Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 23:06

nynke55 schreef:
En dat vind ik dus egoisme ten top. Jouw negativiteit en het zwart werken , daar kan ik me nog iets bij voorstellen, je leven staat op z'n kop en je moet toch overleven. Maar geen vaccin nemen omdat het voor jou en jou lichaam niet relevant is, is imo zum kotzen.

Dat is een keuze die je mag maken. Het is niet mijn keuze, maar er is geen verplichting tot vaccineren. Alleen, als je niet wilt laten vaccineren, dan zal je dus uit de buurt van andere mensen moeten blijven als er een kans is dat je ze kan besmetten. Vrijheid komt met verantwoordelijkheden en Palmera wil vrijheid zonder verantwoordelijkheden, maar als je dat wilt, dan moet je lekker op een onbewoond eiland gaan zitten.

nynke55

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 23:34

Ik zeg ook niet dat ze die keuze niet mag maken, ik vind het alleen een hele egoistische keuze, als je het om die reden kiest.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 00:50

Nynke55 waarom denk je dat zij in Ibiza dit doetl. Omdat er zoveel mensen in haar buurt besmet zijn?
Wat is haar realiteit? Geen zieke, geen pandemie, maar wel business kapot.

Wiens leven heeft zij kapot gemaakt. Noem me een naam, een persoon, die door haar besmet is? Wanneer je die niet hebt veroordeel dan niet iemand.

vrijheid komt met verantwoordelijkheden? interessante opvatting. Ga daar niet aan mee. De enige wie je hoeft te verantwoorden ben jezelf.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 08:53

Op Ibiza zal ze niemand besmetten, zover waait dat virus niet.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 09:14

bigone schreef:

:') :') :')

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 09:19

bigone schreef:

_O- _O-

Waarmee ook maar weer blijkt dat Dinopino niet zo goed is in lezen ;)

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 09:34

Dinopino schreef:
Nynke55 waarom denk je dat zij in Ibiza dit doetl. Omdat er zoveel mensen in haar buurt besmet zijn?
Wat is haar realiteit? Geen zieke, geen pandemie, maar wel business kapot.

Wiens leven heeft zij kapot gemaakt. Noem me een naam, een persoon, die door haar besmet is? Wanneer je die niet hebt veroordeel dan niet iemand.

vrijheid komt met verantwoordelijkheden? interessante opvatting. Ga daar niet aan mee. De enige wie je hoeft te verantwoorden ben jezelf.

Sorry maar wat is deze logica? “Noem me een naam, een persoon, die zij besmet heeft.” ?

Het gaat hier helemaal niet om wat al gebeurd zou zijn maar om (wereld)volksgezondheid. Je hoeft geen persoon al besmet te hebben om te kunnen bedenken dat je een risico vormt voor andere mensen door bepaalde keuzes die je maakt. Als jij geen vaccin wilt: prima! Dat is een keuze die je maakt, en mag maken ook. Houdt daarbij alleen wel in gedachte dat je een risico bent voor de mensen om je heen.

Volgens mij is het ook geen nieuwtje meer dat je geen symptomen van ziek zijn hoeft te hebben om het virus te dragen. Op dat moment ben je dus ook gewoon besmettelijk, ook al zou jij het niet merken. Het minste wat je dan kunt doen is óf je isoleren als je ziektesymptomen hebt, óf je toch regelmatig laten testen en wellicht vaccineren.

Ik heb ook nog geen persoon besmet. Ik heb zelf naar mijn weten het virus ook nog niet gehad, gelukkig. Veel mensen in mijn omgeving hebben dat namelijk wel gehad. Voor mijzelf zou ik dus ook geen namen kunnen noemen, maar dat neemt niet weg dat ik een risico ben voor zowel mijzelf als anderen als ik met ziekteverschijnselen, ongetest en ongevaccineerd, naar mijn kantoor zou gaan of een drankje zou pakken op het terras.

