3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

linoleum

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 19:11

Goed bezig Elvira!

Ik zo lekker eten bij date, spruitjes ovenschotel met roseval aardappeltjes :Y) en hij heeft bonbons meegenomen en ik buitenlandse kaasjes. Beide morgen vrij. Dus even heerlijk borrelen!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 11:34

Goed zo Elvira!

Ohhh kaasjes.... <3

Mijn lijstje van gister:
O: twee gekookte eieren
L: klein bakje salade met tonijn, twee maiswafels met creme fraiche en Hollandse garnalen
T: twee handjes pepernoten, twee maiswafels met ossenworst
A: pasta napolitana met venkel
T: stukje pure chocolade, twee dunne plakjes ontbijtspek

B: uur dressuur training, uur sportschool (12 km fietsen, krachttraining)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 12:07

IMANDRA schreef:
Maanlicht schreef:
Sorry meiden! Ik houd gewoon heel erg van lekker eten en garnalen <3. Laten die nou net steeds in de aanbieding zijn bij de AH. Y)(^)

Hebben jullie het er ook zo moeilijk mee dat ze nu allemaal lekkere dingen bij de supermarkt hebben die er los van kerst nooit zijn? Ik moet me echt mega inhouden merk ik, haha!

Lijstje voor vandaag:
L: twee crackers met creme fraiche, pesto, serranoham, bieslook en basilicum, kommetje broccolisoep
T: vier maiswafels met ossenworst,
A: salade van tonijn, gekookt ei, cannellinibonen,olijven, bleekselderij en ui, dressing van truffelmayonaise

Ik stuur mijn vriend naar de winkel, ga zelf niet mee :)). Ben zo iemand waar producten aan de handen blijven plakken :o

Haha ik vind dat bij mezelf wel meevallen, maar mijn vriend vind vooral dat ik meer haal dan nodig is dus hij doet meestal boodschappen :Y)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-18 12:14

Ach als het zo goed is is het zo goed he :))

Ben benieuwd naar komend weekend. Denk dat ik even de buikriem aantrek zodat ik maandag, dinsdag en woensdag wel gewoon kan genieten van kerst zonder dat ik me schuldig hoef te voelen. Hoe gaan jullie het doen?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 12:25

linoleum: Klinkt als een leuke date! Was het gezellig? :)

Elvira: goed bezig zeg!

Maanlicht: lekker lijstje :)

Imandra: Ik doe niks speciaals en eet zoals altijd. We gaan uit eten en 2x wordt er voor ons gekookt. Bij het uit eten kies ik wat ik lekker vind maar wel verantwoord (al is dat daar niet zo moeilijk, zit geen vette troep bij) en bij de 2x dat er gekookt wordt eet ik overdag ietsje minder. Verder eet ik nu gewoon en let ik niet extra op. Ik denk altijd maar zo: afvallen gebeurt ook niet door 3 dagen op je eten te letten, dus aankomen ook niet. :) Hooguit wat vocht of iets.

Lijstje vandaag:

O: havermout met magere melk en gekookt water + schepje nutella
T: cappuccino
L: saoto soep :9
T: versgeperst sap en een broodje kaas met tomaat, gekookt ei en komkommer
A: weer Eazie :+ Denk zelfde als gisteren, die was erg lekker.

Totaal 1903 kcal

B: 1,5 uur krachttraining en half uurtje cardio.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 13:36

Kerst vind ik nog lastig merk ik. Ik denk dat ik gewoon minder ga eten, en alle dingen die ik niet super lekker vind laat staan.

Lijstje van vandaag:
O: 3 gebakken eieren
T: 60 gram volle Griekse yoghurt met theelepeltje jam en handje cruesli
L: salade van gerookte ribeye, rucola, mini trostomaatjes, witlof, basilicum en truffelmayonaise
T: 5 lychees, eventueel twee maiswafels met gerookte zalm of een peer als ik honger heb
A: uit eten met stal, ik sla de frieten over

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 14:02

Kerst ga ik gewoon genieten. Let alle dagen er omheen goed op, dus kan die paar dagen prima wat laten vieren. Ik moet alle dagen nog rijden, dus alcohol gaat er in elk geval niet in, dat scheelt al een boel!

