Veel moeten afvallen...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kosseh

Berichten: 2633
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 10:22

Snippergroen, is het vorige week nog gelukt met overdag trainen? cm kwijt in taille is ook heel fijn. Denk zelfs nog wel fijner, dat zie je.
Voor mij het zelfde. Zodra ik tussendoortjes ga eten gaat het fout. Liever 3 keer op een dag een grote portie, scheelt weer veel snacken tussendoor.
Van iets 'slechts' kan ik zeker genieten, zeker als het samen met gezelligheid is. Ben ik alleen en eet ik zoiets geniet ik er toch minder van.
Haha, heerlijk hé om helemaal leeg te trainen?

Gaucho, grappig dat je met hardlopen ook elke keer een training krijgt die je zelf moet doen. Leuk dat je het sporten zo heb kunnen oppakken en dat het nu samen met je vriend kan.
Stress is bij mij ook snoepen.. In Duitsland is veel nog open toch? Kerstmarkten bezocht?

MuSLi, haha wat leuk zo een Santa run.

Es_ther, voor die prijs snap ik dat je nieuwe schoenen niet kan laten liggen. Een tweede paar is altijd fijn toch? Is bolderen belastend voor je enkel? Ben nog opzoek naar nieuwe hobby's en het ziet er altijd zo leuk uit.
Haha ik heb het zelfde met kerstpakkenten. Super leuk, alleen eet je altijd weer te veel slechte dingen er van op. Ik heb hem dit jaar nog niet ontvagen, ben benieuwd wat er in zit (en of we wel iets krijgen)


Ondertussen ook bij de sportarts geweest. Ik heb weer iets meer beweging in m'n enkel, wat goed is. Wel nog steeds een stuk minder dan m'n goede kant. Sporten mag nog steeds niet. Basketbal kan ik dit seizoen vergeten (tot de zomer), misschien wel heel 2022... Hoop dat wandelen binnen kort wel weer mag of lange stuken fietsen, kan ik nog iets doen.

Ik baal ook onwijs van de nieuwe regels. Had net weer een beetje m'n ritme gevonden. De eerste lockdown ben ik gaan hardlopen, veel wandelen en gaan fietsen. Helaas kan ik dat nu nog niet. Sporten op apparaten was staties genoeg om niet te veel last te krijgen. Donderdag weer voor het eerst (in lange tijd) naar de fysio, hopeijk kan ik daar nog wat bewegen. Anders wordt het nog maar weer wat strenger op m'n eten letten, om niet weer terug te vallen in aankomen.
Afgelopen week het lastig gehad met opleten. De fijne periode van de maand, geen fijn nieuws bij de sport arts, m'n baanwissel afmoeten zeggen (omdat lopen/staan nog niet lang genoeg kan) en natuurlijk alle verleidingen door lekkere dingen van kerst. Gelukkig wel een beetje kunnen beperken, niet af gevallen maar ook niet aangekomen. :)

Snippergroen

Berichten: 6711
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 10:29

Stress is snoepen is voor mij heel herkenbaar :') Je lichaam vraagt dan toch om meer energie voor die grote inspanning 'die straks gaat komen', want ja we staan klaar om te vluchten. Komt nog bij dat een restje van mij nog wel eens comfort wil zoeken in eten.

Ik ga maar een home workout schema bouwen. Dat heb ik de vorige keer niet gedaan omdat ik thuis sporten echt heel stom vind. Daarnaast wil ik veel gaan wandelen. Ik hoop in ieder geval mijn lichaam de prikkel te geven van 'deze spieren hebben we nog nodig, doe die nog maar niet weg'.

Vandaag ben ik echt verschrikkelijk chagrijnig en daar geef ik gewoon even aan toe. Missie voor vandaag is om mijn eten wel on-point te hebben en verder om gewoon de dag door te komen :')

@kosseh, vorige week door drukte op werk maar 2x kunnen trainen. Derde training stond voor zondag gepland, maar dat ging dan nu even niet door :) Ik duim heel hard dat sporten na 14 januari wel weer gaat mogen. Die drie weken komen we nog wel door.

MuSLi

Berichten: 5299
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 11:04

Snippergroen schreef:
Vandaag ben ik echt verschrikkelijk chagrijnig en daar geef ik gewoon even aan toe. Missie voor vandaag is om mijn eten wel on-point te hebben en verder om gewoon de dag door te komen :')

Dit zou ik zomaar geschreven kunnen hebben vandaag. I'm with you! :\

MuSLi

Berichten: 5299
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 11:21

Gisteren wel nog de energie gevonden om een bokszaktraining te doen in de garage. Daar was ik best wel trots op :j

Afbeelding

Daar tegenover staat dat er een grote zak biggetjes is gesneuveld samen met manlief gisteravond op de bank -O- nouja, die is nu in ieder geval op en kunnen we niet meer eten :') :Y)

Weegschaal is godzijdank nog redelijk in balans, ondanks de uitspattingen van de afgelopen weken. Even weer de positieve mindset opzoeken en doorpakken..

