[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 13:43

xxxmh schreef:
Ik kom hier even binnenvallen want misschien hebben jullie wel tips voor mij. Ik gebruik altijd een wenkbrauwpotlood van de hema. Als ik die ga slijpen breken altijd de puntjes af waardoor ik het halve potlood moet slijpen en dat is best zonde. Iemand een tip hoe dat niet meer kan gebeuren?

Overstappen naar essence? Die hebben een potlood dat je kan draaien. Breekt niet (niet bij mij althans) en tekent prima bij.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 14:01

Niniane schreef:
xxxmh schreef:
Ik kom hier even binnenvallen want misschien hebben jullie wel tips voor mij. Ik gebruik altijd een wenkbrauwpotlood van de hema. Als ik die ga slijpen breken altijd de puntjes af waardoor ik het halve potlood moet slijpen en dat is best zonde. Iemand een tip hoe dat niet meer kan gebeuren?

Overstappen naar essence? Die hebben een potlood dat je kan draaien. Breekt niet (niet bij mij althans) en tekent prima bij.

Okee ga ik eens naar kijken!

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 14:01

Memories schreef:
xxxmh schreef:

Ik heb deze ook altijd en het valt me op dat het vooral echt iets van de laatste tijd is dat die krengen echt om de haverklap breken. Ben er zelf altijd idd voorzichtig mee maar het kan voordat ik 'm koop al gebeurd zijn. Ik probeer ze nu maar gewoon niet te scherp te slijpen en echt heel voorzichtig bij te tekenen maar het is een drama met die dingen.

Ja indd. Was eerst nooit of een enkele keer.

velvetblack

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:20

Ik gebruik het hema potlood inderdaad ook, voor mijn begin stukje om haartjes te tekenen. Ik slijp ze altijd enorm scherp, echter is het sinds de nieuwe verpakking niet meer goed te doen! Het hout brokkelt af en daardoor breekt de punt snel als je slijpt. Zoals bij jullie dus ook is. Sinds die nieuwe verpakking is het 3x ruk! Terwijl ik ze eerst heel fijn vond, gezien ik het altijd met zwart doe en deze niet meteen zo dik en vet is.

Mooie look hierboven met de heat! Heel zacht en zomers.
Je hooded eyes vallen zeker mee. Je hebt ongeveer net zoals ruimte als mij. Het zijn dan eerder wat diep liggende ogen, dat zorgt ervoor dat de crease diep ligt :)

Hier weer wat make ups van mijn kant:

Afbeelding

Petite heat met geel geblend en glitterliner in Midnight Cowboy

Afbeelding
Ultimate basics palette en dan vooral de ouderoze/grijze tinten en lippen met Liar potlood en BunBun lipstick

Afbeelding
De naked heat

Alles is Urban Decay ivm werkfotos

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:24

Prachtige looks weer!

Ben trouwens wel heel benieuwd naar jouw mening straks over Backtalk. Had hem bijna besteld, maar las op de site van Sephora echt zó veel negatieve reviews -O-

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:32

Ahhhh Elk die eerste look is zo gaaf <3 andere twee ook, maar die eerste knalt echt!

Ik wil Backtalk ook aanschaffen, maar lees/hoor ook veel negatiefs haha.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:56

Ik heb Backtalk maar omdat ik zo weinig lipstick draag heb ik er tot dusverre weinig zinnigs over te zeggen. :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:57

Ik bedoelde het nieuwe palette van UD, Backtalk :)) De lipstick is volgens mij gewoon prima :j

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 21:05

Berdien schreef:
Ik bedoelde het nieuwe palette van UD, Backtalk :)) De lipstick is volgens mij gewoon prima :j

Ik ook idd :D

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 21:15

Oooh Elke, glitters *D <3 I like :D

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 21:19

velvetblack schreef:
Mooie look hierboven met de heat! Heel zacht en zomers.
Je hooded eyes vallen zeker mee. Je hebt ongeveer net zoals ruimte als mij. Het zijn dan eerder wat diep liggende ogen, dat zorgt ervoor dat de crease diep ligt :)

Hier weer wat make ups van mijn kant:

[ [url=m/l0njNi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Petite heat met geel geblend en glitterliner in Midnight Cowboy

[ [url=m/3yoGg2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ultimate basics palette en dan vooral de ouderoze/grijze tinten en lippen met Liar potlood en BunBun lipstick

[ [url=m/vQj7pq.jpg]Afbeelding[/url] ]
De naked heat

Alles is Urban Decay ivm werkfotos

Thanks! Mijn ogen liggen ook diep inderdaad. Heb gewoon het idee dat er bij mij veel minder ruimte is dan bijvoorbeeld bij jou, jij kan er zo veel meer mee :')

Echt toffe looks!

