Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nynke55

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 15:38

Mijn zus wil ook geen stok in haar neus en geen prik. Ondertussen is ze helemaal blij, want men mag weer naar Spanje met vaccinatie of negatieve test. Want dan kan ze weer aan het werk.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 16:15

vienna1987 schreef:
Palmera schreef:
Heel eerlijk ga ik liever gelijk dood dan dat gewroet in mijn neus.
Het kan inderdaad niet gezond zijn dat op regelmatige wijze te ondergaan.

Maar ik was niet zover gekomen met mijn hersenpinsels als in bovenstaand artikel.

En zelf weiger ik gewoon te testen, dus wat mij betreft niets aan de hand. :)

Is toch ook geen probleem dan ga je toch 10 dagen in quarantaine.

Kijk wel uit, ik heb al lang genoeg opgesloten gezeten aan het begin van dit theater terwijl er hier nauwelijks iets aan de hand was en is.

nynke55 schreef:
Mijn zus wil ook geen stok in haar neus en geen prik. Ondertussen is ze helemaal blij, want men mag weer naar Spanje met vaccinatie of negatieve test. Want dan kan ze weer aan het werk.

Hoe gaat ze dit dan oplossen?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 16:20

Palmera, zij hoeft in principe niet, maar haar klanten dus wel. Beetje hypocriet, dus.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 16:22

Ach zij woont in spanje? Nou, nee, niet hypocriet. Hoezo?

Ik woon ook in spanje. En van mij mag iedereen zich laten enten en weer vrolijk op reis gaan en hier weer grld in het laatje brengen.
Maar waarom moet ik me dan ook laten enten?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 17:22

let maar de getallen gaan omlaag. Ik weet nooit welke getallen, maar ze gaan omlaag hoe meer mensen zich laten inenten. Hier gaan ze de ingeente minder testen en oningeente wel. Ra ra hoe het komt dat cijfers omlaag gaan.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 17:28

Palmera schreef:

Ik woon ook in spanje. En van mij mag iedereen zich laten enten en weer vrolijk op reis gaan en hier weer grld in het laatje brengen.

Hypocriet, omdat ze blij is met haar gevaccineerde of geteste klanten, terwijl ze zelf niet wil.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 17:33

Nynke55 zou het ook niet gewoon kunnen zijn, dat jouw zus blij is dat ze weer klanten gaat krijgen. Ze heeft ook een inkomen nodig. Vind het zo jammer, dat het hebben van een andere mening op het moment zoveel families kapot maakt. De een wil niets met haar zoon te maken hebben, want die heeft zich laten inenten en visa verse.

Begrip en respect voor ieders mening, zou de maatschappij een stukje mooier maken. Jouw zus is gezond en niet gestorven aan een ziekte. Dat is toch het belangrijkst. Wees blij voor elkaar.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 17:36

Dinopino, dat is een heel andere kwestie. Natuurlijk ben ik blij voor haar dat ze weer aan het werk kan, maar dat heeft niks te maken met het feit dat zij weigert, wat haar klanten wel moeten.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 17:37

nynke55 schreef:
Palmera schreef:

Hypocriet, omdat ze blij is met haar gevaccineerde of geteste klanten, terwijl ze zelf niet wil.

Ik zie daar echt het hypocrite niet van in. Baas in eigen lijf. Als zij geen enting wil beyekend dat niet dat ze niet wil werken.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 17:39

nynke55 schreef:
Dinopino, dat is een heel andere kwestie. Natuurlijk ben ik blij voor haar dat ze weer aan het werk kan, maar dat heeft niks te maken met het feit dat zij weigert, wat haar klanten wel moeten.

Het is niet haar beslissing dat haar klanten zich moeten laten vaccineren. Ik vind het dan ook niet hypocriet te noemen. Het zou pas hypocriet zijn als die verplichting er niet vanuit overheidswege ligt maar zij enkel klanten wil ontvangen die gevaccineerd zijn.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 17:45

Tja, ik denk daar toch anders over. Als je aan alle kanten kenbaar maakt dat het allemaal flauwekul is en niet wil enten en testen en het is maar een griepje. En dan juichend verteld dat mensen weer op reis mogen als ze gevaccineerd of getest zijn, ja dan vind ik dat hypocriet.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 17:47

Zij heeft toch niet besloten dat mensen niet mochten reizen? Echt, ik denk dat je er geen benul van hebt hoe raak de klappen zijn voor eenieder die van toeristen afhankelijk is.

