Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 22:14

Wat een bikkel ben jij, Jacqueline. Wat jammer dat je niet goed werd. Ik denk inderdaad dat het verstandig was te stoppen. Een held ben je toch! Met deze temperatuur gewoon gerend, hoppa!

MuSLi, geweldig! Ik vind dat ook de allerleukste loopjes, met het hele gezin. Genieten!
Ik vind het alleen mega irritant dat hij eens in de maand/2 maanden gaat lopen en mij er zo uit rent :')

Namiro, mooie outfit 8-)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 22:43

Zo blij om geen kinderen te hebben, ik kan altijd rennen :')
Hoewel ik wel 36 uur moet werken...

Bikkels hoor, die vandaag hebben gerend of verkleed zijn gegaan! Ik was voor roeiwedstrijden op de Bosbaan en daar zijn ook wel wat mensen out gegaan.

Ik wil morgenochtend rond een uur of 8 gaan rennen. Hopelijk is het dan nog te doen.

Ninus

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 07:23

Wat fijn dat je zo geniet van het lopen Lisitano! Ik woon helaas niet in de buurt, anders was ik graag een keer met je meegelopen :j
En welke app had jij ook alweer voor je horloge? Voor routes?

Oh wauw Namiro, wat een fantastische outfit! Kan me voorstellen dat het warm was :=

Balen Jacqueline, maar verstandig dat je bent gestopt :j

Wat ontzettend leuk MuSLi! Lekker op avontuur als gezin.

Mijn man wilde ook echt nooit lopen, toen wij elkaar leerden kennen ging hij zelfs met de taxi naar het centrum, een afstand van hooguit 2km :=
Jaren later ging ik nieuwe schoenen halen en dat vond hij toch ook wel interessant en zo is het gekomen.

Hier ging vanochtend om 5 uur de wekker, met de hond gelopen, paarden gedaan en daarna mijn favoriete rondje van 11km gedaan. Het was goed te doen, maar wel al warm. Mijn man zit nog te twijfelen of hij zo met een loopgroep mee gaat lopen om 9 uur. Zijn een groepje fanatiekelingen uit de buurt. Op zich leuk, maar dan is het mij al te warm.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 08:53

Poeh, dat was wel heel vroeg!
Ik heb om 8.15 een rondje gelopen, het was toen al 25 graden en ik vond het erg benauwd. Totaal niet lekker.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 09:29

Nou dan is het maar goed dat ik lekker in bed ben blijven liggen in plaats van te gaan trainen :D

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 09:34

Ik heb ook tot 08:30 op bed gelegen. Na lange tijd. Waarschijnlijk pas dinsdag weer lopen maar hopelijk dan iets ander weer.

Ninus goed gedaan hoor en best snel van alles al gedaan.
Ik zit nog aan mijn eerste cappuccino _O-

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 09:36

Heel verstandig dat je bent gestopt Jacqueline! Hoe voel je je vandaag? Hittestress wil nog wel eens doorwerken in de nacht en volgende dag...

Leuk musli dat je je man hebt aangestoken en heel gezellig om zo samen op pad te kunnen! Hier ook een man die fietst, hij zegt wel eens dat ie ook maar eens moet gaan hardlopen maar verder gebeurt er nog niks :+

Namiro wat zagen jullie er geweldig uit maar het was vast heel erg warm!

Ninus je was er wel erg vroeg bij! Fijn dat je lekker hebt kunnen lopen :)

Goof ook weer goed onderweg geweest.

Ik kom me ook weer voorzichtig melden. Vorige week heb na een 3 maanden rustpauze een begin gemaakt. Ik ben vanmorgen voor de 3e keer gegaan, een half uur steeds 2 minuten lopen en 1 wandelen afwisselen. Dat gaat pijnvrij dus ik kan rustig aan opbouwen *\o/*

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 10:58

Ninus, goed bezig! Lijkt me heerlijk dat je al zoveel goed hebt geregeld en zonder die hitte.
De app die ik gebruik is Dynamic Watch, en dan de premium versie met kaart. Ik had laatst wel ruzie met ‘m, want ik kreeg het kompas maar niet aan de praat op een kruising met allerlei kleine paadjes. Dat werd toch gewoon ergens heen gaan en dan kijken of hij bij draaide. Dat was dus toch terug. Bloedchagrijnig, je snapt het :') Verder wel tevreden, maar het is niet zo fijn als de navigatie op de Fenix.

