[Centraal] Tattoo's

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 00:16

Ik heb helaas (nog niet) gewonnen dus die gaat niet op. Het idee is wel heel mooi !

' stay strong. Depression lies. ' vind ik ook mooi. Kort. Krachtig. Wellicht de puntkomma erin verwerken. Ik hou mijn verdere idee even voor me maar het is wel precies wat bij mij past en wat ik mooi vind!

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 00:35

Hou er wel rekening mee dat dat er ook staat als je je wel goed voelt. Tekst is al vrij betekenis-vast, en al helemaal als het iets met een negatieve toon is. Uiteraard is het geheel persoonlijk, maar misschien wel iets om te overwegen. Een songlyric oid of een zin uit een gedicht wat je mooi vind blijft dan toch langer toepasbaar denk ik, en kan eventueel nog met je mee veranderen door de jaren heen.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 01:00

Joolien schreef:
Mischa schreef:
Prachtig Joolien! Wat een zachte uitstraling.
Wil je uitleggen wat het voor betekenis voor je heeft?

Ja, ik heb hard moeten vechten voor een beter leven, en nu weer en ik zie een zandloper als het leven. Het zand is het leven wat doorloopt, en het lieveheersbeestje blijft maar doorlopen, ook al is het zwaar om tegen het zand in te lopen. DAt deed me weer denken aan de beestjes die ik vroeger op strand altijd bestudeerde die vast zaten in een kuiltje. Die bleven maar doorlopen, ook al zakte ze iedere keer weer terug.
De ijsvogel daarboven houdt overzicht over het geheel en staat voor mij als een voorbeeld voor een karakter, zelfverzekerd, opvallend, snel en mooi. De ijsvogel staat voor mij voor het ultieme leven, omdat iedere keer als ik een ijsvogel zie, ik echt ontzettend blij word :)

Bedankt voor je antwoord. Vind het een hele mooie beschrijving. Mooi om daar hoop uit te kunnen halen. En dat je dat op deze manier bij je kan dragen :)

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 01:06

Yasmine schreef:
khirshanta schreef:
[quote= van pimaude]
Iemand die wil meedenken?

Mijn nieuwe tattoo wil ik omdat ik doorzet tegen mijn depressie. Een tekst komt denk ik het meeste in de buurt en ook het " ; " teken is op mij van toepassing. Iemand ideas?
[einde quote]

battu ; vaincu

is dat iets? 'gevochten ; gewonnen'

Als je gewoon "battu" en "vaincu" gebruikt, kan het ook "gevochten" en "verslagen" betekenen. Dan zou ik er een werkwoord bij zetten, (iets in de aard van "j'ai vaincu") om duidelijk te maken dat jij degene bent die overwonnen heeft en niet degene bent die overwonnen is. Anders betekent het het compleet tegenovergestelde van wat je wil overbrengen.

Om maar weer eens duidelijk te maken dat je goed moet opletten met talen op je lijf te zetten die je niet goed kent.

Als je 'j'ai battu' zegt, wordt het vaak geïnterpreteerd als dat je iemand in elkaar getimmerd hebt. Die betekenis heb ikzelf voor het idee juist proberen te ontwijken. Ik denk dat dát het ook niet fraaier maakt namelijk, al maak je een uistekend punt. Se battre is niet het beste woord- maar het klinkt naar mijn mening beter dan de meeste opties in het frans.

Het is 'maar een idee' maar natuurlijk heb je een goed punt, Yasmine. Altijd fijn om een forum te hebben om te brainstormen!

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 08:46

Killyenn schreef:
Hou er wel rekening mee dat dat er ook staat als je je wel goed voelt. Tekst is al vrij betekenis-vast, en al helemaal als het iets met een negatieve toon is. Uiteraard is het geheel persoonlijk, maar misschien wel iets om te overwegen. Een songlyric oid of een zin uit een gedicht wat je mooi vind blijft dan toch langer toepasbaar denk ik, en kan eventueel nog met je mee veranderen door de jaren heen.

Hier ben ik het mee eens.
Ik zou gaan voor een positievere tekst die je eraan helpt herinneren hoe goed je bent, dat je je depressie hebt overwonnen!

Deze tekst vind ik vrij zwaar / negatief overkomen. Daar zou ikzelf, als ik me over een tijd beter zou voelen, somber van worden...

Op dit moment is deze tekst natuurlijk erg van toepassing, maar ik zou dus mijn tattoo baseren op de toekomst, wanneer je je beter voelt! :)

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 08:53

Mijn volgende tattoo wordt er een bestaande uit drie kolibries, vanuit mijn rug, over mijn ribben naar voren zeg maar (beetje lastig uitleggen). De eerste kolibrie wordt redelijk abstract met een geblokt lijfje. De tweede breekt halverwege door een soort lijn en bestaat uit een half geblokt lijfje en al een deel van een 'normale' kolibrie en de laatste wordt een volledige 'herstelde' kolibrie. Het legt een beetje moeilijk uit, maar hij komt symbool te staan voor een behoorlijk zwaar traject dat ik heb gevolgd en nu bijna heb afgerond. Ik ben redelijk 'gebroken' begonnen (vandaar de abstracte kolibrie met geblokt lijfje) en nu ben ik zo goed als 'hersteld' en sterk, krachtig en met zelfvertrouwen.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 08:55

Joolien schreef:

super prachtig!! en de betekenis is ook heel mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 09:54

Jullie hebben gelijk! :) ik ga sowieso alle teksten overdenken. Kan altijd de rest eerst zetten als ik er niet over uit kom!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 11:31

Ik vind het voor jou zelf jammer om bijv. een franse tekst te zetten of een latijnse tekst, terwijl je daar niks mee hebt :=

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 12:24

Gister totaal niet zenuwachtig, maar nu, pfoei!
Mensen hebben me goed bang gemaakt met hun verhalen over tattoo's op ribben :=
Zal het resultaat vanmiddag posten :D

Haunting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 13:10

_love12_ schreef:
Gister totaal niet zenuwachtig, maar nu, pfoei!
Mensen hebben me goed bang gemaakt met hun verhalen over tattoo's op ribben :=
Zal het resultaat vanmiddag posten :D

Ik vond het daar juist zeer fijn voelen.