Los daarvan: voor mij zijn ook niet geënte en niet geteste mensen welkom.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 17:50

Haar klanten moeten niets. Je eigen gezondheid is je eigen verantwoordelijkheid. Vooral oudere verplegers en verpleegsters en net afgestudeerde artsen, kiesen ervoor zich niet te laten inenten en nemen ontslag. Het is je eigen lichaam en je eigen keus. Daar heeft jou zus niets mee te maken. Weet niet hoe dat in Nederland is, kan alleen maar over Duitsland spreken. Zo hebben tijdens het verplichten van de mondkapjes voor kinderen ook heel wat onderwijzers hun ontslag ingediend. Respecteer ieders keus en neem je eigen keus. Je kunt nooit 100% zeker zijn dat haar keus of die van jouw de juiste is.

Tijdens een persconferenite sprak in Duitsland dhr. Spahn, bankkaufman, en nu minister over de drukte die het ziekenhuispersoneel heeft, en loofde de aanwezig ic verpleger die erbij zat. Toen deze aan het woord kwam, vertelde hij dat ook voor deze situatie de ic bedden vol waren. Dit wat ik nu zeg kun je trouwens vinden op de officiel pagina van de financien. De ziekenhuisen kregen subsidie wanneer hun intensief bedden 75% bezetting hadden. Dus werd er vervolgens bedden weggedaan en personeel ontslagen. Op de ic liggen niet enkel mensen met deze ziekte maar ook die met een hartaanval enz.

Wat hem het meeste brak, waren de mensen die stierven aan iets wat niks met deze pandemie te maken had. 1 persoon met masker en vol beschermingskleren mocht erbij zijn. De stervende zag voor het laatst zijn familielid of partner met een masker. En om het nog macabere te maken, werden deze vervolgens in zwarte lijkkezakken gedaan. Wanneer je met mensen spreekt uit dit circuit dan weet je echt wat ze dagelijks meemaken. En dat zijn niet de zgn. artsen die met een filmcamera op de ic komen.

Meermaals heb ik gezegd dat ik niets voor waar aan neem wat op internet staat of op social media. Ik spreek mensen life. Ik vertrouw mijn ogen en mijn oren.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 18:12

Palmera schreef:

Zolang jij je dan bij de minste klachten ook uit principe gedraagt alsof je besmet bent (je wilt dat zelf namelijk niet laten uitsluiten), is er inderdaad niets aan de hand. Iets zegt mij echter dat je dat waarschijnlijk ook niet zult doen, en dat is waar het probleem zit bij veel 'weigeraars'.
Wél hameren op de vrijheid om te bepalen wat er aan hun lijf gebeurt, maar doorgaans niet bereid om de consequenties van die keuze te dragen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 18:19

@dinopino: Alle verpleegkundigen die ik ken nemen met alle liefde het vaccin hoor :+. Je schrijft het een beetje alsof de meerderheid het vaccin niet neemt, dat is in ieder geval niet waar.

"Voor deze situatie lagen de IC bedden ook vol" > Niet zo erg als nu? Láng niet zo erg?

Dat het heftig is ontkent niemand. En super moeilijk, want bezoekmogelijkheden zijn inderdaad beperkt. Ik snap alleen niet helemaal wat je opmerking over zwarte lijkenzakken ermee te maken heeft?

oomens schreef:
Palmera schreef:

Zolang jij je dan bij de minste klachten ook uit principe gedraagt alsof je besmet bent (je wilt dat zelf namelijk niet laten uitsluiten), is er inderdaad niets aan de hand. Iets zegt mij echter dat je dat waarschijnlijk ook niet zult doen, en dat is waar het probleem zit bij veel 'weigeraars'.
Wél hameren op de vrijheid om te bepalen wat er aan hun lijf gebeurt, maar doorgaans niet bereid om de consequenties van die keuze te dragen.

