[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 23:46

Winner, door je vast te houden aan je bokt naam! haha nee zonder gein, misschien kun je een leuke beloning voor jezelf bedenken dat je mag kopen/doen als je het hebt gehaald?

ik kan trots op mijzelf zijn! broerlief had erg lekkere pizza's gemaakt maar ik heb er geen hap van op! als avondeten een banaan, bakje yoghurt met muesli en 2 botehammen geroosterd en daar zuivelspread op gedaan! ook niet perfect maar nee de pizza mocht ik gewoon echt niet eten van mezelf! Daarna bij familie geweest waar cake aangeboden werd, daarna chocolade eieren en nog chips maar weer niks gegeten daarvan en alleen thee en water op zo! Hopelijk ga ik de pasen goed overleven! mag van mezelf zondag met het gourmetten wel gewoon eten waar ik zin in heb!

Hebben jullie nu ook als je wat ongezonds ziet dat je denkt van; nee niet eten want je bent net zo goed op weg? ik wel en wonderbaarlijk lukt het me ook nog er vanaf te blijven. (meestal dan...)

N0a

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 01:10

Madeira, ik heb vanavond ook 2 handjes borrelnoten gehad. Heb me nu toch een maagzuur :') mijn lichaam straft me onmiddelijk. Moet zeggen dat ik ze ook niet heel lekker vond, ze smaakte een beetje vettig.

Knap Simyo. :) Ik mag geen frikandelbroodjes of frikandellen meer van mijzelf. Ohhhh wat zijn die lekker :+:

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 08:26

en ik ben helemaal genezen! Enkel nog antibiotica blijven nemen voor infectie van luchtwegen. En vandaag heb ik paasbrunch bij mijn oma, oei oei oei, het wordt moeilijk om van al dat letters af te blijven! Maar ik ga het proberen :)

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 09:40

Hee Lynn jij ook hier?

Ik had me hier ook gemeld ivm extra motivatie :D

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 09:41

N0a schreef:
Madeira, ik heb vanavond ook 2 handjes borrelnoten gehad. Heb me nu toch een maagzuur :') mijn lichaam straft me onmiddelijk. Moet zeggen dat ik ze ook niet heel lekker vond, ze smaakte een beetje vettig.

Knap Simyo. :) Ik mag geen frikandelbroodjes of frikandellen meer van mijzelf. Ohhhh wat zijn die lekker :+:

Opzich wel handig, nu zal het verlangen de volgende keer misschien minder groot zijn :j

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 09:47

KarinW86 schreef:
Hoe ga ik de gourmet morgen overleven hihi

Lekker veel groente er op courgette paprika champignons
Salade er bij nemen en mager vlees. Biefstuk kip etc
en geen vette sauzen er bij.
Met gourmetten heb ik zelf nooit zo`n moeite. Je kunt dat best mager houden :j

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 11:50

Iedereen eet smakelijk met gourmetten. Ik vind de chocola altijd zo moeilijk te weerstaan.

Hier vanavond uit eten voor mn opa's verjaardag. Een heerlijk bufet, zo uitgebreid. Dus dat word weer
een slechte avond. Wel merk ik dat ik overdag extra oplet zodat ik savonds wat extra call kan nemen.

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 11:53

hier vandaag een dagje alleen, vriendlief heeft vrijgezellenfeest die was om 7 uur de deur al uit om hun vriend wakker te maken :') die komt vast weer thuis als ik al slaap, ik heb morgen een vroege dienst!
Maarja wat ga je dan eten he als je alleen bent, wil wel optijd naar de winkel i.v.m. pasen is altijd zo gigantisch druk!
iemand nog ideeen? ben wel gek op een biefstukje maar wat voor gezonds kan ik daarbij maken :)

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 12:08

Lekker groente erbij wokken?

