[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Madeira_

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:07

CrazyIris, wat fijn dat je je bijna genezen bent :(:)

Cassandra, je eetlijstje klinkt lekker en gezond :D misschien ’s avonds nog wat zuivel erbij? Oh zie net dat
Mandy dezelfde tip geeft, haha.

Simyo, ik vind 5 per dag absoluut niet te veel, maar misschien inderdaad meer variatie? Heb je wel allebei
de keren op dezelfde tijd gewogen/en dan allebei de keren met of zonder kleding?

_Tarzan, super bezig zeg!! :D

Arienette schreef:
dat vind ik wel veel hoor voor paardrijden, dat is hetzelfde als een half uur hardlopen en voor mij voelt hardlopen wel intensiever.

Ik ben inmiddels -9kg en wil nog -6 maar heb een vraagje aan de dames hier die al zo veel kwijt zijn. Ik merk namelijk dat mijn zelfbeeld minder snel veranderd dan mijn gewicht. Ik heb mezelf altijd gezien als een klein mollig meisje, en ik ben ook nooit als kind een magere lat geweest. Nou maakt iedereen om me heen complimentjes want -9 zie je natuurlijk wel en ik kan ook in jurkjes die ik lang niet aan heb gehad. Gister heb ik zelfs mn 'misschien ooit' spijkerbroek aangehad die ik ooit wishful thinking gekocht had en nog nooit aan heb gehad. Dus dat is allemaal heel leuk en motiverend maar toch als ik in de spiegel kijk na het douchen zie ik nog niks anders.. hebben jullie daar ook last van?

Is heel normaal, dat je ‘geest’ het als het ware niet kan bijhouden wat voor veranderingen je lichaam zo snel doormaakt.. tenminste, ik ervaar het ook zo en dit vertelde mijn diëtiste mij.. Ik ben nu -50 kilo, heb nog zo’n 4 kg overgewicht en denk ook altijd dat ik mega dik ben, amper op mijn paard pas, ect… Geef het vooral de tijd :).

Zoek het verschil?

Paar jaar geleden:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KMYNHNFU.jpg

Vandaag:
Afbeelding

Ben echt benieuwd of ik a.s. woensdag mijn -50 kg behaal :D

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:08

je ziet duidelijk verschil hoor, goed!

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:30

paulien echt knap zo veel verschil die laasten kilo's red je wel ;)

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 17:34

Wauw wat een duidelijk verschil! Top! +:)+ +:)+

Ik heb zojuist de 4e dag van 30day shred level 1 erop zitten.. gister een rustdagje gehad :)
Het gaat steeds beter!

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 18:11

@madeira: wat een verschil! goed gedaan!!! :)
Ik vertrek overmorgen naar Portugal en ik heb sportkleren bij!! ik ga dus zeker wat joggen in het bos en heel misschien op het strand (niet zo'n stabiele enkels...) maar ik ga zeker ook nog wat cultuur bezichtigen ;)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 18:32

Wat een verschil Madeira. Super knap!!
Lekker op vakantie Iris, veel plezier. Geniet er van :)

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:00

Hallo dames, ik heb weer volop beschikking over een laptop.
Madeira, je bent zeker een heel knappe vrouw, en met 50 kilo eraf kun je dat nog beter zien. Je foto's vervullen me met ontzag, blijf ze vooral posten zou ik zeggen. :D Ik vind het ontzettend knap van je.
Muchos plezieros in Portugal Iris! Ik hoop voor je dat 't lekker warm weer is. En met je hardloopschoenen in de stad winkelen/bezichtigen is wel een verstandig idee, beter dan op sandaaltjes waarop je naar binnen loopt na een lange dag. Lekker mediterrains eten, zwemmen, lopen en genieten he ^^
Ik ga nog even de rest lezen. Succes iedereen op de zaterdagavond! Ook al zit je thuis voor de tv of ga je naar vrienden, of ga je naar café/uitgaansgelegenheid. Iedereen zal verleidingen moeten weerstaan. :P
Okey even een wat minder bericht van mij. Mijn ouders hebben me vanaf het begin af aan gesteund, ze zijn super, ik kan me geen lievere ouders wensen (ze helpen me met vanalles). Ook toen ik erg zwaar woog bleef mijn vader er maar op hameren dat ik goed ben zoals ik ben, dat ik er prima uitzag, dat innerlijk alles was. En nu krijg ik steeds meer mot. Het begon met dat ik geen magere kwark van optimel meer mocht eten als ontbijt. :') Daarna mocht ik helemaal niet meer afvallen. En nu... Ik had dus een nieuwe rijbroek besteld. Mijn vader kijkt en zegt dat we het moeten terugsturen, het is veel te smal, kindermaatje, ik ga er niet in passen, blabla. Terwijl het een gewone 36 is want 38 begon te slobberen. Ik trek het aan en het zit gewoon goed en zo, dus ik vraag aan me vader of die 'm mooi vind. Zegt die: ''Nee, je ziet eruit als een kind.'' Pffft, ik heb gewoon heupen, borsten en een taille. Snap er niks van. Dit is helemaal niet zoals die is. Maar okey, dat was dus wat ik moest vertellen.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:21