Je kunt het zat zijn om steeds maar rekening te moeten houden met anderen, tuurlijk. Daarnaast begrijp ik ook héél goed dat in veel andere landen je er alleen voor staat als er geen geld in het laatje komt. Daar kan ik dan alleen maar over empathiseren dat het een vervelende en ook verdrietige situatie is voor iedereen die zich daarin bevindt. Dat is niet alleen zo’n eilandje, maar op veel andere plekken in de wereld zo. Een bekend voorbeeld is bijvoorbeeld de VS. Dat is in mijn ogen weer een hele andere discussie, want laten we heel eerlijk zijn: we hebben het hier heel goed in Nederland, maar het is gewoon diep triest dat zoveel mensen in de wereld zo lijden en dat is niet álleen virus gerelateerd.

Dat neemt niet weg dat je een verantwoordelijkheid voor jezelf en elkaar blijft dragen. Het is namelijk niet ‘gewoon’ een griepje. Overal hoor je van mensen die het virus gehad hebben dat zij nu, maanden later, nog steeds last hebben van het virus. Mijn buurvrouw haalt nog steeds moeilijk adem en die heeft dit echt al wel meer dan een half jaar geleden gehad. Ik vraag mij af: wat als iemand besmet raakt na contact met jou, en deze persoon belandt op de IC of overlijdt. Wat nu?

Als je alleen focust op wat er al gebeurd zou zijn (of niet) ben je eigenlijk in mijn ogen gewoon een stap of drie te laat. “Ik heb nog niemand besmet!” Nee, maar die kans zit er nog steeds in. En die kans kan voor iedereen ernstige gevolgen met zich dragen. Iemand kan hier maandenlang nog ziek van zijn, of erger nog, aan overlijden. Ik denk niet dat er iemand is die (bewust) mensen willen besmetten. Ik vind het alleen niet zo gek dat men vindt dat je beter uit hun buurt kunt blijven als je dingen zegt zoals dat je alleen verantwoordelijkheid hebt aan jezelf. :)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 10:03

Palmera schreef:
Dus zou ik bv zelf honger moeten lijden en op straat moeten leven?
Beter voor de rest ja, maar niet voor mij.

Ik zou gewoon niet meer op dit soort dingen in gaan....
Mensen zijn echt helemaal de weg kwijt, iedere vorm van logica is verdwenen en iedereen zit in een door media aangejaagde paniekstand. Je kunt daar redelijkerwijs niet meer uit komen, hoe verdrietig dat ook is.

Je kunt je afvragen wat er te winnen valt in dit soort discussies. Mensen zijn erop gebrand iedereen om hen heen te dirigeren in de pas te lopen.... hoe zorgwekkend en dubieus sommige zaken ook zijn.

Ga lekker posten in blije topics over blije pony's en doe jezelf die negatieve shizzl niet aan.

Ik ga hierna ook direct weer ontstippen! *\o/*

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 10:07

Ninx schreef:
Palmera schreef:
Dus zou ik bv zelf honger moeten lijden en op straat moeten leven?
Beter voor de rest ja, maar niet voor mij.

Ik zou gewoon niet meer op dit soort dingen in gaan....
Mensen zijn echt helemaal de weg kwijt, iedere vorm van logica is verdwenen en iedereen zit in een door media aangejaagde paniekstand. Je kunt daar redelijkerwijs niet meer uit komen, hoe verdrietig dat ook is.

Je kunt je afvragen wat er te winnen valt in dit soort discussies. Mensen zijn erop gebrand iedereen om hen heen te dirigeren in de pas te lopen.... hoe zorgwekkend en dubieus sommige zaken ook zijn.

Ga lekker posten in blije topics over blije pony's en doe jezelf die negatieve shizzl niet aan.

Ik ga hierna ook direct weer ontstippen! *\o/*

Angst voor het vaccin is veel minder te staven dan angst voor het virus. Dus je kan zo'n zaken over hysterie wel gaan roepen, maar het is gewoon net andersom.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 10:11

@SinneJ: Dat vind jij en dat mag. En dus mag je je gelukkig voor jou ook gewoon laten inenten.

