Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Memuska

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 18:37

@ SV: grappig, die heb ik ook overwogen! Nu wil ik die van t voorjaar in 2021... Heb jij via een organisatie of zelf tickets?

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 19:52

Disney run wil ik ook graag een keer doen! Samen met een vriendin, die is nu weer aan het opbouwen na zwangerschap.

Ik had ook voor heel wat ingeschreven, 2 gaan nu verplaatst worden naar oktober met 1 week ertussen, dus dat ga ik nooit beide kunnen lopen. Ene week 10 km en week erna een halve marathon. Denk dat ik voor de halve ga gaan, als dat dan lukt.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 19:55

Piekosjj schreef:
Katharina Je had laatst een super snelle halve marathon gelopen toch? Wellicht nog niet helemaal hersteld daarvan?

Bedankt voor het meedenken, maar dat is al 10 dagen geleden, lijkt me straf, niet? En ik had er ook echt helemaal geen last van, niet stijf volgende dag ofzo. We zullen wel zien he.

Oh balen Venthe!
Helemaal afgelast of verzet naar een ander moment?
Wij hebben enkel 2 runs van sportevents die afgelast zijn. Qua geld kan je kiezen of je niets, 25%, 50% of 100% terugbetaald wil hebben. Beetje raar zo. Je voelt je dan zo egoïstisch als je geld terug vraagt.

Ik vind het moeilijk in te schatten wat we nog gaan kunnen doen deze zomer of najaar. Zoals trouwfeesten enzo (van m'n zus onderandere).

Hier ook gewoon telefoon in broekzakje.

Memuska leuk! Ik heb ook zo'n leuke baas die haar beste (en enige) werkneemster vaak cadeautjes doet. Maar m'n man kan er nu niet meer mee lachen, ik heb een koopverbod . We zullen nog zien. Gelukkig is het binnen een dikke maand m'n verjaardag.

Hier ook gewoon telefoon in broekzakje.
M'n man heeft bij decathlon zo'n short met zo'n brede band met zakjes besteld, al 4 weken op aan t wachten. Denk dat ik ook eens zo'n fusion-short ga proberen (als m'n man vergeten is dat ik niks meer mag kopen).

Greetje oh wat een afstanden!! Hoop dat ik dat binnen x-aantal jaren ook kan doen.

Poes ik vind intervallen ook fijn! Morgen mag ik weer!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:10

I'm back, met wat meer tijd!

Wat zijn jullie allemaal goed bezig! En wat een afstanden zie ook passeren, respect.

Die afgelaste wedstrijden, pfff... Bij mij tot nu toe
- 15 maart Antwerp Urban Trail 12K
- 28 maart trail 7,5K
- 4 april bosloop 10K
- 26 april Antwerp 10 Miles
- 17 mei Titan Air
- 7 juni plaatselijke jogging waar ik 5 of 10K wou lopen
- 13 juni plaatselijke jogging waar ik 10 of 15K wou lopen

Nog op de planning maar ik vrees er voor
- 23 augustus Titan Swim (ok, da's niet echt lopen natuurlijk) (als ik na al dit nog maar kan zwemmen)
- 12 april Port of Antwerp halve marathon
- 4 oktober Brussel halve marathon

Als ik nou volgend jaar overal met m'n inschrijving van dit jaar mee mag doen, is er geld over voor nieuwe kleren waaaaaannnnnntttttt ........

....

(even een dramatische stilte)

...

Ik ben inmiddels zoveel afgevallen dat m'n broeken beginnen af te zakken *\o/*

@ Venthe: echt een SUPER lieve baas, ongelooflijk. Ik vind haar oprecht leuk hoor :j Ik mag ook gewoon AL m'n dieren meenemen naar het werk!
@ Katharinaa: hmmmpppfffff, koopverbod... vervelend... ik voorlopig nog niet, al krijg ik regelmatig een appje mt "ik zag op de camera dat er alwéér een pakje op tafel staat buiten". Ja maar soms zijn het ook dingen voor hém hoor. Puh...

Ik ben voor het eerst sinds m'n baalmomentje / vermoeidheid / lastige benen een klein rondje gaan lopen. 3K maar, beter dan niks en moest ook op tijd terug om m'n kalfje melk te geven (echt waar). 't Was leuk! Ik gebruikte voor het eerst de app "Zombies Run", staat al eeuwen op m'n telefoon maar nog nooit getest. Vond 't wel eens tof! Je zit dan in een "missie" waarbij je op de vlucht bent voor zombies. Soms komen ze dichterbij en moet je versnellen. Fartlek met een verhaaltje. Mogelijk ben ik het volgende week alweer beu hoor... moet alleen wel gaan opletten dat ik niet plots "zommmbieeeeesss!!!" ga roepen ofzo :+

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:34

Hier heel druk met school en rijden daagt me even voldoende uit na lang niets doen, maar ik lees met jullie mee.

