cursebreaker schreef:Aan een kant ook begrijpelijk natuurlijk, want je moet ook wel vertrouwen hebben in de kennis en kunnen van o.a. RIVM, want die zouden moeten weten waar ze het over hebben (al denk ik dat het tot zekere hoogte voor hun ook nog veel zoek en giswerk is want op deze schaal heeft deze generatie niet vaak een crisis gehad). Dat kun je als kabinet zijnde natuurlijk ook niet beslissen allemaal zonder experts om je heen. Maar ook onder de experts zie je verschillende meningen (daarom vind ik het jammer dat sommige zich scharen achter 'gewone' artsen die dan zeggen dat het wel meevalt, terwijl experts met kennis over dit soort virussen veelal niet gehoord worden omdat mensen zich niet verdiepen in het kijken van een college wat ruim 1,5u duurt. Dan is dat krantenartikel lezen veel handiger natuurlijkNiet op jou gericht, maar kwam hier eerder in het topic wel regelmatig langs > dat artsen zeggen dat het wel meevalt allemaal - en ergens moet je dan toch een beslissing nemen. En ongeacht wat er besloten wordt en de timing ervan, er zullen altijd mensen zijn die het verkeerd vinden.
Oh zeker, ik vind dit niet iets wat meevalt. Als het mee zou vallen waren deze maatregelen niet nodig.
En eens wbt experts vs gewone artsen.
Blijkbaar hebben virologen en microbiologen ook nog een andere mening hierover, dus het blijkt dus een vrij ingewikkelde situatie.
Bedoel kijk naar de verschillende reacties hier in dit topic: de regering kan het niet goed doen. Nu krijgen ze commentaar dat ze niet genoeg doen van de ene groep en dat ze teveel doen volgens de andere. Dat blijft.
En ik vind een reactie zoals die van Germie erg onsmakelijk eerlijk gezegd. Klein aantal op alle mensen, ja, maar het zijn mensen die zonder de epidemie niet waren gestorven, en dat moet je in deze situatie in het achterhoofd houden. En die mensen hebben weer vrienden, familie, die nu allemaal een geliefde moeten missen...
Echt, Germie, ik hoop echt dat je niemand aan deze ziekte verliest. Oprecht.