Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 22:49

Mijne zijn vanochtend weer gedaan :)Afbeelding

Vind foto persoonlijk anders overkomen dan werkelijkheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 06:56

Humpiedumpie schreef:
Ik wil graag eea aan gaan schaffen voor nail art. Oa dotting tools en kwastjes. Iemand tips waar ik (kwaliteit) kan bestellen?

Niemand verder tips voor goede tools?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 07:52

Ik heb nu een platte kwast besteld bij Ten nails en die oogt op het eerste gezicht wel heel fijn, maar heb hem nog niet kunnen gebruiken. Ook heb ik fine liner penseeltjes van Diva meebesteld, maar zelfde verhaal. Verder heb ik een dotting tool van essence, van al heel wat jaren geleden, maar die voldoet verder prima.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 09:42

Eindelijk weer een setje kunnen zetten!

Afbeelding

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 12:09

Mooi Banyu! Heb je de foto geupload met de boktupload? Het kan zijn dat door de kwaliteit van de foto, je nagels minder uitkomen dan in het echt. Wel een erg leuke set!

Nessa, prachtig! Mooi zacht en mooie signature nagel. Hoe doe jij zo’n rechte lijn zetten?

Ik heb gister voor de eerste keer mijn nagels gedaan met gellak. Wat een klusje! Maar wel erg leuk om te doen.
Met mijn linkerhand moet ik nog veeeeel oefenen, de rechterhand ook maar daar is het resultaat al een stuk beter. Dús ga ik tips op een stokje bestellen waar ik lekker op kan oefenen. Hebben jullie tips waar ik die het beste kan bestellen? (Liefst niet via Ali o.i.d.)

Altijd het slechte nieuws eerst: mijn rechterhand, gelakt met mijn niet dominante hand:
Afbeelding

En mijn linkerhand, gelakt met mijn dominante hand.
Afbeelding

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 12:16

Nessa schreef:
Eindelijk weer een setje kunnen zetten!

[ [url=m/YsQQPa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk! :j

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 12:19

AmyII schreef:
Mooi Banyu! Heb je de foto geupload met de boktupload? Het kan zijn dat door de kwaliteit van de foto, je nagels minder uitkomen dan in het echt. Wel een erg leuke set!

Nessa, prachtig! Mooi zacht en mooie signature nagel. Hoe doe jij zo’n rechte lijn zetten?

Ik heb gister voor de eerste keer mijn nagels gedaan met gellak. Wat een klusje! Maar wel erg leuk om te doen.
Met mijn linkerhand moet ik nog veeeeel oefenen, de rechterhand ook maar daar is het resultaat al een stuk beter. Dús ga ik tips op een stokje bestellen waar ik lekker op kan oefenen. Hebben jullie tips waar ik die het beste kan bestellen? (Liefst niet via Ali o.i.d.)

Altijd het slechte nieuws eerst: mijn rechterhand, gelakt met mijn niet dominante hand:
[ [url=m/KufzbS.jpg]Afbeelding[/url] ]

En mijn linkerhand, gelakt met mijn dominante hand.
[ [url=m/khIuMK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie kleur! Misschien heb je iets aan deze tip: begin met de kwast in het midden van je nagel en ga dan naar de nagelriemen toe. Dan loopt de lak ook niet uit. En werk in hele dunne laagjes. Liever een extra keer lakken, dan gelijk helemaal af willen dichten. ;)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 12:25

Dank voor de tip, dat halverwege de nagel starten kwam ik ergens bij de laatste drie nagels achter :') maar dat is inderdaad wel een hele goede om te doen.

Dun lakken heb ik geprobeerd maar voor het mooie mag het inderdaad nog dunner per laag, dankjewel!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 12:41

Welke lak is dit Amy? Ik vind zelf dikker lakken altijd fijner en mooier resultaat geven, dus ik moet ook nog erg wennen aan het dunne lakken wat bij gel lak hoort. Maar door ietsje meer lak te pakken is het wel makkelijker om het streperige te voorkomen.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 14:23

Amyll het is een waterdecal :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 17:31

Britt schreef:
Welke lak is dit Amy? Ik vind zelf dikker lakken altijd fijner en mooier resultaat geven, dus ik moet ook nog erg wennen aan het dunne lakken wat bij gel lak hoort. Maar door ietsje meer lak te pakken is het wel makkelijker om het streperige te voorkomen.

Als je gellak te dik opsmeert, kan het heel heet worden onder de lamp. Niet echt fijn. :(
Tenzij dit over gewone nagellak gaat, natuurlijk. :D

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 19:13

Is dát de reden? :oo ik vroeg me al af waarom het soms zo heet word en andere keren niet!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 19:43

Dat is inderdaad de reden. Het hoort niet heet te worden. Dus twee redenen om dun te lakken! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 21:19

Ik heb ook een beetje lopen prutsen. Dat lakken lukt opzich al wel, nu oefenen met de leuke effectjes;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog bij 2 anderen die toevallig dezelfde kleur hebben gekozen;
Afbeelding
Afbeelding

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 22:33

Britt schreef:

Dit is gellak via kikilondon.eu, opzicht ben ik erg tevreden, mijn prutswerk heeft vandaag de paarden overleefd: waar ‘normale’ naggelak er allang al afgelegen had…

Britt schreef:
Is dát de reden? :oo ik vroeg me al af waarom het soms zo heet word en andere keren niet!