Snap ook echt dat het ontzettend balen is dat bepaalde events niet doorgaan! Aan een huwelijk kan je weinig doen, maar wat het lopen betreft zou ik zeggen; probeer de omstandigheden een beetje na te bootsen en jezelf een keer hard te pushen zodat je toch het gevoel hebt dat die 'test' die wedstrijden je normaal geven er geweest is. Als het helpt, wil ik wel een keer via videocall supporteren _O- mss kunnen we er een online event van maken voor diegene die wedstrijd willen lopen. We krijgen vast iets op poten met locatie delen enzo :D

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 22:11

Dat heb ik gedaan met de Urban Trail, die dag met m'n vriendin 12K in de Lilse bergen...

Als de lockdown gedaan is lopen we ook samen van mijn naar haar huis, dat is mits een klein blokje om waarbij we naar haar mama kunnen zwaaien 16K...

Maar euhm, ik wil ook meedoen met de Virtual Bokt Corona Run zenne!

Gisteren nog een nieuwe medaille ontvangen trouwens: de Running Hat

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 22:38

Memuska schreef:
@ SV: grappig, die heb ik ook overwogen! Nu wil ik die van t voorjaar in 2021... Heb jij via een organisatie of zelf tickets?

Via loopreizen. Ik heb de helft al aanbetaald, meer dan 700 euro.. omdat ik in september 40 word was dit het cadeautje voor mezelf, mijn zusje (36km challenge), mijn neefje van 6 (kidsrun) en mijn vriend (oppas). Vier dagen, met twee dagen park.
Zo zuur als het niet doorgaat..

Memuska bij mij ook echt heel veel, gelukkig wel wat waarbij de startbewijzen geldig blijven tot volgend jaar.
Super dat je bent afgevallen, knap. Moest er dan zoveel af?

Ik ben voor een bokt virtuele corona run! Lijkt me heel leuk!
Ik wil wel meedenken over de organisatie.
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 21-04-20 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 22:43

Heel erg leuk idee een virtuele corona bokt run! Als ik ergens aan mee kan denken dan hoor ik het wel! :D

Jullie berichten geven mij zoveel motivatie. Heerlijk om te lezen dat jullie zoveel km’s maken. Daar kan ik alleen maar van dromen!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 22:46

@ SV: daar had ik 'm ook gezien, maar ik vond het nogal duur dus was op zoek gegaan naar een los startbewijs. Ach, volgend jaar weer... Wel ERRRRRG zuur idd...

Ik wil overigens ook wel mee brainstormen / organiseren hoor. Wordt leuk!

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 22:50

Wat leuk dat er mensen voor openstaan!

We kunnen vast wel iets plannen zodat iedereen zijn eigen geschikte afstand kan lopen en doelen kan stellen! Misschien de vertrekken zo regelen dat iedereen ongeveer samen aankomt op andere plaatsen in Nederland en België (en eender waar natuurlijk).

Ik doe uiteraard niet mee op mijn loopband :') maar ik wil mee organiseren en vooral heel enthousiast supporteren.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 23:17

Op de loopband kan toch ook gewoon?

Memuska daar hadden wij ook naar gekeken, maar het probleem is dat de 10km en de 21km zo ontzettend vroeg beginnen. Dus als je een hotel wat verder van het park vandaan neemt, je midden in de nacht je bed uit moet zo ongeveer. Dus ik koos voor gemak en dan iets duurder.
Ik blijf duimen, het is pas eind september..

Ik zal ook even nadenken wat handig is voor een eventuele virtuele run.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 23:24

Wow Greetje, 52 km! Wat ontzettend knap.

Ik vind dat we allemaal lekker aan het lopen zijn. De ene beginnend, se ander gevorderd, de ene maakt misschien meer km dan de ander maar hè we lopen allemaal en dat vindt ik al een hele prestatie.

Zeg nou eerlijk, in deze tijd met drukte en hectiek toch nog een momentje kunnen en durven nemen voor jezelf waar we ook met een wijntje in de zon buiten op de loungebank konden ploffen.

Mij motiveren jullie in ieder geval.
Vandaag bij thuiskomst een half uur in de zon gezeten en wist dat als ik nu niet ga, we straks gaan eten en het er daarna niet meer van komt. Dus hop, kleding en schoenen aan en gegaan. En dit keer ook een uitstapje gemaakt op mijn oorspronkelijke nieuwe route, maar foutief ingeschat, het lusje was uiteindelijk 4.5 km. Vandaag dus mijn record aantal km gelopen (14.5). Ik wil niet zeggen dat dit de nieuwe standaard wordt maar ik vindt het wel interessant om te kunnen gaan ontdekken of ik in de toekomst een halve marathon zou kunnen lopen als ik ergens een paar slokken kon drinken en/of een toilet zou tegenkomen, want die had ik de laatste km's wel nodig. Keurig opgehouden, afentoe looppas tussendoor, maar het loopt minder vlot en a relaxt.

