Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
vienna1987 schreef:Palmera schreef:Heel eerlijk ga ik liever gelijk dood dan dat gewroet in mijn neus.
Het kan inderdaad niet gezond zijn dat op regelmatige wijze te ondergaan.
Maar ik was niet zover gekomen met mijn hersenpinsels als in bovenstaand artikel.
En zelf weiger ik gewoon te testen, dus wat mij betreft niets aan de hand.
Is toch ook geen probleem dan ga je toch 10 dagen in quarantaine.
nynke55 schreef:Mijn zus wil ook geen stok in haar neus en geen prik. Ondertussen is ze helemaal blij, want men mag weer naar Spanje met vaccinatie of negatieve test. Want dan kan ze weer aan het werk.
Palmera schreef:Ach zij woont in spanje? Nou, nee, niet hypocriet. Hoezo?
Ik woon ook in spanje. En van mij mag iedereen zich laten enten en weer vrolijk op reis gaan en hier weer grld in het laatje brengen.
Maar waarom moet ik me dan ook laten enten?
nynke55 schreef:Palmera schreef:Ach zij woont in spanje? Nou, nee, niet hypocriet. Hoezo?
Ik woon ook in spanje. En van mij mag iedereen zich laten enten en weer vrolijk op reis gaan en hier weer grld in het laatje brengen.
Maar waarom moet ik me dan ook laten enten?
Hypocriet, omdat ze blij is met haar gevaccineerde of geteste klanten, terwijl ze zelf niet wil.
nynke55 schreef:Dinopino, dat is een heel andere kwestie. Natuurlijk ben ik blij voor haar dat ze weer aan het werk kan, maar dat heeft niks te maken met het feit dat zij weigert, wat haar klanten wel moeten.
Palmera schreef:En zelf weiger ik gewoon te testen, dus wat mij betreft niets aan de hand.
oomens schreef:Palmera schreef:En zelf weiger ik gewoon te testen, dus wat mij betreft niets aan de hand.
Zolang jij je dan bij de minste klachten ook uit principe gedraagt alsof je besmet bent (je wilt dat zelf namelijk niet laten uitsluiten), is er inderdaad niets aan de hand. Iets zegt mij echter dat je dat waarschijnlijk ook niet zult doen, en dat is waar het probleem zit bij veel 'weigeraars'.
Wél hameren op de vrijheid om te bepalen wat er aan hun lijf gebeurt, maar doorgaans niet bereid om de consequenties van die keuze te dragen.
Palmera schreef:Ik zie daar echt het hypocrite niet van in. Baas in eigen lijf. Als zij geen enting wil beyekend dat niet dat ze niet wil werken.
Shadow0 schreef:Palmera schreef:Ik zie daar echt het hypocrite niet van in. Baas in eigen lijf. Als zij geen enting wil beyekend dat niet dat ze niet wil werken.
Baas in eigen lijf is voor mij dat ik geen virus van jou in mijn lijf wil.
Exitium schreef:Dan is het aan jou om je te laten vaccineren, niet aan een ander.
Dimphyl schreef:Marlinde het is puur willekeur die coronacoaches/boa's.. hier eigenlijk bij alle zaken die ik ken mogelijkheid tot meenemen van een dienblad, zelfs incl bestek etc.
Toevallig niet het bericht gelezen over de ondernemer die stoelen verkocht? :
[ [url=m/NjswYH.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier op het dorp vorige week controle gehad, werd gezegd dat er NIKS buiten mag staan, (winkels én horeca) dus geen reclame borden, geen rekken met kleding, niks, want dat nodigt te veel uit..
Daarnaast gaan de meeste winkeliers hier tegen de regels in, mensen mogen binnenlopen en dan schrijven ze wel een reservatie op. (Logisch ook, aangezien het hier normaal draait op toeristen, die gaan niet reserveren, snappen dat niet..)
Een dag later stond alles weer buiten en liepen er andere coaches, werd er niks van gezegd![]()
Echt belachelijk, hou één richtlijn aan, het is niet gek dat ze niet serieus worden genomen met alle willekeur.
Er zitten hier ook dagelijks bij diverse cafés gewoon mensen binnen te drinken - coaches/boa's kijken erop, en lopen weer door..
Ik ben iniedergeval voorzichtig blij met de kruimel die de horeca nu krijgt toegeworpen.
Shadow0 schreef:Exitium schreef:Dan is het aan jou om je te laten vaccineren, niet aan een ander.
Hoezo eigenlijk? De ander verspreidt het virus! Bij een besmettelijke ziekte is het niet alleen individuele bescherming die belangrijk is, maar ook bescherming naar elkaar. En ik vind het rot voor Palmera dat ze het zwaar heeft gehad en blijkbaar vrijwel geen steun, maar de gretigheid om vervolgens ook maar alleen uit jezelf te redeneren en het niet te interesseren wat jouw handelen kan betekenen van anderen blijft schadelijk.
Lekker mutaties kweken is namelijk bepaald niet iets waar het toerisme (of de wereld als geheel) beter van gaat draaien.
Shadow0 schreef:Palmera schreef:Ik zie daar echt het hypocrite niet van in. Baas in eigen lijf. Als zij geen enting wil beyekend dat niet dat ze niet wil werken.
Baas in eigen lijf is voor mij dat ik geen virus van jou in mijn lijf wil. Bedenk dat je ook niet echt een beste reclame bent voor de horeca... volgens mij heeft men er veel meer aan als je kunt garanderen naar je gasten dat het veilig is. Ik was van plan om zodra het weer kan de horeca die goed bezig waren vorig jaar nog een keer te bezoeken, en de plekken waar ze niet zo zorgvuldig waren nog lekker een tijdje te laten.