Dan heb ik mijn matte topcoat toch te dik gedaan, moeten de laagjes nòg dunner?

Goede leer voor de volgende keer in elk geval.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 22:45

Mooi gedaan Nessa!

Te dik lakken is niet de enige reden waardoor het heet kan worden in de lamp, door het warmere weer nu in de zomer krimpt het product sneller en dat kan ook het hittegevoel veroorzaken. Veel lampen hebben hiervoor een low heat stand en anders de hand even uit de lamp halen om af te koelen en weer terug erin.

Heb je wel een (rubber)base onder de lak Amyll? Die zou de nagel moeten egaliseren waardoor je die strepen niet hebt. En heb je de plaklaag van de kleur verwijderd voor je de matte topcoat aanbracht? Anders kunnen de strepen daar ook nog vandaan komen.
Je lakt wel flink tegen de nagelriemen aan zie ik, belangrijk om dat te voorkomen juist met het oog op allergieën. En anders in ieder geval even weghalen voor je de lak laat uitharden, kan bijvoorbeeld met een rosewood stokje.

Leuke effectjes Humpiedumpie!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 08:37

Ik las idd ergens anders iets over de krimp idd, dat klinkt ook wel logisch. Want bij het ene product heb ik het wel en bij het andere niet. Paradise pink van PG doet het enórm, bijvoorbeeld. Maar die is heel dik, heel gepigmenteerd en is daardoor niet dun op te brengen. Heeft een bijna korrelige structuur. Maar hij is zo gaaf :=

Mijn kleurtjes nu zijn ook van Kiki, ik vond het lastig om ze egaal te krijgen als ik ze dun opbreng. Daar moet ik ook nog mee aan de slag.

Mooi gedaan Humpiedumpie!
Had je bij de laatste twee zo’n andere lichtinval of pakte de kleur ook echt anders uit bij beiden?

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 11:31

Wijslander schreef:
Mooi gedaan Nessa!

Te dik lakken is niet de enige reden waardoor het heet kan worden in de lamp, door het warmere weer nu in de zomer krimpt het product sneller en dat kan ook het hittegevoel veroorzaken. Veel lampen hebben hiervoor een low heat stand en anders de hand even uit de lamp halen om af te koelen en weer terug erin.

Heb je wel een (rubber)base onder de lak Amyll? Die zou de nagel moeten egaliseren waardoor je die strepen niet hebt. En heb je de plaklaag van de kleur verwijderd voor je de matte topcoat aanbracht? Anders kunnen de strepen daar ook nog vandaan komen.
Je lakt wel flink tegen de nagelriemen aan zie ik, belangrijk om dat te voorkomen juist met het oog op allergieën. En anders in ieder geval even weghalen voor je de lak laat uitharden, kan bijvoorbeeld met een rosewood stokje.

Leuke effectjes Humpiedumpie!

Ja, ik heb er rubberbase onder, bij mijn rechterhand (moeilijke hand eerst, want dan hou je motivatie voor de rest ;)) 1 laagje, bij mijn linkerhand twee (heeeel dun). Ik heb de plaklaag niet verwijderd voordat ik de matte topcoat aanbracht, ik wist niet dat dit nodig was. Moet het plaklaagje altijd tussendoor verwijdert worden? (Dus ook tussen andere lagen door?)
Ja die nagelriemen zijn een dingetje, de volgende keer ga ik meer naar het uiteinde van de nagel starten met lakken en ik zal gewoon materialen voor het verwijderen van de overtollige lak moeten klaarleggen, dank voor je tips!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 11:33

Ik doe dat alleen aan het einde, de plaklaag verwijderen. Dus na de topcoat. Hoort dat niet zo?

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 07:13

Alleen bij matte topcoat is het belangrijk eerst de plaklaag van de kleur te verwijderen. De plaklaag glimt namelijk een klein beetje en dan krijg je strepen. Bij glimmende topcoat hoeft dat dus niet!

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 15:16

Ondanks het sombere weer, vanmorgen een vrolijk setje geplaatst!

Afbeelding

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 16:49

Gave kleur! <3 Zoiets combineerde ik wel eens met zwart. Of maakte er groene en blauwe 'vlammen' op.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 18:29

Mooie kleuren komen er weer voorbij. Hier de thermo lak op gedaan heel leuk effect! Op foto niet heel duidelijk te zien maar voor het idee.
Het word dus paarser als het kouder is , roze warm. Glitter idem
Afbeelding
Afbeelding

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 13:13

Sinds ik die Polygel heb, heb ik al meerdere keren mijn nagels opnieuw moeten doen. Het zet in eerste instantie prima, maar het is totaal niet sterk. Heb gisteravond hardop zuchtend gezegd dat ik veel en veel liever weer met acryl wil werken en daar weer het nodige van ga inkopen. Mijn schoondochter vroeg zich alleen af waar ik het dan wil gaan gebruiken, want in ons vorige (veel te grote) huis stonk het al door het hele huis heen en nu met een mini huisje wordt het helemaal zeuren. Denk dat ik maar in de stal ga rommelen. :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 13:39

Misschien onder/bij de afzuigkap?