Mijn enkel deed pas wat zeuren op de laatste km maar ik kon er doorheen lopen. Voelde na het uittrekken van mijn schoenen de onderkant van mijn voeten tintelen, maar verder was ik oké. Ben benieuwd hoe dat morgen zal zijn.

Memuska, wat tof dat je van die inspirerende boeken hebt gehad van je baas. En om terug te komen op de flipbelt. Ik heb er eentje van de action voor 3 euro. De rits gaat strak dicht wanneer mijn telefoon, sleutel en id erin zitten, maar hij blijft prima op z'n plek zitten.

En een virtuele run lijkt me leuk!

Over broeken; ik ben tevreden over under armour en nike voor korte broek, asics niet, schuurt bij mij (maar misschien moet ik hem niet meer in de droger doen).

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 23:26

Ik duim met je mee SV! Lijkt me heel zuur, vooral omdat je met een reden loopt. En een 40ste moet je groots vieren met mooie herinneringen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 23:30

Memuska schreef:

[ [url=m/cPlZwQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat is die leuuuuk! Een HP - sorteerhoed, die had ik ook wel willen hebben :D .

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 23:56

Hier ook wel in voor een virtuele run! Als we afstand zelf mogen bepalen, ik loop nog geen 10+ km helaas... heb al zin om morgen weer een rondje te kunnen doen :D

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 07:23

@ SV: ik had blijkbaar over je afval-reactie gelezen: van mezelf moest het wel ja ;-)
Ja, die uren is idd een dingetje. Ik ben nu standaard wel om 5u op maar dan nog hé. Ik zou graag in 't voorjaar die 8 + 5 km doen eerst. Die van september wil ik ook graag een keertje, maar dan niet in 't zelfde jaar.

@ SinneJ: op de loopband kan toch ook? Hup hup, iedereen meedoen!

@ Mama3: goed bezig!!!! Hopelijk voel je je vandaag ook nog ok?

@ Gem: ja een toffe hé! Ik zag dat er nog maar een paar plaatsen waren dus snel ingeschreven :+ Hij komt denk ik wel elk jaar terug.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 08:30

Memuska ik was terwijl ik het typte aan t nadenken wat ik eigenlijk allemaal gekocht had en viel best wel mee, dus dit toch eventjes met m'n man overlegd en hij moest er mee lachen dat ik het zo serieus nam, koopverbod is dus opgeheven!
Die zombie-app klinkt heel grappig!!

Zou niet leuk zijn als je disney-run niet doorgaat SV! En vooral je verjaardagsuitstap eraan verbonden.

Wat leuk dat we mekaar zo kunnen stimuleren!
Ik las het topic daarstraks en daarna kwam ik reclame tegen van Zalando en moest direct aan jullie denken:
We push hard. Or harder. Or let go.
We pauze.
We rise.
Because i can't be stopped.
If we all move together.
Because #TogetherIAmStrong

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 08:55

"Die schoenen, die liggen echt al kkkeeeeiiiii lang in de kast" :+ Mijn wederhelft spreekt over onze "magische kast" waar altijd nieuwe kleren uit komt... Blij dat je weer mag shoppen ;-)

En wat lief dat je aan ons denkt <3

Kunnen we ergens een afspraken-maken-hoekje vinden om onze run te regelen?

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 13:57

Even een vraag aan de ervaren lopers onder ons. Ik volg het hardloopprogramma van Evy en had vandaag les 28 waarbij ik 28 minuten aan een stuk moest lopen. Vorige week heb ik 3x het blok gelopen:
13 min lopen
2 min wandelen
13 min lopen
2 min wandelen
8 min lopen
1 min wandelen
Ik haalde hierbij een afstand van zo’n 7,3 km per keer. Vandaag haalde ik met 28 minuten 5,3 km maar ik hield het niet aan 1 stuk vol, heb na ongeveer 15/16 minuten een minuutje gewandeld. Ik had het vandaag echt veel zwaarder dan de hele vorige week. Is jullie advies om nu toch het schema vast te houden en de volgende keer les 29 te doen (29 minuten lopen aan 1 stuk) of toch terug naar de lessen van volgende week?

Ik weet niet of het zinvol is te vermelden, maar wegens mijn ptss en depressie is mijn energie niveau momenteel nog niet zo hoog als het vroeger was. Eerder hield ik een half uur namelijk makkelijk vol, dus ik heb ook enigszins last van frustratie...