Snippergroen

Berichten: 6711
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 11:36

Wat goed MuSli! Lekker bezig! Doe je dan nog echt een bepaalde workout of vooral lekker rammen d.m.v. de verschillende technieken?

Ik heb weerstandsbanden besteld en al in mijn hoofd hoe en waar ik daarmee veel van de oefeningen kan doen die ik ook in de sportschool doe. Belangrijkste voor mij is om te blijven bewegen en ik hoop dat ik mijn lichaam in een modus krijg dat ie denkt 'oh deze spieren heb ik nog nodig. Die hou ik :+'. Het is natuurlijk anders dan echt met gewicht trainen, maar ik hoop hiermee voor nu in ieder geval een prikkel af te geven.. Boksen staat voor mij van de week ook op de planning :j

MuSLi

Berichten: 5299
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 11:51

Ik volg een training via YouTube. Ik heb een kanaal gevonden tijdens de vorige lockdown, die verschillende trainingen online heeft staan.
Die kun je vanuit huis volgen :) zowel met apparatuur als zonder (gewoon in de lucht).

Jij ook goed bezig @Snippergroen. Met weerstandsbanden kun je een hoop doen.

Snippergroen

Berichten: 6711
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 12:27

Een leuke tip voor de stappentellers onder ons. Ik heb nu de loopworkouts op Youtube van Kyra Pro helemaal gevonden :j Als het te nat of te koud is buiten doe ik gewoon even zo'n workoutje en de stappen vliegen omhoog :D Het is low-impact, echt gericht op stappen, met dansachtige bewegingen op leuke muziek. Waard om eens te proberen!

MelissaV

Berichten: 3604
Geregistreerd: 31-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 13:58

MuSLi schreef:
Ik volg een training via YouTube. Ik heb een kanaal gevonden tijdens de vorige lockdown, die verschillende trainingen online heeft staan.
Die kun je vanuit huis volgen :) zowel met apparatuur als zonder (gewoon in de lucht).

Jij ook goed bezig @Snippergroen. Met weerstandsbanden kun je een hoop doen.

Ik kom even binnenvallen, kan je mij een linkje geven naar dat kanaal alsjeblieft :o

MuSLi

Berichten: 5299
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 14:08

MelissaV schreef:
MuSLi schreef:
Ik volg een training via YouTube. Ik heb een kanaal gevonden tijdens de vorige lockdown, die verschillende trainingen online heeft staan.
Die kun je vanuit huis volgen :) zowel met apparatuur als zonder (gewoon in de lucht).

Jij ook goed bezig @Snippergroen. Met weerstandsbanden kun je een hoop doen.

Ik kom even binnenvallen, kan je mij een linkje geven naar dat kanaal alsjeblieft :o

Ik heb je een PB'tje gestuurd met de naam/link.

_Tarzan

Berichten: 11270
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 08:45

kosseh, balen zeg dat je niet mag sporten!
Musli goed bezig! En denk dat iedereen met stress gaat eten haha!
Snippergroen, goed van je om thuis bezig te blijven! Ik heb daar echt de motivatie niet voor om thuis wat te sporten :=
Klinkt goed die loopworkouts, heb je misschien een linkje?

Ik was net goed bezig en had ritme gevonden in het sporten om 2x per week zeker te gaan, gaat alles dicht ;(
Gelukkig mag ik wel blijven werken om het ritme aan te houden maar leuk is anders. Weegschaal blijft gelukkig enigzins stabiel.

Wat wel weer leuk is, gisteren vergadering gehad van het werk (Sportschool) en we gaan nieuwe coaching pakketten aanbieden, ook gericht op eten en wij mogen uitproberen, aangezien wij het ook moeten verkopen en zo beter weten wat het inhoud. Goede motivatie voor mij dus om eens te ervaren hoe dat in z'n werk gaat :D

MuSLi

Berichten: 5299
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 08:47

Wauw, dat zijn dan eens de voordelen van werken in de sportbranche @Tarzan. Heel tof dat jullie daarmee mogen gaan testen :) Zit daar dan ook personal training bij, of werkt dat via een sportschema?

