Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:18

Nouja, als je nagaat dat ik eigenlijk de laatste jaren al geen 2000kcal meer gegeten heb, maar altijd rond de 1600-1800 zat. En dan ook niet afvallen oid. Ik weet niet, MFP heeft ooit 1200kcal aangegeven en daar houd ik me nu gewoon aan. Als ik hier overheen zit voel ik me ontzettend schuldig en slecht..

En wat ik altijd gehoord heb is dat de vuistregel 200gr groenten, 100gr aardappel en 100gr vlees is; plus 1 a 2 stuks fruit :). Die fruit mis ik dan, maar de rest heb ik dan weer wel.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:22

Het lijkt me sowieso niet gezond dat je je ontzettend schuldig en slecht voelt als je boven de 1200 kcal zit, dat komt redelijk obsessief over... Mfp geeft altijd erg laag aan, bij mij gaf hij ook 1200 aan en dat is bijna altijd lager dan je bmr. Je zal zo waarschijnlijk ook spierweefsel verliezen en niet alleen vet.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 23:09

Vind ik prima eerlijk gezegd, mocht dat zo zijn :P. Heb altijd hele gespierde benen enzo gehad XD Dus ook heel breed

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 23:11

Je verbrandt zowel in rust als bij beweging minder met minder spierweefsel en wordt er minder strak van :) Daarnaast, nogmaals, is het niet echt gezond om je lichaam niet genoeg te voeden.

Jouw keuze uiteraard maar als je dit niet de rest van je leven volhoudt (en dat zou niet gek zijn) dan kom je ook net zo makkelijk weer aan als je weer normaal gaat eten.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 07:39

Plus, je lichaam is het enige echt van jou, daar zou ik zo goed mogelijk voor zorgen.
(Oke, hypocriet anders kletste ik hier niet mee :+ )

Ik ben lekker aan het afvallen, al ruim twee kilo in krap twee weken. Maar het gaat zo langzaam! Ik wordt vaak ongeduldig en dan haak ik af. Hebben jullie dat ook?

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 07:48

Hoeveel calorien eten jullie dan ongeveer?
Myfitnesspall geeft 1350 of zo aan is dat te weinig?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 08:06

Ik heb bij MFP ingevuld:

Mijn gewicht en hoe actief mijn leven is. (licht actief). Ook wil ik een halve kilo per week afvallen en dan zit ik rond de 1600 kcal.

Mijn sport voer ik niet in, alles wat ik meer verbrand vind ik extra meegenomen. Voor mij is 1500 kcal ook wel de absolute ondergrens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 08:20

Het is hier al ongeveer 1 miljard keer voorbij gekomen in het topic dat je je BMR moet uitrekenen (google ff) en dat als je minimum moet aanhouden.

Ja, MFP geeft over het algemeen ongezond weinig kcal aan.

Verder eens met Eulogy.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:42

Mijn bmr was 1600, zoiets.
Maar ik hou 1300 aan zónder beweging he, alles wat ik erbij beweeg qua kcal dat eet ik ook; dus als ik 150 kcal loop dan eet ik die kcal ook (dat mijn totaal op 0 staat zegmaar). Realistisch zit ik rond de 1500/1550 gok ik

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 10:56

Mijn lijstje
O: crackers en een appel
L: 2 wasa lichtgewicht crackers met pindakaas
T: mineola
A: aardappelbolletjes uit de oven met ??
T: smoothie: banaan, aardbei en 100 ml yoghurt
B: paardrijden

Eens zien hoe ik het hier op doe! Ik heb een extra pakje crackers mee voor als ik t niet volhoud (137 kcal)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 11:08

Schrik er wel van hoe weinig sommige mensen hier eten. Heb het zelf ook in begin tijdje gedaan, mfp laten uitrekenen. Had altijd honger en was bijna onmogelijk om onder fatsoenlijk onder mijn doel te komen.

