18 februari schreef ik naar aanleiding van een "Het stelt niks voor, het is gewoon griep"discussie dit:
safina schreef:Dat men alles in het werk zet om dit virus uit de weg te ruimen danwel verdere verspreiding te voorkomen lijkt me wel zeer terecht. Als je bedenkt dat ziekenhuizen hier in NL soms al patiëntenstops moeten inlassen bij een griepepidemie omdat ze het werk niet aankunnen, wil je er geen nóg besmettelijker en nóg ziekmakendere epidemie als covid2019 naast hebben. Want dat levert een heleboel extra ernstig zieke patiënten op waar we helemaal niet op toegerust zijn. Bot gezegd: jij wil ook graag dat er gewoon nog een plekje aan de beademing vrij is als een van je geliefden in levensgevaar is, denk ik. Om maar een voorbeeld te noemen.
Als je werkt in mijn werkveld, dan weet je dat dat scenario's zijn die ze willen voorkomen bij de uitbraak infectieziekten. Maar ik dat schreef had ik nooit gedacht dat dit dichterbij de realiteit zou komen. Het was toen nog zo ver weg, daar ergens in China en omstreken. Zo abstract. Zo 'niet van hier' nog. Iets van draaiboeken. Ver buiten mijn eigen leven.
Was dat nu nog maar zo. Ik vind dit echt een kl...situatie. Ik haat de impact die het heeft op iedereen, op alles. Ik vind het overweldigend. En we zijn hier nog lang niet klaar mee, dit is morgen niet weg.
Was het maar weg. Kon dat maar.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-03-20 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt