Het corona vaccin

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 22:41

lenaa_tje schreef:
Interessant. Nu was mijn gevoel ook wel juist. Ik snap de keuze dan ook niet om ingeval 50
Plussers (als ik dat schema bekijk misschien ook wel 40 plussers) niet gewoon in te enten met AZ.

Waren en zijn niet genoeg vaccins voor.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 22:46

bigone schreef:
lenaa_tje schreef:
Interessant. Nu was mijn gevoel ook wel juist. Ik snap de keuze dan ook niet om ingeval 50
Plussers (als ik dat schema bekijk misschien ook wel 40 plussers) niet gewoon in te enten met AZ.

Waren en zijn niet genoeg vaccins voor.

Maar dat is nu niet de reden dat er niet geprikt wordt.
Mijn schoonvader, 59 jaar, zou AZ krijgen. Mocht niet. En krijgt dan nu een prik bij de ggd.
Dat is nog steeds omdat er onder de 60 niet geprikt wordt met AZ. Zelfde met de groep met heel hoog bmi en down (onder 60) die zouden ingeënt worden met AZ maar door dat we dat niet doen, nu dus met een ander vaccin.

BigOne

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 22:51

Nu mag het inderdaad niet maar zo ja, ook dan waren er gewoon niet voldoende AZ leveranties.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 23:08

MyWishMax schreef:
Nou, mijn ouders waren erg blij dat zij Pfizer kregen. Niet eens vanwege bijwerkingen, maar vanwege de bescherming die Pfizer gaf ivm andere vaccins.

Ik ben dus blij dat dat ook de keuze was van de overheid hier.

Ik wil me nog steeds graag laten vaccineren, maar heb wel mijn voorkeur.

Ik ook hoor!

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 02:48

IMJ schreef:
Nikass schreef:

Door wie wordt dit gesteld?
Want ik heb juist dat schema gezien waaruit bleek dat hoe jonger iemand is hoe groter de kans op negatieve bijwerkingen van het vaccin en hoe kleiner de kans op een slecht verloop van corona
Maar de kans op een slecht verloop van corona nog altijd vele malen groter dan de kans op negatieve bijwerkingen van het vaccin.
(Ik kan ook even niet met een concrete bron komen. Ik zal nog even proberen te vinden)

[ [url=m/6Nrk6V.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik hoop dat het leesbaar is..

Ik vind het zorgelijk dat deze statistieken niet op geslacht uitgewerkt zijn: vermoedelijk ziet de 20-29 groep er dan anders uit, met name voor vrouwen. Ik hoef zelf ook echt geen Astrazenica :n .
Heel leuk, "de nadelen wegen op tegen de voordelen" maar soms wel erg kort door de bocht.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 11:25

Ik lees hier af en toe mee maar ben toch wel geschrokken.
Ik kreeg gisteren te horen van een vriendin en haar gezin die al een halfjaar geleden Pfizer hebben gehad dat ze corona hebben. Nu ben ik absoluut niet iemand die tegen het vaccineren is of er aan twijfelt. Het liefst zo snel mogelijk iedereen prikken wat mij betreft.
Maar apart blijft het wel. Het hele gezin zou immuun moeten zijn, Pfizer is toch een beetje de Rolls-Royce onder de vaccins. Als je risicopatiënt bent is dat toch behoorlijk schrikken. Ze hebben allemaal 2 prikken gehad. Het zal waarschijnlijk een uitzondering zijn maar blij wordt je er toch niet van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 11:27

Shaggy09 schreef:
Ik kreeg gisteren te horen van een vriendin en haar gezin die al een halfjaar geleden Pfizer hebben gehad dat ze corona hebben. Nu ben ik absoluut niet iemand die tegen het vaccineren is of er aan twijfelt. Het liefst zo snel mogelijk iedereen prikken wat mij betreft.
Maar apart blijft het wel. Het hele gezin zou immuun moeten zijn, Pfizer is toch een beetje de Rolls-Royce onder de vaccins. Als je risicopatiënt bent is dat toch behoorlijk schrikken. Ze hebben allemaal 2 prikken gehad. Het zal waarschijnlijk een uitzondering zijn maar blij wordt je er toch niet van.

Maar er is toch nooit gezegd dat er een 100% dekking tegen corona is?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 11:28

We zijn ook pas 3 maanden écht aan het prikken..

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 11:30

Vaak worden mensen een stuk minder ernstig ziek als ze gevaccineerd zijn en komen ze niet in het ziekenhuis terecht. Dat is het voordeel ten opzichte van niet gevaccineerd zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 11:32

Toevallig staat dit nu in de liveblog van NOS

Citaat:
één uur geleden
Corona-uitbraak onder ingeënte bewoners verpleeghuis Gelderland

In een verpleeghuis in Wehl in Gelderland zijn twaalf van de 29 bewoners positief getest, terwijl het merendeel van de dementerende bewoners al was ingeënt tegen het virus. Een woordvoerder zegt tegen Omroep Gelderland dat het overgrote deel van hen zowel een eerste als een tweede vaccinatie heeft gehad.

"De laatste prikken dateren al van meer dan twee weken geleden", zegt hij. Een enkeling wacht nog op de tweede prik. De besmette bewoners hebben milde klachten en verblijven in isolatie op hun kamers.