Maar bv ik sta daar heel anders in.
Je kunt en mag niet iedereen je eigen overtuigingen opdringen.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 10:26

Palmera schreef:
@SinneJ: Dat vind jij en dat mag. En dus mag je je gelukkig voor jou ook gewoon laten inenten.

Natuurlijk, jij mag angst voor het vaccin hebben. Anderen mogen angst hebben voor het virus (wat beter te staven is), dus ik reageerde op die hypocriete post van Ninx.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 10:55

Palmera schreef:

Alleen geldt dit natuurlijk wel twee kanten op. En jij vindt dat jij recht het op jouw overtuiging en dat jij je dus niet hoeft te vaccineren. En dat is correct. Alleen hebben andere mensen waar jij in contact komt recht op hun overtuiging. En dat is de, bewezen, overtuiging dat het virus een stuk gevaarlijker is dan zomaar een griepje en dat ze dus het recht hebben om niet door jou besmet te worden.

Al jouw berichten ademen de sfeer uit dat iedereen rekening met jou moet houden en tegelijkertijd haal je je schouders op als mensen verwachten dat jij rekening met hun houdt, want dat ga je toch niet doen en dat maakt jou een ongelofelijke hypocriet.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 11:23

Ik zit op Facebook in een support groep voor mensen met reuk en smaak stoornissen, een groep van ruim 6.300 mensen, dat is nu al 1000 meer dan 2 weken terug. Je leest overal dezelfde verhalen, maanden tot een jaar na besmetting hebben deze mensen, waaronder ik, nog steeds last van deze gevolgen van het virus.
NOS heeft er een paar weken terug aandacht aan besteed en de reacties van de “wappies” onder het bericht op de site was niet mis. Echt ik kreeg er {:)-:( neigingen van.

Het is “maar” geur en het is “maar” smaak, compleet voorbij gaand aan het feit dat dit twee zintuigen zijn die je gewoon kwijt bent of niet goed werken. Dat je leven compleet anders beleefd wordt dan voorheen.
Moeders die nog nooit hun baby geroken hebben, koks die niet meer kunnen proeven, parfumerie medewerkster die geen geur meer kan ruiken, maar ook mensen als ik, die gewoon geen lol meer hebben aan eten en voedsel. Ik heb 6 maand terug Corona gehad waarbij ik al mijn geur en smaak verloor, vanaf januari kwam het een beetje terug, maar in februari ging het mis bij mij.
Alle dierlijke eiwitten zijn vervormd van smaak, het ruikt en proeft als een mix van zure melk met rotte vis en knoflook in de blender. Daarnaast zijn ook sterke smaken/geuren allemaal vervormd naar deze mix, dingen als bleekselderij, sterke kruiden, ui, koffie enz.
Ontlasting, paarden mest, katten bakken, zweet, maar ook geslachtsdelen ruiken allemaal naar deze vieze geur en dat heeft direct een behoorlijk negatieve invloed op je seksleven.

Soms zou ik wensen dat, in plaats van geur en smaak, mensen in hetzelfde percentage blind zouden worden van Corona, misschien zouden de gevolgen van COVID dan serieus genoeg worden genomen en mensen meer voorzichtig zijn en minder risico nemen met het kwaliteit van leven van de ander.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 11:37

Daphara schreef:
Ik zit op Facebook in een support groep voor mensen met reuk en smaak stoornissen, een groep van ruim 6.300 mensen, dat is nu al 1000 meer dan 2 weken terug. Je leest overal dezelfde verhalen, maanden tot een jaar na besmetting hebben deze mensen, waaronder ik, nog steeds last van deze gevolgen van het virus.
NOS heeft er een paar weken terug aandacht aan besteed en de reacties van de “wappies” onder het bericht op de site was niet mis. Echt ik kreeg er {:)-:( neigingen van.

