Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-25 19:49

Goed gedaan zeg! Wat heb je allemaal getest en wat beviel het beste?
Was hij mooi? Leek ons namelijk de minste, maar toch zou ik hem nog wel graag willen lopen. Kom je veel door dorpjes of valt het mee? En kon je onderweg eventueel ergens je drinken aanvullen?
Lus 2 moet je zeker doen, die is geweldig en best technisch, maar het Mullerthal is sowieso prachtig.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 20:12

Vorige keer hadden we een camping bij lus 2 en daar heb ik toen routes van 10 en 15 km gelopen en dat vond ik mooier maar inderdaad ook technischer.

Deze lus was mooi maar je rent ook veel door weilanden en open vlaktes. Dat vonden we jammer.
Je rent nauwelijks door dorpjes. Je kunt alleen op het officiële startpunt je water bijvullen. Verder nergens..
Wij hadden dus twee liter water bij ons in het trailvest. Twee flacons voor en dan een literzak achter.

Wat heb ik getest:
- Maurten gel met en zonder cafeïne —> ik merkte weinig verschil tussen met en zonder.. behalve dat de versie met cafeïne bitter smaakt. Verder is de substantie van de gel heel apart.. het is een soort ‘blob’.. ik vind deze erg fijn maar is ook mega duur.. wat mij betreft dus alleen voor de echte lange afstanden.
- kalkman bites.. in diverse smaken. Als je goed kunt (blijven) eten tijdens een run zijn deze fijn. En zijn kleinere stukjes dan de normale repen.
- fruitbars van decathlon. Aardbeien smaak.. lekker voor tussendoor maar niet bijzonder.
- Hammer elektrolyt voor in het water. Vond ik erg prettig..

Volgens mij was het dat…

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-25 20:18

Hmm misschien slaan we hem dan maar over. Weilanden en open vlaktes heb ik hier ook wel.
Niet kunnen bijvullen is onhandig als het erg warm is.

Eten op lange afstanden blijft een ding, ik heb gisteren ook weer wat erbij getest om naast de tailwind, fruit puree en fruit jellies die ik altijd neem te eten.
Ik had een startpakket van etixx gewonnen een tijdje geleden en daarvan vond ik de marsepein repen en appel gelletjes goed te doen. Die ga ik eind deze maand testen op de lange afstand. Maar ook heel duur, dus alleen voor afstanden rond de marathon of meer.
En amandelreepjes met banaan en honing van de decathlon. Ook goed te doen en goedkoper.

Maurten heb ik ooit getest, maar die substantie kan ik niet aan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 20:30

Busymissy, goed gelopen. Vond je het leuk om te doen? Ziet er druk uit.
Wat ging er in hemelsnaam mis bij het ophalen van de startnummers joh?? Ik zou weg gegaan zijn, doei.

996981, goed zeg!

Suliko, wat een uitdaging leg jij jezelf weer op joh?! Niet normaal. Ben benieuwd wat iedere dag lopen met je lijf doet. Ik zou het zelf te belastend vinden en het om die reden niet doen. Ik heb trouwens ook niet iedere dag zin haha. Ik loop meestal om de dag hard en de andere dagen lange wandelingen met de honden in bos of park ofzo.
Wat heb je veel en mooi gelopen afgelopen dagen. Leuk ook, met een bokker samen.

En Ieris, wat leuk dus dat je samenloopt met Suliko :D

Namiro, gaaf zeg! Prachtig daar, echt mooi lopen. Wel een uitdaging. Leuk dat je dat samen met je partner kan doen.

