Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Joolien schreef:Mischa schreef:Prachtig Joolien! Wat een zachte uitstraling.
Wil je uitleggen wat het voor betekenis voor je heeft?
Ja, ik heb hard moeten vechten voor een beter leven, en nu weer en ik zie een zandloper als het leven. Het zand is het leven wat doorloopt, en het lieveheersbeestje blijft maar doorlopen, ook al is het zwaar om tegen het zand in te lopen. DAt deed me weer denken aan de beestjes die ik vroeger op strand altijd bestudeerde die vast zaten in een kuiltje. Die bleven maar doorlopen, ook al zakte ze iedere keer weer terug.
De ijsvogel daarboven houdt overzicht over het geheel en staat voor mij als een voorbeeld voor een karakter, zelfverzekerd, opvallend, snel en mooi. De ijsvogel staat voor mij voor het ultieme leven, omdat iedere keer als ik een ijsvogel zie, ik echt ontzettend blij word
Yasmine schreef:khirshanta schreef:[quote= van pimaude]
Iemand die wil meedenken?
Mijn nieuwe tattoo wil ik omdat ik doorzet tegen mijn depressie. Een tekst komt denk ik het meeste in de buurt en ook het " ; " teken is op mij van toepassing. Iemand ideas?
[einde quote]
battu ; vaincu
is dat iets? 'gevochten ; gewonnen'
Als je gewoon "battu" en "vaincu" gebruikt, kan het ook "gevochten" en "verslagen" betekenen. Dan zou ik er een werkwoord bij zetten, (iets in de aard van "j'ai vaincu") om duidelijk te maken dat jij degene bent die overwonnen heeft en niet degene bent die overwonnen is. Anders betekent het het compleet tegenovergestelde van wat je wil overbrengen.
Om maar weer eens duidelijk te maken dat je goed moet opletten met talen op je lijf te zetten die je niet goed kent.
Killyenn schreef:Hou er wel rekening mee dat dat er ook staat als je je wel goed voelt. Tekst is al vrij betekenis-vast, en al helemaal als het iets met een negatieve toon is. Uiteraard is het geheel persoonlijk, maar misschien wel iets om te overwegen. Een songlyric oid of een zin uit een gedicht wat je mooi vind blijft dan toch langer toepasbaar denk ik, en kan eventueel nog met je mee veranderen door de jaren heen.
Joolien schreef:[ Afbeelding ]
pimaude schreef:Jullie hebben gelijk!ik ga sowieso alle teksten overdenken. Kan altijd de rest eerst zetten als ik er niet over uit kom!
Emmaa_ schreef:Absoluut. Ik twijfel altijd zelfs nog als ik de tattooshop uitloop, en als hij aan het genezen isPas als ik 'gewend' ben aan het nieuwe stukje 'ik' dan ben ik er 100% blij mee en sta ik er niet meer bij stil.
Yasmine schreef:Emmaa_ schreef:Absoluut. Ik twijfel altijd zelfs nog als ik de tattooshop uitloop, en als hij aan het genezen isPas als ik 'gewend' ben aan het nieuwe stukje 'ik' dan ben ik er 100% blij mee en sta ik er niet meer bij stil.
Oh god, ik dacht echt dat ik de enige was die nog twijfeldeZelfs als ik het ontwerp supervet vind, word ik altijd even heel zenuwachtig en paniekerig wanneer het stencil er net op staat. Dan denk ik heel even "oliebol, ga ik dit écht doen?" maar dan denk ik yolo en doe ik het gewoon
Achteraf ben ik ook altijd wel blij.