De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:16

cursebreaker schreef:
Aan een kant ook begrijpelijk natuurlijk, want je moet ook wel vertrouwen hebben in de kennis en kunnen van o.a. RIVM, want die zouden moeten weten waar ze het over hebben (al denk ik dat het tot zekere hoogte voor hun ook nog veel zoek en giswerk is want op deze schaal heeft deze generatie niet vaak een crisis gehad). Dat kun je als kabinet zijnde natuurlijk ook niet beslissen allemaal zonder experts om je heen. Maar ook onder de experts zie je verschillende meningen (daarom vind ik het jammer dat sommige zich scharen achter 'gewone' artsen die dan zeggen dat het wel meevalt, terwijl experts met kennis over dit soort virussen veelal niet gehoord worden omdat mensen zich niet verdiepen in het kijken van een college wat ruim 1,5u duurt. Dan is dat krantenartikel lezen veel handiger natuurlijk ;) Niet op jou gericht, maar kwam hier eerder in het topic wel regelmatig langs > dat artsen zeggen dat het wel meevalt allemaal - en ergens moet je dan toch een beslissing nemen. En ongeacht wat er besloten wordt en de timing ervan, er zullen altijd mensen zijn die het verkeerd vinden.

Oh zeker, ik vind dit niet iets wat meevalt. Als het mee zou vallen waren deze maatregelen niet nodig.

En eens wbt experts vs gewone artsen.

Blijkbaar hebben virologen en microbiologen ook nog een andere mening hierover, dus het blijkt dus een vrij ingewikkelde situatie.

Bedoel kijk naar de verschillende reacties hier in dit topic: de regering kan het niet goed doen. Nu krijgen ze commentaar dat ze niet genoeg doen van de ene groep en dat ze teveel doen volgens de andere. Dat blijft.

En ik vind een reactie zoals die van Germie erg onsmakelijk eerlijk gezegd. Klein aantal op alle mensen, ja, maar het zijn mensen die zonder de epidemie niet waren gestorven, en dat moet je in deze situatie in het achterhoofd houden. En die mensen hebben weer vrienden, familie, die nu allemaal een geliefde moeten missen...

Echt, Germie, ik hoop echt dat je niemand aan deze ziekte verliest. Oprecht.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:17

Kaus schreef:
Wat moonsprakle zegt klopt inderdaad. Geen extra treinen, niet minder. Daarnaast ben je nu al je studenten kwijt wat denk ik naar schatting zo'n 40% van de reizigers op een dag zullen zijn? En dan de mensen nog die nu thuis werken.

Moet zeggen dat het vandaag wel erg druk in de trein was overigens. En ook gewoon gecontroleerd. Tegen advies in.

Ahh ok, dan heb ik dat dus idd verkeerd meegekregen. Sorry voor het onnodig berichten plaatsen over onjuiste informatie dan. Dan lijkt me idd niet dat het heel gek is dat de NS dat besloten heeft. Waarom zouden er opeens extra treinen nodig zijn. Lijkt mij dat er vanaf morgen steeds meer en meer mensen minder OV gaan gebruiken.

k_m

In België zitten ze nog steeds samen. Zou om 7 u conferentie zijn... Schijnbaar veel discussie omtrent de scholen hier ook. Als het goed is nog wel vanavond meer nieuws...

germie

Laat men nu eens afwachten of de maatregelen werken. Elke keer meer is ook niet geloofwaardig.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:19

Noodkreet Italiaanse verpleegkundige: 'Wij bepalen wie leeft en wie doodgaat' - https://nos.nl/l/2326908

En dan zijn er mensen van mening dat het in Italië niet zo erg is.

Schrijnend...

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:20

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:20

germie schreef:
Laat men nu eens afwachten of de maatregelen werken. Elke keer meer is ook niet geloofwaardig.

Elke keer meer maatregelen bedoel je?

Misschien is het zo dat ze de maatregelen aanpassen aan de situatie die op dat moment (en de nabije toekomst) is. Misschien hoor.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:21

Ik kan het debat momenteel niet kijken.... zijn Wilders en baudet er ook om zieltjes te winnen?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:22

LadyMadonna schreef:
Ik kan het debat momenteel niet kijken.... zijn Wilders en baudet er ook om zieltjes te winnen?