Kayleigh (en vast ook anderen) hebben aantal keer heel duidelijk uitgelegd hoe werkt met bmr. Ik heb inmiddels kcal doel van 1800 ipv de 1470 die mfp mij gaf. Ik heb geen honger, eet aardig wat, en val alsnog netjes af. En kan het zonder problemen volhouden nu.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 11:23

IMANDRA schreef:
Maar ik hou 1300 aan zónder beweging he, alles wat ik erbij beweeg qua kcal dat eet ik ook; dus als ik 150 kcal loop dan eet ik die kcal ook (dat mijn totaal op 0 staat zegmaar). Realistisch zit ik rond de 1500/1550 gok ik

Als je BMR 1600 is, dan verbrand je dat dus in totale rust (dat is wat je lichaam dus minimaal nodig heeft). Dat is hier inderdaad al talloze keren uitgelegd. Als je nu 1200 eten verlies je spiermassa en kom je ook gewoon weer aan als je weer normal eet. Plus dat het gewoon niet gezond is.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 11:50

Eulogy schreef:
IMANDRA schreef:

Als je BMR 1600 is, dan verbrand je dat dus in totale rust (dat is wat je lichaam dus minimaal nodig heeft). Dat is hier inderdaad al talloze keren uitgelegd. Als je nu 1200 eten verlies je spiermassa en kom je ook gewoon weer aan als je weer normal eet. Plus dat het gewoon niet gezond is.

En toch denk ik dat je lichaam het echt wel aangeeft als er iets mis is. Ik heb geen honger, ben energieker als eerst en ook minder vaak minder fit. :) voor mij past het, en ik vind t fijn. Misschien dat ik na een aantal kg eraf er wat kcal bij doe, dat ik dan op 1600 ga zitten oid, maar voor nu vind ik het prima. Ieder z'n ding toch?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 12:11

Ieder zijn eigen ding zeker. Maar als dat op een ongezonde manier gaat dan mag daar best wat van gezegd worden.

Ik raad je zeker aan om er meer over te lezen en te leren hoe je lichaam werkt. Het heeft al mij veel geholpen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 12:21

Waarom zoek je dan een topic als deze als je toch van niemand iets wil aannemen? :+ Ik raad je ook aan om er meer over te lezen, want je maakt je lichaam zo kapot. Val je op dit moment goed af? Word je strakker, bereik je je doelen?

Nou ja, ik zeg er niks meer over maar kan me daar echt een beetje aan ergeren, sorry.

Mijn lijstje voor vandaag:

O: /
T: 0% vet Griekse yoghurt met een of ander beetje kunstmatig mangolaagje onderin :P (ze moesten op, vind weggooien zonde, is zo'n klein potje met 90 kcal per stuk en veel te veel suiker/zoetstof) en een appel
L: 2 volkoren sandwich thins met Philadelphia light Mediterraanse tomaat, gerookte kipfilet en plakjes tomaat
T: /
A: kip en groenten uit de oven met couscous

Veeeeel te weinig want ik heb vanavond 2 uur hockeytraining, maar ik heb me verslapen en ben daardoor de helft van m'n eten vergeten mee te nemen -O- Ga misschien in m'n lunchpauze nog even naar de supermarkt, anders eet ik nog iets als ik thuis kom.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 12:25

Ik snap iedereens mening en begrijp zeker dat het gezonder is, maar uiteindelijk is dit het chille afvaltopic :D Natuurlijk kunnen we elkaar goed waarschuwen, maar als dit haar manier is, hebben we het ook maar te respecteren denk ik.

Ik at/eet vandaag en gisteren hetzelfde:

O: shake met magere yoghurt
L: shake met halfvolle melk
T: appel, banaan
T: cupasoupje
A: 200 gr pangasiusfilet met 200 gr. broccoli, rode ui, knoflook en een beetje zoetzure woksaus
T: gekookt ei

Echter kom ik met dit schema maar rond de 1000 calorieën, dus het moet wel gewoon worden opgehoogd. Denk dat ik met een paar goede volkorenboterhammen al wel een eind kom. En misschien heb ik thuis nog iets van mie of noodles liggen om aan het avondeten toe te voegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 12:27

Ik vind het ook altijd een beetje typisch dat sommige mensen hier lijstjes komen posten (ik heb het niet alleen over jou Imandra, dit is vaker voorgekomen), maar zodra er op zo'n lijstje een discussie losbarst (want daarvoor zijn we hier en posten we hier toch?) dat het dan standaard is 'dit werkt voor mij, einde verhaal'. Schrijf je lijstjes dan in je schriftje op, dan hoeft er ook niet over gediscussieerd te worden.

