[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmijntje

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 13:37

Thanks nog voor de tips jongens, het is me gelukt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 23:18

Help, het lijkt wel alsof de draadjes van m'n spiraaltje lager zitten dan normaal... normaal moest ik heel diep voelen om hem te voelen maar nu hoef ik veel minder diep met mijn vinger... kan het dat hij verschoven is?

Ik ben momenteel op vakantie en ben volgende week zondag één dagje thuis en ga dan weer weg dus ik weet niet of ik naar de huisarts kan...

marisje2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 23:56

Resistance schreef:
Help, het lijkt wel alsof de draadjes van m'n spiraaltje lager zitten dan normaal... normaal moest ik heel diep voelen om hem te voelen maar nu hoef ik veel minder diep met mijn vinger... kan het dat hij verschoven is?

Ik ben momenteel op vakantie en ben volgende week zondag één dagje thuis en ga dan weer weg dus ik weet niet of ik naar de huisarts kan...

Gewoon naar huisarts gaan als je denkt dat die verschoven is!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 00:17

Resistance schreef:

Ik heb zelf het idee dat hij met mijn cyclus meedraait ofzo. :+
Soms hangt hij hoger en voel ik de draadjes minder. Soms lager. Dit bevestigd mijn vriend ook. Die van mij zit absoluut goed, ik meld me namelijk elk halfjaar bij mijn gyn. Dit is iets wat ik de volgende keer wel ga vragen, uit nieuwsgierigheid. :)

knipperlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 00:43

Ik heb een vraagje, hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Vorige week heb ik een antibiotica kuur gebruikt van 8 dagen, dit was tijdens mijn stopweek, de laatste 2 antibiotica pillen waren bij mijn eerste 2 pillen van de nieuwe strip. Bij de apotheek heb ik gevraagd hoe t met de pil zat, maar zij gaf aan dat er bij deze geen extra bescherming nodig was. Nu ben ik donderdag echt super beroerd geweest en echt vreselijk aan de diarree, de hele dag. Kan ik er vanuit gaan dat de pil van die dag niet zijn werk gedaan heeft? Het was in de eerste week van de strip. En als die pil zijn werking verloren is, hoe zit het dan met de rest van die strip? Ik kom er even niet uit hoe of wat nu, iig morgen even langs de drogist maar :Y)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 00:49

De eerste week na de stopweek is juist het belangrijkst. Dus als ik jou was zou ik nu gewoon de pil volgens schema verder slikken maar wél de eerste 7 dagen na vrijdag een ander voorbehoedmiddel gebruiken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 06:10

Palmera schreef:
Resistance schreef:

Ik heb zelf het idee dat hij met mijn cyclus meedraait ofzo. :+
Soms hangt hij hoger en voel ik de draadjes minder. Soms lager. Dit bevestigd mijn vriend ook. Die van mij zit absoluut goed, ik meld me namelijk elk halfjaar bij mijn gyn. Dit is iets wat ik de volgende keer wel ga vragen, uit nieuwsgierigheid. :)

Ik ben nu ook de eerste keer "ongesteld" sinds ik hem heb, ik heb hem nu iets meer dan een maand. Misschien is dat het.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 08:37

WillemYntJee schreef:
Beetje gekke vraag misschien maar zijn er ook mensen die een app gebruiken om je te herinneren aan je anticonceptie? Ik heb al jaren de Nuvaring en daar was/is? de app herinneringsservice voor, maar om een of andere vreemde reden kan ik deze niet meer gedownload krijgen op mijn nieuwe telefoon dus op zoek naar iets anders.

Op de site kun je wekkertjes bestellen die piepen bij wisselen en inbrengen!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 09:21

@Resistance: dat is idd heel normaal, je baarmoedermond zit soms wat hoger en soms wat lager gedurende je cyclus. Zeker tijdens je menstruatie zakt hij wat. Ik heb precies hetzelfde, niks aan de hand.

lotje_elmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 10:02

Oke, help, ik ben ongesteld. Nu ben ik dit al bijna 3 jaar maar het is nog nooit zo erg geweest. Ik ben vannacht doorgelekt tot mijn matras. (Waar een drynites ding op lag) En ik moet Zometeen werken. Ik werk in een schoenenwinkel dus ik kan niet gewoon stil gaan zitten.
Ook werk ik vandaag met de minder gezellige collega. Ze zeurt om alles. Bijvoorbeeld, woensdag was het super rustig en super warm. We hadden echt geen zin meer. Toen gingen we even 5/10 minuten kleuren met z'n allen, terwijl er geen klanten in de winkel waren, en toen kregen we er weer wat zin in en zat de sfeer weer helemaal goed. Zij is dus gister heel erg uit der slof geschoten (in de buurt van de klanten) over dat we niet mochten tekenen. Echt, waar kan je je zorgen over maken. Bij haar hangt er altijd een gespannen sfeer en ben je altijd bang dat ze boos op je word.

Nu dus, hoe ga ik vandaag overleven? :n
Ik heb echt zoveel pijn, niet normaal.
Ik kan ook niet afbellen want er zijn geen vervangers want ik wilde vandaag eigenlijk vrij (familie) maar dat kon niet want niemand wilde/kon werken.
Laatst bijgewerkt door lotje_elmo op 23-07-16 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 10:14

Pijnstillers innemen en tijdig opnieuw doen zodat je een spiegeltje in je bloed houdt. Voldoende water drinken en als het even niet gaat gewoon aangeven.