Gister netjes gegeten, geen rare extra's en 's avonds lekker nog even een wandeling gemaakt, terwijl ik met mijn moeder aan het bellen was. Prima combinatie :j

_Tarzan

Berichten: 11270
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 08:50

Zijn 3 pakketten en in 1 ervan zit inderdaad PT, maar denk niet dat wij dat mogen proberen haha, zal meer om de voeding en leefstijl gaan. Zeker fijn om uit te proberen, ik zei al, als jullie bij mij kilo's eraf krijgen is het pakket geslaagd _O- :')

MuSLi

Berichten: 5299
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 08:55

Wel tof hoor. Fijn als je de juiste informatie krijgt en op basis daarvan gaat werken aan je leefstijl.
Voor mensen die interesse hebben in voeding en achtergronden dan is het kanaal van Michelle Langerak wel aan te raden op YouTube. Is een diëtiste die zelf fanatiek sport en van alles daarin heeft uitgezocht. Of anders Fitaddict op YouTube. Die maakt ook interessante eetvideo's :)

MuSLi

Berichten: 5299
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 15:28

Eergisteren, gisteren en vandaag (so far) is het eten on point. Daar ben ik wel gewoon heel blij mee. Ook de beweging is niks in tekort gedaan, dus *\o/*

Oh en @Snippergroen, mijn weerstandsbanden komen vanmiddag binnen. Ik vond het wel een goed idee van jou om af en toe wat traininkjes met banden mee te pakken :j :D heb je tips qua oefeningen, (YouTube) filmpjes, of personen die interessant zijn om eens te bekijken?

Hoe is het met de rest? Overleven we allemaal nog en zitten we nog op de boot, of zijn we eraf gevallen en moeten we je terug aan boord hijsen?

gaucho

Berichten: 9637
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 15:34

Afgelopen dagen ongesteld en dat heeft altijd wel flink impact op mijn snoep behoefte :') Lijkt weer beter nu.

Probeer vandaag eens zonder tussendoortjes, geïnspireerd door jullie :D

Beweging gaat goed, gisteren mijn eigen workout met kettlebells samengesteld van ruim een uur, ook nog lekker gewandeld. Vanavond weer ff hardlopen. Dat staat voor zaterdag ook op de planning, even wat eten compenseren. 2e kerstdag brunch en sushi :')

Snippergroen

Berichten: 6711
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 15:51

MuSLi schreef:
Eergisteren, gisteren en vandaag (so far) is het eten on point. Daar ben ik wel gewoon heel blij mee. Ook de beweging is niks in tekort gedaan, dus *\o/*

Oh en @Snippergroen, mijn weerstandsbanden komen vanmiddag binnen. Ik vond het wel een goed idee van jou om af en toe wat traininkjes met banden mee te pakken :j :D heb je tips qua oefeningen, (YouTube) filmpjes, of personen die interessant zijn om eens te bekijken?

Hoe is het met de rest? Overleven we allemaal nog en zitten we nog op de boot, of zijn we eraf gevallen en moeten we je terug aan boord hijsen?


Bij mijn weerstandsbanden komt ook een instructieboekje dus ben benieuwd wat daar in staat. Die van mij komen vanavond binnen :):) Zit er bij jou in het pakket ook een deuranker? Ik ga zelf eens opzoek naar Youtube filmpjes, als ik een interessant kanaal vind laat ik je dit weten! Ik kan je sowieso als ik ze heb wel even een PB sturen met hoe ik welke oefeningen ga doen en welke spiergroepen dat zijn. Welke weerstandsbanden heb jij gekocht?

MuSLi

Berichten: 5299
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 19:40

Snippergroen schreef:
MuSLi schreef:
Eergisteren, gisteren en vandaag (so far) is het eten on point. Daar ben ik wel gewoon heel blij mee. Ook de beweging is niks in tekort gedaan, dus *\o/*

Oh en @Snippergroen, mijn weerstandsbanden komen vanmiddag binnen. Ik vond het wel een goed idee van jou om af en toe wat traininkjes met banden mee te pakken :j :D heb je tips qua oefeningen, (YouTube) filmpjes, of personen die interessant zijn om eens te bekijken?

Hoe is het met de rest? Overleven we allemaal nog en zitten we nog op de boot, of zijn we eraf gevallen en moeten we je terug aan boord hijsen?


Bij mijn weerstandsbanden komt ook een instructieboekje dus ben benieuwd wat daar in staat. Die van mij komen vanavond binnen :):) Zit er bij jou in het pakket ook een deuranker? Ik ga zelf eens opzoek naar Youtube filmpjes, als ik een interessant kanaal vind laat ik je dit weten! Ik kan je sowieso als ik ze heb wel even een PB sturen met hoe ik welke oefeningen ga doen en welke spiergroepen dat zijn. Welke weerstandsbanden heb jij gekocht?