Het is “maar” geur en het is “maar” smaak, compleet voorbij gaand aan het feit dat dit twee zintuigen zijn die je gewoon kwijt bent of niet goed werken. Dat je leven compleet anders beleefd wordt dan voorheen.
Moeders die nog nooit hun baby geroken hebben, koks die niet meer kunnen proeven, parfumerie medewerkster die geen geur meer kan ruiken, maar ook mensen als ik, die gewoon geen lol meer hebben aan eten en voedsel. Ik heb 6 maand terug Corona gehad waarbij ik al mijn geur en smaak verloor, vanaf januari kwam het een beetje terug, maar in februari ging het mis bij mij.
Alle dierlijke eiwitten zijn vervormd van smaak, het ruikt en proeft als een mix van zure melk met rotte vis en knoflook in de blender. Daarnaast zijn ook sterke smaken/geuren allemaal vervormd naar deze mix, dingen als bleekselderij, sterke kruiden, ui, koffie enz.
Ontlasting, paarden mest, katten bakken, zweet, maar ook geslachtsdelen ruiken allemaal naar deze vieze geur en dat heeft direct een behoorlijk negatieve invloed op je seksleven.

Soms zou ik wensen dat, in plaats van geur en smaak, mensen in hetzelfde percentage blind zouden worden van Corona, misschien zouden de gevolgen van COVID dan serieus genoeg worden genomen en mensen meer voorzichtig zijn en minder risico nemen met het kwaliteit van leven van de ander.

Het lijkt mij vreselijk om het al langere tijd kwijt te zijn en ik zou dat ook niet graag willen hebben... Vooral het plezier in eten verpesten is gewoon helemaal ruk omdat je nu alleen maar gaat eten omdat het moet

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 12:07

Karl66 schreef:
Palmera schreef:

Alleen geldt dit natuurlijk wel twee kanten op. En jij vindt dat jij recht het op jouw overtuiging en dat jij je dus niet hoeft te vaccineren. En dat is correct. Alleen hebben andere mensen waar jij in contact komt recht op hun overtuiging. En dat is de, bewezen, overtuiging dat het virus een stuk gevaarlijker is dan zomaar een griepje en dat ze dus het recht hebben om niet door jou besmet te worden.

Al jouw berichten ademen de sfeer uit dat iedereen rekening met jou moet houden en tegelijkertijd haal je je schouders op als mensen verwachten dat jij rekening met hun houdt, want dat ga je toch niet doen en dat maakt jou een ongelofelijke hypocriet.

Helemaal met Karl66 eens.

Wat heftig, Daphara. :\ Er komt gelukkig steeds meer aandacht voor en onderzoek naar deze langdurige klachten na een corona besmetting.

Palmera, je zult maar in de horeca werken als kok en geur- en smaakverlies overhouden aan een besmetting...
Laatst bijgewerkt door Ann op 02-05-21 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 12:15

Nee Karl, niemand hoeft rekening met mij te houden, dat gebeurd al dik een jaar niet. Een jaar waarin ik wél rekening heb gehouden met anderen, zeer ten nadele van mezelf.

Daar hou ik nu dus noodgedwongen mee op. Ik moet nu voor mezelf kiezen. En dat betekend werken waar en wat ik ksn. Overleven.

Maar een inenting wil ik nou eenmaal niet en neem ik niet aan.
Ik vind het juist van egoisme getuigen om iemand een inenting door de strot te willen duwen zonder te weten hoe vaak dat herhaald moet worden en wat de lange termijn effecten zijn.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 12:19

Het gaat niet alleen om wel of niet vaccineren, dat is inderdaad iemands eigen keuze en dat moet het vooral ook blijven. Waar ik me bij jou erg aan stoor, Palmera, is je houding omtrent besmet raken en daarna er geen rekening mee willen houden (testen en/of in quarantaine gaan, zodat je andere mensen niet besmet). Dát vind ik erg egoïstisch.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 13:02

Ann schreef:
Het gaat niet alleen om wel of niet vaccineren, dat is inderdaad iemands eigen keuze en dat moet het vooral ook blijven. Waar ik me bij jou erg aan stoor, Palmera, is je houding omtrent besmet raken en daarna er geen rekening mee willen houden (testen en/of in quarantaine gaan, zodat je andere mensen niet besmet). Dát vind ik erg egoïstisch.

