongste was 7 (4 kinderen). Weet er nog veel van maar het schijnt dat we hele stukken hebben gemist vanwege de gameboy :') Hoeveel de jongste zich ervan herinnert zou ik eens moeten vragen. Maar om nou 15-20 jaar vast te zitten aan een camping binnen 300 km van je eigen huis, nee dankje..

Tja, dat is een keus die je maakt als je kinderen neemt toch :+
Daarnaast is er een hoop leuks te doen dicht in de buurt :) :) Duitsland heeft mooie natuurgebieden, net als Frankrijk.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:54

Maar waarom is dat een keuze? De wereld houdt toch niet op als je kinderen hebt?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:56

Nee natuurlijk niet (al vindt niet iedereen dat en staat je leven vanaf dag 1 alleen nog maar in het teken van je ouderschap _O- ) maar je kinderen de halve wereld over slepen vind ik weer het andere uiterste. Dat je misschien familie hebt die niet kan reizen, alla, maar dat zal heus niet voor iedereen gelden.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 16:00

Ik snap ook nooit waarom mensen met kleine kinderen met ze gaan vliegen, meer dan 2 / 3 uur. Zoek dan iets in de buurt als je zo nodig moet vliegen en ga lekker als ze groter zijn een grote reis met ze maken.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 16:02

Tuurlijk niet, maar ik denk dat je ook zonder familie nog ergens kan komen. Als het alleen om de reis erheen gaat waar je mogelijk andere mensen in de weg zit kom je nergens meer. Als ik hier lees kan je dan beter 15 jaar binnen blijven, je kan niet in de winkel, niet uit lunchen, niet in je eigen tuin :P Misschien kan je tussen huis en een indoor kinderspeeltuin pendelen dan :Y)

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 16:08

Ik weet niet of het alleen de reis is. Ooit een keer naar Egypte geweest, waar we onder andere met een kamelentocht mee gingen. Onder ons ook ouders met twee kleine kinderen, tussen 2 en 4 jaar schat ik.
Eerst een hoop gesjouw en gesleep met de buggy's, toen twee krijsende kinderen die op een kameel gehesen moesten worden. De ouders stonden erbij met een gezicht waarop dodelijke vermoeidheid af te lezen stond.
Tja, ik kon alleen maar denken: waarom? Ga dan gezellig een midweekje naar centerparcs ofzo. Of toch het tentje in Duitsland. :D

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 16:13

Hm ok, dat is inderdaad niet te begrijpen :') Niet alle uitjes zijn even geschikt natuurlijk.. Vraag me wel af of de vermoeidheid in Nl minder geweest was, als het aan het gedrag van de kinderen lag waarschijnlijk niet :Y)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 16:14

Maar dan hadden er in ieder geval minder mensen last van gehad :+

En je kunt best ergens heen gaan met kinderen, als je ze fatsoenlijk opvoed :P

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 16:18

"Nergens heen"? Er zijn echt legio kindvriendelijke uitjes te bedenken :) Naar een pretpark is voor mij echt geen straf bijvoorbeeld (en ik ben dan als kindvrij persoon best bereid om een dag uit te zoeken dat er minder kinderen zijn), er zijn kindercafés, pannekoekenrestaurants, en als je eens chique uit eten wil, dan zoek je toch een oppas? (Want ik wil in een goed restaurant echt wel kunnen genieten, dat gaat lastig als je ook een kind een prutje naar binnen moet schuiven)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 18:15

Ik ben als kind met mijn ouders op vakantie geweest naar Frankrijk. Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 5 was, en ik heb nog herinneringen aan vakanties met hen samen, zowel binnen- als buitenland. Ik herinner me levendig alle wandelritjes op een pony die we huurden niet zo ver van de camping af, zelfs de naam weet ik nog. En wanneer ik de dia's zie (man, ik ben oud...) herken ik de omgeving ook nog wel.
Dus om nou te zeggen dat jonge kinderen er niks van meekrijgen? Dat durf ik niet zeggen. Maar alles herinneren zullen ze nou ook weer niet meer doen.

Mijn broer en ik gingen gewoon achter in onze stationwagen op een matras slapen terwijl mijn ouders om beurt 's nachts naar het zuiden van Frankrijk reden. Dat was al een heel avontuur op zich! En dan om ter langst wakker blijven, kampeergevoel in de auto, noem maar op.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 22:39

tylando schreef:
Maar als je als moeder zijnde gewoon gebeten word door kind van 3 omdat deze zijn tanden niet wilt poetsen , is er toch echt opvoedkundig wel wat mis hoor lijkt mij.

Seriously?? Tenminste, als ik denk wie je bedoeld! :=
Mij god hee.... Nog altijd niks verleerd dus...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:01

Ik heb vooral ook minder leuke herinneringen aan eindeloos in de auto naar Frankrijk -O-
Slapen achterin op een matras is verboden trouwens (35 jaar geleden ook) en bovendien gevaarlijk.
Wij zijn van die aso‘s die dit jaar weer naar Spanje vliegen met een kleuter (op bezoek bij een vriendin). Gelukkig kan deze kleuter eindeloos boekjes lezen zonder het vervelend te vinden. Een uurtje vliegen is dan relaxter dan 8 uur in de auto naar NL.
Vliegen is gewoon openbaar vervoer. Ik zou ook liever zien dan luid snurkende of kotsende mensen niet in een vliegtuig gingen zitten, maar ja, die hebben ook gewoon betaald.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:14

Of mensen die stinken en dat op een vlucht van paar uur :r

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:21

Of zo dik zijn dat je nog maar een halve stoel hebt.

Overigens is ook niets zo hinderlijk als je iemand achter je hebt zitten die je keurig rustig zittende kind zit uit te dagen met kiekeboe spelletjes 8)7