Mijn planning voor vandaag:

O: 250 ml griesmeelpap
T: Drie plakjes kaas, 6 plakjes schouderham
L: 4 beschuitjes met ei-bacon salade
T: 6 plakjes kipfilet, 200 gram hüttenkase
A: Weet nog niet wat, denk iets met kip en lekker veel groenten

Na het werk snel sporten. Gister een uur cardio gedaan ivm blessure aan rug, maar eigenlijk gaat het verrassend goed met de pijn. Ga vanmiddag/vanavond dus proberen weer wat kracht te doen, iets minder gewicht, iets meer herhalingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 12:29

Ik vind dat ik vaak al weinig eet, maar als ik sommige lijstjes eet.... mfp gaf bij mij ook 1200 kcl aan. Daarna ben ik mede door dit topic me een klein beetje erin gaan verdiepen en mijn bmr uit gaan rekenen. Nu eet ik ongeveer 1500 kcal per dag. In het weekend let ik er eigenlijk niet op en toch val ik af.

Lijstje van vandaag:

L: 1 kiwi, 1 tarwe boterham met leverpastei en boter
L: 1 italiaanse groenteschotel met zelf nog 1 ei en wat augurk toegevoegd
T: 1 kiwi
A: ik zie een varkensschnitzel in de koelkast ligge. Voor de rest gekookte aardappelen en wat groente. Wat precies weet ik niet. Mijn ouders koken.

B: vanavond uurtje spinning ( voor de eerste keer) voor de rest thuis huiswerk maken.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 12:42

Naja ik heb mijn voedingspatroon zeker al aangepast aan aanraders hier in het topic. Maar als ik meer kcal zou gaan eten dan eet ik voor mijn doen weer 'normaal', en val ik dus ook niet af.

In t weekend eet ik overigens ook meer, dan zit ik zonder sporten op 1500 :)

Maar de voornaamste reden dat ik hier post is voor mezelf, om extra motivatie te hebben om gezond te blijven eten en geen vette happen te nemen zegmaar. Iedereen hier heeft zo z'n eigen dieet of gewoontes...

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 14:08

Ondanks dat mijn lijstjes soms karig zijn kom ik toch mooi aan de 1600kcal :j

@ jennifuur pangasiusfilet zou ik laten staan, zou zelf voor een verantwoorde vis gaan ;)

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 14:12

Oh, ik heb deze van mijn moeder mee gekregen. Thanks, deze is al aangebroken dus ik eet het wel op, maar uit mezelf koop ik het (toevallig) al niet. Wist niet dat het er zo mee gesteld was, thanks!

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 14:39

Ik heb al een poosje geen lijstje meer gepost. Nu maar weer een lijstje maar geen goede.
Ook ga ik binnenkort op vakantie, dus daarna ga ik weer fanatiek aan de gang en meer bewegen.
Ik zumba 1x per week en ben laatst in mijn eentje wezen banen zwemmen (60), dit wil ik zeker vaker gaan doen.

O: 3 knäckebröd 2 met pindakaas en 1 met ham
L: twee volkoren boterhammen met boter en kalkoenfilet
T: appel en of druiven
A: quiche met zuurkool en rookworst
T: yoghurt met fruit

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 15:29

Jennifuur schreef:
Oh, ik heb deze van mijn moeder mee gekregen. Thanks, deze is al aangebroken dus ik eet het wel op, maar uit mezelf koop ik het (toevallig) al niet. Wist niet dat het er zo mee gesteld was, thanks!

Ik kan je wel een filmpje laten zien maar ben bang dat je hem vanavond niet meer gaat eten :')

Ik vond deze ook heerlijk tot ik wist waar ze vandaan kwamen en hoe, toen heb ik vriendelijk bedankt :r

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 15:39

Hahaha no thanks, anders moet ik straks in de regen boodschappen doen om iets anders te halen :')
Maar wel fijn dat je het aankaart!

Zo lastig soms om verantwoorde dingen te eten, zou er soms best vegetariër willen worden, maar dan krijg ik weer een stuk minder binnen (en ik vind het te lekker :Y) )

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 16:10

:')

Lust je zalm? Zalm vind ik op zijn tijd wel lekker, of garnalen :j