Make-up topic: deel 5!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Oyeru

Re: Make-up topic: deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:48

Hackny, ik ook niet.

Hoe gebruik jij die glitter? Is het heel lastig? Lijkt me wel een mooi effect voor een feest of iets dergelijks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:55

Stomme vraag misschien dit hoor maar ik denk, ik ga het toch vragen. :) Ik had een hele droge huid op mijn wangen en neus en dat stukje daar tussenin, nu ben ik dankzij dag en nachtcreme daar vanaf (schilfers zaten echt erop en kon ik er zo afvegen eerst) máár probleem nummer twee is er nu. Ik gebruik nu een primer van het merk Freedom (van 1 euro volgens mij dus zal ook niet dé beste zijn maar toch - ik dacht ik probeer eerst goedkoop voor ik splurge bij bijv. Benefit) en een foundation van H&M die echt perfect bij mijn huidskleur past (dus ook niet de duurste maar wilde eerst kijken of foundation me bevalt voor ik bijv. eentje van MAC of L'oreal haal) - het probleem is niets mbt 'patchy' worden van de foundation en hij blijft ook echt de hele dag zitten máár (kan het niet anders omschrijven dan op deze manier) op de probleemgebieden van wangen/tussen neus/neus breekt alles 'uit elkaar' dat het zodanig lijkt als hoe eilanden er op een wereldkaart uit zien.. Iemand die dé oplossing weet? Andere primer? Andere foundation? :')

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 21:32

Oyeru schreef:
Hackny, ik ook niet.

Hoe gebruik jij die glitter? Is het heel lastig? Lijkt me wel een mooi effect voor een feest of iets dergelijks.

De adhesive van Mac werkt goed. Zie op blogs dat soms alleen een primer gebruikt wordt maar dat plakt me niet genoeg.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 22:09

Vinden jullie John van g make up niks? Lekker goedkoop en bij de Etos verkrijgbaar en heel wat kleurtjes. Ik ben er super tevreden over

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 22:49

Mooie looks weer!

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 23:24

Shizzel schreef:
Stomme vraag misschien dit hoor maar ik denk, ik ga het toch vragen. :) Ik had een hele droge huid op mijn wangen en neus en dat stukje daar tussenin, nu ben ik dankzij dag en nachtcreme daar vanaf (schilfers zaten echt erop en kon ik er zo afvegen eerst) máár probleem nummer twee is er nu. Ik gebruik nu een primer van het merk Freedom (van 1 euro volgens mij dus zal ook niet dé beste zijn maar toch - ik dacht ik probeer eerst goedkoop voor ik splurge bij bijv. Benefit) en een foundation van H&M die echt perfect bij mijn huidskleur past (dus ook niet de duurste maar wilde eerst kijken of foundation me bevalt voor ik bijv. eentje van MAC of L'oreal haal) - het probleem is niets mbt 'patchy' worden van de foundation en hij blijft ook echt de hele dag zitten máár (kan het niet anders omschrijven dan op deze manier) op de probleemgebieden van wangen/tussen neus/neus breekt alles 'uit elkaar' dat het zodanig lijkt als hoe eilanden er op een wereldkaart uit zien.. Iemand die dé oplossing weet? Andere primer? Andere foundation? :')

Is een poeder foundation niet iets?

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 00:34

Oyeru, knappe meid! Mooie zachte look. Wat is je oogkleur? Mooi licht ook.

Hackney, een poederfoundation is zelden aan te raden. Daardoor krijg je juist een droog effect of een heel mat effect. Ook zal ik nooit naar iets van Mascha (of hoe heet ze?) toe gaan. Ik vind haar niet echt een talent.

Ik vind een lang verhaal zonder duidelijke leestekens zo lastig lezen, dus ik snap je vraag niet echt meid. :o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 00:48

Kort samengevat: als ik foundation gebruik lijkt het bij de wang/neus regio alsof er 'eilanden' op mijn gezicht zitten (voor de beeldvorming: zoals eilanden op een wereldkaart eruit zien) en of iemand weet of verandering van primer of foundation slimmer is of een andere oplossing.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 00:56

Ik denk dat foundation/primer met een meer olie achtige substantie beter zal werken zodat de foundation niet in de huid droogt.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 01:13

Waarom zou je een klap geld neer leggen voor Een feest van iemand die zo naar buiten gaat:

Afbeelding

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 01:23

Gevalletje juiste kleur foundation op?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 01:34

Oyeru en Friemel nice!

