3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 18:12

Kom ook weer eens om de hoek kijken. :wave:

Haha, allemaal kerst overleefd. :) Zag allemaal lekkere en leuke dingen langskomen. Ik had zelf als doel gesteld niet aan te komen met kerst, gaan er binnenkort achterkomen of dat gelukt is. :') Wel heerlijk genoten van alles! Kerstavond lekker in Amsterdam naar het nationaal ballet en daarna sushi gegeten, Eerste Kerstdag diner met de hele schoonfamilie (moetje voor mij :')) en Tweede Kerstdag lekker thuis met alleen mijn vriend en m'n zus, heerlijk gekookt. Ik moet wel weer een beetje afkicken nu deze dagen merk ik, het lekkere eten was toch wel erg lekker. :P

Wow 5 keer naar de sportschool Maanlicht! Lekker bezig!

Heel veel plezier linoleum! :9

Wat jammer dat het niet zo gezellig was Lisa, was er iets naars aan de hand? Je klinkt wel erg positief en gemotiveerd weer voor het nieuwe jaar! +:)+ Lekker bezig! Al uitzicht op een baan enzo of nog niet aan het solliciteren?

IMANDRA

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-18 18:14

Het was zacht gezegd niet gezellig maar niks ergs aan de hand. Gewoon beetje drama. Solliciteren heeft nog niks opgeleverd, heb nog wel 2 gesprekken lopen dus hopelijk komt daar wat uit!

Pfoe jou kerst klinkt leuk en lekker Carlijn!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 18:49

Veel plezier vanavond linoleum!

Imandra, klinkt precies als de kerst bij mijn schoonouders :') We zijn er weer af voor een jaar laten we maar zeggen.

Carlijn, jouw kerst klinkt goed :9 sushi mag je me altijd wakker voor maken.

Mijn eten vandaag was wel weer oké, voor morgen en overmorgen nog even zien. Oud en nieuw is vaste prik; hapjes en chips en een fles wijn op de bank met Netflix, en dan geen zin hebben in avondeten. Ik heb wel een broodje vegaburger voor het geval dat, we zullen zien :P

Vandaag;

O; yoghurt met appel/kaneel muesli, gepofte spelt en lijnzaad
L; crackertjes met heksenkaas
A; shakshuka met cannelinibonen, spinazie, rode peper, feta. Met ciabatta. En natuurlijk met eieren van eigen kips :Y)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 18:55

Nou ik ben bij de internist geweest... uit de bloedonderzoeken, echo en longfoto is niets gekomen. Hoewel niets, het vitamine b12 was aan de lage kant, maar valt in het grensgebied, dan is er kans op een tekort, maar niet zeker. Ze gaan nu aanvullend onderzoek doen om te kijken of er inderdaad sprake is van een tekort op celniveau. Daarnaast gaan ze nog een onderzoek doen naar mn cortisol, al verwacht ze niet dat daar iets uit komt, meer ter volledigheid.
Mag wel weer fijn een maand wachteb, want dat onderzoek moet op de dagbehandeling, en daar is pas eind januari plek :roll:

Ze gaf aan dat de kans dat we nog iets vinden wat mijn klachten verklaart, heel klein is. Dat maakt de klachten natuurlijk niet minder erg en echt, dus moet ik gaan nadenken wat ik hierna wil doen. Ik moet dan bijv denken aan een revalidatietraject oid om te leren beter met mijn klachten om te gaan. Hier moet ik me nog eens beter over gaan inlezen, ik weet niet wat de opties precies zijn.

