Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 17:07

Super goed Kim!
Mijn lijstje voor vandaag:

O: bak havermout.
L: broodje (zonder beleg) 2 rijstwafels met 100% pindakaas.
T: cashewnootjes en 3 (!) kaasstengels.
A: Pompoen met spruitjes en aardappelen.
T: appel of banaan.

B: 60 min paardrijden en 30 min wandelen met de hond.
totaal aantal calorieën vandaag op: 1123.

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 17:16

1123 maar?! :oo

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 17:22

Emmaa_ schreef:

Ja, is dat te weinig? Zit eigenlijk elke dag wel rond dit aantal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 17:23

M_nouska schreef:
Emmaa_ schreef:

Ja, is dat te weinig? Zit eigenlijk elke dag wel rond dit aantal.

Ligt eraan hoe lang je bent en hoe veel je weegt maar ik zou er vanuit gaan dat dit VER onder je BMR is.. Al helemaal met anderhalf uur flinke beweging erbij vind ik het echt zorgwekkend weinig eigenlijk.

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 17:26

Emmaa_ schreef:
Ligt eraan hoe lang je bent en hoe veel je weegt maar ik zou er vanuit gaan dat dit VER onder je BMR is.. Al helemaal met anderhalf uur flinke beweging erbij vind ik het echt zorgwekkend weinig eigenlijk.

Ooh god. Ga maar niet zeggen hoe lang ik ben :o
Neem zo nog wel een bak yoghurt met muesli... en BMR uitrekenen is inderdaad slim, nog geen tijd voor gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 17:27

Is echt een kwestie van een paar seconden, dus zou het zeker even doen. Zo laag gaan zitten in je kcal is echt ongezond.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 17:28

Het is wel erg weinig ja... iig qua aantal kcal, als ik naar je lijstje kijk lijkt t wel mee te vallen maar daar staan geen hoeveelheden bij.

Janine herkenbaar :') al komen er bij mij wel meer dan randjes boven mn broek uit :+

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 17:54

Ik kom hier ook eens even kijken. Ik krijg heel veel reacties dat ik eigenlijk niet hoef af te vallen en dat ik een prima gewicht heb, maar vooral mijn vader (en ikzelf) vinden dat ik wat aan de zware kant ben.
Ik doe niet aan hardlopen of iets dergelijks maar ik fiets dagelijks naar school en ik doe aan paardrijden en turnen, en tot aan de voorjaarsvakantie skiën.
Ik probeer zo veel mogelijk tussendoortjes te laten staan en ik let eigenlijk niet zo erg op de kcal die ergens inzitten, ga ook af en toe naar een diëtiste en daar weeg ik mezelf.
Ik probeer ook gewoon zo gezond mogelijk te eten, dus niet elke dag patat en snoep enzo maar gewoon af en toe een keertje wat ongezonder.
Misschien dat ik hier nog wat tips kan krijgen wat ik nog meer kan doen om gezond te eten en een beetje af te vallen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 17:55

Je bent 13 en je vader zegt dat je moet afvallen? Dat vind ik behoorlijk giftig eigenlijk.
Natuurlijk ben je hier altijd welkom voor tips, maar op jouw leeftijd heb je hartstikke veel energie nodig om je lichaam te laten groeien en ontwikkelen, dan is diëten helemaal niets waar je mee bezig zou moeten zijn :)

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:00

Mijn lijstje vandaag begon zo goed.... -O-

O: Kwark met vruchten uit de diepvries
L: 2 crackers met smeerkaas en 1 met kipfilet
A: Zelf gemaakte sandwich van 3 sneden brood, gerookte kip, plakje bacon, komkommer, ei en sla <3
T: Skyr 400 gr

Máár kom net aan op werk.. en wat staat er... Cellebrations.. -O-
Ja en dan kan ik mezelf niet bedwingen en heb er 3 op, nu voel ik me schuldig :=

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:02

Emmaa_ schreef:
Je bent 13 en je vader zegt dat je moet afvallen? Dat vind ik behoorlijk giftig eigenlijk.
Natuurlijk ben je hier altijd welkom voor tips, maar op jouw leeftijd heb je hartstikke veel energie nodig om je lichaam te laten groeien en ontwikkelen, dan is diëten helemaal niets waar je mee bezig zou moeten zijn :)

