[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 11:26

Evt kun je vantevoren alvast pijnstilling innemen om eventuele klachten voor te zijn. Naproxen (Aleve) is een goede keuze, mag je eventueel ook combineren met paracetamol.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:07

Zijn er hier mensen die me meer kunnen vertellen over novasure?
Ervaringen?
Ik ga 1 augustus naar de gynaecoloog om het te bespreken dus ben nieuwsgierig. Misschien kom ik nog op vragen die ik moet stellen, op Google vind ik veel positieve ervaringen...

Ik heb de dag van het zetten van mijn mirena trouwens gewoon twee paarden gereden (rond 11 uur gezet en rond vijf uur gaan rijden) dus als alles goed gaat zou dat desnoods met paracetamol gewoon kunnen...

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 17:41

Is het normaal dat je in de beginperiode van de Mirena ongesteld wordt en erna niet meer?
Ik heb mijn spiraaltje 31 augustus laten zetten en ben toen 2 maanden lang ongesteld geweest. Hierna had ik netjes iedere maand mijn ongesteldheid. Alleen nu ben ik al bijna 3 weken over tijd..
Kan het zo zijn dat ik nu niet meer ongesteld wordt?

Ik slikte altijd Microgynon 50 voor ik overging naar de Mirena. Mijn dokter had wel verteld dat heel veel mensen niet meer ongesteld worden met de Mirena, maar een klein percentage nog wel.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 18:19

Ik ben 4 jaar niet ongesteld geweest met Mirena, woohoo. Nu hij op zn eindje loopt komt het weer minimaal terug, na de zomer ga ik een nieuwe laten zetten.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 19:32

Hier ook een ontevreden pilgebruiker -O- na 5 jaar helemaal klaar met doorbraakbloedingen, hevige krampen, migraine en somberheid...

Vandaag naar de HA geweest en we kwamen uiteindelijk uit op de prikpil of de mirena spiraal. Nu zie ik op Google vooral negatieve ervaringen van alles dus dat is niet echt handig :')

Belangrijke punten voor mij zijn;
- sterk verminderen van heftigheid van menstruatie, het liefst helemaal uitblijven.
- ik heb al een gevoelige huid, extra zorgen hoeven van mij echt niet :+

Zal het topic eens rustig doorlezen maar misschien heeft iemand wel tips :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 19:40

Muurp,
Spiraal lijkt mij persoonlijk vele malen beter dan prikpil:
- je hoeft er minder aan te denken
- niet ineens super veel hormonen in je lijf
- menstruatie kan volledig uitblijven
- minder invloed op je humeur

Maar dat is wat ik denk. Plaatsen van een spiraal lijkt eng, en is het ook wel even, maar je bent er ook zo van af.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 19:49

Vergeet ook niet dat je op internet vaak negatieve verhalen leest, ik ben eigenlijk nooit de behoefte te ventileren dat de mirena prima bevalt en dat ik het plaatsen niet eens gevoeld heb

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 20:16

Het inbrengen is niet waar ik tegenop zie. Acné en alsnog elke maand ongesteld worden wel :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 20:21

Inbrengen heb ik zonder verdoving gedaan, Is even een flinke menstruatie kramp en dan zit ie. :)
Ik ben daarna wel zes maanden ongesteld geweest.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 20:43

Ik af en toe nog maar niet meer dan 3 druppels en alleen zichtbaar bij het afvegen. Ik heb geen huidverandering opgemerkt.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 21:56

Ik heb een koper, en heb natuurlijk wel elke maand bloed verlies, maar niet tussentijds. Dus het hangt er maar net vanaf natuurlijk.
Acne weet ik niet zo goed, daarvoor ken ik er te weinig van.

Flynnieman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 22:02

Muurp, ik heb een mirena, kan je nog niet echt veel vertellen hoe ie bevalt op lange termijn, heb het pas sinds de dinsdag ;). Plaatsen vond ik goed meevallen, zeker nadat ik al die horrorverhalen heb gelezen op allerlei forums :P. Dus laat je vooral niet bang maken, slechte ervaringen woren sneller gedeeld dan goede ;)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 22:26

Ik heb een mirena en de acne valt hier reuze mee. M'n huid is wel iets vetter maar als ik hem gewoon goed schoonhoud en erop let dat ik voor het slapen makeup enzo eraf haal dan is het niet erger dan voorheen :n

