Ik zit op Facebook in een support groep voor mensen met reuk en smaak stoornissen, een groep van ruim 6.300 mensen, dat is nu al 1000 meer dan 2 weken terug. Je leest overal dezelfde verhalen, maanden tot een jaar na besmetting hebben deze mensen, waaronder ik, nog steeds last van deze gevolgen van het virus.
NOS heeft er een paar weken terug aandacht aan besteed en de reacties van de “wappies” onder het bericht op de site was niet mis. Echt ik kreeg er

neigingen van.
Het is “maar” geur en het is “maar” smaak, compleet voorbij gaand aan het feit dat dit twee zintuigen zijn die je gewoon kwijt bent of niet goed werken. Dat je leven compleet anders beleefd wordt dan voorheen.
Moeders die nog nooit hun baby geroken hebben, koks die niet meer kunnen proeven, parfumerie medewerkster die geen geur meer kan ruiken, maar ook mensen als ik, die gewoon geen lol meer hebben aan eten en voedsel. Ik heb 6 maand terug Corona gehad waarbij ik al mijn geur en smaak verloor, vanaf januari kwam het een beetje terug, maar in februari ging het mis bij mij.
Alle dierlijke eiwitten zijn vervormd van smaak, het ruikt en proeft als een mix van zure melk met rotte vis en knoflook in de blender. Daarnaast zijn ook sterke smaken/geuren allemaal vervormd naar deze mix, dingen als bleekselderij, sterke kruiden, ui, koffie enz.
Ontlasting, paarden mest, katten bakken, zweet, maar ook geslachtsdelen ruiken allemaal naar deze vieze geur en dat heeft direct een behoorlijk negatieve invloed op je seksleven.
Soms zou ik wensen dat, in plaats van geur en smaak, mensen in hetzelfde percentage blind zouden worden van Corona, misschien zouden de gevolgen van COVID dan serieus genoeg worden genomen en mensen meer voorzichtig zijn en minder risico nemen met het kwaliteit van leven van de ander.