Hannahaapje, wat vervelend van de mot met je ouders, misschien moeten ze er gewoon aan wennen en heeft het tijd nodig, of ze zijn misschien bezorgt dat je steeds meer en meer wilt afvallen.
Als ik jou was zou ik een tijdje op dit gewicht blijven totdat je ouders het geaccepteerd hebben, daarna kun je nog altijd die paar kilo extra kwijt :j
Succes meid!

Madeira, je ziet zeker verschil, petje af!

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:35

@hannahaapje: Dat is inderdaad wel lastig als je ouders niet willen dat je af valt... Net zoals Tarzan denk ik dat je inderdaad best eerst wat op gewicht blijft en dan kan je nog zien. Zeg tegen je ouders dat je magere kwark wil eten om op gewicht te blijven, niet om af te vallen, dat zullen ze denk ik wel verstaan ;)

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:42

madeira: Ik ga inderdaad nu meer varieren. Ja precies het zelfde, dus daar zal het ook niet aan liggen
Maar wauww! Wat zie jij er stukken beter uit! Echt super! wat een verschil!

Hannahaapje, aj wat vervelend zeg! Ben het inderdaad met Thirza eens, misschien kan je het zo doen? Misschien zijn ze gewoon bezorgd, dat je té ver gaat.

Zeer slecht gegeten vanavond, pannenkoeken. Wel zonder stroop en suiker maar met appelen maar gezien ik gister ook al geen groente op heb niet zo goed. Weekendje zondigen word dit qua avondeten want morgen staat de gourmet op het menu.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 21:47

Dankjulliewel allemaal <3 doet me goed :D

hannahaapje schreef:
Madeira, je bent zeker een heel knappe vrouw, en met 50 kilo eraf kun je dat nog beter zien. Je foto's vervullen me met ontzag, blijf ze vooral posten zou ik zeggen. :D Ik vind het ontzettend knap van je.

Dankje Hannah! Zo lief <3

Wat vervelend, dat ’t zo stroef loopt ineens tussen jou en je ouders :( Ik denk (weet zeker) dat ze reuze trots zijn op wat je hebt bereikt. Het lijkt inderdaad wel of het te snel voor ze is gegaan, dat ze de nieuwe ‘jij’ nog moeten leren kennen. Misschien kun je is met hun praten? Vertellen hoe jij je hier over voelt?

Nou ben echt zo blij! Ik heb net met mama voor morgen een grote kom fruit salade gemaakt (ik ga morgen brunchen met mijn broer, zijn vriendin en mijn ouders) en we hebben ook volkoren broodjes. Ik ga dat lekker eten, geen suikerbrood of paasstol want ik merk dat ik toch best heftig reageer op suikers (wat er o.a. heel erg moe van). Morgen avond eten we soep, dus dat is ook niet al te zwaar :).

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 21:57

bedankt voor jullie reacties, ik ga denk ik van de week van optimel magere yoghurt of kwark halen met smaakje..heb nu gewone magere yoghurt maar vind ik toch minder lekker en sochtends krijg ik het er sowieso erg moeilijk in.

Hannahaapje; wat vervelend zeg van je ouders!

paulien top dat je met je mams lekker fruitsalade hebt gemaakt!
ik moet morgen werken en neem gewoon mijn eigen eten mee, maar even afwachten wat er op het werk is(geloof dat de bewoners wel lekker te eten krijgen maar weet niet zeker of ze naar het restaurant(met familie) moeten of gewoon bij ons in de woonkamer) als we wel lekkere dingen hebben zal ik eens kijken wat er gezond is wat ik eventueel kan eten! :) en anders lekker me eigen eten!