Hoe m'n menstruatie zal zijn weet ik nog niet. Ben net na bijna 3 maanden eindelijk klaar met m'n eerste menstruatie *\o/*

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 22:28

Mijn huid is wel onrustiger geworden, maar dat trok weer weg na de eerste periode. En zoals ik noemde, jarenlang geen maandelijks feest gevierd :D

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 22:44

Ik ben het ook zat. Ik zit weer net voor mijn menstruatie en het is echt net of er wat knapt in mijn hoofd en ik krijg weer enorme stemmingswisselingen. Echt niet te geloven, de kleinste dingen doen mij ontploffen. En dan met name van de mensen die ik het beste ken.. zo frustrerend. Dus deze meid gaat dapper zijn en morgen een afspraak maken om de mirena te laten plaatsen.
En dan maar hopen en duimen dat het een positieve uitwerking heeft bij mij en dat het geen horror verhaal word.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 22:56

ItsMe, dan weet je het tenminste wel, gewoon proberen en dan heb je je antwoord.
Goed dat je de keuze gemaakt hebt!

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 22:59

Mijn acné is wel teruggekomen na het stoppen met de pil en laten plaatsen van de Mirena. Maar dit had ik voordat ik de pil had ook, dus wist dat die kans er was.

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 09:13

Mijn acne is duidelijk erger geworden sinds de Mirena. En ook ik heb nog steeds een "menstruatie" wat met een dun inlegkruisje opgelost is. Duurt wel nog steeds 7 dagen maar zat hiervoor wel eens aan de 10.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 10:06

Ik heb zojuist mijn eerste Mirena gekregen... Het plaatsen was niet erg prettig, op 3 momenten een hele vervelende prikkende/stekende pijn heel laag in mijn onderbuik, ik denk een beetje wee-achtige pijn.
Nu vooral 'menstruatie krampen'. Ik kijk even of het wat wegtrekt, maar op deze manier kan ik niet lekker werken (ik moet van 1 tot 9 werken eigenlijk).

Voor de vrouwen met kinderen en een spiraal: is het plaatsen heel licht te vergelijken met weeën?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 13:12

Ik heb niks van het plaatsen gevoeld dus geen idee.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 16:17

Hier staat de afspraak. Ik hoop zo dat het positief gaat werken voor mij :o

Ik had tot voor kort nog best een beetje last van acne. Hopelijk blijft dat weg :)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 22:30

Kan een tampon te groot zijn waardoor je het blijft voelen dat ie er zit? Of zit het dan gewoon niet goed? :o

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 22:31

ItsMe2 schreef:
Kan een tampon te groot zijn waardoor je het blijft voelen dat ie er zit? Of zit het dan gewoon niet goed? :o

Dan zit 'ie niet goed. Ik denk dat je hem niet ver genoeg hebt doorgeschoven zegmaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 23:47

Dan zit hij inderdaad meestal niet diep genoeg. Maar het kan ook best zijn dat je een maat hebt die nog een slag te groot voor je is waardoor je hem voelt zitten. Dat komt volgens mij alleen voor als je erg jong bent, nog nooit seks hebt gehad en een super plus tampon pakt oid. Ik probeerde toen ik jong was altijd mini te dragen en dat was zo verschrikkelijk oncomfortabel dat ik ze spontaan heb afgezworen. Toen ooit in hoge nood eentje van m'n moeder gepakt (een grotere) en sindsdien ben ik verkocht.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 23:43

Emmaa_ schreef:
Dan zit hij inderdaad meestal niet diep genoeg. Maar het kan ook best zijn dat je een maat hebt die nog een slag te groot voor je is waardoor je hem voelt zitten. Dat komt volgens mij alleen voor als je erg jong bent, nog nooit seks hebt gehad en een super plus tampon pakt oid. Ik probeerde toen ik jong was altijd mini te dragen en dat was zo verschrikkelijk oncomfortabel dat ik ze spontaan heb afgezworen. Toen ooit in hoge nood eentje van m'n moeder gepakt (een grotere) en sindsdien ben ik verkocht.

Ik heb het vandaag nog een aantal keer geprobeerd. Maar ik blijf het voelen :x. Nu heb ik niet de mini's maar de normale..
Opzich heb ik geen last van het maandverband, maar toch als je niks voelt lijkt mij prettiger. Toch de mini's maar eens proberen. En wie weet heb ik over een tijdje niets meer nodig voor een jaar of vijf :D