Voor wat betreft eten; ik loop natuurlijk niet jullie afstanden, maar ik merk wel dat ik op die 21km te weinig neem. Ik heb ook geen trek, krijg het niet weg, terwijl ik wel merk dat ik wat moe wordt na een tijdje. Ik heb gisteren de 1e 10km in 1x gelopen, daarna bij de verzorgingspost wat gedronken en een gelletje genomen. En in de 2e lus nog een keer een paar slokken gedronken en 1 gelletje op. Maar 2 gelletjes en wat drinken (ik denk zo'n 600ml maximaal) is op 2 uur en 20 minuten lopen natuurlijk niet veel.
Terug bij de finish wat dropjes op en in de auto 1 boterham met pindakaas en verder niet geluncht, ik krijg het gewoon niet weg. 'sAvonds stierf ik wel van de honger trouwens :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-25 20:54

Op zo'n halve gaat dat nog wel, weinig eten, ik eet dan ook zoiets, plus 500ml drinken met tailwind. Maar met 30+ is het wel handig als je wat meer wegkrijgt.
Veel oefenen met verschillende dingen.
Oh ja gisteren ook dextro energy tabletten geprobeerd, vond ik ook goed te doen.
Ik merk wel echt verschil als ik goed eet onderweg.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 21:01

Suliko echt wat een bikkel, 500km in 1 maand. Echt bizar idee voor een loper zoals ik :') . Wel heel goed voornemen om het te blijven doen als het leuk blijft en je heel blijft want dat is natuurlijk het allerbelangrijkste.
En wat een toffe runs heb je gedaan! Met Sv en Ieris en gelijk een nieuwe date gepland *\o/*

Voor mij zou elke dag lopen ook geen optie zijn. Ik vind te veel sporten erg leuk en zit nu al in tijdnood. Zou heel blij zijn als 4x pw zou lukken.

Heuvel heen en weertjes, als iemand een heuvel weet in midden brabant? Ik heb er nog geen gevonden :( In de duinen heb je wel hobbeltjes maar dat is echt 6 of 7 meter ofzo.

Ow ieirs wat stom van je horloge. Haha ik zie jou al in de taxi _O-

Wat goed Namiro! De plaatjes zien er wel mooi uit en de afstand ook *\o/*
Mag ik vragen waarom je voor gelletjes zou kiezen op een trail? Zelf heb ik echt niks met gelletjes dus kies doorgaans voor reepjes maar heb wel gemerkt dat als ik echt sneller wil, ik wel die overstap terug zal moeten maken. ben benieuwd wat jou afweging daarin is.
Ik heb Maurten geprobeerd op de expo in Rotterdam, ze hebben de samenstelling aangepast. Die gekke structuur is eruit gehaald. Lekker is het nog steeds niet maar ook niet mierenzoet. Gewoon een soort verdikt water met een smaakje.
Citaat:
fruitbars van decathlon. Aardbeien smaak.. lekker voor tussendoor maar niet bijzonder.

Die van isostar met cafeïne? Ik vind die juist heel fijn!

Op zich is 2 gelletjes op een halve marathon best oke Goof. 1tje meer zou kunnen voor het mooie maar hele veel meer zou ik zelf iig niet doen.

Tegen alle verwachting in heb ik goed nieuws gehad! Ik was echt voorbereid op stop maar met alles voor 2 weken en kom dan maar terug. Maar als snel bleek dat er geen grote spierscheur zit! Sterker nog, mijn spieren zien er voorbeeldig uit zonder enig litteken weefsel waar dan ook.
Wat hij wel tegenkwam zijn 2 grote triggerpoints. En met groot bedoel ik, groot. Waarschijnlijk is door de val, de verzuring van de marathon, opgeslagen in de spier in een knoop en geeft dit een soort non stop kramp reactie met pijn en krachtverlies als gevolg.
Afbeelding
Dus gelijk dry needle-ling erop toegepast. Dat deed me toch een potje zeer! Dan mag ze mijn kuiten elke dag doen zeg maar... Heel blij dat ik het heb laten nakijken!