Goof ook al geweest. Ik geloof zo dat het benauwd was. Ik vond het wandelend al pittig, ik denk door de onweer die in de lucht hangt.

Kylan, welkom terug! Heerlijk dat je weer pijnvrij hebt gelopen, voelt toch als een feestje dat het weer kan *\o/*

Ik wil het liefst vandaag weer maar ik ga verstandig doen en morgenochtend weer de schoenen aantrekken. Lijf is helemaal prima hersteld. Ik pas alleen niet zo lekker meer in mijn hardloopbroeken, ook niet met hoge band. Het gaat toch snel drukken, dus toch maar eens gaan zoeken naar een broekje dat geschikt is voor zwangerschap. Toevallig iemand ervaring mee hier? Ik ben Fusion gewend dus ik wil wel kwaliteit en geen zweetnaad-stof.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 11:04

Kylan hoi! Wat fijn dat je weer aan de slag bent! *\o/*

Bedankt Lisitano! Ik ga vanmiddag eens kijken of het wat is :j
Geen ervaring met zwangerschapsbroeken :D

En zo vroeg opstaan is redelijk mijn normale ritme, dat betekent dat we ook altijd vroeg in bed liggen, na 21:00 ben ik niet meer tot actie te porren :D Volgende week zaterdag starten we pas om 17:00, dat is niet mijn beste tijd om te lopen := en we hebben daarna ook nog een feestje. Ben benieuwd hoe dat gaat :D

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 11:19

Lisitano schreef:
Ninus, goed bezig! Lijkt me heerlijk dat je al zoveel goed hebt geregeld en zonder die hitte.
De app die ik gebruik is Dynamic Watch, en dan de premium versie met kaart. Ik had laatst wel ruzie met ‘m, want ik kreeg het kompas maar niet aan de praat op een kruising met allerlei kleine paadjes. Dat werd toch gewoon ergens heen gaan en dan kijken of hij bij draaide. Dat was dus toch terug. Bloedchagrijnig, je snapt het :') Verder wel tevreden, maar het is niet zo fijn als de navigatie op de Fenix.

Goof ook al geweest. Ik geloof zo dat het benauwd was. Ik vond het wandelend al pittig, ik denk door de onweer die in de lucht hangt.

Kylan, welkom terug! Heerlijk dat je weer pijnvrij hebt gelopen, voelt toch als een feestje dat het weer kan *\o/*

Ik wil het liefst vandaag weer maar ik ga verstandig doen en morgenochtend weer de schoenen aantrekken. Lijf is helemaal prima hersteld. Ik pas alleen niet zo lekker meer in mijn hardloopbroeken, ook niet met hoge band. Het gaat toch snel drukken, dus toch maar eens gaan zoeken naar een broekje dat geschikt is voor zwangerschap. Toevallig iemand ervaring mee hier? Ik ben Fusion gewend dus ik wil wel kwaliteit en geen zweetnaad-stof.

Misschien zijn die trailbroekjes van Decathlon wel geschikt. Volgens mij heb je een Decathlon in de buurt. Zijn wel heel kort. Weet niet of je dat fijn vind tijdens je zwangerschap en misschien hebben ze wel zwangerschaps sport Tights ergens ofzo.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 11:23

Jaqueline, wow wat knap dat je met de hitte toch nog meegedaan hebt, leuke foto ook! Wel goed dat je na 2,5 km gestopt bent, en je bent gaan koelen, het kan naar aflopen als je echt oververhit raakt. Gelukkig heb je de volgende wedstrijd in december, dan zal het vast niet zo heet zijn!

Namiro, wow wat zien jullie er leuk uit zeg! Knap gedaan die pakjes! Ja lijkt me ook bloedje heet om daar de hele dag in te lopen. Welke van de 3 ben jij nou?

Musli, gaaf dat je man ook meegelopen heeft, gezellig hoor! En ook al mooie schoenen erbij, hoop dat hij het vol gaat houden.
Mijn man zie ik het ook nog niet doen, hij heeft wel eens meegefietst maar dat was al veel van het goeie voor hem.
Mijn zoontje zie ik eerder mijn loopmaatje worden.

