Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 16:38

Ik eet slecht met lopen. Die gelletjes gaan dan nog wel. Ik heb ze van 4endurance. Ik moet niets hebben waar ik op moet kauwen.

En 1.1 miljoen inschrijvingen voor de marathon van Londen lees ik. Dat zijn er wel heel veel. Kleine kans dat je daadwerkelijk mag starten.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-25 17:33

Goed bezig Suliko en zwijnen zien is altijd zo leuk! Wat heb je al veel km weggetikt.

Lisitano niet zenuwachtig zijn voor die KVS! Jij kunt dat, je bent sterker dan je denkt! En wat kan er gebeuren?? Dat je een stuk moet wandelen? Of uit moet stappen? Dat laatste is even rot, ik spreek uit ervaring, maar het is dan niet anders.
Gewoon lekker starten en gaan.

Ik ga dus weer heel slecht op pannenkoeken en ook op pindakaas.
Pannenkoeken voor of tijdens het lopen krijg ik last van mijn darmen van en pindakaas krijg ik oprispingen van.

Nakd reepjes krijg ik ook echt niet weg bij wat langere afstanden, ik vind ze dan droog en teveel kauwwerk, ik krijg het gewoon niet doorgeslikt.

Mini krentenbolletjes of mini kwarkbolletjes van de bakker gaan ook goed.

Tiggs beterschap!

Ik volg nu de Cocodona 250, wat een monsterrace is dat ook.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-25 19:56

Na het eten meteen omgekleed en 10.5km intervallen gaan lopen, dat wil ik weer wat meer oppakken.
Heerlijk gelopen, helemaal hersteld van de marathon en garmin vindt me productief. Dus tevreden!

Afbeelding

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 21:09

Gaaf zeg dat je zwijnen hebt gezien, Suliko! Vond je dat niet spannend? :wow:

10.5 km in de avond klinkt heerlijk Supervixen :j

Ik heb gisteren heel fijn gelopen. Voor het eerst een sprintje getrokken en werd bijna emotioneel van hoe bevrijend dat voelde. Alsof ik vloog. Echt een magisch moment!

Afbeelding

Afbeelding

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 21:53

Tiggs, ik zou het omschrijven als een blob.. dus of het veranderd is? Ik denk het niet..
Beterschap!

Suliko, ik had je post helemaal gemist! Sorry.
Wat een afstanden heb je afgelegd! Knap hoor! _/-\o_
En gaaf die zwijnen!
Fysiek ging het inderdaad lekker! Ook vandaag weinig last van pijntjes.. net 7 km gewandeld met een vriendin.. lekker losgelopen.

SV, geweldig hè die Cocodona! Ik volg m ook.
Jammer van Courtney..

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 22:20

Leuk verslag, Irisje en mooie foto’s! Top dat de sfeer zo goed bleef ondanks de drukte.

Ik heb wel gelopen na dry needling maar alleen als ik niet zoveel reactie had. Anders moest ik rustig aan van de fysio.

Ik denk dat het inderdaad met de cafeïne in de gelletjes te maken heeft, Leonie.
Heb ook snoepjes van Powerbar met cafeïne, zal eens kijken wat daar de max van is.
Had ook even gekeken naar de energierepen van Upfront maar daar blijken veel meer verzadigde vetzuren in te zitten dan bv de dadelreepjes van de Decathlon.
Afgelopen weekend had ik reepjes van de Action mee maar die waren veel te droog, bijna niet weg te krijgen. :=

Komt vast goed met de KvS, Lisitano!

Genieten weer, Suliko! <3

Balen Tiggs, beterschap!

Mooie kammetjes, SV.

Toppie, Forbiddenpie! Mooie foto’s.