Ook gelijk mijn enkel/ net naast het scheebeen gecheckt als we dan toch bezig waren. Dat zag er verder goed uit en is dus echt de pees achter het scheenbeen. Vervelend, maar geen risico verder op shin splints.
Dus daarna naar huis gefietst en mijn hardloopschoenen aangetrokken *\o/*
Dat ging me toch een potje slecht! Alsof ik een paar maanden op de bank heb gezeten :wow: . Kostte me zoveel moeite. En ondanks dat ik constant probeerde mijn tempo te verlagen, had ik echt moeite om in zone 2 te lopen. Maar mentaal was ik dolblij dat ik aan het lopen was zonder me schuldig te voelen en te denken owjeej ik moet dit eigenlijk niet doen := . En dat gevoel, ach, komt wel weer goed.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 05-05-25 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 21:08

Zo, dat is even fijn zeg!
Heerlijk dat je meteen bent gaan lopen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 21:20

Leonie, goed nieuws! *\o/*

Eten en drinken doe ik sowieso te weinig op langere afstanden.
Tot een kilometer of 15 gaat het goed met drinken en tot een kilometer of 21 lukt eten ook nog wel volgens planning.
Maar daarna gaat het er maar slecht in. Denk ook wel een beetje uit spanning, omdat ik zo vaak last van mijn maag/darmen krijg. :=

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-25 21:33

Leonie ik doe geen 500km, maar Suliko.

Wat fijn dat je goed nieuws hebt gehad *\o/*. Nu weer lekker hardlopen.

Ik zie mensen altijd heuveltraining doen op het dak van Brabant, geen idee of dat bij je in de buurt is?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 21:46

Supervixen schreef:
Leonie ik doe geen 500km, maar Suliko.

Wat fijn dat je goed nieuws hebt gehad *\o/*. Nu weer lekker hardlopen.

Ik zie mensen altijd heuveltraining doen op het dak van Brabant, geen idee of dat bij je in de buurt is?

Oeps kon het nog aanpassen :o Nu was je met jezelf gaan rennen hahaha _O-

Ja dak van Brabant ken ik wel. Dat is 40 min hier vandaan. Dan rijd ik denk ik net zo goed naar gelderland. Heb ik met 10 minuten meer rijden meer heuvels opties dan 1 :Y) En wellicht ook nog leuk gezelschap.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 22:39

Wat fijn, goed nieuws Leonie! *\o/*

Gave foto’s Namiro en wat een afstand!

Ik heb een aantal gelletjes van Upfront te testen, met cafeïne. Eens kijken of die voldoen.
Wel een bijzonder advies staat er op de verpakking: gebruik 1 tot 3 per uur en maximaal 4 per dag… :?

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 23:11

Oh heerlijk Leonie, wat een goed bericht!
Nu weer opbouwen naar lekker lopen, dat komt vast snel weer goed. Wat een opluchting moet dit zijn geweest!

Wat betreft de wachtrij:
Ik hoorde van omstanders in de rij voor de startnummers dat het vorig jaar heel veel minder druk was. Zij dachten dat er wellicht op het laatst nog veel nummers verkocht waren en ze daardoor geen nieuw plan voor het ophalen hebben kunnen maken en waarschijnlijk ook niet zomaar even een extra blik vrijwilligers open hebben kunnen trekken.

Niemand vond het erg, ze hebben het laatste half uur alles uit de kast getrokken om iedereen van een nummer te voorzien, iedereen deed echt zijn uiterste best. Heb ook niet gehoord dat er mensen te laat aan de start zijn gekomen.