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 14:34

Druif_01 schreef:
Even een vraag aan de ervaren lopers onder ons. Ik volg het hardloopprogramma van Evy en had vandaag les 28 waarbij ik 28 minuten aan een stuk moest lopen. Vorige week heb ik 3x het blok gelopen:
13 min lopen
2 min wandelen
13 min lopen
2 min wandelen
8 min lopen
1 min wandelen
Ik haalde hierbij een afstand van zo’n 7,3 km per keer. Vandaag haalde ik met 28 minuten 5,3 km maar ik hield het niet aan 1 stuk vol, heb na ongeveer 15/16 minuten een minuutje gewandeld. Ik had het vandaag echt veel zwaarder dan de hele vorige week. Is jullie advies om nu toch het schema vast te houden en de volgende keer les 29 te doen (29 minuten lopen aan 1 stuk) of toch terug naar de lessen van volgende week?

Ik weet niet of het zinvol is te vermelden, maar wegens mijn ptss en depressie is mijn energie niveau momenteel nog niet zo hoog als het vroeger was. Eerder hield ik een half uur namelijk makkelijk vol, dus ik heb ook enigszins last van frustratie...

Ik zou een paar dagen even lekker relaxed gaan wandelen, even rust in je hoofd en in je lijf :-)
Daarna gewoon lekker de volgende les gaan doen. Maar eventjes de rem er op :)

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 14:48

@Druif_01: ik zou vooral zeggen: word geen slaaf van je schema. Een keertje wandelen is helemaal niet erg (tenzij je Kipchoge heet en onder de 2u een marathon wil lopen, dan zou ik het afraden :+ ).

Ik denk dat ieder van ons zo'n "dipje" wel eens heeft. Geen erg hé, als je er maar terug uit geraakt. Ik probeer een schema te zien als een leidraad, en dat dus niet klakkeloos te volgen. Als ik mij vandaag minder goed voel, hey, dan komen er nog dagen hé!

En je hebt wel 5,3 km gelopen hé!! Super knap!

Ik zou proberen om het zo wat positiever te bekijken en hopelijk die frustratie zo wat kwijt te geraken.

Ga een paar daagjes wandelen, fietsen, paardrijden, ... tja veel meer opties zijn er momenteel niet natuurlijk. Maar je zal snel genoeg merken dat het begint te kriebelen. En dan hup, schoenen aan en lopen maar!

Ik beluisterde afgelopen weekend toevallig nog eens een paar afleveringen Looppraat, waaronder eentje met Job Pennekamp ("Nooit meer bananen",top boek overigens) (sympathieke kerel ook, ik kon 't boek niet bestellen vanuit België en hij heeft mij het eBook toegestuurd en dat mocht ik dan daarna gewoon betalen). Die had zich voorbereid op een marathon maar viel in km 39 uit. Hij ging zeker revanche nemen op die marathon, maar dat was pas een hele tijd (ik denk 2 of 3 jaar) later. In die podcast zei hij dat hij gewoon gewacht had tot hij weer zin had om aan zo'n schema te beginnen.

En da's toch het belangrijkste? Het moet vooral leuk zijn. Dus: top gelopen, 5,3 km in les 28, super!! Doe wat leuke dingen en als je terug zin hebt vertrek je!

Tot zover mijn pleidooi :+ :D

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 14:49

Druifje, ik vind het wel normaal dat je van zo'n korte stukken naar zo'n lange stukken even moest wandelen, je loopt al aan een snel tempo! Misschien kan je volgende keer proberen ietsjes trager te lopen, misschien hou je het dan wel vol. En als dat niet zo is en je moet gewoon weer even wandelen, dan moet je dat gewoon doen, daar is niets mis mee.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:01

Druif, ik vind hardlopen echt een gevoelssport. Ik kan een bepaalde ronde bv steeds verbeteren. Steeds wat sneller en steeds een beter gevoel. En dan komt die dag dat het niet lukt. Mijn benen lijken zwaarder, ik krijg ze niet opgetild, mijn armen bewegen niet lekker mee. Allemaal gewoon K.

Dat is dan maar zo die dag. Niets van aantrekken en volgende keer weer beter.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:10

Memuska schreef:
Dat heb ik gedaan met de Urban Trail, die dag met m'n vriendin 12K in de Lilse bergen...

Als de lockdown gedaan is lopen we ook samen van mijn naar haar huis, dat is mits een klein blokje om waarbij we naar haar mama kunnen zwaaien 16K...

Maar euhm, ik wil ook meedoen met de Virtual Bokt Corona Run zenne!

[ [url=m/cPlZwQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een geweldig gave medaille. :D Bij welk loopje hoort 'ie?

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:11

@ Helderder: de Running Hat van MedalMad :-) (www.medalmad.com)

Ze hebben vele virtuele loopjes, en ook wel toffe medailles!