Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska85

Re: Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:24

Dag 2 van level 1 gehad! Ik moet zeggen dat ik mijn schouders toch wel goed gevoeld heb :=

Ik ben trouwens met 1kg begonnen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:26

Ik eet bijna nooit aardappels (eigenlijk alleen in de stamppot) en ook geen pasta of rijst. Brood eet ik ook niet dagelijks.
Ik heb een tijd khd-arm gegeten en ik eet nu nog steeds weinig aardappels en weinig tot geen pasta en rijst, pasta en rijst vervang ik door quinoa. Ik heb er weinig mee en ik mis het ook niet.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:34

Ik eet gewoon gezond, ook aardappelen maar niet te veel. Mijn favoriete eten is indisch/oosters dus daar zit bijna altijd rijst bij, wel zorg ik voor zilvervliesrijst of gemengde rijst (is alleen zo duur :+ )
Ik kook 1x in de week (woon thuis bij mijn moeder en broertje/zusjes) en dan zorg ik dat het het meest gezonde is van de hele week, een soort bom van veel verse groenten en weinig vet (olie ipv boter, mager vlees, vleesvervanger oid). Verder eet ik ook gewoon af en toe pizza of patat (kreukelfriet uit de oven :9 ) omdat ik dat gewoon zo lekker vind, kan daar niet zonder _O-

Ik ben overgestapt van de shred naar 6week6pack. Hiermee belast ik mijn enkel niet zo veel als met het gespring van de shred, en ik heb het idee dat ik 10x zo hard werk en zweet :+

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:37

maikeltje schreef:
En eten jullie speciale dingen? Ik hoef niet af te vallen maar wil gewoon strakker in mijn lijf komen. Ik eet op zich wel gezond want ik kook voor mijn gezin en ik kook vrij traditioneel met aardappels groente en vlees of pastagerechten. Maar soms ook een frietje tussendoor of pizza, dat vinden de kinderen lekker zo af en toe. Maar ik las al van iemand die dan geen aardappels eet? Krijg je dan wel voldoende binnen van alles?

Hey Maikeltje! Jij ook hier, leuk! Ik eet ook standaard, beetje hetzelfde als jij en dat ben ik tijdens de shred ook blijven doen. Mijn doel is namelijk ook niet afvallen, maar meer conditie kweken en strakker worden. Ik ben nu halverwege en merk al wel resultaat. Ik voel me fitter en heb het idee dat ik al wat strakker in mijn vel zit. Ik moet wel zeggen dat ik nu wel wat minder snoep en wat meer gezonde tussendoortjes eet. Ook heb ik een aantal keer op de site van het voedingscentrum de eetmeter ingevuld om te kijken of ik voldoende voedingsstoffen binnenkrijg (en hoeveel calorieen ik eigenlijk op een dag naar binnen werk). Dat is sowieso wel nuttig om een keer te doen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:54

Fijn dat je dan toch een passende workout hebt gevonden Tammy. En bij 6w6p werk je minstens zo hard aan je cardio als bij het shredden. Alleen bij de krachttraining ligt de nadruk meer op de buikspieren.

Nou en hier issie dan: mijn lijstje na level 2.
Ook nog wel een beste blunder gemaakt, kom ik nu achter. In plaats van mijn taille, heb ik namelijk telkens de ondermaat van mijn borstomvang opgemeten, dus de maat die je ook opmeet als je wilt weten wat je cupmaat is.
Niet echt slim, maar die blijkt dus ook afgenomen te zijn. Ik weet dus niet wat mijn werkelijk taillemaat was toen ik aan het shredden begon, maar ik heb hem nu alsnog opgemeten en dan zie ik aan het eind van level 3 wel wat er nog vanaf is gegaan in de laatste 10 dagen.
Vooral toen ik het resultaat van mijn navel zag, werd ik helemaal happy.
Mijn armen en kuiten wil maar nauwelijks wat vanaf gaan, maar ik merk dat ze wel gespierder worden. Dus ondanks de minimale verandering in het aantal centimeters op die plekken, merk ik wel dat er vooruitgang in zit.
Ook het feit dat mijn navelomvang nu eindelijk niet meer groter is dan mijn heupomvang vind ik om te juigen. De lovehandles nemen dus ook af.
Nou, komtie dan:

Afbeelding

Op naar level 3! *\o/*

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:56

Wauw Jolien wat een super lijstje, 6cm van je navel :oo super joh!
De cardio is inderdaad nog steeds intensief maar geeft veel minder stress op mijn enkels, omdat het minder springen/zijwaarts is. Plankjacks kan ik nog steeds niet, dan ga ik boksen of doe ik de step-touch.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:56

Ziet er goed uit!
Ik ben bij mijn navel helaas niks kwijtgeraakt. Maar dat komt vanzelf. :Y)

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:01

Knap Jolien!! Heel mooi lijstje :)
Wil je ook foto's met ons delen?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:04

Thanks ladies :)
Natuurlijk Monster. :j Ik heb wel een foto van dag 1, maar ik heb mezelf voorgenomen om pas na level 3 de volgende foto te maken. Dus als je nog even 10 dagen geduld hebt, zal ik de foto's delen. ;)

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:05

Super goed Jolien!!

