Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 07:35

Bij duiken wordt er niets bepaald aan hartslagzones. Is daar ook niet relevant.

Ik zal eens kijken wat Garmin bij mij aangeeft. Ik heb wel eens een melding gehad dat ik te laag aeroob had ofzo, maar ik kom echt maar zelden in een anaerobe hartslag. Dat komt natuurlijk ook omdat ik te langzaam hardloop en met wandelen kom je er sowieso niet in. Ben nu wel benieuwd.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 07:49

Goed je best gedaan SV! In het rood zien we jou niet vaak! Ik ga met 167 zone 5 in..
in het begin rende ik vaak in het rood maar nu blijf ik steeds vaker in groen en oranje.

Voelde me de afgelopen dagen niet helemaal fit.. tegen blaasontsteking aan.. en het interessante vind ik dus dat je dat meteen terugziet in mijn HRV-status op Garmin! Kijken jullie daar wel eens naar?

Respect voor iedereen die in deze temperaturen een rondje maakt hoor! Ik sta vandaag de hele dag verkleed op een carnavals event. Compleet met veren, pruik en schmink.. :D

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 07:58

germie schreef:
Bij duiken wordt er niets bepaald aan hartslagzones. Is daar ook niet relevant.

Joh, dat meen je niet....

Balen Namiro en respect voor jou met dit weer de schmink! Foto? :))

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 08:01

-Namiro- schreef:
Goed je best gedaan SV! In het rood zien we jou niet vaak! Ik ga met 167 zone 5 in..
in het begin rende ik vaak in het rood maar nu blijf ik steeds vaker in groen en oranje.

Voelde me de afgelopen dagen niet helemaal fit.. tegen blaasontsteking aan.. en het interessante vind ik dus dat je dat meteen terugziet in mijn HRV-status op Garmin! Kijken jullie daar wel eens naar?

Respect voor iedereen die in deze temperaturen een rondje maakt hoor! Ik sta vandaag de hele dag verkleed op een carnavals event. Compleet met veren, pruik en schmink.. :D

De hrv waarden hou ik wel goed in de gaten ja. Als die erg laag is, pas ik mijn loopje wel wat aan.
Toen ik burn out klachten had, vorig jaar, zag je dat heel goed terug in alle waardes. Rusthartslag bijna 10 slagen hoger dan normaal, status overbelast, stress hoog, hrv laag, slaapkwaliteit slecht.
De bedrijfsarts vond het ook mooi om te zien, vooral toen het weer goed ging. De waardes gingen toen weer goed omhoog.

Sterkte met je event!

Ninus het gaat helemaal goed komen, je hebt hard getraind. En wat is nou het ergste dat kan gebeuren? Dat je een keer een DNF hebt. Tja dat gebeurt wel eens.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 08:22

Nou ik ben geweest maar vraag niet hoe. W.t.f toen ik vertrok was het 19 graden maar voor gevoel veel warmer al. Maar in de polder met de zon continu aanwezig , ging echt voor geen meter. Heb er met moeite nog 6km uitgeperst en verder naar huis gewandeld.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

RSLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 11:05

De plaatjes zijn in ieder geval prachtig! En je bent maar mooi wel geweest.

SV, herkenbaar. Toen ik ziek was (koorts) was ook de hele boel aan waardes totaal ontregeld. Super boeiend is het!

Namiro, poeh! Dat lijkt me …heet :7 Sterkte!

Ik ga in het kader van hitte acclimatisatie een poging doen om vanmiddag een rondje te lopen. Ik kan er vrij goed tegen dus ben benieuwd! Eerst zwemmen, da’s beter :+

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 11:27

Nou Levi. Ik hoop wel dat je in het bos ofzo gaat lopen.
Ik zie hier nog wat hardlopers gaan en die lijken het allemaal wat zwaar te hebben. En er liep er in in de. Tempo waar je u tegen zegt dus sommigen hebben er helemaal geen last van. Maar ik ben blij dat ik Iig nu niet meer hoef en dat het na morgen alweer koeler en natter is. Ik hou echt niet van dit weer. Ja om te zwemmen dat is wel lekker.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 12:25

Succes rs Levi. Befunny ook goed gedaan. Wij stellen hier thuis onze loopjes uit tot morgen.