Tiggs, ben zo blij dat ik een kindje heb,en kan ook altijd rennen, zelfs samen, dat is echt mega leuk!
Een kind hoeft echt geen belemmering te zijn voor wat dan ook.

Lisitano, leuk dat je weer bezig bent met hardlopen! Lijkt me ook mooi daar bij jou, die route wil ik ooit nog eens lopen!

Ninus, zo jij bent echt een vroege vogel zeg! Wat knap dat je dan je bed al uit kan komen! Wel lekker koel lopen inderdaad zo vroeg.

Goof, ja wat was het drukkend warm hé, goed dat je toch een rondje gemaakt hebt, goed bezig!

Kylan, wat fijn zeg dat je weer pijn vrij kan trainen! Top! Welkom terug, leuk weer van jou te horen!

Hier vanochtend een rustig rondje gelopen 13 km, was inderdaad drukkend warm.
Heb echt geluk dat mijn hardloopschema nu een rustig weekje heeft, met 40km!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 11:31

Lekker bezig Kylan.
Goed gelopen Ieris. Flinke afstand nog. Ik had een week niet gelopen en mijn benen voelden alsof ik door een bak met stroop liep vanmorgen, dus ik heb het bij 3,5km gehouden.
Gelukkig wordt het koeler deze week, dan kan ik het weer oppakken.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 12:26

Haha, Goof, een bak met stroop, die kende ik nog niet. Maar je bent toch maar mooi gegaan.

Geluk Iris dat je een rustige week had met je training!

Lekker bezig Ninus, herkenbaar dat vroeg opstaan normaal is en na 21.00 uur het klaar is. Ik ga vaak rond 21.30 naar boven en wil rond 22.00 uur dan ook wel slapen. Nu in de vakantie hoop ik dat we een iets uitslaapritme krijgen.. maar vanmorgen was het 05.30 toen de eerste al naar beneden liep. Is je man nog gegaan?

Fijn dat je weer lekker bent gaan hardlopen Lisitana, vooral je eigen gevoel volgen. Qua zwangerschapssportbroeken heb ik niet echt tips, behalve; wellicht een maat groter proberen?

*\o/* Fijn Kylan dat je weer pijnvrij hebt kunnen lopen.

Ziet er gezellig uit Namiro.

Vervelend Jacqueline dat je zo last had van de warmte. Gaat het nu weer goed?

Super gezellig Musli!

Hier korte rustige rondjes gedaan met de hond en leenhond. Vooral die laatste had het erg zwaar vanmorgen. Ik zoek altijd routes met water zodat de honden zich altijd kunnen koelen. Met Elmo had ik gisteren een route gelopen die ik een tijdje niet gelopen had, dat water zat onder de kroos :Y) en dat ging dus mee naar huis...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 12:51

Ieris, ik ben de meeste rechtse van het stel :D
En helemaal links staat mijn hartloopmaatje.

Lisitano, geen ervaring met zwangerschapssportbroeken. Zag nu wel veel aanbiedingen bij zalando en daar stonden ook Nike en Adidas broeken tussen voor zwangere vrouwen, dus wellicht daar eens kijken? En denk vooral veel passen…

Welkom terug Kylan! Fijn dat je weer aan de slag kunt!

Wat is leenhond voor een ras Suus? Geen echt ‘ren-ras’ zo te zien?
Heerlijk door dat kroos.. mijn oppashond had door
kleefkruid gelopen.. allemaal van die groene bolletjes in zijn lange haren! De horror om die er weer uit te vissen..

Verder heb ik al jullie runs gezien en vind ik het knap dat jullie met deze temperaturen op pad zijn gegaan.
Kreeg net een bericht van mijn vriend dat hij is moeten stoppen na 17 km want hij was bevangen door de hitte.. gelukkig met een auto naar een verzorgingspost gebracht. Zijn maatje is wel door. Ben benieuwd in wat voor staat hij straks thuis komt..

En dan krijgen we vanavond ook nog noodweer..

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 12:53

Wat is iedereen weer goed bezig ondanks de warmte!

Kylan wat fijn dat je weer pijnvrij kunt lopen!

Suusje lekker met de honden op pad en ieris ook mooie kilometers gemaakt.

Goof door een bak met stroop is nieuw voor mij, we noemen dat hier gewoon betonnen poten :+

Befunny lekker uitslapen mag ook wel eens toch?