Nou nu nog even meedoen met weet ik veel en dan proberen te slapen morgen gaat de wekker vroeg door de zomertijd :O (normaal 5;45 nu dus eerder)

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 22:30

Wow, -50. Knap hoor!

Hier vandaag op en rond de boerderij erg druk geweest, vooral veel vegen, scheppen, lopen en schoonspuiten. Genoeg beweging in ieder geval gekregen :)

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 23:01

Madeira, Hmm lekker fruitsalade! Wat heb je er allemaal in gedaan?
Moet je nu 4:45 op? :o wat vroeg! Succes!

Net met een paar mensen die bij ons thuis op stal staan gezellig avondje spelletjes gedaan. Geen paaseitje op en ook bedankt voor de cake die iemand mee had. Na m'n zondig actie mbt de pannenkoeken weer goed bezig!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 23:02

Dora88, dat klinkt inderdaad als genoeg beweging :D

Simyo, we hebben meloen, banaan, appel, peer, mandarijn en kiwi in gedaan :D.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 23:05

Vervelend zeg Hannahaapje

Pff wat een straf hier
Gingen gourmetten vanavond dus al niet al te veel genomen, maar zit nu met buikpijn.
Went je lichaam zo snel aan andere eetstijl

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 23:23

Madeira, Erg lekker! Geniet ervan morgen!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 23:28

Ik ben aan het oppassen, normaal hebben ze altijd allemaal lekkere dingen. Dus ik had vandaag goed m'n best gedaan, zodat ik vanavond lekker mocht zondigen. Hebben ze gewoon helemaal NIKS. Nog geen droog koekje te vinden :'). Ipv dat ik juist blij ben, vind ik het eigenlijk wel heel erg jammer hahaha x) en ik moet nog tot 3 uur vannacht..

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 23:55

N0a, Ah dat is jammer! Maar ook wel weer goed, een volledig dagje gezond dus! Wel stom dat ze écht niks hebben, lijkt me toch meer als normaal dat je dat even klaar legt voor de oppas of tenminste zorgt dat het in huis is? Maar ja, nog succes met oppassen!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 23:59

Dankje Simyo! Ben maar begonnen aan een mandarijn :') :+ Ja wel apart, zelfs geen paaseitje. Misschien zijn ze zelf op dieet :P? Gelukkig geen honger, moet gewoon iets te kauwen hebben. Thank god hadden ze nog wel cola light, dus dat giet ik nu lekker naar binnen :P

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 10:36

Citaat:
Hannahaapje, aj wat vervelend zeg! Ben het inderdaad met Thirza eens, misschien kan je het zo doen? Misschien zijn ze gewoon bezorgd, dat je té ver gaat.

Is hier een Thirza in het topic? Zo heet mijn paard ook!

Zijn jullie bezig met het paasontbijt? Wat is het stil...

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 10:42

hannahaapje schreef:
Citaat:

Is hier een Thirza in het topic? Zo heet mijn paard ook!

Zijn jullie bezig met het paasontbijt? Wat is het stil...

Oeps! Mijn fout! Ik bedoelde Tarzan, verkeerd gelezen denk ik ofzo! Wel super toevallig dat jouw paard dan Thirza heet!

Hier geen paasontbijt, al op weg naar paasconcours! Officieel M1 dressuur starten met Nora, mn eigen paardje en onderling met paard van mn moeder rondje BB springen!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 10:44

Haha ja hier net ontbijt op. We hadden van alles in huis, maar ik heb 2 waldkorn beschuiten (magere smeerkaas, xxl hagelslag) gehad, 1 mini bruin bolletje (met halvajam) en wat fruitsalade. :D. Aardig gezond denk ik :)

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 11:46

Hallo Iedereen! mag ik me ook melden hier? ik ga aanstaande dinsdag beginnen met een koolhydraat arm dieet om ik voor een operatie eerst moet afvallen!

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 11:54

Voor wat voor operatie? :)

Wij hebben niet gebrunched, vanavond wel uit eten naar een pannenkoekenrestaurant,
jahooo xd niet dus :p