Mee eens. Mijn broertje was op zo'n leeftijd ook te zwaar (mocht dat al zo zijn, hoe is je BMI?), en hij kreeg het advies gewoon gezond te gaan eten, want dat groeide wel weer goed als hij gezond at.
Dat advies is voor jou ook goed denk ik. Ga niet aan kcal restrictie doen, probeer netjes normaal te eten.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 26-01-17 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:04

M_nouska schreef:
Super goed Kim!
Mijn lijstje voor vandaag:

O: bak havermout.
L: broodje (zonder beleg) 2 rijstwafels met 100% pindakaas.
T: cashewnootjes en 3 (!) kaasstengels.
A: Pompoen met spruitjes en aardappelen.
T: appel of banaan.

B: 60 min paardrijden en 30 min wandelen met de hond.
totaal aantal calorieën vandaag op: 1123.

Ik zie in je profiel staan dat je 1.78 ben (sorry voel me nu een stalker haha) maar schrik wel van je 1123 kcal per dag dan! Ik zou echt je bmr uitrekenen en daar niet onder gaan zitten. Dagelijks 1100 kcal kan echt schade aan je lichaam aanrichten :(:)

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:05

Emmaa_ schreef:

Ben het hier helemaal mee eens! :j

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:05

Mooie resultaten zie ik! broekriem strakker! mooi moment is dat :j

1123, is inderdaad wel erg weinig.. Moet zeggen dat ik soms ook maar rond de 1400 zit, ben bijna 1.80.. Maar ga me niet volproppen als ik geen trek heb.

Vind het ook best heftig zoals ik het lees op je 13e... Je bent vollop in de groei. Gebruik je energie daarvoor.

Mijn lijstje nog van gister:
O: bruin broodje (zo'n bolletje) met jam.
T-
L: 1 zuurdesem broodje met een laagje filet americain en een gekookt ei.
T: -
A: stampotboerenkool met spekjes en een stukje rookworst.
T: 3 tofee met chocolade vulling snoepjes.

Lijstje van vandaag:
O: Nutri force shake (25 mg) met 250 ml half volle melk.
T:-
L: 1 tosti ham/kaas, 1 speltboterham met filet americain.
T: half stukje taart.
A: zuurkoolstampot :') met een kiprookworst(je)
T: mandarijn & appel. En waarschijnlijk later op de avond ook nog (moet werken tot 23.30)
Laatst bijgewerkt door Lis_Ol op 26-01-17 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:06

Binkie_Eline schreef:
Ik kom hier ook eens even kijken. Ik krijg heel veel reacties dat ik eigenlijk niet hoef af te vallen en dat ik een prima gewicht heb, maar vooral mijn vader (en ikzelf) vinden dat ik wat aan de zware kant ben.
Ik doe niet aan hardlopen of iets dergelijks maar ik fiets dagelijks naar school en ik doe aan paardrijden en turnen, en tot aan de voorjaarsvakantie skiën.
Ik probeer zo veel mogelijk tussendoortjes te laten staan en ik let eigenlijk niet zo erg op de kcal die ergens inzitten, ga ook af en toe naar een diëtiste en daar weeg ik mezelf.
Ik probeer ook gewoon zo gezond mogelijk te eten, dus niet elke dag patat en snoep enzo maar gewoon af en toe een keertje wat ongezonder.
Misschien dat ik hier nog wat tips kan krijgen wat ik nog meer kan doen om gezond te eten en een beetje af te vallen!

Ik heb ook even in het topic in je profiel gekeken, jij bent dat op de foto toch? Je ziet er hartstikke goed uit meissie, ik zou lekker m'n tussendoortjes houden en lekker gezond eten. Dan hoef je helemaal niet naar een dietist of op kcal te letten.

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:09

Houden jullie in een app bij wat je eet gedurende de dag? Wil wel bijhouden hoeveel calorieen ik binnen krijg maar weet niet zo goed hoe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:10

Missy_ schreef:
Houden jullie in een app bij wat je eet gedurende de dag? Wil wel bijhouden hoeveel calorieen ik binnen krijg maar weet niet zo goed hoe.

Ik gebruik MyFitnessPal en weet dat heel veel mensen hier daar gebruik van maken :j

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:13

Ik ook MFP! Hele fijne app!

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:28

Ik ook! :j

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 19:25

MFP is idd heel handig :j Mijn lijstje begon heel goed, totdat ik ging vreten bij het avondeten :')
O: drie kleine boterhammetjes met honing, appelstroop en extra pure hagelslag, een klein korstje met pasta en een kop thee.
T: water.
L: twee boterhammen met zalm met ei, 100% pindakaas crunchy, drie korstjes met hagelslag, honing en appeltroop en een beker melk.
T: kop thee.
T: appel.
A: vijf ( :o ) boterhammen met zalm met ei, mortadella, 100% pindakaas crunchy met komkommer, pasta en gezouten roomboter met vlokken mix en een beker melk.
T: wss kop thee.

B: uur fietsen.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 19:42

Lis_Ol schreef:
Lijstje van vandaag:
O: Nutri force shake (25 mg) met 250 ml half volle melk.
T:-
L: 1 tosti ham/kaas, 1 speltboterham met filet americain.
T: half stukje taart.
A: zuurkoolstampot :') met een kiprookworst(je) Bleek enkel zuurkool te zijn (zonder aardappels dus) dus heb zuurkool op met een beetje jus + kiprookworst..
T: mandarijn & appel. En waarschijnlijk later op de avond ook nog (moet werken tot 23.30)

Hier ook gebruik van MFP :) heel fijn te kunnen zien hoeveel kcal je binnen krijgt. en ook de macro's.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 19:42

Ik gebruik ook MFP, hele fijne app, vind het ook fijn dat ie producten kan scannen, dat scheelt een boel zoeken en zorgt voor een mooi precies overzicht.

@Kimmie25501: ik bedoel dit echt totaal niet vervelend, maar gewoon niewschierig: maar ik zag een paar lijstjes van jou voorbij komen met veel brood met allerlei lekker beleg erop. Val je daar ook echt mee af? Nogmaals, echt niet vervelend bedoeld hoor!

Mijn lijstje voor vandaag
O: 2 granen/zaden beschuitjes met kaas en hagelslag
T: 1 kiwi
L: 250 gr Optimel yoghurt Griekse stijl vanille + 150 gr aardbeien + 1 banaan + wat zaden/pitten. 1 boterham met kipfilet
T: Nakd-reep cacao-orange
A: 2 koppen rundvleessoep met wat vermicceli en wat soepballetjes + ongeveer 300 gram rode bietjes
T: ?

B: naar werk heen en terug gefietst, half uurtje wandelen in de pauze en verder de hele dag geleerd ivm studie

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 19:54

Laura, dat iets lekker is betekend toch niet dat het ongezond is? :')
Nee, ik begrijp je hoor. Maar ik wil graag afvallen, en toch lekker eten. En dit werkt eigenlijk best wel goed! Ik beweeg natuurlijk ook best veel doordat ik elke dag naar school fiets, elke dag naar het paard ga, elke dag intensief buikspieroefeningen doe. En omdat ik best druk ben en sws al veel beweeg :')
Tot nu toe ben ik hiermee 6 kilo afgevallen, dus ik mag niet klagen haha

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 20:16

Ik heb ook MFP gebruikt en vond het heel fijn en vriendelijk in gebruik. Mijn eigen nadeel is dat het een obsessie werd, ik was de hele dag met cijfertjes dus het sloeg erg door waardoor ik er ineens klaar mee was.

Mijn lijstje:
O: 4 rijstwafels met smeerkaas en pindakaas
L: shake/smoothie
T: rode appel
A: krieltjes met rozemarijn uit de airfryer en 1 theelepel suikervrije mayo, bloemkool en kip cordon bleu.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 20:19

O: een appel en een mandarijntje en een flinke bak thee
T: bak thee met een vezelrijke cracker (droog)
L: mok opkikker kip en twee volkorenboter hammen met boter en kaas
T: uch, drie spekjes en 2.5 bruintje, vreetbuitje dus.
A: ovenschotel.. geruld gehakt met alle kleuren paprika (makkelijk zo'n grote diepvrieszak paprika reepjes), brocoli en ui, bovenop aardappelpuree met creme freche, kookroom en een ei (om het luchtig te maken) geraspte kaas erover en zo de oven in.. kwart van de schotel.. erg lekker.
T: peer