Voor het nieuwe jaar heb ik mij in ieder geval voorgenomen te proberen mijn lichaam zoveel mogelijk te helpen door zo gezond mogelijk te leven. Ik wil proberen af te vallen, maar dat is erg moeilijk met zo'n beperkte energie. Ik ga me dus vooral richten op gezonde, voedende voeding, en proberen mijn conditie weer wat op te bouwen. Dan volgt het afvallen hopelijk "vanzelf"

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 00:23

Laura, hele dikke knuffel voor jou! Ik vind het ontzettend knap hoe je alles volhoudt.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 10:23

Wow! Supergoed bezig met sporten Maanlicht!
Hoe was het eten Linoleum?
Jammer dat het niet zo gezellig was Imandra, alsnog verder gelukkig een leuke kerst gehad!
Je kerst klinkt heerlijk Carlijn!
Veel sterkte Laura!

Gisteren best een gek lijstje, maar door mijn beweging is de hoeveelheid eten nog een beetje in balans gelukkig haha.
O: een boterham met pindakaas en een snee kerststol met ongezouten roomboter en poedersuiker. (393)
L: warme chocolademelk met slagroom, een tosti van bruin brood, kaas, rode ui, tonijnsalade en Italiaanse kruiden. (525) (in de stad)
T: een glas frisse fruitdrank, appel & framboos, drie mini crackers naturel met makreelsalade, een portie suikerpinda's. (415)
A: een minibeetje vissoep, ik vind het eig niet zo lekker. Heilbot, roodbaars, een paar mossels en als toetje zelfgemaakte creme brulee. (506)
T: een paar bamihapjes met zoete chili saus, een handje pinda's. (325)
B: 15.000 stappen, 50 minuten fietsen, 35 minuten bezig zijn met paard (stappen aan de hand) en 15 minuten rugoefeningen.
Totaal kcal: 2164.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 10:35

Thnx meiden :*

Kimmy die tosti klinkt lekker! Lekker lijstje hoor!

Wij hebben vanmiddag een verjaardag en gaan vanavond uit eten, dus zal ook niet echt een mager dagje worden :+

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 10:54

Wat balen Laura, helaas een en al herkenning voor mij. Bij mij is het na een revalidatietraject over gegaan.

Ik ga vandaag toch niet naar de sportschool, heb veel spanning in m’n lijf. Misschien doe ik toch weer te veel. Ga sowieso morgen ook met m’n vader, dus vandaag alleen wandelen in het bos.

Ik ben afgelopen weken heel emotioneel en weer depri, en dat werkt het afvallen behoorlijk tegen merk ik. Een tweestrijd tussen het allemaal niets kunnen schelen en frustratie omdat ik geen gram af val en me echt stoor aan foto’s van mezelf nu.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 11:18

Laura, waar was je B12 waarde? Want bij huisartsen enzo vinden ze die al snel “oke”. Terwijl hij enorm laag is. Toen ik er zo enorm ziek van was toen had ik een waarde van 89. (Loop je al kans op blijvende neurologische schade)

Ik had vooral 24/7 angst en stress, depressief, moe en huilerig.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 11:29

Ik loop niet bij de huisarts maar bij de internist gelukkig :)
De waarde was 160, is zeker aan de lage kant, maar schijnt niet perse een tekort te betekenen. Wat gemeten wordt is de waarde in het bloed, en die geeft slechts een indruk van de kans op een tekort, vooral in het grensgebied waar mijn waarde invalt. Er moet dus verder gekeken worden naar een evt tekort op celniveau, daarvoor moet een andere waarde geprikt worden.

Overigens heb ik naast de vermoeidheid geen duidelijke symptomen van een b12 tekort, en is mijn b12 in de afgelopen jaren meerdere keren geprikt en altijd prima geweest, toen had ik ook al vermoeidheidsklachten. Dus hoewel het nu zeker aan de hand kan zijn, verwacht ze niet dat het de (enige) verklaring is van mijn klachten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 11:33

Je kan voor de zekerheid wel de smelttabletten van Orthica halen, dat zijn de beste. ;)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 11:36

Dat is nu niet erg handig, want dat heeft invloed op de resultaten van het bloedonderzoek. Wanneer dat gedaan is wil ik wel supplementen gaan nemen.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 10:21