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 15:56

Hebben jullie ook altijd dat je van te voren twijfels hebt en zenuwachtig bent? :=

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 15:57

Jahoor :D
Ik denk dat veel mensen dat hebben, vooral bij hun eerste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 16:09

Absoluut. Ik twijfel altijd zelfs nog als ik de tattooshop uitloop, en als hij aan het genezen is := Pas als ik 'gewend' ben aan het nieuwe stukje 'ik' dan ben ik er 100% blij mee en sta ik er niet meer bij stil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 16:11

Ik ook. Ik moet mezelf soms nog overtuigen dat hij er nu eenmaal staat, ook als ik 80 ben. Terwijl ik er hartstikke blij mee ben :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 16:18

pimaude schreef:
Jullie hebben gelijk! :) ik ga sowieso alle teksten overdenken. Kan altijd de rest eerst zetten als ik er niet over uit kom!

Het is echt mega persoonlijk... Mijn inziens moet je niet gaan zoeken maar juist iets bedenken waarvan je denkt; ja.

Mijn Up huisje staat ook oa voor het overwinnen van een depressie, maar dat zoek je er echt niet direct achter. Maar ik wel, en dat is het belangrijkste.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-16 16:24

anniekasaur schreef:
Hebben jullie ook altijd dat je van te voren twijfels hebt en zenuwachtig bent? :=

Twijfel niet, zenuwen wel.
Elke keer opnieuw.
Heb er nu denk ik bij elkaar zo'n 30 uur aan tatoeëren opzitten.
Maar ben toch steeds weer zenuwachtig. :P

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 16:52

Emmaa_ schreef:
Absoluut. Ik twijfel altijd zelfs nog als ik de tattooshop uitloop, en als hij aan het genezen is := Pas als ik 'gewend' ben aan het nieuwe stukje 'ik' dan ben ik er 100% blij mee en sta ik er niet meer bij stil.

Oh god, ik dacht echt dat ik de enige was die nog twijfelde :') Zelfs als ik het ontwerp supervet vind, word ik altijd even heel zenuwachtig en paniekerig wanneer het stencil er net op staat. Dan denk ik heel even "oliebol, ga ik dit écht doen?" maar dan denk ik yolo en doe ik het gewoon :+

Achteraf ben ik ook altijd wel blij. :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 16:55

Haha dat YOLO gevoel heb ik ook altijd :') Ben ook heel blij met alle drie, al had ik van mijn schaakstuk misschien het ontwerp iets anders gewild. Maar ik ben er evengoed blij mee.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 16:57

Hier bij elke tattoo een klein beetje paniek gehad tijdens het zetten :+ Gewoon puur omdat je niet precies weet hoe het er uit zal komen te zien. Maar ondanks dat nooit spijt gehad :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 17:00

Yasmine schreef:
Emmaa_ schreef:

Oh god, ik dacht echt dat ik de enige was die nog twijfelde :') Zelfs als ik het ontwerp supervet vind, word ik altijd even heel zenuwachtig en paniekerig wanneer het stencil er net op staat. Dan denk ik heel even "oliebol, ga ik dit écht doen?" maar dan denk ik yolo en doe ik het gewoon :+

Achteraf ben ik ook altijd wel blij. :+:

Nee precies dit heb ik ook altijd _O- Ik verander dan een beetje in mijn moeder.. 'Goh, hij is wel groot eigenlijk he', 'wordt het niet te donker?', 'moet ik dit nou wel doen of had ik er beter over na moeten denken?'
Als hij eenmaal staat zijn die twijfels meestal wel weg, maar ik heb wel vaak nog een paar momentjes dat ik ernaar kijk en denk wow, ohja :')

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 17:06

Haha dan ben ik dus niet raar met die gedachten
Ik laat hem vrijdag zetten en droom de afgelopen week steeds over tattoos of dat het niet mooi wordt of dat het wel goed gaat etc

De pijn maak ik me niet zo'n zorgen over
Meer dat ik angstig vind dat het er voor altijd opstaat, bij ooit eens trouwen bijvoorbeeld etc. haha

ik denk altijd veel te ver door
Is het al vrijdag :P

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 17:07

Is het je eerste Eloya?

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 18:15

Tattoo staat! Zal zo even een foto maken.
Was van te voren suuuuper zenuwachtig maar toen ik eenmaal binnen was waren de zenuwen weg, hele fijne man die je echt geruststeld en ook echt weet waar hij over praat, ik wilde m eerst net wat anders geplaatst maar dat kwam niet helemaal mooi uit, ben ook echt bij dattie nu wat anders staat :D
Ik had me erop voorbereid dat het super veel pijn zou doen, maar het deed helemaal geen pijn! Was op sommige stukjes wel een vervelend gevoel maar pijnlijk was het niet :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 18:40

Ik was bij mijn eerste (dit jaar redelijk impulsief laten zetten in Ierland) eigenlijk totaal niet zenuwachtig := Toen hij bezig was dacht ik wel even van 'hier mag ik de rest van mijn leven mee rondhobbelen', maar totaal geen twijfel, spijt, paniek of iets dergelijks :D Was in het begin wel even wennen in de spiegel, maar hoort er nu helemaal bij!