Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AmyII

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 17:33

Hallo allemaal, ik kom hier graag meekletsen/ lezen. Wat maken jullie je nagels mooi!

Ik heb nog geen gellac set aangeschaft maar ik ben wel ernstig aan het overwegen dit te doen. De reden? Ik vind nagellakken heel erg leuk maar dat nagellak maar kort goed blijft zitten werkt erg demotiverend.

Zouden jullie mee willen kijken naar de producten die ik in mijn ‘winkelwagen’ heb staan en of er iets overbodigs bij is of dat er iets mist?
- 98w uv/ ledlamp met low heat functie
- buffer, 100/180 grit vijl, nagelriem pusher en houten bokkepoot
- cleanser wipes (10stk)
- remover wipes
- primer
- rubber basecoat nude (bewust voor kleur gekozen zodat ik zie wat ik doe bij het openvijlen van de lagen)
- donkerblauw kleur
- rood kleur
- zwart kleur
- army green kleur
- peach kleur
- no whipe topcoat glans
- no whipe topcoat mat

Flinke lijst wel, maar het ziet er naar uit dat je flink wat spullen nodig hebt om uberhaupt maar te kunnen starten. Ik heb bewust geen starterset gekozen omdat in die sets vaak maar 1 á 2 kleuren zitten die me echt aanspreken en de rest (6-8 kleuren) dan dus niet. Dat vind ik echt productverspilling :=

Al het bovenstaande is van kiki london, dit merk spreekt me aan omdat het cruelty free + vegan is en omdat de reacties tot nu toe overwegend positief zijn. Daarbij hou ik van eenvoud: ik wil niet naar 3+ verschillende shops voor het kopen van mijn producten.

Anyhow, mochten jullie tips/ adviezen hebben dan hoor ik deze graag en ik hoop komende week ergens mee te kunnen kletsen.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 12:09

Welkom Amyll, je lijstje ziet er al goed uit! Wat ik nog mis is een prep/cleansingvloeistof, of zit dat al op de cleanser wipes? En ook overdag in de zomer nagel ik onder een daglichtlamp, dan zie je echt veel beter wat je doet. Dus die kan ik ook aanraden!

Mijn laatste werkjes, combi manicure:
Afbeelding

En het eindresultaat:
Afbeelding

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 12:23

Dank voor je tip Wijslander! De clean/prep zit in de cleansing wipes.

Daglichtlamp is een goede, morgen maar even ergens eentje aanschaffen (Ikea ofzo).

Het lijstje is zo compleet omdat ik de afgelopen 5 dagen bezig ben geweest het hele topic door te lezen ;), jullie tips en ervaringen zijn echt goud waard!

Ik miste ergens halverwege wel de TS, LadyMadonna, hoe gaat het met haar?

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 18:40

Heel strak wijslander!

Ik heb mijzelf vanmiddag nog getrakteerd op een aantal nieuwe kleuren.. je hebt er immers nooit genoeg, toch? :Y)

Afbeelding

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 21:11

Ik was jullie kwijt. Ik heb mn nagels vorige week gedaan. Moet alleen leren om nagel riem netjes te doen. :+
Afbeelding

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 00:03

Oh wauw, wat heb jij lange nagels Neverland, zijn die van jouzelf of heb jij een verlenging?

Nieuwe kleurtjes zijn altijd leuk Mirtedl! Gebruik je al de kleuren die je hebt? En zo ja, hoe vaak wissel jij + hoe lang blijft de lak goed in een geopend flesje?

Ik ben nog in afwachting van mijn pakketje *\o/* maar kan haast niet wachten, ik heb zooo’n zin om mijn nagels te doen!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 06:05

Neverland pas alsjeblieft op hij de nagelriemen. Zo krijg je echt een allergie.
Probeer echt goed te vijlen zodat er niets op of tegen de huid zit

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 07:30

Ik duw de nagel riemen naar achter, ik heb alleen geen schaartje om die velletjes eraf te knippen, die heb ik wel nodig.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 09:44

Rivendell schreef:
Neverland pas alsjeblieft op hij de nagelriemen. Zo krijg je echt een allergie.
Probeer echt goed te vijlen zodat er niets op of tegen de huid zit

Even over de nagelriemen, ik ben me er zeer van bewust dat de lak op de nagel moet en niet op mijn huid. Nu kan het natuurlijk zijn dat (m.n. wanneer ik met mijn niet dominante hand lak) ik wel eens wat huid raak, kan ik de nog natte gellak wegvegen of moet deze verwijderd met aceton? En hoe voorkom ik dan dat ik de aangebrachte lak op de nagel beschadig?
En ik neem aan dat ik dit moet doen vóórdat ik met mijn hand onder de lamp ga, toch?

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 12:23

Ja klopt, voordat je onder de lamp gaat wegvegen, want anders hard het uit en krijg je het er bijna niet meer vanaf.

Ik veeg het gewoon weg met een watje of een wattenstaafje mocht ik geknoeid hebben. Dat doe ik niet met aceton ofzo.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 12:56

Dank voor je reactie, heel fijn.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 16:13

Ik heb van die kleine vierkante doekjes. Een hoekje daarvan werkt heel goed

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 16:37

En als dat niet werkt, zou je liquid peel off kunnen overwegen. Moet je er ook afhalen voor je de lamp ingaat.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 16:51

Top! In elk geval weer ruim voldoende tips, dank jullie wel!
Mijn pakketje komt morgen, dan maar even kijken wanneer ik mooi de tijd heb om er rustig aan te gaan zitten.

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 21:09

AmyII schreef:
Oh wauw, wat heb jij lange nagels Neverland, zijn die van jouzelf of heb jij een verlenging?