Vanavond zonder trainer gelopen. Die kon onverwacht niet en vervanging kon op zo’n korte termijn ook niet geregeld worden.
Een van de leden had een leuk programma in elkaar geflanst. Had nog wel wat last van de tempoblokken, toch wel wat reactie links maar al met al best lekker gelopen.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 07:30

Mijn Garmin vanochtend: redelijk geslapen, HRV keurig in het groen, stress superlaag (alleen maar blauw) en body battery is 81. +:)+

Ik: voelt zich alsof er een bus over me heengereden is. %)

Schiet mij maar lek. :+

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 08:30

Garmin is in vele opzichten een grote leugenaar -O- Ga maar op je gevoel af, dat klopt vaak beter dan dat horloge ;)

germie

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 08:41

Zwijnen staan nog op mijn lijstje om die eens tegen te komen.

Mijn Garmin vindt dat ik overbelast ben. Dat is alleen maar wegens de lage hrv gok ik. Want ik slaap wel goed. Maar het hardlopen ging gisteravond wederom niet fijn. Ik heb de warmingup gedaan zoals moest, toen ging 1 keer 800m ok, wel 2 seconden te langzaam. Daarna heb ik 2 keer 800m gesmokkeld en tussendoor gewandeld. De laatste moest ik van mezelf wel in 1 stuk doen, maar was 40 seconden te langzaam en bij de magic mile heb ik ook heel veel gewandeld. De cooling down moest van mij echt 5 minuten aan 1 stuk hardlopen worden, en was toen echt wel buiten adem, dus daarn een echte cooling down gedaan. 8.3km gelopen in 70 minuten. Met veel wandelen dus. Maar wel druk bezig geweest en het gevoel bij thuiskomst was wel weer goed. Dus daarom blij dat ik gegaan ben.
Ik denk dat een week met 3 keer hardlopen en 2 keer mtb-en en dan nog paardrijden wel wat aan de hoge kant is qua belasting.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 12:09

Lisitano hoe ging je laatste duurloop? Je kan dit! En wat Sv zegt, wat kan er nou helemaal gebeuren? Zolang je jezelf maar blijft beschermen mocht het niet gaan. Maar volgens mij ben je topfit lichamelijk en moet je er gewoon van gaan genieten <3
Super goed dat je na zo een drukke dag toch gaat.
Een pannenkoek met stroop mee in mijn zak. Dat durf ik niet aan hoor :') Bananenpannenkoek vind ik wel hele goede tip. ik ga heel lekker op banaan maar dat neemt ook niet handig mee.
Een snelle Jelle vind ik dan wel weer echt ideaal! Of winegums. Ach als het tempo niet te hoog ligt, krij ik eigenlijk alles wel weg :o Behalve gelletjes dus hahaha.
En tailwind heb ik voortaan ook in de collectie dus. Heb de dag erna wel vaak last van mijn systeem maar iig niet tijdens het lopen zelf.

Suliko, wat tof die zwijntjes <3 En wat heb je veel km En hm afgelegd in 5 dagen. Knap hoor! Zo benieuwd ook hoe jij die marathon in Utrecht gaat ervaren. Volgens mij ga jij dat fluitend doen *\o/*
De foto's zijn iig prachtig! Bevallen je nieuwe schoenen allemaal goed eigenlijk?

Tiggs schreef:
Iemand schreef hier dat de substantie van Maurten veranderd is; is het niet meer die dikke blob? Want dat werd bij mij kokhalzen helaas. Terwijl ze me voor m'n maag wel lekker neutraal leken.

Dat was ik. Op de expo gaven ze ook aan dat het nog 6 tot 8 maanden kan duren voor het overal in de winkel zou liggen (misschien ook verkoop praatje). Maar het was echt compleet andere substantie. Ze hadden ze naast elkaar gezet zodat je het verschil kon proeven. Vond de nieuwe echt wel beter te doen. Maar de smaak is "neutraal". Het smaakt een beetje naar ziekenhuis ofzo :+

Beterschaps Tiggs!

Wauw SV wat knap dat je zo snel weer een interval kan lopen en je daar goed genoeg voor voelt. Mooie training!

Wat goed pie! Sprinten kan zo leuk zijn!

Namiro ook al zo lekker bezig. Zo inspirerend om te zien hoeveel jullie lopen en toch jezelf zo goed voelen daarbij.

