De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:49

xmarritw schreef:
Arabesk schreef:
Kamerdebat be like bla bla bla bla. Ze komen geen steek verder.

Waar zijn ze nu over aan het debatteren?

Nu de NS en de inzet van minder spitstreinen.

Eerder kreeg het onderwijs van Rutte het compliment waar ze oa hier in dit topic om vroegen. Zou Rutte hier meelezen?
Laatst bijgewerkt door Astorga op 12-03-20 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Sassii schreef:
Is het ook de bedoeling dat er nog nieuwe maatregelen voor Nederland uit het debat komen of is dat niet aan de orde?

Dat denk ik niet, Rutte beslist niet alleen en laat zich vooral leiden door de deskundige van bv RIVM.

cursebreaker

Sassii schreef:
Is het ook de bedoeling dat er nog nieuwe maatregelen voor Nederland uit het debat komen of is dat niet aan de orde?

Zie er niet naar uit dat dat vandaag nog gaat gebeuren.
Volgens Rutte zijn er bepaalde onderzoeken nog in gang en verwachten ze in het weekend pas meer duidelijk daarover te hebben. Dus tot nu toe lijkt hij niet onder de indruk te zijn van de druk die op 'm gelegd wordt van alle kanten. Hij leunt heel erg op het advies krijgen van experts, wat ook begrijpelijk is natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 12-03-20 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Sassii

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:51

Oké, helder!

Saskia9

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:51

Heel bijzonder allemaal...

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:53

Mijn hogeschool heeft net officieel ook laten weten dat er geen lessen meer op locatie zijn.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:53

kiki1976 schreef:
Joman schreef:

Lekker dan.
Eerder werd door het rivm gesteld dat mensen met astma niet meer risico lopen. Blijkt nu dus wel zo te zijn. Ik sluit me op.

Hier was ik ook al bang voor, dat je met astma wel meer risico loopt (en gevoelig voor longontstekingen)

Staat het ook al op de site van het RIVM? Dat is namelijk de site die mijn werkgever volgt en volgens hem lopen astmapatiënten niet meer risico. Morgen worden we dus gewoon allemaal op het werk verwacht. Kantoor waar je prima thuis kunt werken, telefoon die doorgeschakeld kan worden naar mobiel van de zaak en laptop is al thuis. Maar ja, dienstverlenend aan 11 scholen en die blijven open, dus wij moeten er ook gewoon allemaal zijn morgen. En dan gaan we bespreken hoe we het kantoor bemannen en deels thuiswerken afwisselen.
Daar gaat morgen nog wel wat discussie op komen.
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 12-03-20 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:54

lovee schreef:
Hier ook draaiboeken klaar.. hebben alleen maar 1 persoonskamers. Alleen de ic bedden zijn er veel te weinig denk ik

Hebben alle eenpersoonskamers ook onderdruk qua luchtbeheersing? Dat is hier nl nog een eis waar de kamer aan moet voldoen. Die hebben we op iedere afdeling behalve verloskunde. Dus met corona mag je niet meer bij ons bevallen, maar is er afspraak met naburig ziekenhuis.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:55

Wistaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:55

Van wat ik zo lees over sommige supermarkten ben ik blij dat ik vanmorgen al ben geweest. Gewoon boodschappen gedaan, net als normaal- er is geen enkele reden op dit moment om te hamsteren. Als iedereen gewoon boodschappen doet als anders is er niets aan de hand :roll: 8)7

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:56

Morgen komt er een flinke lading mondkapjes voor medisch personeel uit Duitsland hier heen en 80 stuks beademingsapparatuur van defensie word klaargemaakt voor inzet indien nodig . Bron ad.nl

lovee

Astorga schreef:
lovee schreef:
Hier ook draaiboeken klaar.. hebben alleen maar 1 persoonskamers. Alleen de ic bedden zijn er veel te weinig denk ik

Hebben alle eenpersoonskamers ook onderdruk qua luchtbeheersing? Dat is hier nl nog een eis waar de kamer aan moet voldoen. Die hebben we op iedere afdeling behalve verloskunde. Dus met corona mag je niet meer bij ons bevallen, maar is er afspraak met naburig ziekenhuis.

Hebben we wel redelijk wat van, maar denk dat het straks niet veel meer uit maakt..