Ik probeer zoveel mogelijk aankopen van jullie te negeren :=

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 01:53

Shizzel schreef:

Je kan dit eventueel proberen op te lossen met een goede setting spray of poeder, als het opbreekt dan komt dat vaak door de reactie van de natuurlijke olie van je huid met de foundation. Echter had ik hetzelfde probleem, helaas met een hele dure foundation, de Laura Mercier Silk Crème(oude, discontinued variant, niet de Silk Crème die nu te krijgen is!), en daar hielp helaas geen poeder of setting spray tegen. :( Uiteindelijk ben ik maar overgestapt op een langhoudende foundation(in mijn geval Mac Prolongwear) en daar ben ik harstikke tevreden over! :7

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 08:44

Mascha krijgt nu les bij B academy. En als ik dat zo zie heeft ze nog genoeg te leren (onder andere je makeup meenemen als je les hebt en opletten ipv filmen).

Mocht je dan toch echt technieken willen leren van een Nederlandse beutyblogger, dan toch wel Nikkie. Die is ook visagiste van beroep en heeft genoeg klussen.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 10:21

Ach ja, Mascha denkt toch direct dat ze visagist is na een cursus van 3 maanden van 1 dag in de week.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 10:32

Als ze zichzelf nog niet eens op de juiste manier kan opmaken, dan kan ze beter niet met klanten beginnen.

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 10:34

Ik denk en hoop dat ze na die cursus echt wel goede handvaten heeft gehad en die ook uitvoert. Het is zo zonde dat ze nu zovaak de verkeerde keuzes maakt qua make-up.

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 10:53

Ik meld me in dit topic... voorlopig even geen make up hoef toch niet de deur uit ivm gebroken ribben. Maar vind het wel leuk om met make up te werken heb er alleen geen verstand van kom dan bij me eigen ook niet verder dan foundation oogpotlood en mascara... zou graag workshops gaan volgen zodra mijn lichaam het toe laat

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 12:11

kimberlyve schreef:
Ik meld me in dit topic... voorlopig even geen make up hoef toch niet de deur uit ivm gebroken ribben. Maar vind het wel leuk om met make up te werken heb er alleen geen verstand van kom dan bij me eigen ook niet verder dan foundation oogpotlood en mascara... zou graag workshops gaan volgen zodra mijn lichaam het toe laat

Ideale tijd juist om te oefenen. Alle tijd om YouTube filmpjes te kijken en looks na te maken. En niemand die je ziet omdat je niet naar buiten gaat!

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 12:15

elkee schreef:
Oyeru, knappe meid! Mooie zachte look. Wat is je oogkleur? Mooi licht ook.

Hackney, een poederfoundation is zelden aan te raden. Daardoor krijg je juist een droog effect of een heel mat effect. Ook zal ik nooit naar iets van Mascha (of hoe heet ze?) toe gaan. Ik vind haar niet echt een talent.

Ik vind een lang verhaal zonder duidelijke leestekens zo lastig lezen, dus ik snap je vraag niet echt meid. :o?

Ik heb vooral groene ogen met bruine spikkeltjes, en in sommige licht zijn ze wat grijzer. Ben er heel blij mee :)

Ik zou wb foundation ook een crème foundation zeggen of een sheer vloeibaar, met wat minder dekking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 12:19

Ik heb van de week trouwens geoefend met liquid eyeliner, maar mijn huid bij m'n oog is heel zacht en rimpelig :') het zag er niet uit :oo

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 12:44

linoleum schreef:
kimberlyve schreef:

Ideale tijd juist om te oefenen. Alle tijd om YouTube filmpjes te kijken en looks na te maken. En niemand die je ziet omdat je niet naar buiten gaat!

Dat is zeker waar haha!

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 12:52

Vandaag lekker dagje vrij dus looks aan het proberen met mijn i heart chocolate naked Palette.
Denk dat ik vandaag ook een zoeva Palette wil gaan bestellen maar dan de vraag welk.

Over deze look ben ik best tevreden :)

Afbeelding

Afbeelding

Edit; wenkbrauwen niet gedaan omdat ik ze vanavond laat epileren

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 13:43

Friemel, Iced Mocha staat je goed! :D misschien dat ik die ook nog wel bestel.

Ik had ook nog swatches beloofd van de liquids van Gerard Cosmetics. Heb gelijk al m'n kleurtjes maar even gedaan. Van links naar recht van de swatches op m'n arm: Serenity, Ballet Slipper, Aphrodite, Invasion en Cher. Zelfde volgorde de lipswatches :)

Afbeelding

Kleuren vallen relatief wat donkerder uit bij mij omdat ik hele roze gepigmenteerde lippen van mijzelf heb. De lichte kleuren Aphrodite en Ballet Slipper zijn wel een stuk vloeibaarder en heb ik 2 keer aan moeten brengen voor een goede dekking. De andere gewoon 1 keer aanbrengen en zijn wat dikker van structuur. Ben erg blij met ze :D

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 13:51

Staan je mooi.
Twijfel zo over Serenity..