Jammer dat de trainer er niet was Puera maar wel fijn dat je dan toch hebt kunnen lopen!
En garmin... tja die zegt hele gekke dingen. Je gevoel is altijd belangrijker.

Na mijn 10km van maandag eigenlijk weinig klachten gehad. Gister voelde mijn been al veel beter en ben ik gewoon de spinningtraining gaan geven. Dat ging prima.
Dus vanmorgen ook maar gewoon lekker gaan bootcampen aangezien ik tijd had. Wel met een groep lager meegelopen als ik normaal doe en dat was een goede keuze. Na 5 weken niet spinnen en bootcampen had ik het best zwaar vanmorgen :+ maar het was heerlijk om weer bezig te zijn!
Even kijken wat mijn been ervan vind als het helemala is afgekoeld van de training.
Vanavond moet ik trainig geven dus dan kan ik de spierpijn er weer even uit lopen.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 13:25

Jeetje wat gaan jullie weer hard, ik hoop dat ik niemand vergeet!

Suliko wat heb je jezelf weer een doel gesteld zeg! Wat een kilometers :wow: Je klinkt wel echt alsof je in een super positieve flow zit, echt heel leuk om te lezen!
Oppassen in zo'n mooie omgeving en dan ook nog met Ieris en Supervixen lopen is geen straf denk ik <3 Geweldige foto's ook, en zwijntjes gezien ook, heel erg tof!

Supervixen ook jij zit volgens mij in een enorm positieve flow, heel leuk! En gewoon ook al weer een marathon rennen na die zware inspanning van Grand Ballon, respect! _/-\o_
Het klinkt alsof je je energie weer terug hebt. Ik ben benieuwd hoe je nieuwe schoenen gaan bevallen.

Samantha ook zo mooi gelopen in Austerlitz <3 Hoe is het inmiddels met jou en je vriend?

Goof ook jij hebt echt een mega goede flow te pakken volgens mij <3 De Austerlitz loop klinkt ook echt heel erg mooi!

Lisitano ook goed bezig, je gaat die loop echt zeker halen! Die foto met Meeko <3 En wat goed dat je gister ondanks alles toch nog een stuk bent gaan lopen.

Forbiddenpie leuk zo met die koeien! En ik loop ook niet ver hoor, we moeten ergens starten toch ;) Wat moet dat moment met de sprint gaaf gevoeld hebben zeg!

Puera van het weekend ook in de warmte gelopen en nu weer een gezamenlijke training, wat goed! Leuk dat een mede hardloper een training had gemaakt. Wel vervelend dat je je zo beroerd voelt, ik hoop dat het snel weer wat beter gaat.

Leonie87 wat een enorm fijn nieuws van je bovenbeen! Ik kan me voorstellen dat het echt een enorme opluchting is. Je gaat alweer hard aan de gang zie ik, wat enorm fijn dat het kan. Ik wil niet weten hoe pijnlijk die dry needling is geweest denk ik :=

Sherivey wat geweldig van die ree die je tegenkwam zeg, zo dichtbij ook! <3 Is het einde van de klus al een beetje in zicht?

Busymissy wat een mooi verslag van Wings for life! Wat een enorme drukte joh :wow: Toch bizar eigenlijk dat je zo lang op je nummer en de bus moest wachten. Gelukkig heb je het niet koud gekregen.

Namiro ook in zo'n mooie omgeving gelopen, heel gaaf!

Irrssjjee ook mooi die foto's van de Wings for life, maar ook zo lang moeten wachten :\ Wat mooi dat jullie het doel van de 5 km hebben gehaald.

Tiggs beterschap!

Germie toch een wat mindere training, wellicht idd wat meer rust inbouwen? Garmin roept denk ik niet voor niets overbelast.