Ik heb de weerstandsbanden van Matchu Sports gekocht. Zagen er wel goed uit. Ben benieuwd of het ook wat is. Heb het pakket nog niet uitgepakt ;)

Snippergroen

Berichten: 6711
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 19:55

Hoe is iedereen de feestdagen doorgekomen? :D ik heb lekker alles gegeten waar ik zin in had, want het is maar 1x per jaar kerst. Ik voel me echt tonnetje rond, man man man :') vanaf morgen pak ik de draad weer op en hoop dat mijn weerstandsbanden dan eindelijk binnenkomen (geheel begrijpelijke vertraging bij DHL). Per 1 januari ga ik ook voor dry january. Ik ben er weer klaar voor!

gaucho

Berichten: 9637
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 20:15

Gisteren heel gezond en wel heel lekker gegeten, oa barbecue met zelf gerookte makreel en vooral heel veel groente / salade, en 17 kilometer hardgelopen :D

Vandaag wat minder gezond met een heel uitgebreide brunch en net sushi. Hou het wel bij 1 wijntje.

Vanaf morgen weer 'normaal', komende dagen restjes groente en salade :D en dan alleen oudejaarsavond nog met oa kaas fondue. Verder probeer ik ook het ritme van 3x per week hardlopen en 2x per week krachttraining aan te houden, mis wel echt mijn hardloop club en de sportschool.

Eerste week van januari nog vakantie met vriend en bonuskids, maar dan zitten we in een vakantiehuis en koken we gewoon gezond voor ons tweeën en iets minder gezond voor de kids.

MuSLi

Berichten: 5299
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 21:55

Heerlijk @Gaucho. Goed vooruitzicht ook, weekje vakantie *\o/*

Gisteren heb ik in de ochtend/middag een lekker rondje hardgelopen en 's avonds hebben we de gourmet aangezet. Ik heb me netjes gedragen en voelde me alles behalve tonnetje rond. Had zelfs trek toen ik naar bed ging :')

Vanochtend heb ik eerst een uurtje gekickbokst in de garage. Daarna zijn we aangesloten bij de gourmet van m'n schoonouders. Daar heb ik me ook niet tonnetje rond gegeten. En net heb ik lekker nog even 45min gewandeld. Nu met de beentjes omhoog op de bank. Nog geen trek, maar dat gaat wel nog komen denk ik :Y)

kosseh

Berichten: 2633
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 22:50

Veel te veel, maar onwijs lekker gegeten. Niet vol gezeten. Wel genoeg suiker voor de hele maand gegeten. Gelijk weer last van suikerdips, hoofdpijn moe en een buik die van slag is.

Gister wel genoeg bewogen. Een hele actieve 3 uurs strand/duin rit gemaakt met het paard wat ik bijrijd.

Van m'n ouders een kilo chocolade kerst musket kransjes gekregen. M'n favoriete chocola :D


Gaucho, alvast een hele fijne vakantie!

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 10:07

Zo, na flink schransen weer zorgen dat de broekriem aan kan, aldus m’n vriend :') .
Met 3 kerstpakketten vol eten zijn we beide iets aangekomen… maar nu weer in regime. Vroeger kon ik daardoor echt paniekeren, maar nu kan ik het beter loslaten en denken; even meer bewegen, goed eten en gaan

Heb skeelers te leen van m’n schoonzusje, dus als het weer het toe laat kijken of ik t leuk vindt en daarna zelf aanschaffen :).

Snippergroen

Berichten: 6711
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 10:40

Wat hebben jullie je dapper gedragen Gaucho en MuSli :D Ik heb echt veel gegeten, en geen reet uitgevoerd :+

Herkenbaar wat je zegt kosseh, ik voelde me gisteren ook echt niet best na die grote hoeveelheden aan suikers en koolhydraten. Vandaag weer met goede moed de draad opgepakt en de weegschaal blijft lekker in de kast tot over een paar weken :=

Goed om te horen dat je bewust hebt kunnen genieten Es_ther! Zo stond ik er ook in deze ronde :) Normaal voel ik me altijd echt schuldig.. Maar nu gaan we gewoon weer dapper door!

gaucho

Berichten: 9637
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 11:09

Lekker genieten is ook prima voor die 2 dagen per jaar toch.
Vandaag lekker gezond begonnen met havermout met wat leftover stoofpeertjes en net lekker wat tomaat, komkommer en een cracker met sandwich spread. Verder vooral gezonde dingen aan het bedenken om mijn restjes op te maken :') gepofte bietjes worden zo lunch, met waterkers en mierikswortel puree. Vanavond venkel en gerookte zalm, daar maak ik maar risotto mee met nog wat salade erbij denk ik.

Snippergroen

Berichten: 6711
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 11:18

gaucho schreef:
Lekker genieten is ook prima voor die 2 dagen per jaar toch.
Vandaag lekker gezond begonnen met havermout met wat leftover stoofpeertjes en net lekker wat tomaat, komkommer en een cracker met sandwich spread. Verder vooral gezonde dingen aan het bedenken om mijn restjes op te maken :') gepofte bietjes worden zo lunch, met waterkers en mierikswortel puree. Vanavond venkel en gerookte zalm, daar maak ik maar risotto mee met nog wat salade erbij denk ik.


Wat een fantastisch menu!