En tip: zou voorzichtig zijn met termen als zeikwijf over een collega op het internet te plaatsen. Bokt is behoorlijk openbaar en je weet maar nooit wie er mee leest...

lotje_elmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 10:40

Mars schreef:
Pijnstillers innemen en tijdig opnieuw doen zodat je een spiegeltje in je bloed houdt. Voldoende water drinken en als het even niet gaat gewoon aangeven.

En tip: zou voorzichtig zijn met termen als zeikwijf over een collega op het internet te plaatsen. Bokt is behoorlijk openbaar en je weet maar nooit wie er mee leest...

Dat is waar... Maar dankje! M'n moeder heeft ook al alive feminax ofzo gekocht. Werkt dit?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 11:21

Mars schreef:
@Resistance: dat is idd heel normaal, je baarmoedermond zit soms wat hoger en soms wat lager gedurende je cyclus. Zeker tijdens je menstruatie zakt hij wat. Ik heb precies hetzelfde, niks aan de hand.

Nou, dan zal mijn cyclus wel de verkeerde kant opdraaien ofzo. Ik heb juist het idee dat alles zakkende is tijdens mijn eisprong. :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 13:53

lotje_elmo schreef:
Mars schreef:

Dat is waar... Maar dankje! M'n moeder heeft ook al alive feminax ofzo gekocht. Werkt dit?

Ja werkt prima, en als je het combineert met paracetamol wordt de werking nog versterkt.

esmee1008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 13:39

Hallo,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, ik ben nu op vakantie dus huisarts is geen optie en bellen ook niet doordat het zondag is.

Ik slik omdat ik niet ongesteld wilde zijn op mijn vakantie de pil door voor de eerste keer.

Ik heb nu al 3 dagen lage rugpijn aan de linker kant en voel me sinds gistermiddag heel slap. Ik heb nu ook hevige koorts en werd wakker met knallende koppijn.

Zou het kunnen komen door het doorslikken van mijn pil dat jullie weten? En zou dit nog weg kunnen trekken of is een stopweek inlassen verstandiger?

Ik wil namelijk genieten van mn vakantie zoals julllie snappen ipv op mn kamer liggen.

Hoop dat jullie me kunnen helpen of adviseren :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 13:44

Hoe lang slik je die pil al? Koorts etc omdat je een weekje doorslikt vind ik niet echt passen, tenzij je misschien van jezelf al wat gevoelig bent voor hormonen...
Drink je voldoende? Heb je pijn met plassen? Pijn/koorts etc vind ik meer klinken als misschien een (beginnende) urineweginfectie eigenlijk.
Als het vandaag niet beter wordt zou ik toch de gok nemen en je stopweek starten. Ongesteld zijn op vakantie is niet leuk, maar met pijn op bed is ook niks. Hopelijk voel je je snel beter :(:)

esmee1008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 13:47

Al zo'n 2 jaar gok ik. Heb nu geen last met plassen wel eventjes gehad.

Misschien wel een goed idee inderdaad maar stel dan is het nog niet weg zou ik niet weten wat te doen?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 13:53

Flink water drinken, ben je in een warm land? Als je je vocht uitzweet ipv plast en dus te weinig doorstroom van vocht in je blaas hebt kan dat zorgen voor blaasontsteking of irritatie aan je blaas/nieren. Als je Ibuprofen bij de hand hebt zou ik die innemen (ontstekingsremmer) in combinatie met paracetamol (koortsremmer). Wordt het niet beter dan zou ik niet te lang wachten maar een dienstdoende arts contacten want het kan zijn dat je een antibioticakuurtje nodig hebt.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 21:46

Ik heb een vraag! Een paar dagen terug ben ik de pil vergeten te nemen (ik zat in week 3 en ik moest er nog maar 2 nemen en dan was ik klaar met de strip). Toen ik thuis was heb ik direct mijn gemiste pil genomen en die avond weer de andere zodat mijn strip weer af was. Ik ben toen gestopt want ik wou graag mijn stopweek. Maar nu lees ik dat ik of direct had moeten stoppen of aan een nieuwe strip had moeten beginnen maar ik heb beide dus niet gedaan. Dom! Is dit een groot probleem?

lotje_elmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:30

Ik heb er niet heel veel verstand van maar, heb 2/3 weken of geen seks of doe het met bescherming. Je weet maar nooit...

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:46

Zwanger worden kan ik niet, het gaat mij er meer om of mijn cyclus nu wel ok is? Mijn baarmoeder is nogal snel van slag :=

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 23:49

Was je meer of minder dan 12u te laat?
En omdat je zegt dat je lijf snel van slag is: merk je wat?

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 11:09

Wat is jullie ervaring met het plaatsen van een spiraal? Alsin: kun je daarna gewoon gaan werken?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 11:13

Ging bij mij prima, kon gelijk weer mijn dagelijkse dingen doen... Maar dat wisselt erg per persoon er zijn ook mensen die een dagje plat liggen met krampen.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 11:18

Ik ga hem deze vrijdagochtend laten zetten en moet dan 's middags/'s avonds werken. Tot nu toe bij gynaecologische medische ingrepen nooit echt last gehad, dus ik hoop dat dat nu ook zo is :D