De sfeer bleef enorm goed en dat was denk ik mede vanwege het goede doel waarvoor gelopen werd (ruggenmergletsel). Je zag steeds om je heen waarvoor je liep. Zoveel ook nog echt jonge mensen die in een rolstoel beland zijn, of die voortstrompelden op 2 krukken met 2 onwillige benen, maar die tóch allemaal een stuk(je) meededen.
Ja het was druk, maar je kon prima op tempo lopen als je dat wilde, of inhalen, ook als je achterin gestart was.
En de sfeer was zo fijn dat ik de drukte daardoor helemaal vergat. Alles bleef ook vriendelijk, geen geduw, geen gepor.
Gewoon een fijn evenement dat je doet beseffen hoe dankbaar we mogen zijn dat we 2 gezonde benen hebben en het voorrecht hebben dat we "gewoon" mogen en kunnen hardlopen.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 07:32

Dat is goed nieuws Leonie!!
Maar meteen gaan lopen na dry needling? Pff, dat doe ik je niet na hoor.. ik loop altijd kreupel na zo’n behandeling en krijg van de fysio ook altijd het advies om dan twee dagen niet te lopen.. wandelen mag maar niet hardlopen.

Ik kies voor gelletjes omdat ik een slechte eter ben tijdens runs.. ik krijg het vast(ere) voedsel op een bepaald moment niet meer weg.
Dat was wel een van de dingen die ik gisteren geprobeerd heb.. door meteen na drie kwartier te beginnen met eten en te zorgen dat er iets in je maag blijft wordt het voor mij makkelijker om te blijven eten.

Goof, dat is misschien ook iets voor jou om te proberen.. meteen beginnen met iets eten. Ik wacht altijd te lang.
Ik merkte gisteren dat ik me daardoor echt veel beter bleef voelen. Ik kon ook na de run weer eten.. weliswaar met beleid maar eerder kreeg ik helemaal niets naar binnen. Dat bevordert je herstel ook niet..

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 07:42

@busymissy; ja startnummers was dit jaar belachelijk!!! Vorig jaar was er geen rij, had ik m binnen 5 min.... Wij waren gelukkig ook om 11.30u al in de stad, dus ook op tijd.... Zat ook een verschil binnen... Eenmaal in de tent kon ik zo rij 1 in stappen en was ik ook zo klaar.... De andere rijen (vooral 4,5,6) waren zo druk... Ik kon vanaf 1 ook niet naar buiten, want de andere rijen stonden in de weg :+

Maar super goed gedaan! Mijn tante en ik wandelden en kwamen op het nippertje op 5km! Maar wij waren ook helemaal achterin wave 4 gestart, dus startten ook 1,5min "te laat". Wij zijn toen via het bos doorgewandeld, want in het Mastbos is de as van mijn oma (de moeder van tante) uitgestrooid, dus meteen even langs gegaan. Daarna doorgewandeld naar de pendellocatie van de 15km. Die was inderdaad gigantisch druk. 3 volle pendelbussen en de 4e konden we pas in, waar we ook ruim 35min op hebben moeten wachten.... Wij hadden gewandeld, waardoor wij het niet echt koud hadden, maar voor de hardlopers was het niet te doen.... Medaille ophalen was ook een mega lange rij....

Ik denk dat er dit jaar veel meer deelnemers waren dan vorig jaar en ze het dus nu niet aan konden....
Ik zag een vraag over of mensen te laat waren; dat denk ik wel... Wij startten achteraan wave 4 (laatste starwave), en we werden af en toe ineens nog ingehaald door een hardloper!
Verder wel genoten van het evenement! (Behalve de warming up, wat een slechte MC/praatjesmaker was dat zeg :') )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Onze "finish"
Afbeelding

Afbeelding

En de medaille;
Afbeelding

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 08:59

Dat is inderdaad vreemd Puera. Max 4 per dag. Is dat niet alleen voor de cafeïne versie? Dat je anders over de maximale aanbevolen hoeveelheid heen gaat ofzo?

Fijn dat je het zo goed ervaren hebt BusyMissy. Daar zijn evenementen uiteindelijk voor toch? Om plezier te beleven met mensen met dezelfde passie/hobby.

