Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 13:38

Beterschap Polly!

De pijn aan de klieren is praktisch over en ik voel me sowieso goed.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 13:52

Fijn dat je je goed voelt!

Gisteravond temperatuurde ik weer 40,0.
Maar vlak erna kreeg ik het warm en leek het te zakken. Douchen lukte ook (ik ben echt slap van koorts en douchen vind ik dan echt niks) en zat uiteindelijk op 38.
Vannacht veel wakker van hoesten en benauwd dus vanmorgen begonnen met inhalatie medicatie, dat helpt wel wat gelukkig.
Ik merkte dat ik m'n hoestdrank niet rook :? Dus maar even rondje gelopen maar ik ruik dus echt helemaal niks, hele bizarre gewaarwording..

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 14:18

Oef! Vervelend! Ik ben mijn reuk geen moment smaak geraakt.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 08:52

Goedemorgen, allereerst beterschap aan alle zieken.

Hier na 2,5 jaar de dans ontspringen toch nog de pineut. En hoe. Zaterdag al keelpijn, maar nog een negatieve test. Gister wat brakker en toen wel positief. Heb enorm keelpijn en ben benauwd en heb vreselijk veel pijn met ademhalen. Vanmorgen ook een temp van 39.6. Nu even onder een dunnere deken en met pcm en dan zakt het gelukkig weer iets.
Nu zie ik dat er hier bokkers zijn met ademhalingsmedicatie. Had je die dan al, of heb je toch ook de ja gebeld ivm pijn op de borst?
Verder ook enorm pijn aan mijn gewrichten. Lopen is een hele opgave. Ik blijf maar boven vandaag denk ik. Hopelijk kan ik straks nog even slapen, want het lukt niet zo heel erg meer.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 09:00

Had ik al. Heb morgen ook weer longfunctie.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 09:05

Ik had al ventolin thuis, ik merk dat de hoestbuien en benauwdheid echt een beetje in aanvallen komen maar tussendoor is het wel rustiger door die medicatie waardoor ik dan wel 1 of 2 uurtjes slaap kan pakken

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 09:05

EedihcrO schreef:
Goedemorgen, allereerst beterschap aan alle zieken.

Hier na 2,5 jaar de dans ontspringen toch nog de pineut. En hoe. Zaterdag al keelpijn, maar nog een negatieve test. Gister wat brakker en toen wel positief. Heb enorm keelpijn en ben benauwd en heb vreselijk veel pijn met ademhalen. Vanmorgen ook een temp van 39.6. Nu even onder een dunnere deken en met pcm en dan zakt het gelukkig weer iets.
Nu zie ik dat er hier bokkers zijn met ademhalingsmedicatie. Had je die dan al, of heb je toch ook de ja gebeld ivm pijn op de borst?
Verder ook enorm pijn aan mijn gewrichten. Lopen is een hele opgave. Ik blijf maar boven vandaag denk ik. Hopelijk kan ik straks nog even slapen, want het lukt niet zo heel erg meer.

Huisarts even bellen , bij twijfel helemaal het kan geen kwaad.

En de huisarts kan eventueel ook wat aanbieden zodat het wat gemakkelijker gaat.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 10:23

Ik had ook al ventolin en foster. Heb geen extra klachten met de longen gehad door de corona.
Ik heb na 2 maanden nog wel heel veel pijn in m’n benen. Het is met magnesium wel iets beter maar de trap op en af is nog een hele opgave

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 10:32

Zebrastreep schreef:

En de huisarts kan eventueel ook wat aanbieden zodat het wat gemakkelijker gaat.

Toch maar even gedaan idd. Eerst vraag was of ik niet een saturatiemeter in huis had. Alsof dat heel standaard is om in huis te hebben. Maar ze gaat even overleggen met de huisarts of ik toch niet even gezien moet worden idd. Ze hebben kennelijk nog steeds speciaal coronaspreekuur.