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 12:23

Nou hoe kan dit?? Dinsdag was ik 58,7 kilo, 2,4 kwijt toen, heb de hele week super hard mijn best gedaan en maar 1x 1 chocolaatje op, en een keer een stukje appeltaart en net weeg ik me: 60,5. Ik snap er echt niks van... Dit is mijn eetschema ongeveer:
O: 3 boterhammen en fruit met thee of optimel
T: niks en anders fruit
L: 2 boterhammen en als ik geen tussendoortje op heb dan fruit erbij. over het algemeen ook nog een cracker. en cup a soup.
T: kaas rijswafels (snack a jack) of een cracker
A: wat de pot schaft maar meestal vlees groente en aardappelen
T: stuk fruit of niks

Wat doe ik fout? te weinig lijkt me sterk toch? Ik drink thee of water en gezond beleg op brood.
En ik sport veel, iedere dag paardrijden waarvan 3x per week 2x en ik ga 3x hardlopen.

ik baal echt zo erg.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 12:35

cass1991 schreef:
hier vandaag een dagje alleen, vriendlief heeft vrijgezellenfeest die was om 7 uur de deur al uit om hun vriend wakker te maken :') die komt vast weer thuis als ik al slaap, ik heb morgen een vroege dienst!
Maarja wat ga je dan eten he als je alleen bent, wil wel optijd naar de winkel i.v.m. pasen is altijd zo gigantisch druk!
iemand nog ideeen? ben wel gek op een biefstukje maar wat voor gezonds kan ik daarbij maken :)

Beef teriyaki vind ik zelf altijd heel lekker :+: Biefstuk met noodles en gewokte groente, en een soort saus van ketchap ofzo :+

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 12:36

Simyo schreef:
Nou hoe kan dit?? Dinsdag was ik 58,7 kilo, 2,4 kwijt toen, heb de hele week super hard mijn best gedaan en maar 1x 1 chocolaatje op, en een keer een stukje appeltaart en net weeg ik me: 60,5. Ik snap er echt niks van... Dit is mijn eetschema ongeveer:
L: 2 boterhammen en als ik geen tussendoortje op heb dan fruit erbij. over het algemeen ook nog een cracker. en cup a soup.

Wat doe ik fout? te weinig lijkt me sterk toch? Ik drink thee of water en gezond beleg op brood.
En ik sport veel, iedere dag paardrijden waarvan 3x per week 2x en ik ga 3x hardlopen.

ik baal echt zo erg.

Naar mijn idee eet je best wel veel brood. Wissel het eens af met yoghurt of een cracker. Pas op met te veel fruit ivm suikers. En bij het avondeten niet te veel aardappels en vlees. :)

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 12:39

Noa, ja dat klopt inderdaad. Hoeveel brood per dag is goed voor je?
Fruit eet ik maar 2 per dag, inderdaad vanwege de hoeveelheid suiker. Ik eet dat net wanneer het uit komt.
Aardappels eet ik juist weinig, houd daar niet zo van... Maar toch bedankt voor de tip!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 12:43

Ligt er een beetje aan, elk lichaam is anders natuurlijk. Ik hou voor mijzelf altijd maximaal 4 boterhammen per dag aan. Dit is dan wel speltbrood of pompoenvolkoren brood. Vrij stevig brood waardoor je er minder van hoeft te eten dan het 'fabrieks' brood van de supermarkten. Meestal eet ik er dan nog een cracker met sandwhichspread naast ofzo. Veel afwisselen is gewoon het belangrijkste. :) Het kan natuurlijk ook zijn dat je lichaam rond de 58/60 blijft hangen omdat je genoeg bent afgevallen.

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 12:44

Simyo schreef:

ik baal echt zo erg.

Misschien een idee om krachttraining erbij te gaan doen?