Hoe was je dag Laura?
Ik meng me niet in tips over medicijnen en gezondheid ed. Daar heb ik toch geen verstand van :+

Gisteren ging een beetje mis. Had met vrienden afgesproken en eerst chips gegeten, daarna broodjes bapao (nog nooit op, maar vond het ook niet zo lekker, dus dat was geen gemis), loempia's en piccolini's en als toetje poffertjes. Oeps :')
Ook nog niet veel bewogen. Wel 10 hele minuten gefietst (naar paard en weer terug) en paard gelongeerd. Daar wel lang mee bezig geweest, maar dat was meer omdat ik niet snapte hoe dat nu werkte met die touwtjes. Ik blijf het ondingen vinden, maar goed, van de dierenarts moet ik ze gebruiken, dus dat doe ik dan maar.
Vandaag probeer ik weer wat gezonder te eten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 16:45

Ik post maar eens in de paar maanden wat en het is eigenlijk altijd hetzelfde, 'de knop gaat nu om' en 'ik ga weer normaal doen' maar het komt er elke keer niet van :+ Realistisch gezien eet ik gewoon al een paar jaar met uitzondering van een paar opwellingen van een paar weken echt als een vuilnisbak en sport ik totaal niet om het een beetje te compenseren. Ik was laatst helemaal kapot toen ik een kwartier had gefietst want ik pak al-tijd de auto en sinds ik 4 hoog woon zonder lift word ik er ook behoorlijk mee geconfronteerd dat trappen lopen niet meer mijn sterke kant is.

Ik ben heel erg body positive and vind andere (volle) vrouwen echt prachtig maar vooral de afgelopen maanden vind ik mezelf echt walgelijk als ik in de spiegel kijk. Ik haat de striemen op mijn buik, ik haat dat die buik tegenwoordig hangt, ik haat dat mijn borsten zo groot zijn geworden dat mijn tepels ondertussen net uiers lijken, ik haat dat mijn bovenbenen net een poffertjespan zijn. Ik kan wel blijven roepen dat ik mijn lichaam moet leren accepteren zoals het is en dat ik mezelf ongeacht gewicht mooi moet vinden, maar in de realiteit vind ik mezelf zo niet mooi, voel ik me ongezond en vies en word ik alleen maar onzekerder.

Ik ben denk ik op een punt in mijn leven waarop het kiezen of delen is. Naarmate ik ouder word wordt het niet makkelijker om gewicht kwijt te raken, als ik ooit aan kinderen wil gaan denken moet ik mijn lichaam ook eerst een flinke tijd beter behandelen. Als ik nog een jaar doorga met leven zoals ik nu doe heb ik straks flinke obesitas en moet ik volgend jaar in december janken omdat ik alweer 20 kilo ben aangekomen en er niks aan heb gedaan. De knop gaat hier dus om en het gewicht gaat eraf.

Ik heb eergisteren een heel lang gesprek gehad met mijn vriend over hoe onzeker ik ben over mijn uiterlijk en ben tot de conclusie gekomen dat ik nog heel lang kan blijven zeiken over hoe poedersuiker het is om dik te zijn, of ik ga gewoon een keer aan het werk en werk het gewicht eraf, iets waarvan ik al letterlijk jaren zeg dat ik het ga doen maar wat ik op een of andere manier niet voor elkaar krijg.

Ik ga dus weer streng terug naar 1800 kcal, eens per week krachttraining en eens per week zwemmen (wil ik gaan uitbouwen maar ik raak gedemotiveerd als ik het niet voor elkaar krijg dus wil mijn doel even behapbaar houden) en ik wil als eerste doel weer onder de 100 kilo komen.

Zo, stok achter de deur.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 17:46

Go Emma, je kan het! Echt!
Goed om jezelf realistische doelen te stellen, op die manier is het veel beter vol te houden.