En jullie hadden dus allemaal al ventolin. Ik heb het wel in huis bedenk ik me. Maar geen idee of dat de concentratie voor kinderen heel anders is. Hopelijk kan ik gewoon even gezien worden, want ik kan nu niet slapen omdat ademhalen pijnlijk is. En ik kan een hoop, maar niet stoppen met ademen

Ik ben vooral ook bang dat de jongste het krijgt. Die zit met haar 3 jaar al aan astmamedicatie, dus ben bang voor haar reactie. De oudste heeft een paar uur koorts gehad en diezelfde nacht alles eruit gekotst. Nu verveelt ze zich stierlijk thuis en is ze boos dat ze niet naar school mag.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 10:53

EedihcrO schreef:
Zebrastreep schreef:

Toch maar even gedaan idd. Eerst vraag was of ik niet een saturatiemeter in huis had. Alsof dat heel standaard is om in huis te hebben. Maar ze gaat even overleggen met de huisarts of ik toch niet even gezien moet worden idd. Ze hebben kennelijk nog steeds speciaal coronaspreekuur.

En jullie hadden dus allemaal al ventolin. Ik heb het wel in huis bedenk ik me. Maar geen idee of dat de concentratie voor kinderen heel anders is. Hopelijk kan ik gewoon even gezien worden, want ik kan nu niet slapen omdat ademhalen pijnlijk is. En ik kan een hoop, maar niet stoppen met ademen

Ik ben vooral ook bang dat de jongste het krijgt. Die zit met haar 3 jaar al aan astmamedicatie, dus ben bang voor haar reactie. De oudste heeft een paar uur koorts gehad en diezelfde nacht alles eruit gekotst. Nu verveelt ze zich stierlijk thuis en is ze boos dat ze niet naar school mag.

Ik ben zorgmedewerker en heb eigen spullen, dus ook saturatiemeter. Je wil niet weten hoeveel mensen zo'n ding gekocht hebben de laatste jaren.
Ik verbaas me er wel nog steeds over dat er nog steeds mensen zijn die geen thermometer in huis hebben.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 11:28

Thermometer hebben we wel gelukkig. Die moet je hebben in je kraamtijd en onze jongste was altijd ziek. Maar saturatiemeter werkt niet bij die kleintjes. En we hebben het nooit nodig gehad. Maar goed. Straks de ha even terug bellen en kijken wat hij zegt. Mijn moeder heeft een oude smartwatch met meter zei ze al, dus anders komt ze die even brengen.

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 11:47

dalena schreef:
Ik kan vandaag niet stoppen met hoesten |o Tips? Ik drink al thee met honing en heb hoestsnoepjes

Als je slijm ophoest is het beter om beperkt te blijven hoesten want je moet het slijm kwijt.
Als het een droge of kriebelhoest is zweer ik bij Daro(lan) capsules.
Die kan je kopen bij de apotheek en werkt binnen een half uurtje en meestal zo'n 8 uur lang.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 12:21

Jasmijn schreef:
dalena schreef:
Ik kan vandaag niet stoppen met hoesten |o Tips? Ik drink al thee met honing en heb hoestsnoepjes

Als je slijm ophoest is het beter om beperkt te blijven hoesten want je moet het slijm kwijt.
Als het een droge of kriebelhoest is zweer ik bij Daro(lan) capsules.
Die kan je kopen bij de apotheek en werkt binnen een half uurtje en meestal zo'n 8 uur lang.

Inderdaad kriebel. Heb vanalles geprobeerd toen. Maar ik kan weer gaan testen want ben ziek :Y) Wel negatief

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 15:48

Bij kriebelhoest is darolan idd het enige wat een beetje wil helpen.

De huisarts vindt het niet nodig om saturatie te meten, want ik kan nog wel praten. Maar ik moet het wel goed in de gaten houden en dan maar even zelf zo’n meter kopen :roll: . Lekker handig ook. Als ik dat op bol of iets bestel, dan zijn ze woensdag binnen. Bij de Kruidvat zijn ze ruim 2 keer zo duur. En voor die (hopelijk) ene keer vind ik het nogal een aanschaf. Plus dat mijn man nu niet weg kan om ze te halen, want de kinderen zijn ook gewoon thuis.

Begreep dat 1/3 van de klas van mijn oudste thuis zat. Inclusief de beide juffen. Ze hebben we een vervanger, maar tis even de vraag wanneer die uit valt denk ik.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 16:16

Als je nog gewoon volzinnen kan spreken en zonder pauze de trap op kan is dat klinisch genoeg reden om nu niet te meten tenzij er andere redenen zijn om het wel te doen.
Als je saturatie te laag is is de enige optie zuurstof en daarvoor is opname nodig.