Ik durf haast niet te meten/wegen.. Heb last van avond/nachtelijke vreetbuien. Gewoon uit puur verveling en mezelf niet kunnen inhouden.
Iemand dé tip?

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:06

geen slechte dingen in huis halen, en een flinke lading aan lekker fruit en groente in stukjes snijden, in bakjes doen en in de koelkast/vriezer leggen. Zodra je zin hebt om te snacken gooi je wat fruit in een bak (evt met magere yoghurt) en kan je lekker knabbelen :)

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:07

Maar ik woon nog thuis :+

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:09

Zorgen dat je 's avonds wat te doen hebt! Dat werkt voor mij super...
Even een paar dagen / week afkicken en dan ben je er doorheen. Was ik in ieder geval wel. :-)
Laatst bijgewerkt door Annash op 18-02-13 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:09

ik ook :+ Ik plak stickers op de dingen die alleen voor mij zijn omdat anders al mn yoghurt en komkommer opgegeten wordt -O-

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:10

Thanks Bzoem :D
Voorheen had ik dat ook hoor, en het afblijven van de zoetigheid gaat nog steeds niet vanzelf. Voor mijzelf was het een kwestie van de gewoonte "doorbreken", dus van het ene op het andere moment gewoon niet meer doen. Ik ga nu ook met een hongergevoel naar bed, maar ik weet dat dit komt omdat ik eerder altijd 's avonds nog een lading aan zoetigheid naar binnen werkte.
Wat ook goed werkt is je tanden poetsen, ik merk tenminste dat dit werkt en ik zie deze tip ook wel vaker langskomen op het internet.
Daarnaast: veel water drinken. Te weinig vocht in je lichaam kan ook zorgen voor een hongergevoel.
En tot slot: Zoek afleiding, zorg dat je een leuk boek bij de hand hebt of een handwerkje of iets dergelijks. Het klinkt ontzettend oubollig, maar ik ben gek op breien. Heb al tig sjaals en mutsjes gebreid, maar het zorgt ervoor dat je handen bezig zijn. En wil je iets om op te kauwen? Neem een suikervrij kauwgompje. Of ga noten eten die je nog moet kraken. Doordat je ze nog moet kraken, zijn je handen bezig en daarnaast zijn noten (niet teveel uiteraard) gezond.

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:11

Wouw Jolien, mooi lijstje zeg! en je moet level 3 nog? dat belooft veel goeds! :D

en ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik heb alle levels doorlopen met 2 kg gewichten. Prima te doen! :)

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:19

Mooi lijstje Jolien!!! Ga zo door. :D

Ik heb zomaar zaterdag EN zondag verzuimd. Ik plak dus 2 dagen extra aan level 2. :')

Vanavond weer aan de slag!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:26

Bzoem schreef:
Maar ik woon nog thuis :+

Same here, maar ik heb mijn moeder vol enthousiasme verteld waar ik mee bezig ben. Ik heb d'r stukjes van de workoutvideo laten zien en verteld wat ik allemaal wel en niet wil eten. En ik merk aan d'r dat ze me echt stimuleert om dit vol te houden, ze haalt gezonde dingen in huis en als ik haar vraag of ze bijvoorbeeld rozijnen en kaneel wil meenemen voor in de havermout, dan doet ze dit met liefde.
Kortom: probeer je medebewoners hierbij te betrekken. Nou weet ik natuurlijk niet of je dit al eens hebt gedaan, maar ik merk dat het voor mij een stok achter de deur is. Je doet het natuurlijk voor jezelf, maar hoe oud je ook bent, het voelt nog steeds goed als je moeder je laat weten hoe goed je bezig bent als je weer eens een resultaat laat zien of een bakje vitamientjes zit weg te knabbelen terwijl je ook chips had kunnen pakken. :(:)

Thanks Britt en Elies. :D
Ik moet inderdaad nog 10 dagen er flink tegenaan met level 3. Ik ben dus ook erg benieuwd naar het eindresultaat.

Ook even ter info voor degene die het vroeg: ik ben begonnen met 1 kg en ben halverwege het eerste level overgegaan op 2kg.
Het hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf wat je gewend bent aan training. Als ik me niet vergis had Phormicola voor het shredden al ervaring met het aan de gewichten hangen. 5kg is voor haar dus piece of cake.
Het beste is om een gewicht te nemen dat je eigenlijk net aan kan.
Het is een beetje te vergelijken met wanneer je als leerkracht het leesniveau van een kind probeert te bepalen. Hierbij heb je drie niveaus:
-beheersingsniveau (leerling kan het niveau zonder problemen aan)
-instructieniveau (leerling heeft zo nu en dan een zetje nodig van de begeleider om eruit te komen)
-frustratieniveau (ondanks de instructie komt de leerling niet door de leestekst heen)

Het leesniveau waarin je het kind dan plaatst, staat gelijk aan het instructieniveau. Op deze manier blijft het kind nieuwe dingen leren. En zo is het ook met je gewichten en spieren: je moet dat gewicht gebruiken waarbij je spieren net wat meer moeten doen dan ze eigenlijk gewend zijn. Dit is zwaar, dit doet zeer, maar zo blijf je ze wel ontwikkelen.
De ene oefening is echter zwaarder dan de andere oefening. Waar ik in mijn geval dus sommige oefeningen met 2kg doe, moet ik bij de zwaardere oefeningen toch echt nog naar de 1kg grijpen.
Lang verhaal, maar snappie? :')

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:36

Goede tip! Zal toch meer om handen moeten hebben.
Mijn eerste breiwerkje ligt boven te versloffen.

