BelleTessa schreef:Aargh, heel verhaal getikt en pc tript, dus nog een keer.
Ik ben begonnen met hardlopen vanaf de Color Run, 5km was dit. Daarna wilde ik dit graag doorzetten, vond hardlopen toch wel leuk.
Heb gemerkt dat ik de laatste week rennen last kreeg van m'n rechter enkel aan de binnenkant, precies op het ronde bot zeg maar. Dit voelde wel als iets waar ik niet mee door moet rennen dat het dan overgaat.
Van de week in de Maastunnel in Rotterdam gerend maar dat waren korte stukken achter elkaar, en toen geen last. Liep toen op de Nike Free 5.0 en van de week met pijn op de Nike Pegasus Zoom.
Ga van de week weer rennen, kijken hoe het voelt.
Ik wil me in gaan schrijven voor de Rotterdamse Marathon 10km op 12 april. Daarvoor wil goed getraind zijn en dus minimaal een aantal keer de 10km al gelopen hebben.
Op dit moment loop ik (met een vriendin) met een tempo van 4,5km binnen 40 minuten. En alleen ongeveer tempo van 6,5minuut per km.
Heeft er iemand een tip voor een goed opbouwschema?
Er zijn op internet een hoop schema te vinden en qua tijd kan je het makkelijk halen (ik persoonlijk vond van 5km uitbreiden naar 10km veel makkelijker dan van 0km naar 5km).
Ik zou wel nog even naar een hardloopwinkel gaan om te laten kijken naar je schoenen met een loopanalyse en eventueel nieuwe schoenen te kopen. Nike free 5.0 heb ik dacht ik ook maar dan als gewone schoen, als ik daar mee ga hardlopen loop ik gegarandeerd blessures. Is ook een sportschoen en geen runningschoen, volgens mij is hij meer bedoeld voor in de sportschool. Maar dat weet ik niet zeker
succes!