Daarnaast nog een vraagje voor hier. Een tijdje terug heb ik de UD naked skin foundation laten aanbrengen in de Ici Paris. Vond hem echt mooi, hou persoonlijk ook wel van wat dunnere foundations. Vind dikkere foundations zo snel cakey worden bij mij, dunnere foundations vind ik natuurlijker en daar hou ik van :) Ik heb hem niet lang op gehad, want ik ging slapen :Y)
Ik heb een behoorlijk vette huid, ik ga heel snel glimmen. Ik las hier eerder dat deze foundation vooral geschikt is voor de droge huid. Zouden jullie mij deze foundation aanraden of hebben jullie andere tips voor mijn huid? Met een medium natuurlijke dekking :)

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 22:40

Had vandaag trouwens mijn Colourpop bestelling binnengekregen. Qua pigmentatie zijn ze echt top, alleen de neonoranje (Bratty) had een beetje moeite. Maar ben echt enorm verrast over de blauw en lila :j en de bruintint is zó gaaf, heeft namelijk gouden shimmers erin. Heb een filmpje bijgevoegd om de shimmer een beetje in beeld te krijgen (ook van Bubble Bee), maar eh YouTube verkloot de kwaliteit nogal haha.

Van boven naar beneden: Lay Low, Bratty, Hop On, Bubble Bee (is geen pressed shadow maar een super shock), Howlin', Backstage en Kill Switch.
Afbeelding

Afbeelding

Ennn mijn paletje die vol begint te raken! De oogschaduw onderin is mijn kat trouwens een keer in gesprongen. De dag dat ik 'm binnen kreeg. Dus :Y)
Afbeelding

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 22:48

Berdien schreef:

Ooh haha koekoek ik kom ook even onder mijn steen uit vandaag. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 20:01

Mooie kleurtjes weer DS. :)

Elke, mooie looks beide, maar ik vind de 2e persoonlijk mooier omdat het wat frisser oogt :)
Weet jij of iemand anders hier misschien nog iemand in mijn omgeving die mua is en evt ook haar doet voor mn bruiloft?

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 21:01

Nee sorry Jolien, maar misschien zou je mac binnen kunnen lopen bij jou in de buurt en kijken wie jij het mooist vind werken. Vaak kun je die meiden ook wel persoonlijk benaderen.

Dankje meiden!

Ik ben zelf ook heel benieuwd naar het Backtalk palette. Ik ga er express niks over lezen want ik wil het eerst zelf ervaren voor ik een mening krijg :)

Het was mooi weer vandaag! Betekend dat dat ik natural make up draag? Absoluut niet haha :’) plamuur tot aan de cote d’azur
Afbeelding

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 21:56

Plamuur tot aan de cote d'azur :P hahaha geniale uitspraak.

Wel mooie look!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:59

Avelienvd schreef:
Plamuur tot aan de cote d'azur :P hahaha geniale uitspraak.

Wel mooie look!

Same, moest even hardop lachen Elke :') Hoe hou jij je gezicht zweet/druipvrij? Ik heb een hele droge huid, dus insmeren is sowieso een must, maar ondertussen gaat mn make-up wel glijden

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 17:55

Een van de YTers die ik volg en op de UD PR lijst staat is niet zo'n fan van backtalk palette en zij durft normaal sowieso nooit zo te zeggen dat het tegen valt.

Ik heb gisteren 2 I Heart Makeup chocolate bar palettes gekocht en een nieuwe Too Faced BTS mascara. Heerlijk dat er nu een TF counter in Maastricht is!

Mocht iemand overigens nog eenABH Subculture/Prism of Lime Crime palette weg doen, let me know. Ik denk dat ik anders als mijn loon binnen komt toch maar eens een ga bestellen door een muntje op te gooien :')

Als je bij Sephora USA bestelt, betaal je erna nog invoer kosten? Want verzenden is best wel duur maar las dat dat dus incl. invoer was. Is dat bij KVD ook zo? Weet iemand dat toevallig?

Ik doe toch stiekem wel wat inspiratie op van jullie selfies jongens, ik draag nu bijna dagelijks oogschaduw :') Maar durf nog niet echt met kleur naar mijn werk te gaan. Nu draag ik voornamelijk de peachy matte kleurtjes uit mijn Give it to me Straight CP palette. Ik maak alleen nooit selfies :+

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 14:00

Chimello, heel veel UK shops hebben nu dit soort merken, in Amerika bestellen is niet echt meer nodig :D
Veel hebben ook korting :D

Ik ben zo verliefd op die Anastasia lipsticks dat ik er net weer 3 heb besteld *\o/* met korting *\o/*

Afbeelding

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 17:01

I know, maar niet alles wordt in de EU verkocht en als ik geen extra invoer betaal als Sephora dat doet als ik in een x betaal, kan ik net zo goed een grote bestelling via 1 shop doen. Maar dat begrijp ik niet zo goed ><
Die 3e is mooi!

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 18:13

Wat zoek je dan precies?

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 18:55

Kan je niet bij sephora fr bestellen?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 23:33

Ik wilde Milk Makeup testen onder andere maar tis ook handig van allerlei merken samen te bestellen op 1 plek. En Sephora sales zijn interessanter dan hier waar amper ooit sale is van boeiende merken. KVD saint & sinner was in sale maar uitverkocht bv :+

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 10:37

Ooooh Chimello ga je de Kush mascara halen? :+

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 12:44

Ik gebruik alleen BTS van too faced :P