Palmera: "Kijk wel uit, ik heb al lang genoeg opgesloten gezeten aan het begin van dit theater terwijl er hier nauwelijks iets aan de hand was en is."

Dus oomens, je slaat de spijker op de kop. Sommige mensen steken hun hoofd zo diep in het zand omdat ze niet willen accepteren wat er aan de hand is :n.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 18:31

Dinopino, inderdaad, speciale lijkzakken voor covid overledenen vlak na hun dood. Omdat niet bekend is hoe lang het lichaam besmettelijk blijft word het op deze manier de eerste uren gedaan.
Kun jij weer van alles achter zoeken maar helaas, zo spannend is het niet.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 18:33

Was de vaccinatiebereidheid onder de zorg die direct met covid te maken had geen 95% ofzo? En dan zitten onder die 5% ook nog zwangeren en anderen die geen vaccin mogen. Aantal principiële weigeraars in die groep valt dus reuze mee.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 18:44

Palmera schreef:
Ik zie daar echt het hypocrite niet van in. Baas in eigen lijf. Als zij geen enting wil beyekend dat niet dat ze niet wil werken.

Baas in eigen lijf is voor mij dat ik geen virus van jou in mijn lijf wil. Bedenk dat je ook niet echt een beste reclame bent voor de horeca... volgens mij heeft men er veel meer aan als je kunt garanderen naar je gasten dat het veilig is. Ik was van plan om zodra het weer kan de horeca die goed bezig waren vorig jaar nog een keer te bezoeken, en de plekken waar ze niet zo zorgvuldig waren nog lekker een tijdje te laten.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 18:47

Shadow0 schreef:
Palmera schreef:

Baas in eigen lijf is voor mij dat ik geen virus van jou in mijn lijf wil.

Dan is het aan jou om je te laten vaccineren, niet aan een ander.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 18:49

Indien het dan niet meer overdraagbaar is was het opgelost, helaas, dat is nog niet bekend.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 18:54

Exitium schreef:

Hoezo eigenlijk? De ander verspreidt het virus! Bij een besmettelijke ziekte is het niet alleen individuele bescherming die belangrijk is, maar ook bescherming naar elkaar. En ik vind het rot voor Palmera dat ze het zwaar heeft gehad en blijkbaar vrijwel geen steun, maar de gretigheid om vervolgens ook maar alleen uit jezelf te redeneren en het niet te interesseren wat jouw handelen kan betekenen van anderen blijft schadelijk.

Lekker mutaties kweken is namelijk bepaald niet iets waar het toerisme (of de wereld als geheel) beter van gaat draaien.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 19:02

Dimphyl schreef:
Marlinde het is puur willekeur die coronacoaches/boa's.. hier eigenlijk bij alle zaken die ik ken mogelijkheid tot meenemen van een dienblad, zelfs incl bestek etc.

Toevallig niet het bericht gelezen over de ondernemer die stoelen verkocht? :
[ [url=m/NjswYH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier op het dorp vorige week controle gehad, werd gezegd dat er NIKS buiten mag staan, (winkels én horeca) dus geen reclame borden, geen rekken met kleding, niks, want dat nodigt te veel uit..
Daarnaast gaan de meeste winkeliers hier tegen de regels in, mensen mogen binnenlopen en dan schrijven ze wel een reservatie op. (Logisch ook, aangezien het hier normaal draait op toeristen, die gaan niet reserveren, snappen dat niet..)
Een dag later stond alles weer buiten en liepen er andere coaches, werd er niks van gezegd :+
Echt belachelijk, hou één richtlijn aan, het is niet gek dat ze niet serieus worden genomen met alle willekeur.
Er zitten hier ook dagelijks bij diverse cafés gewoon mensen binnen te drinken - coaches/boa's kijken erop, en lopen weer door..

Ik ben iniedergeval voorzichtig blij met de kruimel die de horeca nu krijgt toegeworpen.

ik was dit topic kwijt, dus ik had wat pagina's bij te lezen.

