lenaa_tje schreef:Interessant. Nu was mijn gevoel ook wel juist. Ik snap de keuze dan ook niet om ingeval 50
Plussers (als ik dat schema bekijk misschien ook wel 40 plussers) niet gewoon in te enten met AZ.
Waren en zijn niet genoeg vaccins voor.
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
bigone schreef:lenaa_tje schreef:Interessant. Nu was mijn gevoel ook wel juist. Ik snap de keuze dan ook niet om ingeval 50
Plussers (als ik dat schema bekijk misschien ook wel 40 plussers) niet gewoon in te enten met AZ.
Waren en zijn niet genoeg vaccins voor.
MyWishMax schreef:Nou, mijn ouders waren erg blij dat zij Pfizer kregen. Niet eens vanwege bijwerkingen, maar vanwege de bescherming die Pfizer gaf ivm andere vaccins.
Ik ben dus blij dat dat ook de keuze was van de overheid hier.
Ik wil me nog steeds graag laten vaccineren, maar heb wel mijn voorkeur.
IMJ schreef:Nikass schreef:
Door wie wordt dit gesteld?
Want ik heb juist dat schema gezien waaruit bleek dat hoe jonger iemand is hoe groter de kans op negatieve bijwerkingen van het vaccin en hoe kleiner de kans op een slecht verloop van corona
Maar de kans op een slecht verloop van corona nog altijd vele malen groter dan de kans op negatieve bijwerkingen van het vaccin.
(Ik kan ook even niet met een concrete bron komen. Ik zal nog even proberen te vinden)
[ [url=m/6Nrk6V.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik hoop dat het leesbaar is..
Shaggy09 schreef:Ik lees hier af en toe mee maar ben toch wel geschrokken.
Ik kreeg gisteren te horen van een vriendin en haar gezin die al een halfjaar geleden Pfizer hebben gehad dat ze corona hebben. Nu ben ik absoluut niet iemand die tegen het vaccineren is of er aan twijfelt. Het liefst zo snel mogelijk iedereen prikken wat mij betreft.
Maar apart blijft het wel. Het hele gezin zou immuun moeten zijn, Pfizer is toch een beetje de Rolls-Royce onder de vaccins. Als je risicopatiënt bent is dat toch behoorlijk schrikken. Ze hebben allemaal 2 prikken gehad. Het zal waarschijnlijk een uitzondering zijn maar blij wordt je er toch niet van.
Citaat:één uur geleden
Corona-uitbraak onder ingeënte bewoners verpleeghuis Gelderland
In een verpleeghuis in Wehl in Gelderland zijn twaalf van de 29 bewoners positief getest, terwijl het merendeel van de dementerende bewoners al was ingeënt tegen het virus. Een woordvoerder zegt tegen Omroep Gelderland dat het overgrote deel van hen zowel een eerste als een tweede vaccinatie heeft gehad.
"De laatste prikken dateren al van meer dan twee weken geleden", zegt hij. Een enkeling wacht nog op de tweede prik. De besmette bewoners hebben milde klachten en verblijven in isolatie op hun kamers.
Het verpleeghuis van Sensire laat nog wel bezoekers toe, maar in beperkte mate. Zo mogen bewoners maximaal een vaste bezoeker per dag toelaten, op een vast moment. En die bezoekers moeten zich registreren en een mondmasker, een plastic halterschort en een spatbril dragen.
Relaxed schreef:Shaggy09 schreef:Ik lees hier af en toe mee maar ben toch wel geschrokken.
Ik kreeg gisteren te horen van een vriendin en haar gezin die al een halfjaar geleden Pfizer hebben gehad dat ze corona hebben. Nu ben ik absoluut niet iemand die tegen het vaccineren is of er aan twijfelt. Het liefst zo snel mogelijk iedereen prikken wat mij betreft.
Maar apart blijft het wel. Het hele gezin zou immuun moeten zijn, Pfizer is toch een beetje de Rolls-Royce onder de vaccins. Als je risicopatiënt bent is dat toch behoorlijk schrikken. Ze hebben allemaal 2 prikken gehad. Het zal waarschijnlijk een uitzondering zijn maar blij wordt je er toch niet van.
Maar er is toch nooit gezegd dat er een 100% dekking tegen corona is?
Shaggy09 schreef:Nee ze wonen niet in Israël. Enfin maakt ook niet uit. Vriendin vertelde dat het al lang geleden was, was er zelf niet bij.
Shaggy09 schreef:Kom op, ik ben de laatste die ontkent of foutieve informatie zou gaan verspreiden. Als je mijn eerdere berichten in dit topic zou teruglezen zou je dat weten.
Dit is wat die vriendin aan mij heeft verteld, ik moet dat hier kunnen delen vind ik. Anders zou het heel fout zijn mi. Precieze tijd geleden weet ik niet, dat doet verder niet af aan de kern van het verhaal.
@Relaxed, kinderen werken inderdaad in de zorg.