Van de hele discussie over eten en gelletjes heb ik echt 0 ervaring. Ik ben wel uiterst verbaasd dat mensen gewoon complete pannenkoeken weg krijgen :oo

Hier gister weer gelopen, in plaats van te warm vorige week had ik het nu koud :') Nog even lastig aanvoelen wat nou de juiste kleding is haha. Als ik eenmaal liep dan ging het wel, maar vooral het "inwandelen" en de 1e keer tussendoor wandelen vond ik maar koud.
Uiteindelijk toch wel redelijk gelopen. Ik merk momenteel dat mijn hoofd meer wil dan mijn lijf, dat vind ik nog wel lastig. Het blijft toch een lastig punt voor mijn hoofd om op te moeten bouwen qua conditie en spieren en niet gewoon in 1x naar mijn doel toe kan :')
Dan zie ik onder andere al jullie snelle tijden (en van bekenden), dan weet ik heus wel dat iedereen ergens moet starten, maar ik vind het dan toch een soort van lastig ofzo. Echt een goed leerpunt voor mij dus (heeft volledig met zelfbeeld te maken, werk ik ook al aan hoor ;) ) .

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 13:52

Puera, mijn Garmin geeft ook niet altijd een juiste omschrijving zoals ik me echt voel. Paar dagen terug gaf hij aan dat ik blijkbaar een hele stressvolle dag had terwijl het juist een typische relaxte lommeldag was. Hoop wel dat je je snel wat minder aangereden door een bus voelt

Leonie wat fijn dat je weinig klachten hebt na de 10K, hoop dat de spierpijn ook snel weg is!

Muppetmayo Dat heb ik ook hoor! Mijn hoofd wil ook veel verder, sneller en langer maar mijn lichaam is er duidelijk nog niet aan toe. Is dan af en toe moeilijk, he? Om je dat toch gewoon netjes aan het opbouwen te houden en niet voorbij je kunnen te gaan.

Ik heb vannochtend om 6 uur een rondje gemaakt. Was voor het eerst voor mijn werk en beviel heel goed. Er is een prachtige rivier dicht bij mijn huis en een grindpaadje ernaast. Helaas is het pad maar kort, dus heb me regelmatig moeten omdraaien om nog een keer te gaan maar was een fijn rondje met wat nieuwe PRs (die nog niet veel betekenen aangezien ik nog opbouw tussen wandelen en rennen)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 13:54

Muppetmayo, Ik vind het nu ook best nog koud hoor, zeker als je tussendoor wandelt. :brr:
Maar je bent gewoon goed bezig hoor, laat je niet opnaaien door andermans tempo.

Ik las laatst ook iemand die zn tempo's per elke km plaatste, waarvan er een paar km onder de 6:00 min/km zaten, met tekst erbij: "steeds weer een beetje meer echt hardloper"

Vind dat soort uitspraken echt heel irritant. Alsof je minder hardloper bent als je minder vlot dan dat loopt :=

Het klussen loopt aardig. Vloeren zijn hopelijk deze week/ begin volgende week af. Dan is het enkel nog wachten op de keuken

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 15:44

Hoi allemaal, ik kom mij hier melden! Na een paar weken geleden kriebels te hebben gekregen om te gaan hardlopen en mijn conditie te verbeteren ben ik 1x gaan lopen op mijn oude sneakers :') Dat ging opzich prima, maar iedereen bleef zeggen: koop eerst schoenen.

Dus ik ben naar een winkel gegaan en na zo'n loopanalyse mijn eerste schoenen aangeschaft. Vandaag voor het eerst opgepakt en een beginner 5K schema met Runna gedownload. Ik heb ook een Garmin horloge en weet nog niet helemaal goed hoe ik ze nou moet koppelen. Maar eerste interval-schema is een feit! 2 minuten op en 1,5 minuut af 5x :D

Strechten jullie vooraf/wat doen jullie aan warming up? Ik had nu 5 min wandelen als warm-up

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 16:07

Puera schreef:
Mijn Garmin vanochtend: redelijk geslapen, HRV keurig in het groen, stress superlaag (alleen maar blauw) en body battery is 81. +:)+

Ik: voelt zich alsof er een bus over me heengereden is. %)

Schiet mij maar lek. :+

Haha ja dit ben ik de afgelopen dagen met m’n verkoudheid. Keurige rust hartslag ook.