Nieuwe kleurtjes zijn altijd leuk Mirtedl! Gebruik je al de kleuren die je hebt? En zo ja, hoe vaak wissel jij + hoe lang blijft de lak goed in een geopend flesje?

Ik ben nog in afwachting van mijn pakketje *\o/* maar kan haast niet wachten, ik heb zooo’n zin om mijn nagels te doen!

Nee ik gebruik niet alles..
Ik mag zelf niks op m’n nagels want werk op de OK maar heb wel altijd mooie teennagels :D

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 21:28

mirtedl schreef:
AmyII schreef:

Nee ik gebruik niet alles..
Ik mag zelf niks op m’n nagels want werk op de OK maar heb wel altijd mooie teennagels :D

Ohjee ja, als het van werk niet kan… (Ik heb eens voor de deur mijn nagellak staan verwijderen toen ik een dagje mee ging werken in de horecaslagerij waar mijn vriend toen werkte, wist ik veel..)

Doe je ook gellak op je teennagels, ja? Dat ben ik nog aan het overwegen, eerst maar goed mijn handen kunnen verzorgen en langs een pedicure, dan zie ik het tzt wel..

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 12:29

Ja hoor op teennagels gaat het ook prima. Blijft ook makkelijk 4 weken goed :)

Verder verzorg/lak ik nagels van vriendinnen en/of familie dus maak wel van veel kleurtjes gebruik.
Maar sparen is een hobby opzich

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 15:07

Gebruik het potje dan ook daadwerkelijk alleen nog voor jouw eigen teennagels, een schimmelinfectie is makkelijk opgelopen.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 15:10

Shenavallie schreef:
Gebruik het potje dan ook daadwerkelijk alleen nog voor jouw eigen teennagels, een schimmelinfectie is makkelijk opgelopen.

Ah! Dank voor de tip inderdaad!

Laat ik eerst maar lekker oefenen op mijn handen, voeten zullen (gezien mijn niet-flexibel zijn èn kleine(re) nagels) nogal een uitdaging zijn lijkt me ;).

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 16:07

Nog een vraag trouwens (sorry, ik kon dit niet meer toevoegen aan mijn vorig bericht): ik bekeek net een informatiefilmpje over het bufferen van je nagels, de filmer vertelt hierin dat het bufferen is om je nagel egaal vlak te maken, en dat je na het bufferen met het vijlgedeelde van de buffer het oppervlakte sluit en polijst.

Nu bedacht ik: dan zou je, technisch gezien voor de hechting niet te hoeven bufferen toch?

Ik heb wel ‘randjes’ in de lengte van mijn nagel maar ik haal ook het liefst zo min mogelijk dikte van mijn nagel af, dus ik wil eerst testen hoe de lak uitvloeit op mijn nagels zoals ze zijn, MITS het niet bufferen de hechting niet negatief beïnvloed.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 16:16

Wel verstandig om te doen, omdat anders de nagelplaat makkelijker stuk gaat bij het verwijderen van de lak op een later moment. Dit is puur om de nagelplaat 'dicht' te maken en de oneffenheden weg te halen, die je anders door je lak heen ziet piepen.

Aanvulling: Je moet ook niet gaan zitten boenen met de buffer, beetje oppervlakkig houden - anders wordt je nagelplaat inderdaad erg gevoelig en haal je onbedoeld toch iets teveel weg, ondanks dat het een fijnere grit is.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 17:31

Dankjewel! Ik heb op mijn duim een vrij dikke rand, die ga ik dan ook niet volledig wegbufferen omdat ik (nog) niet ervaren ben en absoluut wil vermijden mijn nagels te dun te maken. Voorzichtig opruwen en sluiten zal wel moeten lukken, dus dat ga ik dan ook doen.

Nogmaals dank!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 23:59

Ik wil graag eea aan gaan schaffen voor nail art. Oa dotting tools en kwastjes voor de blooming gel. Iemand tips waar ik (kwaliteit) kan bestellen?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 10:02

De dottingtools van E-bay werkten erg goed. Je kunt exact dezelfde in de Nederlandse nagelshops kopen, maar dan ben je veel duurder uit. Dat zijn die met gekleurde houders (groen, geel, paars, roze en oranje uit mijn hoofd).

Blooming is iets recenters en daar heb ik geen ervaring mee.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 10:49

Ik kom me ook eens melden! Heb een flink stuk terug gelezen en alle tips ter hand genomen.

Ik lakte al jaren continu mijn nagels, maar nu met kinderen is de droogtijd van gewone lak gewoon te lang voor me. Ook met sneldrogende topcoat.
Dus toen een vriendin het vlammetje weer aanwakkerde met de aankoop van een startersset van PG, ben ik ook weer overstag gegaan.

Helaas werkt PG voor mij, net als voor zovelen := ook niet optimaal en heb ik mijn nagels al behoorlijk verziekt en verzwakt. Terwijl ik ijzersterke nagels heb van mijzelf en gewone lak gerust 2 weken netjes kon dragen.

Inmiddels een nieuwe lamp gekocht, kleurtjes van Gelzz, rubber base en rubber top coat van Kiki London en heb nog een blooming gel en rubber base van Diva onderweg. Ik kan voorlopig weer vooruit dus :+

Vandaag vast één hand gedaan (twee tegelijk duurt nog te lang met de kinderen in huis := ), maar het is duidelijk dat nieuw spul altijd weer even wennen is om mee te werken.
Afbeelding

De laatste tijd waren dit de lakjes:

Afbeelding
Een Essie lakje

Afbeelding
PG amourous red (favo kleur)

Afbeelding
PG paradise pink (andere favo, maar deze laat na een paar dagen kan ik die in z’n geheel van m’n nagel pellen -O- )

Afbeelding

Afbeelding
(Duidelijk niet mijn kleur := PG mermaid pink)