Nagellaktopic deel 9

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chantalboes

Re: Nagellaktopic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 15:52

Ik gebrui nu een gewone lak, met basecoat en topcoat. Maar na 3 dagen ziet ie er al minder uit en na 6 dagen moet het ver echt af. Terwijl gel (die moet uitharden onder de lamp) echt 3 weken goed kan blijven zitten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 15:56

Gellak dus...
Ik hoor positieve verhalen over pink gellak voor de consument, maar heb daar zelf geen ervaring mee.
Ik werk zelf met bluesky en Shield (kinetics) en stap geleidelijk helemaal over op shield (betere dekking en houdbaarheid, hoewel bluesky niet slecht is). Shield is niet te koop voor de consument

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 15:58

Pink gellac ben ik erg tevreden over, verder gebruik ik Kiss en die is ook prima. Heb ook een paar sensationail lakjes maar die vind ik minder.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 16:53

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 18:06

Dit is de basis geworden... nu hopen dat m'n decals dinsdag binnen komen
Afbeelding

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 18:26

Gellak dat loslaat kan ook vanwege medicijn gebruik komen, hormonen en zelfs problemen met de schildklier. Ik ken iemand die problemen heeft met de schildklier en daar ligt het er idd ook binnen een paar dagen af, evenals haarverf. Ik ben er even ingedoken, omdat het idd bij de een probleemloos blijft zitten en bij de ander het er zo afligt. Handig deze informatie te weten.

Zo heb ook weer 50 vijlen besteld ( nieuwe klantjes ) heb ik voorlopig genoeg :P Is wel fijn een lekkere voorraad te hebben :)

oja, als je zwanger bent kan gellak ook loslaten ( hormonen )

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 18:33

chantalboes schreef:
Zijn er hier mensen die alleen voor eigen gebruik een gelset aan hebben geschaft (met lamp en alles erop en eraan). Ik twijfel heel erg, omdat het best een investering is voor een goed set en nieuwe kleurtjes toch ook prijziger zijn dan gewone lak.

Wegen de kosten op tegen de baten..

Ik heb dat gedaan. Ik heb overigens geen kleurtjes gellak. Ik doe alleen base en topcoat en lak er dan met gewone nagellak overheen. Werkt perfect. Je hebt een mooie gladde ondergrond voor je gewone lak, sterke nagels, nauwelijks chips en minder last van 'dekbedlijntjes' op de een of andere manier.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 18:39

Cinnepin, klopt. Daarom zeg ik ook dat er heel veel oorzaken kunnen zijn, maar dat het vaak komt (met name bij thuis gebruik) door niet correct verwijderen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 18:42

Zijn hier veel met vaste klaten eigenlijk? Eigen onderneming?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 18:46

LadyMadonna schreef:
Cinnepin, klopt. Daarom zeg ik ook dat er heel veel oorzaken kunnen zijn, maar dat het vaak komt (met name bij thuis gebruik) door niet correct verwijderen.

Oja dat klopt ook, maar ik wist dat van b.v de schildklier niet :) Toch fijn om te weten :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 18:49

Janinevv schreef:

Ik zet kleinschalig ( voor mij maximaal een aantal klanten per week ) gellak. Wil in de toekomst verder leren.
Mijn maximaal aantal klanten per week haal ik makkelijk en heb weken vooruit al afspraken staan. En ja er zijn klanten die vaker terug komen. Ik doe dit sinds ik mijn certificaat heb. Gewoon voor een klein bedrag aan materiaal kosten. Dit omdat ik dan nog lekker hobbymatig bezig kan zijn en lekker kan oefenen ondertussen ;).

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 18:51

Cinnepin schreef:
Janinevv schreef:

Ik zet kleinschalig ( voor mij maximaal een aantal klanten per week ) gellak. Wil in de toekomst verder leren.
Mijn maximaal aantal klanten per week haal ik makkelijk en heb weken vooruit al afspraken staan. En ja er zijn klanten die vaker terug komen. Ik doe dit sinds ik mijn certificaat heb. Gewoon voor een klein bedrag aan materiaal kosten. Dit omdat ik dan nog lekker hobbymatig bezig kan zijn en lekker kan oefenen ondertussen ;).

Super gaaf!
Ik wil later ooit ook mijn eigen onderneming maar dan niet met nagels denk ik haha maar dat hoort hier niet.

Maar ben je zo maar wat gaan doen of heb je veel cursussen gedaan of opleiding?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 18:57

Ik heb alleen cursus gellak gedaan ( en voor behandeling en nabehandeling ). Ik hou niet van gewone nagellak..liet altijd los of butsjes etc. Toen kwam ik gellak tegen..heb er het een en ander over gelezen en een starterspakketje gekocht met een klein lampje...en ben wat gaan proberen. Ik wilde een cursus gaan doen zodat ik ook wist wat ik deed. Toen kwamen ook de andere spullen zoals betere lamp enzo. En zo is het begonnen :)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:05

Cinnepin schreef:
Ik heb alleen cursus gellak gedaan ( en voor behandeling en nabehandeling ). Ik hou niet van gewone nagellak..liet altijd los of butsjes etc. Toen kwam ik gellak tegen..heb er het een en ander over gelezen en een starterspakketje gekocht met een klein lampje...en ben wat gaan proberen. Ik wilde een cursus gaan doen zodat ik ook wist wat ik deed. Toen kwamen ook de andere spullen zoals betere lamp enzo. En zo is het begonnen :)

Ah kinkt echt tof! :j

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:07

chantalboes schreef:
Zijn er hier mensen die alleen voor eigen gebruik een gelset aan hebben geschaft (met lamp en alles erop en eraan). Ik twijfel heel erg, omdat het best een investering is voor een goed set en nieuwe kleurtjes toch ook prijziger zijn dan gewone lak.