Ben nog behoorlijk moe dus maak me al lekker druk over of het verstandig is zondag te gaan lopen in Leiden.

Thanks voor alle beterschapswensen!!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 16:10

Welkom Aight, via de app kun je koppelen.

Sherivey: dat ken ik. Ik zag iemand die ongeveer 6:30 liep zichzelf een slow runner noemen :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-25 17:24

Muppetmayo van al die tijden moet je je niks aantrekken, jij bent bezig met je eigen traject en het daarbij behorende tempo. Lekker daarop focussen en kijken naar je eigen vorderingen. Iedereen is anders en heeft zijn eigen weg.
Kijk vooral naar wat het jou oplevert en heb er vooral plezier in, dat is het belangrijkst! Je bent hartstikke goed bezig.

Leonie wat fijn dat je weer lekker aan de bak kunt met sporten!

Forbiddenpie wat leuk dat je zo'n paadje hebt waar je lekker kunt genieten en dat je er ook plezier uithaalt om voor je werk te gaan.

Aight stretchen heeft niet veel zin voor het hardlopen (bron: slimmer presteren podcast).
Warming up heb ik nog nooit gedaan, als ik op de weg loop, loop ik de eerste kilometer wel altijd op een rustig tempo om even aan te voelen hoe het gaat. Vijf minuten wandelen lijkt mij een prima warming up.
Welke schoenen heb je aangeschaft? Leuk dat je gaat beginnen met hardlopen!

Sherivey die uitspraak is heel irritant ja, alsof je anders geen hardloper bent.

Ik ga straks even kracht doen (jaja ik hou het vol, want ik merkte in Frankrijk dat het wat opleverde) , morgen denk ik een heuveltraining.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 19:25

Zo jullie gaan snel zeg, ik heb even geen puf om bij te lezen.

Ik zag wel dat Leonie goed nieuws had, top zeg!

Gisteravond de condoleance gehad, en vanmiddag de uitvaart.
Was gisteren na weekje vrij weer met werken begonnen, vanochtend thuis gewerkt en eerst rondje gelopen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 21:33

Aight schreef:
Hoi allemaal, ik kom mij hier melden! Na een paar weken geleden kriebels te hebben gekregen om te gaan hardlopen en mijn conditie te verbeteren ben ik 1x gaan lopen op mijn oude sneakers :') Dat ging opzich prima, maar iedereen bleef zeggen: koop eerst schoenen.

Dus ik ben naar een winkel gegaan en na zo'n loopanalyse mijn eerste schoenen aangeschaft. Vandaag voor het eerst opgepakt en een beginner 5K schema met Runna gedownload. Ik heb ook een Garmin horloge en weet nog niet helemaal goed hoe ik ze nou moet koppelen. Maar eerste interval-schema is een feit! 2 minuten op en 1,5 minuut af 5x :D

Strechten jullie vooraf/wat doen jullie aan warming up? Ik had nu 5 min wandelen als warm-up

Mijn warming up bestaat bij een intervaltraining uit ongeveer 2 km op duurlooptempo lopen.

Voor duurlopen opzich doe ik geen warmingup. Alleen als het koud is moet ik heel rustig starten, anders schieten mn enkels even uit hun fatsoen.

Ik verbaas me altijd over de mensen in mn startvak bij een marathon die een warming up doen. Je hebt nog 42 km om te lopen, spaar je energie. :')

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 23:07

SV, wat ga jij weer lekker zeg, even een marathon lopen en nu lekkere intervalletjes!