PSvanLot

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:57

Frankrijk sluit ook scholen...kinderen kunnen besmet zijn zonder zelf ziek te zijn en het zo verspreiden

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:57

Tot nu toe vind ik Rutte wel goed debatteren en alles goed weerleggen.
Benieuwd wat hij over het niet sluiten van scholen gaat zeggen.
Hij zegt dat er goede beweegredenen zijn om dat niet te doen.

EDIT:
Maar toch vreemd dat de experts hier zo ver afwijken van wat ze in andere landen dan zeggen aangezien toch het ene na het andere land de maatregelen wel neemt, zoals ook Spanje nu.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 12-03-20 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:58

geerke schreef:
Frankrijk sluit ook scholen...kinderen kunnen besmet zijn zonder zelf ziek te zijn en het zo verspreiden

Daar zie je dat de meningen van deskundigen niet stroken met elkaar.

germie

Hoe maken we de economie en het leven kapot.
Echt, ik erger me aan deze paniek en al dat gesluit. En morgen weet je nog niet of wat je nu doet helpt, hup volgende ergere maatregel. Want deed je dit maandag dan volksopstand. En mensen maar bang maken.

Granoek

PSvanLot

cursebreaker schreef:

Die heeft hij vanmiddag in de persconferentie uitgelegd. Die zal hij vast herhalen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:59

PSvanLot schreef:
cursebreaker schreef:

Die heeft hij vanmiddag in de persconferentie uitgelegd. Die zal hij vast herhalen.

Denk het ook. Heb het helaas vanmiddag niet live kunnen zien, dus alleen in het topic hier vluchtig bijgelezen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:01

germie schreef:
Echt, ik erger me aan deze paniek en al dat gesluit. En morgen weet je nog niet of wat je nu doet helpt, hup volgende ergere maatregel. Want deed je dit maandag dan volksopstand. En mensen maar bang maken.

Ze doen dit om nog meer besmettingen te voorkomen waardoor de ziekenhuizen overbelast worden.Ziekenhuizen zijn niet bedacht om duizenden zieke mensen te verzorgen...die ook nog vaak op de ic moeten liggen

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:01

cursebreaker schreef:

EDIT:
Maar toch vreemd dat de experts hier zo ver afwijken van wat ze in andere landen dan zeggen aangezien toch het ene na het andere land de maatregelen wel neemt, zoals ook Spanje nu.

Eens idd.

Wat ik ervan begrijp is dat de regering zich heel erg laten leiden door wat de experts aanbevelen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:02

germie schreef:

Verdiep je even in de situatie in Italië....

Shiloh

germie schreef:

Elke maatregel om de spreiding te vertragen is een kritische stap om het zorgsysteem niet te overladen.

Maar goed. Dat hebben we in dit topic al 1000x herhaald en proberen uit te leggen en je snapt het nog steeds niet. Een snelle verspreiding en het gros van de populatie tegelijk ziek doet véél meer schade aan de economie en de maatschappij. Maar nee hoor. Het is allemaal onzin en paniek.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 12-03-20 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

18 februari schreef ik naar aanleiding van een "Het stelt niks voor, het is gewoon griep"discussie dit:

safina schreef:
Dat men alles in het werk zet om dit virus uit de weg te ruimen danwel verdere verspreiding te voorkomen lijkt me wel zeer terecht. Als je bedenkt dat ziekenhuizen hier in NL soms al patiëntenstops moeten inlassen bij een griepepidemie omdat ze het werk niet aankunnen, wil je er geen nóg besmettelijker en nóg ziekmakendere epidemie als covid2019 naast hebben. Want dat levert een heleboel extra ernstig zieke patiënten op waar we helemaal niet op toegerust zijn. Bot gezegd: jij wil ook graag dat er gewoon nog een plekje aan de beademing vrij is als een van je geliefden in levensgevaar is, denk ik. Om maar een voorbeeld te noemen.

Als je werkt in mijn werkveld, dan weet je dat dat scenario's zijn die ze willen voorkomen bij de uitbraak infectieziekten. Maar ik dat schreef had ik nooit gedacht dat dit dichterbij de realiteit zou komen. Het was toen nog zo ver weg, daar ergens in China en omstreken. Zo abstract. Zo 'niet van hier' nog. Iets van draaiboeken. Ver buiten mijn eigen leven.

Was dat nu nog maar zo. Ik vind dit echt een kl...situatie. Ik haat de impact die het heeft op iedereen, op alles. Ik vind het overweldigend. En we zijn hier nog lang niet klaar mee, dit is morgen niet weg.

Was het maar weg. Kon dat maar.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-03-20 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt