3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 12:01

Maanlicht schreef:
Ohh Emma, zo herkenbaar.. en zo frustrerend.. ik was altijd slank, maar gister was ik met vriendinnen en ik ben de ‘stevige’ geworden. Het maakt me zo onzeker... zo erg dat ik zelfs foto’s op social media Photoshop omdat ik de waarheid niet onder ogen wil zien. Ik heb hele mooie lingerie gekocht, maar het staat me voor geen meter dus ik durf het niet aan. Mijn vriend vind me er ook niet aantrekkelijker op worden met die extra kilo’s. Er moet echt iets veranderen. Aan het sporten ligt het niet, dat doe ik braaf 4/6 keer in de week. Voeding gaat ‘aardig’, maar ik kom alleen maar aan, en nee, het is geen spier. Mijn hormonen liggen helemaal overhoop. Ik ben net gestopt met de pil en m’n medicatie omdat ik helemaal klaar ben met al die troep die ik in m’n lichaam stop. Ik heb niets meer om me achter te verbergen. Ik móet echt beter op m’n voeding letten.

Sorry maar je ben echt niet de "stevige" ik denk nog steeds dat jou beeld van jezelf echt niet klopt..... Ik denk dat je daar ook wel aan moet werken en heel eerlijk vind ik je vriend echt een klootzak :=
Hij moet je steunen en zeggen dat je er niet aantrekkelijker op bent geworden werkt daar niet aan mee. Ik snap dat je op je voeding wil letten hoor, dat is je goed recht maar meisje asjeblieft doet wat aan je zelfbeeld. Je bent een prachtige vrouw <3

En Emma je kunt het!! Ik ga met je mee doen :) Alleen wel pas vanaf maandag. Ik ben vrijdag jarig en ga dan sushi eten, zaterdag nog een taartje en daarna is het klaar. Met vriendlief ook overlegd dat ik in het weekend gewoon voor skyr met ontbijtgranen ga en een boterham als lunch. Dat ik niet meer wil dat hij lekkers voor me in huis haalt..... := Want het is echt een schat wat dat betreft maar het werkt niet echt mee :') Vandaag en morgen ook gewoon "normaal" eten. Maar ik ga wel vanaf maandag weer streng aan de groenten en fruit want dat verslonste ook de afgelopen tijd.

We kunnen het meiden *\o/*

PinkPrincess

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 12:05

Hallo maand december Yonker, :=

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 12:13

Nou ik stond vandeweek dus weer op de weegschaal en ik schrok me rot.... -O-
Dus ik heb wel motivatie maar ga wel pas weer in februari op de weegschaal staan want wil niet dat het demotiveert...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 12:14

Pff ja mijn vriend en ik doen dat ook. In het weekend lekker uitgebreid ontbijten en dat bestaat dan bijna altijd uit croissantjes of bagels met spek ofzo. Moet daar echt mee gaan leren kappen maar vind het ook lastig omdat het echt 'ons' dingetje is.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 12:21

Jup, en wij doen eigenlijk altijd broodjes in de oven maar ik wil dat gewoon niet meer. Dat tikt gewoon aan met de kcal. En worstenbroodjes tussen de middag ofzo... nope nop nope nope!!! Maar gelukkig zegtie dan wel gewoon, ja ik haal gewoon een bak yoghurt voor je hoor, geen probleem. Dus wel lief <3

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 12:26

Als je ontbijt en lunch combineert kan een broodje uit de oven best prima samen met een soepje! :)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 12:26

MarlindeRooz schreef:
Als je ontbijt en lunch combineert kan een broodje uit de oven best prima samen met een soepje! :)

Ja maar dat doen we dus niet ;)
Het kan altijd prima maar elk weekend is gewoon niet de oplossing als je gewicht wil verliezen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 12:27

Mijn vriend wil ook weer opletten. Meer sporten, beter eten en meer ritme. Dus kan ik hem ook zeggen dat als ik bij hem ben, die bak chips niet op tafel hoeft op woensdagavond. Zal hem eens schop onder z’n kont geven en zelf meedoen dan ook :+

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 12:29

Samen sta je altijd sterk :+

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 12:31

De pest is, dat mijn vriend echt niks aankomt en gewoon een goed figuur heeft. Nu snaait hij ook wel minder en heeft een beroep waarin hij veel beweging heeft, zou willen dat ik minder snaaidrang had :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 12:34

Mijn man wil ook een kilo of 5 kwijt. Hem kennende gaat dat voor hem nu vanzelf nu ik wat gezonder kook, ondanks dat ie gewoon lekker door snaait :roll: :+

Ik zit weer lekker in mn gezonde ritme. Moet alleen weer ff die snaaitrek 's avonds het hoofd bieden, ik weet dat als ik ff doorzet het het vanzelf went, maar duurt ff...

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 12:36

Haha gezellig allemaal samen! En Yonker, gewoon op skinny fat en algemene gezondheid gooien bij je vriend ;)

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 12:38

mannen hebben daarin altijd geluk met hun verbranding :x

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 12:39

PinkPrincess schreef:

Mijn vriend moet wel opletten daarin. Maar als die weer beetje gaat sporten is hij wel gelijk 3x breder dan hij nu al is :')

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 12:40

Willen jullie allemaal een tijdje met mijn vriend samenwonen :Y) .
Die let nogal streng op zijn eten en haalt nooit wat lekkers in huis tenzij er bezoek komt.
Als we samen boodschappen gaan doen dan voel ik me soms net een klein kind die allerlei lekkere dingen weer terug in het schap moet leggen :') .

Maargoed, het helpt wel want daardoor snoep ik minder :D . Alleen soms stiekem }> .
Ik eet alleen te grote porties, vooral van het avondeten. Daar moet ik aan werken, je hoeft niet propvol te zitten.

Na een beetje afwezigheid ga ik hier ook weer fanatieker meepraten, dus hier mijn lijstje.

O: skyr met granola en maple syrup. Thee met honing
T: paar pepermuntjes en een plak cake (trakteren voor mijn verjaardag) Ranja
L: boterham met kip kerrie en een kop soep, thee
T: worteltjes, water
A: Waarschijnlijk lasagne, water
T: kerstbrood en thee

Even nog al het lekkers opmaken van de afgelopen dagen en dan worden mijn lijstjes langzaam weer gezonder.
Wel ga ik binnenkort met een hardlooptraining beginnen. Dan rijd ik 3-4 keer per week paard, 1 of 2 keer hardlooptraining en een keer bootcamp. Dan voel ik me toch zeer actief :)F .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 12:40

Bij mijn vriend kan het in principe geen kwaad om een paar kilos af te vallen, maar hij beweegt een stuk meer dan ik en voelt de noodzaak ook een stuk minder. Hij is gelukkig wel heel supportive, hij eet 's avonds gewoon met mij mee en ik hoef geen aparte dingen voor hem te maken ofzo. Hij weet dat ik dit heel graag wil en dat hij me een klein beetje moet helpen af en toe en daar staat hij gelukkig heel fijn voor open. We drinken samen ook best veel en daar gaan we de komende tijd ook samen aanzienlijk mee minderen. Voor mij vooral voor de kcal, maar voor ons allebei ook omdat het tijd is om volwassen te worden.

Als ik zeg dat ik geen uitgebreid ontbijtje meer wil gaat hij daar prima akkoord mee hoor. Maar wil van het weekend even kijken of ik toch gewoon een croissantje met jam in mijn dag kan proppen. Zoals het er nu naar uit ziet lukt dat prima.

Wij letten samen vooral op ons eetgedrag. We zijn allebei geneigd om te overeten, en dan niet op gezonde dingen. Om 11 uur nog even naar de mac rijden, als we burrito's uit een pakje maken kopen we de portie voor 4-5 personen en die kanen we dan rustig samen op etc. Daar wil ik gewoon mee kappen. Prima om burrito's te eten maar dan maak ik ze zelf en alleen in het weekend. Doordeweeks eten we gewoon gezond.

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 12:41

linoleum schreef:
PinkPrincess schreef:

Mijn vriend moet wel opletten daarin. Maar als die weer beetje gaat sporten is hij wel gelijk 3x breder dan hij nu al is :')

ik hoef niet breder te zijn maar strakker is wel handig :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 12:43

Josien_ schreef:
Willen jullie allemaal een tijdje met mijn vriend samenwonen :Y) .
Die let nogal streng op zijn eten en haalt nooit wat lekkers in huis tenzij er bezoek komt.
Als we samen boodschappen gaan doen dan voel ik me soms net een klein kind die allerlei lekkere dingen weer terug in het schap moet leggen :') .