Forbiddenpie, de zwijnen hadden mij niet door, dat scheelde! Ze waren ook wel telkens ver genoeg dat ik rustig door kon wandelen zonder ze te storen. Alleen de laatste keer stond er een groep echt op en rond het pad. Gelukkig hoorde ik ze ritselen en kon ik stoppen en even staan kijken vanachter een bochtje met bomen, maar toen besloot ik wel een andere weg te nemen, ze benaderen leek mij geen goed plan. :D Ik heb ook nog nooit gehad dat ik echt opeens heel dicht bij ze was, heb ze altijd wel van tevoren al door gehad, het zijn ook niet echt stille beesten. :')
En wat goed, ik kan me je gevoel helemaal voorstellen! Lekker is dat, hè, dat besef dat je de conditie en kracht hebt om jezelf zo voort te bewegen en dat heb je echt zelf gedaan!
En gefeliciteerd met je nieuwe PR's, pr's zijn pr's, lekker van genieten.

Namiro, geen probleem, gaat ook zo snel hier. Wat fijn zeg, dat moet vast vertrouwen geven voor Oostenrijk!

Puera, oh vervelend is dat, een niet matchende garmin met je gevoel haha. Vooral naar je gevoel luisteren. Fijn dat je wel lekker gelopen hebt ondanks wat last.

Leonie, mijn Karhu wegschoenen bevallen top! Ik heb ze maandag ook aangehad met de trail van 23 km, om er ook eens een afstand op te lopen en nergens last van gehad, zaten fijn. Dus ik denk dat dat mijn marathonschoenen gaan worden. Vandaag had ik mijn nieuwe brooks ghost aan, waar ik met de 8x rondjes brug flinke blaren van had gekregen op mijn grote tenen. Lopen fijn, maar ik begon de rand bij mijn grote teen wel te voelen richting het einde, dus ik vertrouw ze niet genoeg. Al is het lastig, want die rand van mijn grote teen en de bal van mijn voet zijn door al het lopen nu al een tijdje rommelig qua eelt/blaarvorming, dus ja, kip ei.
Zooo fijn dat je weer bezig kan! *\o/* Hoe ging het vanavond?

Muppetmayo, zit ik ook wel, al merk ik ook dat het wel veel vraagt, ook qua planning en er tijd voor vinden, ben benieuwd, ik denk dat er nog wel zware momenten gaan komen. := En ja, dit zijn lastige dagen om tussendoor te wandelen, het is best fris weer opeens! Maar he, je bent nog steeds bezig :D
En ik snap je gedachten heel goed hoor, soms voelt het nooit 'goed genoeg', of in afstand niet, of in tempo niet, of in ademhaling, al helemaal niet als je ziet wat mensen om je heen lopen. Ik vond opbouwen ook echt het lastigste dat er is, als je eenmaal wat kilometers kan lopen en er minder over na hoeft te denken, wordt het makkelijker. Maar daar kom je echt wel, juist met een goede, rustig opgebouwde basis!

Sherivey, wat suf, vooral ook omdat het klinkt alsof hij het vooral voor zichzelf moet zeggen, dat hij zichzelf nog niet goed genoeg voelt zolang hij nog langzamer dan dat loopt. Zo onnodig en zonde. Succes nog met al het klussen!

Aight, welkom! Wandelen is echt een prima warming up. Ik ben zelf ook gevalletje 'rustig beginnen met rennen = warming up'. Al merk ik wel dat bij kou of in de ochtend als ik net uit bed kom een beetje warm draaien wel fijn is. Beetje springen, grote cirkels draaien met mijn knie omhoog en opzij, even met mijn benen zwaaien, huppelen. Stretchen wil je vooral niet doen vooraf, dat heeft weinig zin met koude spieren en is fijner voor erna.

Tiggs, ah niet te veel zorgen maken, er zitten nog best wat nachtjes tussen nu en zondag! Rustig aan doen, goed slapen.

Samantha, nogmaals sterkte voor jou en je partner, ook juist nu de hectische regelperiode voorbij is met de uitvaart!