Namiro, dat herken ik wel heel erg wat je zegt, gewoon meteen gaan eten. En ook voor ik ga lopen, eet ik iets klein. Zo blijft mijn systeem een beetje actief. Anders sla ik dicht en kan ik naderhand idd ook echt niks eten en kost mijn herstel me gewoon veel meer energie.
Ik ga dus zelf vaak beter op vaste voeding maar dat komt ook een beetje doordat ik nog geen gel heb gevonden die ik niet goor vind :') .
Na de behandeling van mijn kuiten had ik ook zeker niet willen gaan lopen maar nu was het juist het advies om het te helpen los te komen. Dat hele zware, kramp gevoel wat ik in mijn kuiten had, heb ik nu eigenlijk ook niet echt zo. Wellicht ook omdat het een acute triggerpoint is dat het anders werkt? Weet het niet zo goed.

Het voelt vandaag iig al wel echt een heel stuk beter wat betreft de pijn. Nu heb ik wel dat zware/spierpijn achtige gevoel.

Wat een fijne ervaring ook ierissje. En wat een mooi verslag. Bijzonder om dit zo samen te doen en fijn dat je toch nog net de 5km hebt kunnen aantikken.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 10:44

Ik zie alleen maar Wings of Life voorbij komen op insta en het ziet er heel tof uit! Ik heb FOMO nu :)) Goed gedaan toppers!

Suliko, wat een doel weer! Ik zou de helft al een mega uitdaging vinden, maar jij bent dan ook in topvorm! Leuke loop met Ieris!

SV, echt zo knap - even een marathon omdat het goed voelt. Volgens mij ben jij aardig opgekrabbeld uit die energie-dip, of in elk geval hard op weg *\o/*

Leonie, wat fijn dat het mee lijkt te vallen! Lekker weer lopen!

Goof, waaaauw kijk nou! Een halve! Dat doen niet veel je na, lekker bezig!

Gisteren had ik zo’n zware dag. Met jonge kinderen is het soms echt overleven :') Ik slaap ook al dagen heel slecht en mijn hrv is enorm gekelderd. Veel spanning voor weer beginnen met werken en die Koning van Spanje. Beetje stom en irritant, want het komt heus wel goed en ik ga het voor de lol doen.
Maar! Ik heb ‘s avonds om half 9 nog de schoenen aangetrokken en heb mijn schemaloop 9x sprinten in 55 minuten aangepast naar 7x in 29. Voor mijn hoofd is plan aanpassen erg moeilijk, maar een uur lopen ging ‘m echt niet meer worden en meestal staak ik dan. Nu gegaan en het liep best goed *\o/*

Vandaag een laatste duurloop maar ik zit er een beetje tegenaan te hikken. Ik denk dat ik er minimaal 15 van maak en als het lekker loopt ga ik door.

Ik vind Torq gels trouwens het lekkerste! SIS vind ik de smerigste. Maurten bevalt tot nu toe ook goed. Ik heb voor 20+ trails vaak ook een notenreep of een pannenkoek met stroop mee.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 11:49

Lisitano, oke, hoe neem jij die pannekoek mee zonder dat dit een grote kleefboel wordt?
Ik ben namelijk nog opzoek naar dingen om onderweg te eten (gelletjes krijg ik slecht weg). :o

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 11:55

In een boterhamzakje. Ik doe er een streepje stroop op, rol op en snijd het in 4 of 5 stukken. Het zakje rol ik er vrij strak omheen maar het gaat alsnog wel wat plakken hoor. Ik heb er maar vrede mee gesloten dat ik na elke duurloop plakvingers heb :')
Iemand tipte me laatst ook pannenkoek met pindakaas, maar ik moet dat nog proberen.

Oh jongens, ik ben nog steeds niet vertrokken }:0

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 11:58

Lisitano schreef:
In een boterhamzakje. Ik doe er een streepje stroop op, rol op en snijd het in 4 of 5 stukken. Het zakje rol ik er vrij strak omheen maar het gaat alsnog wel wat plakken hoor. Ik heb er maar vrede mee gesloten dat ik na elke duurloop plakvingers heb :')
Iemand tipte me laatst ook pannenkoek met pindakaas, maar ik moet dat nog proberen.