Ik herken heel erg wat je schrijft, ook ik heb al zo vaak geroepen dat nu écht de knop om is/moet etc, maar het is er nooit echt van gekomen.

Het is me ruim 2 jaar geleden wel gelukt om 14 kg af te vallen, en gek genoeg viel het me toen niet eens zo zwaar gevallen. Zo zonde dat ik toen de boel heb laten vieren, inmiddels zit er weer 10 kg bij >;)
Opeens ben ik het echt hélemaal zat, ik wil naar een gezond gewicht en vooral ook (hopelijk) een gezond lijf. Dat mn lichaam nu niet erg meewerkt is natuurlijk vervelend, maar hé, als ik mn lichaam niet help, gaat t mij ook niet helpen. Dus ik ben vandaag vliegend uit de startblokken gegaan :+

Ik heb een pan lekkere (magere) bloemkoolsoep gemaakt, de eerste dagen heb ik vaak veel trek en dit geeft wel volume maar weinig kcal, en krijg ook meteen wat extra groente binnen.

O (laat): 200 gr magere kwark met 25 gr muesli
L: 2 kommen bloemkoolsoep, 2 mandarijnen
T: 20 gr walnoten, 1 tomaat, 2 rijstwafels (oeps, toch snaaitrek)
A: 3 kleine aardappelen, 150 gr kipfilet, 250 gr snijbonen
T: ik denk een bakje skyr

B: half uur flink gewandeld en een poging gedaan tot hoepelen. Ik heb geen talent, laten we t daar maar op houden :+

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 18:01

Ohh Emma, zo herkenbaar.. en zo frustrerend.. ik was altijd slank, maar gister was ik met vriendinnen en ik ben de ‘stevige’ geworden. Het maakt me zo onzeker... zo erg dat ik zelfs foto’s op social media Photoshop omdat ik de waarheid niet onder ogen wil zien. Ik heb hele mooie lingerie gekocht, maar het staat me voor geen meter dus ik durf het niet aan. Mijn vriend vind me er ook niet aantrekkelijker op worden met die extra kilo’s. Er moet echt iets veranderen. Aan het sporten ligt het niet, dat doe ik braaf 4/6 keer in de week. Voeding gaat ‘aardig’, maar ik kom alleen maar aan, en nee, het is geen spier. Mijn hormonen liggen helemaal overhoop. Ik ben net gestopt met de pil en m’n medicatie omdat ik helemaal klaar ben met al die troep die ik in m’n lichaam stop. Ik heb niets meer om me achter te verbergen. Ik móet echt beter op m’n voeding letten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 18:27

Lieve lieve Jip, volgens mij gaat het niet zo heel lekker. Heb je het stoppen met je medicatie wel in overleg met een arts gedaan? Ik snap je onzekerheid echt heel erg goed maar je bent niet stevig, ook al zie je jezelf misschien wel zo. Als je vriend je niet of minder mooi vindt met een paar kilo's erbij is hij gewoon een hork en (sorry voor de brutaalheid) ook niet om de goede redenen voor je gevallen. Let goed op jezelf ja? Je kan me altijd een berichtje doen als het ff niet lekker loopt maar hou je hoofd boven water meid, je bent prachtig en in de bloei van je leven en je verdient beter dan je zo voelen :*

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 18:41

Emmaa_ schreef:
Lieve lieve Jip, volgens mij gaat het niet zo heel lekker. Heb je het stoppen met je medicatie wel in overleg met een arts gedaan? Ik snap je onzekerheid echt heel erg goed maar je bent niet stevig, ook al zie je jezelf misschien wel zo. Als je vriend je niet of minder mooi vindt met een paar kilo's erbij is hij gewoon een hork en (sorry voor de brutaalheid) ook niet om de goede redenen voor je gevallen. Let goed op jezelf ja? Je kan me altijd een berichtje doen als het ff niet lekker loopt maar hou je hoofd boven water meid, je bent prachtig en in de bloei van je leven en je verdient beter dan je zo voelen :*