Herkenbaar :') Bij mijn vriend is het vooral dat hij op het geld let en daardoor geen dingen wil halen die we niet nodig hebben, maar ik voel me ook altijd een ontzettende kleuter als we boodschappen doen.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 12:54

Haha ik woon nog niet eens samen :+ Ik denk als ik samen ga wonen dat wel echt beter is voor mijn eetgedrag. Ik schaam me dan op de 1 of andere manier toch om te eten in zijn bijzijn ofzo... heb dat heel erg dat ik overeet als ik alleen ben :=

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 12:58

Mijn vriend is mega slank, eerder iets te dun dan te zwaar, dus dat is soms wel lastig. Als ik dan dingen niet in huis haal mist hij ze, haha. Dus ik zorg meestal dat er een zal chips in huis is die ik niet zo lekker vind of zo. En meestal doe ik bij het avondeten voor hem pasta, rijst, aardappels of ovenfriet erbij, zodat hij wel aan z’n calorieen komt.

Ik zie dat ik het een beetje scheef heb verwoord gister, hij heeft niet letterlijk gezegd dat hij me nu niet meer aantrekkelijk vind dan 13 kilo terug, maar ik merk wel aan hem dat hij me mooier vind als ik iets lichter ben. Dat vind ik zelf ook en zou ik andersom ook hebben denk ik.

Lekker lijstje Lino!

Mijn lijstje voor vandaag:
O: twee waldkorn crackers met twee gekookte eieren, huttenkase en Harissa (pittige paprika spread)
L: twee maiswafels met zelfgemaakte groentespread, cup-a-soup
T: bakje Griekse yoghurt met een eetlepel aardbeienjam
A: venkel, cannellinibonen en chipolata worst, glas witte wijn
T: een blokje Lindt Salted Caramel

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:14

Nou, met al die afvaltopics merk ik dat ik mij in deze het beste kan vinden. Er wordt zo ontzettend veel onzin verkondigd door Bokkers in nieuwe afval topics. :') Ik meld me dan ook weer hier.

Heb me hier wel vaker gemeld, en lees ook altijd fanatiek mee, maar de motivatie komt en gaat met regelmaat bij mij.

Vorig jaar januari woog ik rond de 87 kilo (bij 1.70m), en verhuisde ik terug naar Nederland. Ik ging eerst weer bij mijn ouders wonen waar ik eindelijk weer een normaal voedingspatroon ontwikkelde. Als in: 3 maaltijden per dag, voldoende groentes, volkorenbrood, etc. Hiernaast heb ik niks extra's hoeven doen en de kilo's vlogen eraf. Begin april zat ik zowaar op 79 kilo. Ik was zo blij! Begin april was alleen ook het moment dat ik op kamers ging én mijn vriend leerde kennen. Ik werkte fulltime en werd lui qua eten. Overdag at ik in de kantine op werk en s'avonds was het meestal thuisbezorgd. De kilo's vlogen er weer aan.. Doordat ik zo nu en dan wel weer netter ging eten is het gelukkig nooit weer hoger geweest dan rond de 87 kilo.

De knop moet om, gelukkig moet mijn vriend ook de nodige kilos kwijt dus slepen we elkaar er doorheen. Geen ongezonde oliebol meer, maar gewoon weer normaal eten. Uiteraard moet af en toe iets ongezonds kunnen, maar niet meer zo vaak als voorheen.

Ik moet weer regelmaat creëeren voor mezelf. Gewoon weer 3 fatsoenlijke maaltijden. Ik heb er zin in! Ik wil nou toch wel zo graag van die kilo's af. Minstens 15, en misschien zelfs wel 20. Hangt even van de spiegel af haha. Eerste doel is onder de 80 kilo. :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:21

Sanne welkom! Klinkt alsof je weet hoe het moet. Dat is al de helft! En ook alweer een stelletje erbij :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:22

Welkom terug Sanne! <3 En ja je eerste stukje klopt := Interessant altijd.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:24

Zelf koken scheelt vaak wel veel! Wij gaan wel graag uit eten, maar iets bestellen doen we echt zelden.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:27

Klopt inderdaad! Nu heb ik als skere student ook geen geld meer om thuisbezorgd te bestellen haha.

Ik hou trouwens mijn eten bij in MFP. Ik probeer rond de 1500-1600 kcal per dag te zitten. Mij kennende is het alleen meer van: de ene dag 1300, de andere dag 1800 :))