Wilders wordt para. Hij gaat tekeer tegen Rutte dat de scholen nog open zijn.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:22

LadyMadonna schreef:

Wilders heeft wel een houtsnijdend betoog, Baudet heeft alle eerder debatten geskipped en heeft nu het hoogste woord :+

Rutte blijft krampachtig vasthouden aan 'wat de deskundigen zeggen'

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:23

LadyMadonna schreef:

Ha en wat denk je van Trump met zijn acties?

cursebreaker

Wilders gaat goed tekeer ja haha. Bepaalde punten die hij aanhaalt vind ik wel heel erg sterk.

PSvanLot

Arabesk schreef:
LadyMadonna schreef:

Wilders heeft wel een houtsnijdend betoog, Baudet heeft alle eerder debatten geskipped en heeft nu het hoogste woord :+

Wat ik me afvraag, waarom wordt er niet een keer gevraagd over hoe ze het in andere landen doen?

Dat had ik eigenlijk wel verwacht.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:24

Hier in Spanje gaat het hard met de besmettingen. Onze regio, Murcia, is een hele tijd vrij van Corona gebleven. Nu komen de mensen uit het zwaar besmette Madrid massaal naar onze kust om in hun vakantiehuizen het virus te ontlopen. Ggggrrrr ....

Germie, alsjeblieft! Haal je kop uit het zand of hou je mond ...

Arabesk

Spanje, Frankrijk, Ierland, Denemarken.... hoe gaat NL dit uitleggen.

PSvanLot

PSvanLot schreef:
Arabesk schreef:

Wat ik me afvraag, waarom wordt er niet een keer gevraagd over hoe ze het in andere landen doen?

Dat had ik eigenlijk wel verwacht.

A oké, Wilders doet het nu haha.

k_m

Idd Europese richtlijnen zouden goed zijn.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:25

Italië zegt jullie hebben geen nood plan klaar liggen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:25

MoniqueT schreef:
Hier in Spanje gaat het hard met de besmettingen. Onze regio, Murcia, is een hele tijd vrij van Corona gebleven. Nu komen de mensen uit het zwaar besmette Madrid massaal naar onze kust om in hun vakantiehuizen het virus te ontlopen. Ggggrrrr ....

Ik zag vanmorgen inderdaad al ergens iets voorbij komen over Spanje. Bizar hard gaat het idd ook daar.
Mijn man had eigenlijk vandaag voor werk in Madrid moeten zijn. Wat ben ik blij dat ze dat afgelopen week nog afgezegd hebben, die reis trips voor z'n werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:26

moonsparkle schreef:
Ik ga trouwens morgen maar even kijken of er nog ergens vitamine d en b12 halen, die slik ik dagelijks omdat ik te kort heb, maar nu ben ik toch bang dat het nergens meer te krijgen is.

Om je gerust te stellen en zonder te willen relativeren, mocht je er echt niet meer aan geraken (wat ik betwijfel van D en B12):
Het zijn geen levensbedreigende tekorten voor een korte periode. Kans is groot dat in mei het leven weer gewoon op gang komt en je ook weer gewoon alles kan verkrijgen (mocht het dan al tot een uitverkoop komen).

Ik denk dat mensen eerder moeten denken aan noodzakelijke medicatie zoals bloeddrukverlagers etc, maar zelfs daar zal hopelijk en waarschijnlijk het coronadrama te kort voor zijn om echt tot een uitputting van de voorraad te komen.

Met andere woorden: kijk of je het ergens online kan vinden en maak je er verder niet te veel zorgen om. Goed bedoeld dus :o

IMANDRA

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:27

Moet zeggen dat Klaver nu de goede punten maakt :j. Precies de zere plekken van de uitspraken van vanmiddag.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:28

Arabesk schreef:
LadyMadonna schreef:

Dat lijkt me een goed iets?

Zou wat zijn als een historicus tegen virusdeskundigen in zou gaan.

moonsparkle

Ik ben net niet vaak eens met wilders, maar nu vindt ik het wel goed hoe hij nu dingen duidelijk zegt en vraagt aan Rutte. Overigens met de antwoorden van Rutte heb ik toch het idee dat hij scholen wil open houden voor opvang en niet voor de scholing van kinderen. Vooral nu hoge scholen en unis zelf al kiezen om dicht te gaan en het vooral lijkt te gaan over basisonderwijs.

Arabesk

Ja wie gaat al die tafeltjes boenen na elke les en alle deurknoppen afnemen na elk uur? En de wc's schoonmaken, die meestal toch al smerig zijn :+

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:29