Het verpleeghuis van Sensire laat nog wel bezoekers toe, maar in beperkte mate. Zo mogen bewoners maximaal een vaste bezoeker per dag toelaten, op een vast moment. En die bezoekers moeten zich registreren en een mondmasker, een plastic halterschort en een spatbril dragen.

Milde klachten, zonder vaccin was dit vast anders geweest, want dan overleden er gewoon meerdere bewoners in zulke instellingen :j

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 11:33

Relaxed schreef:
Shaggy09 schreef:

Maar er is toch nooit gezegd dat er een 100% dekking tegen corona is?

Nee weet ik.
Maar het is wel minder leuk om te horen vind ik. Haar vader is risicopatiënt, dan hoop je toch dat zoiets niet bij jou gebeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 11:34

Ja dat zeker, maar vooral nu het merendeel van de bevolking nog niet is gevaccineerd loop je nog wel een risico. Ik hoop dat het mild verloopt :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 11:35

Dan zouden ze eind oktober geent moeten zijn Shaggy, toen werd er nog helemaal niet geprikt. En ja, je kunt blijkbaar corona krijgen maar bijna altijd met zeer lichte klachten.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 11:35

Ik ook Relaxed!

Ik weet niet precies wanneer ze geprikt waren maar al een hele poos geleden in ieder geval.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 11:36

Zeker een heel gezin kan nog niet een half jaar geprikt zijn tenzij ze allemaal heel oud of verpleging zijn ..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 11:37

Shaggy09 schreef:
Ik ook Relaxed!

Ik weet niet precies wanneer ze geprikt waren maar al een hele poos geleden in ieder geval.

Dan wonen ze in Israel toevallig??

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 11:38

Nee ze wonen niet in Israël. Enfin maakt ook niet uit. Vriendin vertelde dat het al lang geleden was, was er zelf niet bij.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 11:41

Shaggy09 schreef:
Nee ze wonen niet in Israël. Enfin maakt ook niet uit. Vriendin vertelde dat het al lang geleden was, was er zelf niet bij.

Maar op deze manier breng je wel iets op het net wat voor onrust of foutieve info kan zorgen, lang geleden, half jaar, het kan ook maar zo een aantal weken zijn en dat de afweer nog niet genoeg is. En het hele gezin?? Dat lijkt me heel vreemd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 11:46

Joh, de clou is dat ze corona hebben gekregen na het vaccin en dat dat vaccin blijkbaar wel al ff geleden is.. En je weet de samenstelling van het gezin niet? Misschien zijn de kinderen wel volwassen en werken ze in de zorg?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 11:46

Kom op, ik ben de laatste die ontkent of foutieve informatie zou gaan verspreiden. Als je mijn eerdere berichten in dit topic zou teruglezen zou je dat weten.
Dit is wat die vriendin aan mij heeft verteld, ik moet dat hier kunnen delen vind ik. Anders zou het heel fout zijn mi. Precieze tijd geleden weet ik niet, dat doet verder niet af aan de kern van het verhaal.

@Relaxed, kinderen werken inderdaad in de zorg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 11:47

Mijn vriendin is ook als 1 van de eersten gevaccineerd, voor mijn gevoel ook al eeuwen geleden dus dat snap ik wel :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 11:51

6 januari was de eerste enting in Nederland. Toen was de eerste ronde.

Ja mensen met een griepprik kunnen ook griep krijgen. Hiermee dus ook.
Werken ze allemaal in de zorg, dus bij patiënten, anders heb je ook geen voorrang, zul je ook wel meer kans hebben om weer in aanraking te komen met het virus.
Zo lang het maar mild verloopt is er ook al weer veel gewonnen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 11:51

Daarom denk ik ook dat het vermelden van besmettingen straks ook totaal geen zin meer heeft en als iedereen zijn of haar vaccin heeft gehad, dat hele testen ook wel mag stoppen. Het gaat dan om de ziekenhuizen toch. Maar je zal altijd wel Corona blijven houden :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 12:04

Shaggy09 schreef:
Kom op, ik ben de laatste die ontkent of foutieve informatie zou gaan verspreiden. Als je mijn eerdere berichten in dit topic zou teruglezen zou je dat weten.
Dit is wat die vriendin aan mij heeft verteld, ik moet dat hier kunnen delen vind ik. Anders zou het heel fout zijn mi. Precieze tijd geleden weet ik niet, dat doet verder niet af aan de kern van het verhaal.

@Relaxed, kinderen werken inderdaad in de zorg.

Ik zeg niet dat je foutieve informatie deelt maar een half jaar geleden of zes weken, daar kan dus qua besmetting ondanks vaccinatie gewoon een flink verschil tussen zitten. Ja ze zijn gevaccineerd en ja ze hebben toch Corona. Dan is een half jaar geleden misschien de reden, het vaccin uitgewerkt ? Of zes weken geleden , het vaccin werkt nog niet op volle sterkte. En dat het bij vijf % niet werkt is hier niet van toepassing want dat je als gezin allemaal in de vijf % valt is bijna totaal onmogelijk. Dus ben er gewoon benieuwd naar wanneer ze gevaccineerd zijn.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 12:12

Gewoon aan het begin van het prikproces, in Januari zal dat geweest zijn.