Hmm, ik ga dat eens proberen :)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 12:47

Eten voor onderweg bij langere afstanden wat bij mij goed werkt:
- Voor veel koolhydraten maar vrij makkelijk weg te kauwen: pannenkoeken, zelfgebakken (die kant-en-klare vallen volledig uit elkaar) met wat poedersuiker en citroensap, dat gaat minder plakken dan stroop. Voorverpakte suikerwafels en madeleines. Trek havermoutrepen.
Wat ik ook eens wil proberen zijn bananenpannenkoekjes: geprakte banaan, havermout, ei, scheutje melk, zout, kaneel. Die zijn stevig, van zichzelf al zoet dus hoeft niets op en banaan is ook echt top om te eten qua suikers en koolhydraten, maar zo moeilijk om mee te nemen.
- Makkelijk weg te kauwen suikers: fruitreepjes van de decathlon, of als je eens in Frankrijk bent, neem een grote doos Pates de Fruits mee, komt op hetzelfde neer, heel lekker en niet duur, blijft lang goed. Katja yoghurt gums, perziksnoepjes. Isostar fruitkussentjes met cafeïne. Andros gummies boost fruit.
- Wat meer kauwwerk, maar vullender: nakd, upfront en torq reepjes.
- Gelletjes die bij mij wel goed vallen en niet zo ranzig zijn: bye! nutrition fruit gels, die met extra carbs en zonder, upfront, smaakloze van Maurten (die met cafeïne is wel wat bitter). Torq vond ik de ene smaak wel oké, anderen te zoet.
- Verder altijd 1-1,5 liter tailwind mee, zodat ik daarmee ook continu wat calorieën binnenkrijg. Dat valt bij mij beter dan alleen elektrolyten, dat vindt mijn maag soms wat heftig doordat er toch wat bruisends bij elektrolyten zit. Maar als ik korter ga en alleen 500 ml met elektrolyten meeneem of er nog bij heb naast grote zak tailwind, dan gebruik ik graag nuun en styrkr elektrolyten, die zijn best mild in smaak en bruizen.

Ik probeer aan te houden om de 7 km/40 min wat te eten. Als ik dat niet vanaf het begin doe, word ik echt opeens slap en lukt het allemaal niet meer (ook mentaal). Je denkt makkelijk dat het fysiek of mentaal is, oh ik word moe, het gaat even niet, maar genoeg eten doet wonderen. Het helpt bij mij ook om juist eerder wat meer kauwwerk te doen zonder dat ik echt nog honger heb, zodat ik het aanvul voor later als ik minder goed vast voedsel weg krijg en gelletjes makkelijker zijn, dat mijn buik al vanaf het begin goed gevuld wordt.

Hireath, oeh dat is niet fijn, een hooglander achter je aan! Hier zijn ze echt heel relaxt gelukkig.

SV, wat fijn dat alles nog zo goed voelde gisteren! Elke dag rennen ga ik nu wel proberen voor die uitdaging, maar denk ook niet dat het haalbaar is om dat vast te blijven doen met werk en studie (gaat nu ook puzzelen worden hoor).

Namiro, haal ik uit je blije post dat het ook fysiek allemaal goed voelde? Mooie afstand en heerlijke plaatjes! Kan me voorstellen dat je nu benieuwd bent naar de andere lussen. Ik wil ze ook nog eens heel graag een keer lopen.

Leonie, wat een opluchting!! Echt heel fijn dat het allemaal meevalt en lekker dat je weer gelopen hebt. Gelijk 10 km na dry needling is ook wel veel natuurlijk. :') Maar het goede gevoel komt vast snel weer terug.

BusyMissy, fijn dat de sfeer zo goed is en jouw ervaring top! Hopelijk kunnen ze de capaciteit voor de komende jaren vergroten, het is en blijft een tof concept namelijk.

Iirriissjjee, jij ook goed gedaan en mooi om dat samen met je tante te kunnen delen!