Hier een halve trailmarathon gelopen door het Bergherbos en dat betekent heuvels heuvels heuvels.
Bijna 400 hoogtemeters gemaakt en lekker op aangepast tempo gelopen.
Bekend gebied voor ons, maar vandaag weer een aantal prachtige nieuwe paden ontdekt.
Ik zweette zelfs uit mijn scheenbenen :'), de druppels liepen eraf.
Ik liep trouwens wat meer dan 21km, want had mijn horloge een keer op pauze gezet en niet meer gestart.. bij elkaar zal het zo'n 22.5km geweest zijn.

Op foto 3 staat een oude bunker uit WO II.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 09-07-23 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 12:55

De realiteit ziet er trouwens zo uit:

Afbeelding

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 14:00

Wat heb jij toch prachtige bossen in jouw omgeving SV! Ik zou bijna naar het oosten willen verhuizen zo :D Hier alleen maar polders.

Die laatste foto :D :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 14:16

Ja wij hebben echt geluk, binnen een half uur rijden hebben we zoveel keuze uit verschillende bosgebieden! Ik denk niet dat ik zou kunnen verhuizen naar een andere plek in Nederland. Ik zou de bossen teveel missen.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 14:25

-Namiro- schreef:
Wat is leenhond voor een ras Suus? Geen echt ‘ren-ras’ zo te zien?

Hij komt van Bonaire, is een mix van alles en nog wat, eigenaren willen hem nog wel laten testen. Hij is nu 2 en moet een beetje aan het werk gezet worden, hij vind het erg leuk tot nu toe, maar inderdaad geen ren-ras, ik denk dat hij het goed gaat doen op de korte cross. Hij heeft wel veel massa om ons mee te slepen :') (en eigenlijk moet er nog iets gewicht af, denk dat ie het dan ook beter aankan)

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 15:32

Lekker bezig SV! Het is daar inderdaad prachtig bij jullie in de buurt!

Elmo :+: en ik vind je leenhond ook echt fantastisch Suusje, daar zou ik ook compleet voor vallen <3

..

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 15:42

Supervixen schreef:
Ja wij hebben echt geluk, binnen een half uur rijden hebben we zoveel keuze uit verschillende bosgebieden! Ik denk niet dat ik zou kunnen verhuizen naar een andere plek in Nederland. Ik zou de bossen teveel missen.

Kan ik zeker snappen! Heb je eigenlijk vaak last van teken of valt dat wel mee?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 16:12

Ja veel last van teken helaas. Na elke trail je hele lichaam goed checken en helaas vind je dan de volgende dag alsnog een teek in je knieholte of op je buik ofzo.
Smerige beesten.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 17:52

Ik heb me net ingeschreven voor de 19km Walk van de Veluwezoom trail zodat ik lekker walk en run kan combineren. Ik heb nog getwijfeld om de 12 te doen run maar ik vind het toch fijne om rustig aan te kunnen doen.

En teken dat is jammer. Maar ik zou er niet voor uit het bos blijven. Ik ben echt jaloers op mensen die in die streek tussen het Goois natuurreservaat en Drenthe wonen :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 18:12

Ik blijf er ook niet voor uit het bos, maar check alsjeblieft supergoed je lichaam.
Mijn zusje kreeg hersenvliesontsteking door lyme en heeft daardoor nu niet aangeboren hersenletsel. Ik kan je zeggen..daar word je niet blij van. En dan druk ik me nog heel voorzichtig uit.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 18:30

@Lisitano, fijn dat je evengoed lekker kunt lopen :) geen ervaring met zwangerschapskleding voor het hardlopen. Ik was met 14 weken gestopt, omdat mijn lichaam het niet leuk vond.

@SV mooie plaatjes weer. En dat jullie ondanks dit weer toch zo'n tocht hebben gemaakt, respect!

@Suusje, leuk rondje. Hond lijkt inderdaad niet heel erg geschikt voor lange afstanden hardlopen..

@Jacqueline, wat goed dat je gestopt bent. Je bent veel verder van huis als het fout gaat.

Hier vanmiddag op visite bij mijn vader gegaan. Lekker vroeg in de middag heen, want ik had nog een duurloop van een uurtje op de planning staan. Vanuit mijn vaders huis dus een mooi rondje gedaan. Heerlijk in een andere omgeving :D altijd fijn die afwisseling!