Ik heb er hier 1 met allergie klachten, die is weleens met een lage saturatie met de gele bus met een hoop kabaal naar het ziekenhuis gebracht.

Ik heb het ding voor m'n werk maar gebruik hem hier ook echt wel bij verkoudheid en benauwdheid.
Snap dat het weer geld is maar aan de andere kant is beoordeling door huisarts in astronautenpak incl risico wat zij dan lopen ook geld dus als je klinisch goed genoeg klinkt snap ik dat ze hiervoor kiezen en dit advies geven.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 18:04

Lopen gaat dus niet best. Enkel naar de wc heen en weer en dan gaat mijn hartslag al op hol. Mijn gewrichten zijn ook echt pijnlijk. En praten lukt, maar wel met extra ademen tussendoor. Snap dat dat voor een ha en assistente lastig beoordelen is door de telefoon hoor.
Mijn man kan vanavond een horloge met saturatiemeter ophalen bij mijn ouders. Dat is al iets in elk geval.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 18:33

Volzinnen spreken is door de telefoon best heel goed te beoordelen, het grootste deel van de beoordelingen zijn telefonisch gegaan van de coronapatienten.
Maar als je zo twijfelt laat hem dan doorrijden naar de winkel om een knappe meter te halen, desnoods bij de spoed apotheek bv.
Hoe vaak ik niet mensen in paniek aan de telefoon heb gehad omdat ze rare waardes hadden op zo'n horloge.. is ook geen medische apparatuur he.
Heel veel sterkte, tis echt ellendig
Ben je gevaccineerd?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 18:36

Ik had tijdens mijn Covid ziek zijn geen energie meer om de trap op te lopen of zelfs te eten, reden voor de huisarts om mij naar de Covidpoli in het ziekenhuis te sturen. Maar mijn saturatie was perfect bleek daar! De arts daar was ook geen voorstander van meten met thuismeters, die geven niet altijd een goede waarde aan waardoor mensen ongewenst in paniek raken.

Dit is gelukkig al bijna 2 jaar geleden, een vaccin was er nog niet en er was nog veel onbekend, maar ik bleek er een bacteriële infectie bij gekregen te hebben. Maar met je saturatie hoeft dus (gelukkkig!) niet per sé iets mis te zijn.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 18:39

Klopt zeker, maar aan de andere kant kan het ook geruststellen als het wel goed is.
Ik ben ook echt benauwd maar m'n saruratie is prima, dan ga ik echt rustiger slapen.
Belangrijk is wel dat je correct meet (rechtop zitten, geen nagellak, zorgen voor goed doorbloedde (warme!!) Vingers, niet net na inspanning meten)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 19:21

Polly schreef:
Volzinnen spreken is door de telefoon best heel goed te beoordelen, het grootste deel van de beoordelingen zijn telefonisch gegaan van de coronapatienten.
Maar als je zo twijfelt laat hem dan doorrijden naar de winkel om een knappe meter te halen, desnoods bij de spoed apotheek bv.
Hoe vaak ik niet mensen in paniek aan de telefoon heb gehad omdat ze rare waardes hadden op zo'n horloge.. is ook geen medische apparatuur he.
Heel veel sterkte, tis echt ellendig
Ben je gevaccineerd?

Ik wou het al zeggen de zogenaamde meters in de horloges zijn zeker niet heel betrouwbaar nee. Ik zie het vaker dat mensen inderdaad in paniek zijn en de meter er gewoon erg naast zit. Zeker voor mensen die al gevoelig zijn voor hypochondrie zijn het echt onhandige apparaten. Dat is dus al een reden dat ik niet zo'n horloge wil :') En daarom ook eigenlijk niks in huis heb om het te kunnen meten. Een thermometer wel , maar die gaat in het oor en geeft soms ook hele bijzondere waarden aan.