Lisitano, gelukkig loop ik al meer dan de helft nu per maand, anders was het helemaal onhaalbaar geworden, maar nog steeds vind ik het een grote stap erboven. Zoals ik al zei, het was niet een heel doordacht plan en we zien wel hoe het gaat. :')
Wat vervelend dat het allemaal even zwaar is! Slecht slapen is ook funest, niet gek dat dan de spanning toeneemt. Het versterkt elkaar ook zo erg, stress, vermoeidheid, negatieve gedachten. Lief zijn voor jezelf! En de KvS komt echt wel goed, lekker genieten, al die hoogtemeters hoef je niet te rennen, heb ik (en bijna iedereen daar) vorig jaar ook niet gedaan. :D

Gister de laatste duurloop op de veluwezoom gedaan en zit over 1/5e van de uitdaging heen en loop 23 km voor. *\o/*
Jeetje, wat een hoop kilometers in 5 dagen. Ik merkte vooral dat de hoogtemeters nu zwaar begonnen te vallen, dus denk dat het een verademing gaat zijn om even plat en makkelijk in Utrecht te lopen. 104 kilometer en 1447 hoogtemeters in 5 dagen. :wow:
Het was blijkbaar het zwijnenuurtje, heb 2x een stuk gewandeld om een stel grote zwijnen met kleintjes niet te storen die wat verder zaten en 1x een omweg genomen, omdat er een groep met kleintjes echt midden op en rondom het pad stonden te wroeten en ik geen mogelijkheid had er ruim omheen te wandelen. Dat werd 1,5 km omlopen. :+ Wel heel gaaf om ze zo tegen te komen! Helaas niet gelukt om er een goede foto van te maken.
Voor vandaag ga ik even kijken of ik 16 ga lopen of wat minder, voel nu wel wat logische zeurtjes hier en daar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 12:52

Sherivey schreef:
Lisitano, oke, hoe neem jij die pannekoek mee zonder dat dit een grote kleefboel wordt?
Ik ben namelijk nog opzoek naar dingen om onderweg te eten (gelletjes krijg ik slecht weg). :o

Voor jou is Kalkman dan wellicht iets?

https://kalkman.cc

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 13:02

Lisitano schreef:

Pindakaas lijkt me niet handig vanwege de vetten? Juist stroop etc. lijkt me goed.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 14:39

Mijn maag reageert in ieder geval heel slecht op pindakaas voor het lopen, veel te vet.

Iemand schreef hier dat de substantie van Maurten veranderd is; is het niet meer die dikke blob? Want dat werd bij mij kokhalzen helaas. Terwijl ze me voor m'n maag wel lekker neutraal leken.

Ik ben ziek en mis het lopen best wel! Eigenlijk 'gewoon' verkouden, maar heb veel meer last dan normaal en ben heel moe. Loop zondag in Leiden dus ben wel aan het duimen nu dat het snel over gaat.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 15:15

-Namiro- schreef:
Sherivey schreef:

Voor jou is Kalkman dan wellicht iets?

https://kalkman.cc

Die heb ik idd wel eens geprobeerd. Vind ze niet heel geweldig, maar ik krijg ze weg. :)

Pindakaas op een pannekoek lijkt me ook een prima combi.
Ben niet zo bang wat betreft de vetten. M&M's met pindas gaan hier ook altijd wel goed tijdens het lopen.

Een banaan mee werkt niet vrees ik. Vind een banaan zo uit het vuistje normaal al niet zo lekker (structuurdingetje), dus vrees dat die er na 20/30 km lopen helemaal niet in gaat. :+

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 15:59

Ik ga heel goed op pindakaas, ik smeer vaker witte bollen met 100% pindakaas vlak voor ik ga lopen. Onderweg heb ik ook al weleens van die pindarepen gegeten en dat ging prima, alleen is het flink kauwen en dat lukt me na 2 uur lopen niet zo fijn meer.