Ik mag morgen eigenlijk pas wegen, maar kon het net niet laten om op de weegschaal te staan.. Het is in ieder geval positief maar de score van morgen telt! :D

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 12:45

Wat fijn Mandy! Ik ga volgend weekend pas op de weegschaal staan. Deze week telt niet meer mee :') :+

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 12:45

beef teriyaki is idd erg lekker maar dat is zo'n pakket en ik ben maar alleen..ga denk ik voor wokgroente :)

simyo; moet je niet ongesteld worden..dan ben ik altijd zo'n 2 kilo zwaarder kan het bijna niet voorstellen dat het binnen een paar dagen zoveel erbij is! dan gaat het wel erg snel, en ik vind je eten best meevallen met wat je ook nog sport!
mijn eetlijstje van gister was;

o; 3 crackers 2 met halvajam en 1 met schouderham
t; niks was pas 10 uur wakker
l; 1 tosti met 30+ kaas en schouderham en een beetje chilisaus
t; peer
a; runderstoofpotje met appelstroop(erg lekker!!) http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/ ... ds&slim=on
en savonds probeer ik even 2 weken helemaal niks te eten omdat daar altijd wel mijn valkuil lag :)

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 12:52

@cass1991, 's avonds een schaaltje magere yoghurt of magere kwark kan geen kwaad, dan heeft je lichaam 's nachts ook nog wat te doen. Of word je door het eten van wat dan ook gestimuleerd (weet even niet hoe het anders te verwoorden) om de zak chips open te trekken?

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 12:53

Cass, nee over 2 weken pas. Lijkt me sterk dat ik dat dan nu al aan mn gewicht merk.
Ik vind het ook heel raar. Snap er niks van en baal want het ging zo fijn!

Zou ik teveel brood eten met 5 per dag?

Edit: net bij op de site van het voedingscentrum de schijf van 5 voor mezelf ingevuld, en staat dat ik 6 sneetjes per dag mag eten. btw, super handige site dit! http://www.voedingscentrum.nl/nl/schijf ... x?schijf=2

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 13:04

Mandy; neehoor heb mijn motivatie nou zo ver dat ik dat heel makkelijk kan weerstaan eigenlijk dus zou best iets kunnen eten natuurlijk, ik wacht nog even mijn sonja bakker boek af hoop hem vandaag nog binnen te krijgen dan ga ik dat volgen en daar mag je wel ook savonds wat eten.

Simyo; nee dat lijkt mij dan ook sterk! dat is zeker balen dan! Ik probeer 2 broodjes per dag te doen en de andere maaltijd dan crackers of magere yoghurt met fruit erin. Maar dat is meer omdat ik ook wat anders moet leren eten dan alleen maar brood(vind brood echt heerlijk :o !)

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 13:08

Cass, Ja heel raar. Ik hoop stiekem dat de weegschaal gewoon kapot is oid, ga straks even naar een vriendin en ga daar wel ff gauw op de weegschaal staan. Ben benieuwd. Ja ik vind brood ook echt heerlijk, moet mezelf altijd toespreken dat ik er niet nóg meer eet. Ga nu deze week even kijken of het helpt als ik er 's ochtends 2 en 's middags 1 neem (ipv 's ochtends 3 en 's middags 2) en dan maar wat extra crackers eten en yoghurt.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 13:39

Monique, wat een verschil met de foto in je profiel, petje af hoor!!
Callum, vervelend zeg dat je zo’n dieet MOET volgen, kun je niet wat meer groenten door de dag eten om niet TE veel en TE snel af te vallen?
LynnDenise, welkom (terug)! 55 kilo, poeh knap hoor! Ook heel knap dat je in die 4 tussen maanden bijna niks bent aangekomen. Veel succes met de komende 30!
Roos, show je ons wel even je nieuwe kleren als ze er zijn? :D
en goed van je dat je het weegmoment verplaatst hebt, wel goed oppassen met Pasen dan he!
Simyo, verslaafd aan brood zal ik nooit raken, ik walg echt van brood en eet het normaal ook niet, maarja nu ik Sonja volg MOET ik van mezelf brood eten, met wat lekker beleg valt het eigenlijk nog mee ook :’)
Goed van je dat je die pizza niet gegeten hebt!
Denice, goed van je dat je zoveel gefietst hebt, hier kan ik ook met de fiets naar mn paard maar dat duurt mij altijd te lang, nu is het ook nog ijskoud en zijn ze aan de weg ‘nt werken zodat ik mega om zou moeten fietsen… ik pak wel lekker de auto :’)
Safiera, zet hem op, die laatste 10 lukt je ook! :D
Enne, hou dat gevoel vast dat jet je nieuwe levensstijl is!
Noa, ik ben blij dat wij geen paaseitjes op het werk hebben dit jaar en ook geen thuis, dus heb er nog nauwelijks gehad!
Negerzoen, meten is weten :D hihi succes!
Winner, misschien weer even bedenken waarom je ook weer wilt afvallen? Helpt mij namelijk goed, dan denk ik aan een lekkere zak chips en dan denk ik neee ik wil afvallen ik van de zomer weer trots rond kan lopen ;)
Madeira, heerlijk he als je je zo slecht voelt nadat je gezondigt hebt, ik heb dan altijd zoiets oke dat pak ik voorlopig niet meer haha! Ik dnek dat je lijf gewoon die vetten niet meer gewend is en zich daar tegen verzet als je het eet ..
Mandy, laat je morgen even weten wat je positieve nieuws is? ;)