Dat dus.

En er vervolgens allerlei dingen bijhalen om maar vooral te laten zien hoe erg het is dat de heeeele wereld geen rekening met je houdt, en dat je je héél erg gemanipuleerd voelt enzo.

Ik zal je vertellen.
We wórden ook gemanipuleerd.
Niet door boze mannetjes in de politiek die het zo verkeerd met ons voorhebben, maar door een strontirritant en biologisch gezien uitermate goed virus.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 13:06

Ann hoe kan je nu iemand egoistisch vinden die probeert te overleven. Again oordeel niet over anderen, wanneer je niet in hun schoenen staat. En again hoeveel mensen heeft ze volgens jouw(als dat uberhaupt al mogelijk is) besmet. En hoe ziet je dag eruit, wanneer je weet dat miljoenen mensen zich niet aan regels houden. Wat doet dat met je? Wist je dat voor 2020 al miljoenen mensen anderen oplichten enz. Waarom is dit dan erger? Waarom wond je je niet op over al die beelden met hongerige kinderen.Waarom vond je jezelf dan niet egoistisch bij het weggooien van eten. En waar slaat uberhaupt 10 dagen quarantaine op. Waarom niet 20 of gewoon altijd.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 13:07

Femke_Tweety ik voel je agressie. Niemand verplicht je je te laten manipuleren. Dat doe je helemaal zelf.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 13:11

Ann schreef:

Verschilt ook uiteraard waar je woont. Volgens mij heeft Palmera veeeel minder contacten dan iemand in een grote stad die dagelijks gaat werken in een ruimte met meerdere collega’s naar en kinderen thuis heeft die ook nog eens naar school gaan.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 13:16

Dinopino schreef:
Femke_Tweety ik voel je agressie. Niemand verplicht je je te laten manipuleren. Dat doe je helemaal zelf.

Je leest slecht.

En hoe heerlijk dat je iets kunt voelen dat er niet is...

Irritatie wellicht. Geen agressie.

(De zin hier boven, die begint met En mag je wel als passief agressief zien. Of als sarcastische humor. Tis net waar je voor kiest)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 13:18

Dinopino schreef:
Ann hoe kan je nu iemand egoistisch vinden die probeert te overleven.

Ik ben niet Ann.

Maat die twee dingen sluiten elkaar niet uit hoor...

Je kunt overleven op een meet egoïstische manier, of op een manier waarbij je ook rekening houdt met anderen die graag fysiek willen overleven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 13:22

Wat heftig daphara.. Hebben ze enig idee of het weer normaal wordt? Niks proeven lijkt me al vreselijk, maar dat smaken zo vervormen.. Verschrikkelijk.

Ook ik ken trouwens meerdere mensen die smaak en/of reuk kwijt zijn (geweest) maar niet in de mate zoals jij omschrijft.. :(:)

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 13:24

Paardenfan25 schreef:
Verschilt ook uiteraard waar je woont. Volgens mij heeft Palmera veeeel minder contacten dan iemand in een grote stad die dagelijks gaat werken in een ruimte met meerdere collega’s naar en kinderen thuis heeft die ook nog eens naar school gaan.
Dat maakt zeker uit, maar iedereen heeft op de een of andere manier contact met andere mensen of je moet als kluizenaar leven en daar lijkt Palmera me niet het type voor (is positief bedoeld).

Dinopino, ik kan niet zoveel met jouw 'wazige' berichten en laat ze daarom maar waaien. :)

Helemaal met je eens, Femke_tweety!
Laatst bijgewerkt door Ann op 02-05-21 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt