[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 17:56

LynnDenise schreef:
Negerzoen schreef:
Ja weer de draad opgepakt en vol gas bezig. Het gaat alleen voor geen meter := Ik ben er nog niet helemaal uit of ik spieren aan het opbouwen ben (sport nu 6x per week) of dat ik toch iets anders fout doe. Ik ga nu aan de gang met het meten van centimeters om te checken of het inderdaad spieren zijn :)

Ik word nu ook gemeten, 2x per 5 weken. Maar dat meten ze echt op hoogte. De hoogte word opgeschreven en dan de omvang zodat je altijd op hetzelfde punt meet. Sindsdien snap ik waarom mijn metingen nooit klopte :')
Knap dat je ook de draad weer hebt opgepakt. Ga je nu meten ipv wegen of doe je het beide?

Ja ik ga denk ik iedere keer maar even een foto maken van waar ik mezelf meet := Ik wil beiden ga doen en dan allebei 1x in de maand :)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 17:59

LynnDenise schreef:
Bedankt allemaal!

Denice, heb je op die GPS tracker ook je gewicht enzo moeten invullen? Lijkt me handig zo'n ding! Knap dat je niks in huis hebt gehaald voor de pasen. Ik zal ook weer blij zijn als al die zooi de winkel uit is :=

Safiera, nee, ik wil echt 85 kilo afvallen, ben tijdens mijn pauze 3 kilo aangekomen, maar die zijn er al weer af. Ik had helaas echt zwaar overgewicht. Gelukkig ben ik momenteel niet meer morbide :)
Het zou best kunnen dat je een foto van mij hebt gezien, vooral in mijn gezicht ben ik veel afgevallen. Maar de vetjes om mijn heupen blijven er lekker zitten :')

Ja, zit gewoon als app op je iphone, runkeeper heet het. Heel leuk, houdt je gem snelheid enzo ook bij!

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 18:00

Lynndenise brood in de winkel bevat vaak gist of toegevoegde suikers. Ik hoop dat ik 3 tot 4 dagen met het brood doe. Zolang duurt het vanaf nu om het desem te maken.

Snippergroen

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 18:02

Maak je het brood in een broodbak machine of zonder?

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 18:18

Heeft iemand mijn motivatie gevonden? |o

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 18:18

Ik heb hem gevonden Winner, here you go!

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 18:30

Pffff.. Na mn vakantie woon ik ook weer bij mn ouders die van lekker koken houden en kan ik zo moeilijk
het roer weer omgooien. Helemaal met de pasen, en ik werk met pasen dus denk aan paasbrunch etc.
Ook is mn sportschool abbo verlopen en zou ik weer een jaar abbo moeten nemen wat ik ook niet zie zitten.

Heb wel gister eens stukje hardgelopen.

Woog dinsdag nog wel 67.3 kg maar zou er eigenlijk nog 7.3 kg af willen.

Iemand tips mn motivatie weer terug te krijgen?

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 19:03

Negerzoen nee ik maak het zelf. Zonder machine.

Lastig winner motivatie is ook vaak mijn probleem. Nu moet ik wel om beter te worden. Dus mijn motivatiebis dat ik me goed wil voelen en goed voor mijn lijf wil gaan zorgen. Ik denk dat je motivatie moet komen vanuit liefde voor jezelf je lijf en geest. Jaja klinkt zweverig maar vaak komt overgewicht door gebrek aan zelfliefde en zelfvertrouwen.
Sterkte en hou vol. Het is weer een drempel waar je overheen moet.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 19:06

callum schreef:
Lastige periode he met al die eitjes

Zeg dat wel. Maar december is moeilijker.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 19:06

Motivatiegebrek hoort ook bij het proces. Ik heb ook wel eens inzinkingen, dipjes etcetera. Het enige wat je kunt doen is proberen de schade te beperken. Probeer jezelf een doel te stellen inclusief beloning. 'Als ik dadelijk nog 5 kilo kwijt ben, mag ik...'
Dat kan helpen de motivatie terug te krijgen!

Ik heb vanmiddag weer flink gesport, mijn motivatie is weer terug. Echter wel een paar slechte weken gehad qua zondigen, moest eigenlijk gisteren gaan wegen maar heb dat verplaatst naar dinsdag. Ook ivm mijn 'happy week', dan weeg ik altijd meer. Wilde voorkomen dat ik flink teleurgesteld zou zijn, dus heb het verplaatst.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 19:09

LynnDenise schreef:
Ben je in het tijdje dat het niet zo goed ging weer aangekomen? Knap dat je al zo ver bent! Hoe lang heb je over die 20 kilo gedaan? Ja als je koppie niet wilt dan gaat het niet he. Snappen veel mensen vaak niet, maar voor het kunnen afvallen moet je vaak echt lekker in je vel zitten.

Ja ik ben ook weer aangekomen tussendoor. Van meer dan 90 (ik wilde na de 90 niet meer weten hoe zwaar ik was) ben ik naar 70 gegaan in een jaar tijd, toen 7 kg aangekomen het halfjaar daarop.

Eind vorig jaar weer begonnen met afvallen, en nu heb ik die 7 kg er weer af :) Beetje jammer van het 'dubbele werk' vind ik het wel. Maar inderdaad, ik had het zo moeilijk dat ik veel eetbuien had en daardoor was het weer aankomen onvermijdelijk. Nu heb ik een heel 'extreem' gezond dieet, waarvan ik echt merk dat het me goed doet als het lukt me er aan te houden. Ik zondig nog wel, maar steeds minder *\o/*
Dit is echt mijn gezonde en erg sportieve levensstijl aan het worden en I love it :D

Callum: je hebt helemaal gelijk! Toen ik zwaarder werd en was ging het heel slecht met mij. Een zware depressie en allerlei rare gedachten zorgden er voor dat ik ging emo-eten. Ik had een hekel aan mezelf; maakte niks uit wat ik at want ik was toch al dik of ik hongerde mezelf uit als straf... waarop ik me nog slechter voelde en weer een eetbui volgde.
Als je jezelf leuk vind wil je ook gewoon gezond eten en sporten om je lichaam gezond te houden.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 19:11

Roosch, wat leuk!! Foto fotoooo :D

Daniella, super -25 kg! :D

Welkom Dora88 :)

Negerzoen, wat ik heb geleerd is dat je je verbranding omhoog gaat (ook in rust) wanneer je vaak sport. Dus dat je overdag gewoon wat meer met eten (boterham extra, misschien stukje fruit, zuivel).

Netjes Wollie!! :D

Dais_, super! Nog 1,9 :D

Kailonne, goed bezig!

Liespower, mijn tip: je draad proberen op te pakken, gewoon wat je eet normaal gesproken ook die dag eten.

Rockey, ik volg het lijstje wat ik van mijn diëtiste heb gekregen :) Ik eet véél meer dan jou, en ik val gewoon af. Als ik minder eet blijf ik stil staan op gewicht. Waarom weet ik niet precies, of dat nou
spaarstand is of niet, ik val wel af met dit eet menu :)

Hannah, vreselijk! Dat vind ik inderdaad ook kindermishandeling.. arm meisje..

Goed bezig Cassandra! :D

Welkom terug Florenc, wat vervelend van je schouder!

Wouwie Monique wat zie je er goed uit!!! Toppie :D

Welkom LynnDenise! Wouw wat ben je al een hoop kwijt.

Simyo, geen ervaring mee..

Welkom Quera!

Lastig Winner.. :(:) ik denk ook dat hier jou motivatie is..

Nou meiden, ga woensdag op de weegschaal, en ik hoop dat ik dan (bijna?) mijn doel heb bereikt: nog 1,5 kg afvallen en ik ben precies 50 kg kwijt :D

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 19:14

Wow madeira 50 kg das wel heel knap. Ik hoop dat ook te kunnrn zeggen volgend jaar.

Nou het zuurdesembrood staat in de oven ik laat jullie morgen weten of het gelukt is en of het eetbaar is

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 19:26

Jemig Madeira, wat een prestatie zeg.. Heb je een beloning in het vooruitzicht? Dat mag toch zeker wel!! 50 kilo.. Jemig..

Ik heb wel wat fotootjes. :D
Blazer:
https://a248.e.akamai.net/f/248/9086/30 ... r-rood.jpg
Jurk: https://a248.e.akamai.net/f/248/9086/30 ... k-rood.jpg
Blazer: https://a248.e.akamai.net/f/248/9086/30 ... -beige.jpg
En ik zie net dat ik een blouseje ben vergeten te bestellen. *moppert
Bij Wehkamp heb je nog verzendkosten ook. Nouja, dan maar binnenkort halen in de winkel zelf bij Esprit.

En een jurkje:
http://i1.ztat.net/large/AN/62/1C/01/Q5 ... 02@1.1.jpg

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 19:28

Ik weet niet.. nog een paar kg voor mijn streefgewicht.. en dat wil ik vieren door flink te shoppen! :D Haha. Vandaag ook gezondigd: 1 cupcakeje gehad haha.. maar mag 1x per week wat ongezonds van mezelf dus dat was dit dan voor deze week :)

Roosch, ik bedoel foto's van dat jij de kleren aan hebt natuurlijk :D :D :D

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 19:28

Thanks voor alle oppeppers! Ik denk dat 't is omdat ik niet echt meer "dik" ben. Ben eigenlijk gewoon normaal maar vind 60 kg gewoon heel mooi en wil daarom hier nog naar toe. Misschien moet ik mijn doel eerst naar 65 kg brengen en dan naar 62,5 kg en naar 60 kg. Zo lijkt het minder ver weg?

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 19:29

@Roosh, die beige blazer vind ik heel gaaf!

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 22:48

Bedankt voor de tips meiden!
Vandaag ging al veel beter :)
En ik ben begonnen met de filmpjes van Jillian Michaels, benieuwd wat dat doet!

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 23:22

Haha! Ja was idd wel heel gezellig... té gezellig!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 23:31

Ik mag van mezelf 1x per week wat ongezonds. Vandaag 1 cupcakeje, hertog ijsje verwen momentje (200 kcal).en eet nu wat borrelnootjes. Maar met pasen wil ik normaal eten :).

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 23:33

Moet kunnen toch?
Je moet straks ook wel eenswat lekkers kunnen eten :)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 23:35

Hoe ga ik de gourmet morgen overleven hihi

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 23:35

Voor jezelf vaststellen hoeveel je wilt eten en er ook echt niet meer ingooien,
desnoods tussendoor pannetje met champignons oid ;)

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 23:41

Ik ga zondag gourmetten, veel zin in alleen moet me niet gaan misdragen!
Gelukkig staan er ook gezonde dingen bij op tafel (sla, ui, paprika) dus het moet wel goed komen denk ik zo..

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 23:42

En ben nu misselijk en heb buikpijn :p lees hier meer dat mensen van vet- en/of suikerrijk eten buikpijn krijgen en misselijk worden. Ik heb twee handjes (of zoisets?) borrelnootjes gehad, vraag me af waarom wij dat hebben? :)