Je bent lief, dank je wel! <3
Het afbouwen van de medicatie is inderdaad in overleg gegaan met een arts. Het is gewoon rottig als je maar blijft aankomen, en dat zit me erg dwars. Maar goed, we gaan er goed tegenaan met z’n allen en dan gaan de kilo’s er vast snel weer af!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 10:59

Heel veel succes Emma! Je kan het!
Maanlicht, ik ken je niet persoonlijk, maar ik geloof nooit dat je ineens veel dikker bent geworden. Ik ga helemaal mee met Emma.

Gisteren was mijn laatste "vreetdag". Vanaf vandaag ga ik proberen om weer netjes te eten. Ik ga me zo ook even wegen, om de schade van de laatste tijd op te nemen en om hopelijk weer gemotiveerd te worden :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:11

Maanlicht, ik ben het met Emma eens! Je bent een prachtige vrouw, met een paar kilo meer ook zeker, en als je vriend dat niet ziet, is het een blinde hork. Zeker aangezien je al onzeker bent en niet lekker in je vel zit zou hij je moeten helpen en laten zien wat voor geweldige vrouw jij van binnen EN buiten bent!

Vanaf vandaag weer een normaal ritme. Dus MFP weer in de aanslag. Morgenochtend ben ik thuis, dan eens wegen en de schade van kerst en oud en nieuw bepalen :')

Planning vandaag
L: broodje van de HEMA
T: 3 rijstwafels met chocola, appel
A: gepaneerde tilapiafilet, spruitjes, aardappelbolletjes uit airfryer, mayonaise
T: 2 gekookte eieren met rookvlees
Zal rond de 1500 kcal zitten. Beetje weinig, maar dat kan prima na de afgelopen 1,5 week.

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:39

Goedemorgen. Iedereen goed door de feestdagen gekomen? :9

Als eerste wens ik iedereen een gezond, liefdevol en sportief 2019!!
en natuurlijk hoop ik dat jullie allemaal gemotiveerd blijven en jullie doelen bereiken. +:)+

Voor 2019 heb ik een nieuw doel voor ogen ivm gezondheid en zorgen voor ons milieu, dat roept natuurlijk vele meningen bijeen. Naast dat ik al gestopt was met suiker eten en als je daar dan op let is het gewoon belachelijk hoeveel producten suiker zit. (zelfs in boterhammenworst) Ben ik met de feestdagen dus gestopt met vlees eten (vis en kip eet ik ook niet meer) Ik weet niet of deze radicale levensstijl hier tussen past. Maar ik wil graag mijn verhaal delen en hopelijk recepten/ideeën opdoen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:41

Iedereen is hier welkom, maakt niet uit wat voor levensstijl je erop na houdt! Ik vind het persoonlijk alleen maar leuk en interessant om ook Vega recepten/lijstjes voorbij te zien komen, maar ik weet niet of je hier veel recepten gaat vinden aangezien de meesten hier wel vlees eten.

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:42

Wie weet kunnen we wat van elkaar leren. Ik ben door (geen suiker en geen vlees) nu serieus gewoon gedwongen om alles zelf te koken/bakken enz... zelfs brood :') Het erge is nog. tot 3 maanden geleden kookte ik gewoon niet tot amper O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:44

Ik vind het wel interessant. Zelf zie ik geen rede om te stoppen met suiker consumeren behalve om de calorieën die het bevat, maar ik vind het wel heel knap dat je die omslag hebt gemaakt van niet of amper koken naar alles zelf maken.

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:49

Het is soms wel heel lastig hoor want ik ben bijvoorbeeld echt mega gek op ijs/chocola en koekjes bij de thee :+

Maar suiker was in eerste instantie puur gezondheid, wanneer je dan gaat letten op je voeding dan schrik je echt rot. dus dan maar radicaal gestopt. En het gaat al een stuk beter :)