De eerste week van de challenge zit erop. Gister 9 km gelopen, al mijn tempo was eruit en mijn benen voelde als stijve stokjes, niet zo gek. Toen was het mentaal ook wel even zwaar, ik was heel blij dat ik samen met een vriendin liep. Vandaag ging het alweer een stuk beter en zat er zelfs wat tempo in mijn benen, wel pas het idee dat ik wat loskwam na 10 km. _O- Toen lekker muziekje op en werd ik ook weer vrolijk van het rennen. Morgen ga ik denk ik 2x lopen om het te spreiden, ook omdat ik weinig tijd heb. Ik vraag me echt af waar ik aan begonnen ben, niet alleen fysiek is het een uitdaging, ook mentaal en qua tijd en planning, ik ben continu bezig met 'wanneer ga ik lopen'. Maar ik ben nog te nieuwsgierig naar hoe ik het allemaal ga ervaren. :') En dan te bedenken dat mensen meedoen aan de 1000 km, hoe dan?!

De hele week, + 1505 hoogtemeters
Afbeelding

En gister en vandaag. Ik merk dat yoga helpt in het herstel en een beetje soepel blijven nu ik zoveel loop, dus dat ga ik proberen ook zoveel mogelijk te doen.
Afbeelding

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 23:17

Euh… ik was op de Marathon 25 minuten sneller dan dat mijn Garmin aangaf :')

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 07:37

@Lous hoe kan dat? haha! Gefeliciteerd met je prestatie

@Suliko zo is dat 500km in 1 maand B-) Wat knap!

@Samantha gecondoleerd nog Y;(

@Supervixen dank voor de podcast aanrader! Ik ben nog een beetje zoekende maar wil vooral zo blessurevrij mogelijk naar de 5 km komen. Ik heb de saucony triumph gekocht!

Ik heb van het wandelen (25km iets boven m'n eigen tempo) nog spierpijn in mijn schenen. Beter wachten tot het er helemaal uit is, of toch het interval schema voorzichtig oppakken met hardlopen?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 07:41

Ik had me opgegeven voor de 100km van die RAB nature challenge, maar wandelen/hiken telt ook mee. Dus ik haal met gemak nu die 100km. Had dan ook wel de 250 kunnen doen.
Maar de eersten zijn al klaar zag ik. Dus die zijn nog sneller. Het is alleen jammer dat die challenge hound ook ophoudt met tellen bij 100km. En alsnog omzetten naar 250km kan ik ook niet vinden.
En om nu Garmin niet meer aan te zetten bij de hikes vind ik ook niet fijn. Ik wil die statistieken wel graag voor mezelf hebben. Weet ik dat voor de volgende keer, als ik het nog een keer doe.

Vanavond 'moet' ik van Garmin behalve een warming up en cooling down. 4 keer 15 seconden een heuvel op. Dus lekkere korte training. Ik neem een steile heuvel in het bos.

Ik ben helemaal geen podcast luisteraar, sterker nog, luister ze eigenlijk nooit. Kijk nog wel eens een filmpje op youtube als ik rustig thuis zit.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 07:43

Suliko, jeetje wat een weektotaal :wow:

Aight, als het geen intensief schema is, dan kun je denk ik wel voorzichtig oppakken.
Goed in de gaten houden of de pijn niet erger wordt. :)

Mijn loopje zit er weer op.
Ging niet zo soepel vandaag. Denk door de krachttraining en het paardrijden van gisteren. :o

Training was:
- 4 km DL tempo
- 5x 1 km marathontempo (werd uiteindelijk een stevig HM tempo, oops), 2 minuut dribbelen als herstel
- 2 km uitlopen

Afbeelding
Afbeelding

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 08:41

Aight, klopt, 500 km in de maand mei als uitdaging. Ik zou ook rustig gaan lopen, beweging kan ook helpen, zolang het niet erger wordt kan het geen kwaad. Vooral even in de gaten houden. :)

Germie, als je de activiteiten als wandelen/walk registreert, dan tellen ze niet mee. Alleen als je ze als hike registreert. Ik heb afgelopen dagen ook meer dan 20 km gewandeld en dat getrackt als wandelen, maar dat wordt dus niet meegenomen in challenge hound. Dat stond ook in de mail uitgelegd.

Sherivey, niet zo soepel, maar toch sneller dan je intervaltempo gelopen :D