Gister met m'n moeder naar Peter Pan geweest. En duurde 20 minuten voor de show eindelijk begon en ook 20 min pauze. Dan verveel ik me echt dood, zak Engelse drop was toen mijn bezigheid.

En ik was er compleet van af. Tot het ene koekje omdat men zegt dat je het echt wel kan hebben. En een dropje tussendoor. En nog een. En omdat je dan toch bezig bent kan dat stukje chocola er ook wel bij.

En ik eet 's nachts dus niet omdat ik honger heb, word ook gewoon wakker met honger dus het helpt daar niet eens tegen. Het is puur de gedachte dat ik weet dat het er beneden ligt en dat het wel lekker smaakt en niemand het ziet. En het kan me dan zo weinig schelen. Vannacht dacht ik nog 'zodra ik de deur uit ga ga ik donuts kopen en allemaal achter elkaar opeten.' Dus ik ben nog steeds binnen :=

Nou ben ik ook super impulsief, heb ik geen goede remmingen en weinig intrinsieke motivatie en al helemaal weinig doorzettingsvermogen.
Loop dus beetje tegen mezelf te schoppen :+

M'n moeder haalt wel mager beleg in huis voor mij en extra sla en tomaat enzo.
Maar mijn vader eet echt onwijs veel drop en chips (en pinda's in dop). Hij traint voor een marathon, dus hij mag behoorlijk wat kcal op een dag. Snoep blijft dus altijd in huis.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:43

Wow, dat is echt zo herkenbaar Bzoem! Ik kan ook ontzettend remloos zijn in allerlei situaties. Ik ben ook een echte flapuit: ik zeg wat ik denk en ik doe wat ik denk. Als ik dus zin heb om een zak chips te halen dan doe ik dit. Althans, dat deed ik. Ik merk gewoon dat ik ontzettend trots op mezelf ben dat ik dit heb bereikt. Ik heb voorheen meerdere pogingen gedaan om af te vallen en ik weet nog heel goed hoe de teleurstelling telkens voelde als ik weer in oude gewoontes wat teruggevallen.
Ik haal nu dan ook mijn voordeel uit het feit dat ik altijd erg bezig ben met wat anderen van mij denken: vinden ze wel dat ik het goed doe? Natuurlijk doe ik dit shredden voor mijzelf, maar het scheelt zoveel om alles hier in dit topic met anderen te delen. Daarnaast plaats ik ook op facebook updates van het shredden, niet met complete meetlijstjes, maar wel hoeveel cm's ik in totaal kwijt ben, wat de pot schaft, noem maar op. Op deze manier kan ik aan de buitenwereld laten merken dat ik goed bezig ben en ondertussen leer ik mezelf dat ik het voor mezelf doe en maak ik er een gewoonte van om gezond te eten en te bewegen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:44

Bzoem, vul op http://www.valtaf.nl eens een dag in wat je allemaal eet, ook al het snoep. Waarschijnlijk schrik je je dan rot van wát je nu eigenlijk allemaal naar binnen werkt en dat helpt om het te laten.
Ik snaaide heel graag af en toe een plakje worst uit de koelkast, maar dat laat ik nu heel wat makkelijker achterwege.
Net als dat ik zie ik verbrand met hardlopen, als ik dan een halve reep neem is dat allemaal voor niks geweest. Laat die reep maar zitten dus...

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:55

Wauw nette resultaten Jolien!! 6cm van je navelomvang, keigoed _/-\o_
Ook leuk een stukje theorie!

Ik heb vier dagen niks gedaan :o
Moet nog een presentatie voorbereiden voor school en dan moet ik van mezelf shredden of sixpacken (en een uitgebreide stretchtraining doen).
Wie geeft me een schop?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:56

Vanavond dag 5.. ben benieuwd!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:57

Thanks urselin. :D

Nou komtie dan: SCHÓÓÓP!!!!!!

En voor de analfabeten onder ons: -O- + ~~}> = *\o/*

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:58

Lastige situatie trouwens Bzoem!
Ik móet 's avonds echt wat eten, anders word ik 's ochtends van de honger wakker :=
Zou het helpen om voor -en nadelen van het snoepen en niet-snoepen op te schrijven?
En misschien de voordelen van het niet-snoepen en/of nadelen van het snoepen op post-its plakken in je kamer of op de kast/koelkast?