Hier had ik gisteren echt zo'n zin om te gaan snaaien (vlaggetjesweek begint -O- )
Maar omdat we op het werk niks meer hebben staan heb ik alleen 2 sultana's en 2 crackers extra gegeten, en 's avonds heerlijk genoten van mijn frietjes <3

Ik had mij voorgenomen dat ik vandaag iets lekkers mocht pakken omdat ik zo goed op weg ben maar ging net op de weegschaal staan, -1,8 *\o/*
dus dat lekkere slaan we maar over hihi :D
Morgen is mijn vriend jarig dus dan eet ik wel een stukje vlaai maar we moeten 's middags nog naar een andere verjaardag en ik heb mij voorgenomen daar niks te pakken
(oh wat zal dat moeilijk worden!!) En maandag naar mijn oma, maar met mijn -1,8 in mijn achterhoofd denk ik dat het wel gaat lukken :D

Zometeen lekker mijn paardje intensief gaan trainen en wat boodschappen doen voor een lekker ontbijtje morgen :9

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 13:51

@_Tarzan, natuurlijk!

Volgens mijn calorie-app verbrand je met een halfuur paardrijen 203 calorieën! Toch maar eens een paardje gaan zoeken, haha!

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 14:33

dat vind ik wel veel hoor voor paardrijden, dat is hetzelfde als een half uur hardlopen en voor mij voelt hardlopen wel intensiever.

Ik ben inmiddels -9kg en wil nog -6 maar heb een vraagje aan de dames hier die al zo veel kwijt zijn. Ik merk namelijk dat mijn zelfbeeld minder snel veranderd dan mijn gewicht. Ik heb mezelf altijd gezien als een klein mollig meisje, en ik ben ook nooit als kind een magere lat geweest. Nou maakt iedereen om me heen complimentjes want -9 zie je natuurlijk wel en ik kan ook in jurkjes die ik lang niet aan heb gehad. Gister heb ik zelfs mn 'misschien ooit' spijkerbroek aangehad die ik ooit wishful thinking gekocht had en nog nooit aan heb gehad. Dus dat is allemaal heel leuk en motiverend maar toch als ik in de spiegel kijk na het douchen zie ik nog niks anders.. hebben jullie daar ook last van?

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 14:38

arienette heb ik ook vind me zelf nog steeds dik ook als ik me eigen zie in de spiegel
terwijl iedereen zegt nee joh valt mee je heb bijna geen kont meer
maar toch zie ik het zelf nog steeds als dik allemaal

nu wil ik afvallen na 65 maar begin nu al met zeggen ahhh tussen de 60-65 is nog wel beter mischien
mensen zeggen dat ik door draaf er in mischien komt het wel omdat ik me zelf nog altijd als dik zie

moet wel bekeken als ik dan na die foto kijk weet ik wel zeker dat ik 2 jaar geleden zelfs denk nog wel de 100 aangetikt heb als ik die foto zo zag :( en nu 69,3 dus al wel veel verschil volgens iedereen

maar denk dat je zelf beeld er in moet groeien op nieuw ofzo ik weet niet ik vind het zelf erg moeilijk