Inmiddels weet je zeker wel, dat dit weer een fake-bericht was? :D

Iedereen is vrij om zich niet te laten vaccineren, maar als je dan niet in quarantaine gaat, als er een (grote) kans is dat je besmet bent en je de adviezen als 1,5 meter dan ook niet opvolgt, die mensen zijn in mijn ogen geen medische zorg waard.

Het kan iedereen overkomen, ik heb ook een collega besmet, omdat ik op dat moment nog niet wist, dat ik zelf met iemand in aanraking was geweest, die achteraf zelf ook besmet was.
Dat is pech en ik heb me ontzettend schuldig gevoeld t.o.v. mijn collega, omdat zij mantelzorger is voor haar moeder en deze zorg overgenomen moest worden door een ander.
Maar als ik het een paar uur eerder had geweten, was ik direct in quarantaine gegaan.
Je wil toch geen (bijna moedwillige) besmettingen op je geweten hebben?

Ik ken verschillende artsen persoonlijk in 2 ziekenhuizen in Rotterdam en die zijn echt bang voor code zwart en dat er straks triage toegepast moet worden.
Als ik dan dit soort ontkenningen, "fakeberichten of zelfs "ik heb schijt aan Corona-maatregelen" lees, daar heb ik maar één woord voor: egoïsten.
Het is dan maar te hopen, dat je niet van de trap valt, een hartinfarct krijgt of een auto-ongeluk.
Er zal maar geen plaats of bed beschikbaar zijn, omdat een ander zich niet aan de adviezen houdt, omdat het virus maar onzin is.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 19:18

Shadow0 schreef:
Exitium schreef:

Hoezo eigenlijk? De ander verspreidt het virus! Bij een besmettelijke ziekte is het niet alleen individuele bescherming die belangrijk is, maar ook bescherming naar elkaar. En ik vind het rot voor Palmera dat ze het zwaar heeft gehad en blijkbaar vrijwel geen steun, maar de gretigheid om vervolgens ook maar alleen uit jezelf te redeneren en het niet te interesseren wat jouw handelen kan betekenen van anderen blijft schadelijk.

Lekker mutaties kweken is namelijk bepaald niet iets waar het toerisme (of de wereld als geheel) beter van gaat draaien.

Omdat je mensen niet kan verplichten iets in hun lichaam te laten spuiten wat ze niet willen, zeker niet iets wat relatief nieuw ontwikkeld is. Er zijn nog teveel vraagtekens rond de vaccins, zowel over de werking (hoe lang ben je beschermd, kun je het virus nog overdragen, etc) als over eventuele bijwerkingen op de langere termijn (tromboses na AZ en Janssen zijn bij de ontwikkeling en tests ook niet naar voren gekomen, en die treden niet eens na langere tijd op). Je kan dit enkel voor jezelf beslissen, niet voor een ander.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 19:21

Hoe is het eigenlijk met de dieren. Moeten die niet ook ingeent worden? Ik bedoel maar, de nertsen zijn ook allemaal besmet en ontruimd.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 19:23

Shadow0 schreef:
Palmera schreef:

Baas in eigen lijf is voor mij dat ik geen virus van jou in mijn lijf wil. Bedenk dat je ook niet echt een beste reclame bent voor de horeca... volgens mij heeft men er veel meer aan als je kunt garanderen naar je gasten dat het veilig is. Ik was van plan om zodra het weer kan de horeca die goed bezig waren vorig jaar nog een keer te bezoeken, en de plekken waar ze niet zo zorgvuldig waren nog lekker een tijdje te laten.

Dat begrijp ik dat. Maar jij wilt geen virus en ik heb liever een virus dan een prik. Leg mij nou eens uit waarom jij brlangrijker bent dan ik? Het staat jou helemaal vrij om je te laten enten, daar zal ik nooit kritiek op leveren. Maar laat mij gewoon ongeënt door het leven gaan want daar voel ik me veiliger bij.
Dáárom moet ieder een eigen keuze maken, en niet voor en door een ander.

En vergelijk in vredesnaam niet de horeca met mij, ik heb inmiddels al een jaar geen zaak meer en verdien mijn geld voorlopig op andere wijze.