HRV waarden meer mijn horloge geloof ik niet, of het zit ergens verborgen. Maar alleen al aan je rusthartslag kan je veel zien en ook stressniveau. Daaraan kan ik zien dat ik ziek ga worden of nog hard aan het bestellen ben van een zware training. Heel handig, dan kan ik rustiger aan doen en ben ik uiteindelijk sneller hersteld.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 14:21

Respect dat je hebt gelopen, BeFunny. Die 19 graden kan niet kloppen. Ik heb de VechtdalTrail samen met mijn partner gelopen. Garmin gaf 24 graden aan, maar het was veel warmer.

Hopelijk valt met mee met de blaasontsteking, Namiro. Veel plezier in je carnavalsoutfit, zal ook lekker warm zijn. :=

Hoe zitten jullie qua HRV-waarde? Die van mij zit op 32 op dit moment.

Dat sportmedisch onderzoek moet ik ook nog plannen, misschien kan ik dat nog in de vakantie roggelen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 14:24

Hrv is voor iedereen verschillend, kun je niet met elkaar vergelijken. Zelfs al heb je dezelfde hartslag.
Hij moet bij mij tussen 63 en 80 zitten. Hij is vandaag laag, 61, ik voel me ook wat moe.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 14:28

Puera schreef:
Respect dat je hebt gelopen, BeFunny. Die 19 graden kan niet kloppen. Ik heb de VechtdalTrail samen met mijn partner gelopen. Garmin gaf 24 graden aan, maar het was veel warmer.

Hopelijk valt met mee met de blaasontsteking, Namiro. Veel plezier in je carnavalsoutfit, zal ook lekker warm zijn. :=

Hoe zitten jullie qua HRV-waarde? Die van mij zit op 32 op dit moment.

Dat sportmedisch onderzoek moet ik ook nog plannen, misschien kan ik dat nog in de vakantie roggelen.

Nou respect dat jullie hem gelopen hebben _/-\o_

Ik had ook het gevoel dat het niet klopte had het serieus benauwd. En ik dacht ik loop voor mijn plezier dus ik stop nu gewoon want het was echt niet aangenaam.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 14:36

Respect hoor! Ik heb de klussen rond huis gedaan, gewandeld met een vriendin en ik zit nu met mijn voeten in het badje van de hond :')

Ik weet niet wanneer je vakantie hebt Puera, maar mijn afspraak in Heerenveen heb ik 4 weken geleden gemaakt en 2 augustus was de eerste optie. Is wel meest uitgebreide onderzoek :$

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 14:41

Eind augustus, duurt nog wel even. Zal van de week eens kijken.

Goeie plek, met de voetjes in het badje.

De zon was echt warm, gelukkig was het grootste deel van de route in het bos. De 50 km ging deels ook over de Ommense Sahara(?), dat zal ook geen pretje zijn geweest.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 15:52

Zoo, wat knap nu nog lopen!
Op naar minder warm weer.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 17:17

Ik val weer even binnen, excuses :o Ik lees braaf mee maar jullie kletsen zo lekker veel dat ik niet altijd een post red en zelf heb ik niet veel te melden dus houd ik mijn mond maar.

Ik geniet van jullie verhalen en foto’s <3
Zo leuk dat hardlopen op elk niveau kan. Wat een heerlijke sport is het toch.

Ik las over Meijendel, mijn favoriete stuk natuur. Ik woon er maar iets vanaf en ik vind het zo mooi lopen! Ik zou het heel leuk vinden eens een langzaam trailtje te lopen met een club uit het topic.