Alleen toen ik de allereerste keer klachten had in 2020 en koorts kon ik niks meten omdat we toen nog een thermometer in huis hadden. En ik was net die dag natuurlijk alleen thuis.... Uiteindelijk wou de huisarts mij buiten wel even opmeten , het was in ieder geval de moeite waard om een test af te nemen. En dat terwijl die ochtend ik niet getest mocht worden van de eerste persoon die ik aan de telefoon had van de GGD. later weer gebeld benoemd dat ik verhoging had en ik kon direct komen :') Dus sindsdien ook een thermometer aangeschaft.

--

Is er al meer bekend voor antistoffen ect. Ik las destijds 3 maanden dat de antistoffen dan het hoogst zijn. Ik heb in maart corona gehad en ben in de zomer en nu weer veel in contact met mensen die het virus bij zich dragen. Eigenlijk is grotendeels niet echt ziek meer te noemen. Ook verspreid het minder hard nu met name op mijn werk. Zo was er vorige week een collega die al een paar dagen klachten had ( en niks had gezegd , maar daar zeg ik maar niks over) maar dit was niet helemaal lekker voelen en blijkbaar hoort oorpijn er ook bij. Het is tot 1 collega gebleven , maar had nog wel 2 dagen gewerkt. Het is voor de rest gek genoeg bespaard gebleven. Er is ook nog een ronde geweest in augustus dus ik denk dat veel symptoom loos corona hebben gehad. Anders was het nu ook wel weer erg verspreid.

Ik ben die dag met die collega in contact geweest , maar ook op mijn andere werk met een collega die de dag erna opeens ziek was geworden. Maar daar dragen we nog pf2 maskers dus daarmee had ik wel zoiets van dit moet wel goed gaan.

Ik ben niet ziek geworden gelukkig! In augustus nog recht in mijn gezicht gehoest door een cliënt die het dus had. Toen was het nog niet bekend dat het om corona ging. Toen heb ik wel 1 dag wat vage buikklachten gehad en wat beroerd maar niet zo dat ik op bed lag. Ergens hoop ik het dat dat het weer een keer was want dan viel het reuze mee.

Het blijft een gek virus wat dat betreft...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 19:27

Zo zijn wij een keer naar een onduidelijke melding gestuurd, zou iemand hartproblemen hebben.
Bij aankomst was de pt in kwestie ervan overtuigd dat ze een hartstilstand van 20 minuten had gehad "kijk maar op mijn horloge" euh ja :')
Het kostte even wat overtuigingskracht maar uiteindelijk geloofde ze toch dat dat niet klopte

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 08:48

Oei, das wel heel heftig dan idd. Ik was meer van plan om te kijken wat het horloge zei en aan de hand daarvan besluiten of er een andere meter zou komen. De meter zei 97, dus dat sprak tegen hoe ik me voelde. Ben vrij snel daarna gaan slapen met flink koorts.
Nu een nacht slaap later voel ik me gelukkig flink beter. Had na gister niet verwacht dat dat zo snel zou gaan. Grootste verschil is dat de koorts weg is. En de ergste pijn op mijn borst. Mijn lijf voelt wel enorm brak, maar dat is ook niet zo gek na Ca 36 uur bed denk ik. Ben blij dat ik even rechtop zit nu.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 14:23

Gisteren weer voor het eerst aan het werk gegaan.
Nog wel steeds druk op longen en hoestbuien. Conditioneel ook flink achteruit gegaan.
Maar wil juist weer rustig aan , aan het werk en mijn conditie weer op peil gaan brengen, maar voorlopig nog brandend gevoel in mijn borstkas .

Echt een naar virus dit en hoop snel weer de oude te zijn, al voelt het nu dat dit nog best lang kan duren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 13:19

Hier ook sinds dinsdag corona. Gister voelde ik mij weer een beetje goed maar vandaag heb ik voornamelijk veel last van een hele vervelende slijmprop die niet weg wil. Hij blijft ook af en toe hangen op een irritant punt.
Het is een heel raar virus vind ik

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 13:35

purny schreef:
Hier ook sinds dinsdag corona. Gister voelde ik mij weer een beetje goed maar vandaag heb ik voornamelijk veel last van een hele vervelende slijmprop die niet weg wil. Hij blijft ook af en toe hangen op een irritant punt.
Het is een heel raar virus vind ik

O, dat had ik ook! Heel naar!
Inderdaad een raar virus, zoveel verschijningsvormen.