Ik heb gellak puur voor eigen gebruik, dit omdat mijn nagels altijd inscheuren en afscheuren in het levende deel. Elke dag haakte ik wel met een nagel ergens aan. Ik ben niet zo'n georganiseerd type om steeds ergens heen te gaan dus heb een set aangeschaft. Of het uit kan? Dat duurt een aantal beurten denk ik. Mijn lamp was €50 en de lakken zijn € 8.50 al had ik wel een startpakket. Daarna is het natuurlijk zo gek als je zelf maakt hoeveel kleuren je wilt hebben. Voordeel van laten doen is dat ze veel meer kennis hebben, zeker in geval van probleemnagels (herkennen en oplossen). Ook zullen ze sneller zijn, veel meer kleurkeuze en als je wat nailart wilt. Zelf moet je ook een beetje verstandig zijn natuurlijk wbt eraf halen, daar zie je toch wel wat gekken bezig soms. En wat priegelwerk gewend zijn of veel oefenen.

Ikzelf ben er zeker blij mee en zou er opnieuw voor kiezen. Sommige mensen krijgen een hele dikke laag, ik ben blij dat ik dat niet heb. Maar dat zal nnatuurlijk afhangen van de deskundigheid vd salon.

Overigens heb ik, op aanraden van Ladymadonna destijds, bluesky.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:08

Ik moet eerst mijn nagels eens wat sterker en weer wat langer krijgen. Daarna zit ik wel te denken om met gel te gaan werken voor base en top, dus met lamp, maar met mijn eigen normale lakken ertussen. Met gewone base en top coats, echt diverse merken geprobeerd, kan ik amper een halve dag mooie nagels hebben. Dan chipt het alweer omdat bijvoorbeeld even mijn hand door mijn haar haal, of iets typ of een pen open klik :roll:

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:21

Ik vind het ook echt leuk :) Maar wel verslavend hahaha

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 22:19

Janine, ik ben gediplomeerd nagelstyliste met een eigen salon Afbeelding
(Oude foto, gut wat is het hier nog kaal!)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 22:26

LadyMadonna schreef:
Janine, ik ben gediplomeerd nagelstyliste met een eigen salon [ [url=m/bS7C5E.jpg]Afbeelding[/url] ]
(Oude foto, gut wat is het hier nog kaal!)

Oee wat gaaf! *D

Haha ik wil ooit mijn eigen zaakje ben nog jong dus wie weet in de bloemen lijkt me ook geweldig.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 23:10

Ik ben helaas pas op m'n 33ste begonnen... wou dat ik het veel eerder had ontdekt ;)

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 23:10

F_Orumster schreef:
chantalboes schreef:

Ik heb gellak puur voor eigen gebruik, dit omdat mijn nagels altijd inscheuren en afscheuren in het levende deel. Elke dag haakte ik wel met een nagel ergens aan. Ik ben niet zo'n georganiseerd type om steeds ergens heen te gaan dus heb een set aangeschaft. Of het uit kan? Dat duurt een aantal beurten denk ik. Mijn lamp was €50 en de lakken zijn € 8.50 al had ik wel een startpakket. Daarna is het natuurlijk zo gek als je zelf maakt hoeveel kleuren je wilt hebben. Voordeel van laten doen is dat ze veel meer kennis hebben, zeker in geval van probleemnagels (herkennen en oplossen). Ook zullen ze sneller zijn, veel meer kleurkeuze en als je wat nailart wilt. Zelf moet je ook een beetje verstandig zijn natuurlijk wbt eraf halen, daar zie je toch wel wat gekken bezig soms. En wat priegelwerk gewend zijn of veel oefenen.

Ikzelf ben er zeker blij mee en zou er opnieuw voor kiezen. Sommige mensen krijgen een hele dikke laag, ik ben blij dat ik dat niet heb. Maar dat zal nnatuurlijk afhangen van de deskundigheid vd salon.

Overigens heb ik, op aanraden van Ladymadonna destijds, bluesky.

Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ga me er even wat beter in verdiepen om zelf toch ook wel een set aan te schaffen.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 16:57

Nu subtiel een glitter met een steentje op elke vinger :)

Afbeelding

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 11:50

Ik weet dat mma in aziatische studio's wordt gebruikt voor kunstnagels...en dat dat niet goed is. Maar dit komt ook in sommige gellakken voor ( ook bekende merken zoals Qiuda ) is het dan net zo schadelijk?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 11:53

het is allen methalcrylate wat in Qiuda zit niet met methyl ofzo

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 12:00

Hoe kom je erbij dat Quida MMA (Methyl Methacrylaat) bevat? De Methyl is juist het probleem, niet de methacrylaat