Inmiddels ben ik nog steeds aan het hardlopen. Ik had even te veel geluisterd naar de omgeving die vond dat je als zwangere vooral rust moet nemen. Maar vanmorgen vroeg weer even de schoenen aan getrokken en echt niets kan tegen dat heerlijke gevoel op <3 We hebben lekker tussendoor de vaart over gezwommen. Met hond natuurlijk, die gaat nog trouw mee. Nu ben ik 23 weken zwanger en al goed dik. Het gaat wat langzamer maar ik geniet nog zo!

Ik ga proberen wat vaker op jullie persoonlijk te reageren. Deze post is even een schop voor mezelf :D

RSLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 18:56

Hé wat leuk dat je vlakbij Meijendel woont! Ik sluit graag aan bij je langzame trail!

Even een hele blije post van mij: net een rondje gemaakt, wel heet maar zon achter de wolken en ik heb me toch heerlijk gelopen! Ik had wat schildklier gedoe de laatste weken maar de medicatie lijkt eindelijk aan te slaan. Weer 5:15/km lopen in zone 3, dat ging de afgelopen weken echt niet! Dus nu ben ik helemaal blij!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 20:39

Op vakantie afgelopen maand zei mijn man: ik wil misschien ook wel eens gaan hardlopen. Ja leuk zei ik, met het idee dat hij dat toch niet echt zou gaan doen... :Y) :=

Vorig weekend zijn we voor schoenen gaan kijken en heeft hij schoenen besteld, want zijn kleur was niet op voorraad in de winkel. In de loop van de week kwamen zijn schoenen binnen.

Gisteren zei hij: zullen we morgen met z'n drieën dan samen hardlopen? Kleine man in de kar, jij hem duwen en ik dan ook hardlopen? Dat laat ik me natuurlijk geen 2x zeggen *\%/*

Vanochtend hebben we dus met z'n drieën voor het eerst hardgelopen. 10x 1 minuut hardlopen/1 minuut wandelen. Met wat in-wandelen en wat rustig uitlopen met de kleine man <3

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 20:40

Ik zie een nieuwkomer voor de bokt trail :P :P

RSLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 20:52

Wat leuk!

Kan ik alleen maar van dromen met mijn ren-hatende vent ;-)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 20:57

RSLevi schreef:
Wat leuk!

Nou, ik ook....
Ik heb een racefiets gekocht, zodat ik met hem mee kan fietsen, maar hij wil op dit gebied helaas 0 concessies doen mijn kant op.

Echt leuk Musli!

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 21:01

Afbeelding
Vandaag de Gemert city run gehad met 34 graden. Helaas na 2.5 km uitgevallen wegens koude rillingen, hoofdpijn en duizeligheid.
Met een stuk wandelen ging t wel snel beter, maar de ehbo vond perse dat ik door een arts gezien moest worden.. daar flink gekoeld met koude natte handdoeken. Daarna gewoon weer rustig naar huis gewandeld.
Dochterlief vond t geweldig om te zien hoe mensen flesjes water over mij heen gooiden :')
Nu weer verder trainen voor de wedstrijd in December in t dorp.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 21:48

RSLevi schreef:
Wat leuk!

Haha same here _/-\o_
Hij houd ook niet van gewoon wandelen.

Wel van rijden op z'n Ducati. En ik durf niet mee :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 22:02

Mijn man zei dus ook altijd: ik ga echt nooit hardlopen :') blijkbaar heb ik toch net gedaan alsof het echt leuk is. Haha...

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 22:03

Nou.. ik heb het overleefd, maar het was echt heeeet! Veel mensen van hun stokje zien gaan.
Was een mooi feestje weer. Carnaval in de zomer! Ik hou er van!

Dit waren wij! De veren zijn al snel afgegaan..
Afbeelding

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 22:09

Wat leuk dat jullie nu samen kunnen gaan MuSLi! Hier is het precies andersom gegaan.. mijn vriend is begonnen met hardlopen en heeft mij aangestoken.
Fijn dat jullie zoontje in de kar kan. Dat wil ons zoontje helaas niet.. dus veel samen rennen lukt niet.

Jammer Jacqueline! Maar wel verstandig om naar je lijf te luisteren. De warmte was ook wel heel heftig vandaag. Volgende keer beter! +:)+