Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LadyMadonna schreef:Mooie kleur Anouk! Enig idee welk merk en naam/nummer?
chantalboes schreef:Zijn er hier mensen die alleen voor eigen gebruik een gelset aan hebben geschaft (met lamp en alles erop en eraan). Ik twijfel heel erg, omdat het best een investering is voor een goed set en nieuwe kleurtjes toch ook prijziger zijn dan gewone lak.
Wegen de kosten op tegen de baten..
Janinevv schreef:Zijn hier veel met vaste klaten eigenlijk? Eigen onderneming?
Cinnepin schreef:Janinevv schreef:Zijn hier veel met vaste klaten eigenlijk? Eigen onderneming?
Ik zet kleinschalig ( voor mij maximaal een aantal klanten per week ) gellak. Wil in de toekomst verder leren.
Mijn maximaal aantal klanten per week haal ik makkelijk en heb weken vooruit al afspraken staan. En ja er zijn klanten die vaker terug komen. Ik doe dit sinds ik mijn certificaat heb. Gewoon voor een klein bedrag aan materiaal kosten. Dit omdat ik dan nog lekker hobbymatig bezig kan zijn en lekker kan oefenen ondertussen.
Cinnepin schreef:Ik heb alleen cursus gellak gedaan ( en voor behandeling en nabehandeling ). Ik hou niet van gewone nagellak..liet altijd los of butsjes etc. Toen kwam ik gellak tegen..heb er het een en ander over gelezen en een starterspakketje gekocht met een klein lampje...en ben wat gaan proberen. Ik wilde een cursus gaan doen zodat ik ook wist wat ik deed. Toen kwamen ook de andere spullen zoals betere lamp enzo. En zo is het begonnen
chantalboes schreef:Zijn er hier mensen die alleen voor eigen gebruik een gelset aan hebben geschaft (met lamp en alles erop en eraan). Ik twijfel heel erg, omdat het best een investering is voor een goed set en nieuwe kleurtjes toch ook prijziger zijn dan gewone lak.
F_Orumster schreef:chantalboes schreef:Zijn er hier mensen die alleen voor eigen gebruik een gelset aan hebben geschaft (met lamp en alles erop en eraan). Ik twijfel heel erg, omdat het best een investering is voor een goed set en nieuwe kleurtjes toch ook prijziger zijn dan gewone lak.
Ik heb gellak puur voor eigen gebruik, dit omdat mijn nagels altijd inscheuren en afscheuren in het levende deel. Elke dag haakte ik wel met een nagel ergens aan. Ik ben niet zo'n georganiseerd type om steeds ergens heen te gaan dus heb een set aangeschaft. Of het uit kan? Dat duurt een aantal beurten denk ik. Mijn lamp was €50 en de lakken zijn € 8.50 al had ik wel een startpakket. Daarna is het natuurlijk zo gek als je zelf maakt hoeveel kleuren je wilt hebben. Voordeel van laten doen is dat ze veel meer kennis hebben, zeker in geval van probleemnagels (herkennen en oplossen). Ook zullen ze sneller zijn, veel meer kleurkeuze en als je wat nailart wilt. Zelf moet je ook een beetje verstandig zijn natuurlijk wbt eraf halen, daar zie je toch wel wat gekken bezig soms. En wat priegelwerk gewend zijn of veel oefenen.
Ikzelf ben er zeker blij mee en zou er opnieuw voor kiezen. Sommige mensen krijgen een hele dikke laag, ik ben blij dat ik dat niet heb. Maar dat zal nnatuurlijk afhangen van de deskundigheid vd salon.
Overigens heb ik, op aanraden van Ladymadonna destijds, bluesky.