Palmera schreef:Shadow0 schreef:Baas in eigen lijf is voor mij dat ik geen virus van jou in mijn lijf wil. Bedenk dat je ook niet echt een beste reclame bent voor de horeca... volgens mij heeft men er veel meer aan als je kunt garanderen naar je gasten dat het veilig is. Ik was van plan om zodra het weer kan de horeca die goed bezig waren vorig jaar nog een keer te bezoeken, en de plekken waar ze niet zo zorgvuldig waren nog lekker een tijdje te laten.
Dat begrijp ik dat. Maar jij wilt geen virus en ik heb liever een virus dan een prik. Leg mij nou eens uit waarom jij brlangrijker bent dan ik? Het staat jou helemaal vrij om je te laten enten, daar zal ik nooit kritiek op leveren. Maar laat mij gewoon ongeënt door het leven gaan want daar voel ik me veiliger bij.
Dáárom moet ieder een eigen keuze maken, en niet voor en door een ander.
En vergelijk in vredesnaam niet de horeca met mij, ik heb inmiddels al een jaar geen zaak meer en verdien mijn geld voorlopig op andere wijze.
Het verschil is dat doordat jij moedwillig maatregelen zou negeren, je anderen in gevaar brengt. Dat jij geen vaccin wil is je goed recht, maar als je dan oók regels gaat negeren die anderen beschermen? Dan vindt jij jezelf dus belangrijker dan iemand die het virus niet wil?
Aka, vindt jij dat iemand zich dan maar maandenlang moet schuilhouden in zijn/haar huis, zodat jij die tien dagen quarantaine kan negeren?