Gisteren heerlijke avond gehad. Lekker met speciaalbier, toastjes met filet americain en kaas op bank gehangen. Vandaag een gewone dag, dus ook gewoon eten weer.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 14:17

Ik probeer nu gewoon normaal te doen en op kerstdagen me niet te veel te laten gaan.
Vooral bij onnodige dingen zoals kerstkransjes etc. Zo lekker zijn die helemaal niet :D .
Heb wel al gepland om alle dagen te gaan paardrijden of sporten haha.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 17:04

Nou ben ik nu sowieso niet streng bezig, maar normaal gesproken geniet ik op feestdagen wel gewoon van het eten. Zijn uiteindelijk maar een paar dagen, zolang je de dagen eromheen een beetje oplet kan dat echt geen kwaad.

Ik heb inmiddels voor mezelf een heel plan opgesteld hoe ik het na de feestdagen wil gaan aanpakken. Eea is wel afhankelijk van de uitslagen bij de internist, maar als er geen gekke dingen uitkomen wil ik in januari weer flink aan de bak. Zal wel pittig worden, maar dit gewicht helpt nou ook niet echt om me goed te voelen, dus het zal er toch af moeten.
Het allemaal opschrijven zorgt wel weer dat het "echt" wordt, een serieus plan ipv vage voornemens. Ik ga er weer voor *\o/*

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 17:13

Lekker bezig Laura, je kunt het *\o/*

Hier is het met de feestdagen altijd lekker gepland, vader 27 december jarig en ikzelf 4 januari. Extra vreetdagen nog haha _O-

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-18 17:18

Go Laura!

Ik ga denk ik bijhouden hoeveel dagen ik 'netjes' aan mijn kcal houd enzo, in mijn agenda. Misschien helpt dat ook (want een slechte dag is natuurlijk een ander kleurtje en ik ben best pietje precies haha).

Klinkt goed Linoleum!

Denk dat de kerstdagen op zich ook wel meevallen bij ons: verwacht veel gezonde gerechten en weinig vette troep. Misschien een speciaal toetje.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-18 17:42

Woo nu bekend wat we gaan eten morgen. Eigenlijk allemaal best gezond! Alleen vanavond de zelfgebakken worsten- en frikandellenbroodjes :o

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 17:55

Vertel Imandra! Ik ben nieuwsgierig.

Ik zaterdagavond wat teveel gedronken. Gisteren lekker slecht gegeten. En het was heerlijk.

Vanavond uit eten
Morgen bij familie hele dag, zal wel buffetje worden
Tweede kerstdag brunchen en ‘s avonds lekker uitgebreid koken voor mezelf
Vrijdag ook uit eten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-18 18:29

Voorgerecht; peer met walnoten honing gorgonzola uit de oven
Soep: gegrilde tomaten paprik soep
Hoofd: lamsrek met zoete aardappelpuree, haricot verts, spruitjes, bietensalade
Toetje: butterscotch mousse met gekaramelliseerde walnoten & ijs

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 11:27

Hier word het kerstdiner een beetje anders helaas. Gisteren mijn hond, mijn grote beste vriendje, in moeten laten slapen. Eet dus even heel weinig, ook niet goed maar krijg nu niets door mn keel. Zodra ik weer een beetje ok ben weer de boel oppikken.

Gisteren
O:halve stroopwafel
A: 5 knakworstjes....

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 13:32

Wat naar Kim, sterkte :(:)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 10:17

Aww Kim, sterkte! :(:)

Iedereen gezellige dagen gehad? Ik wel, veel te veel gegeten ook :+ Eerste kerstdag gegourmet, heerlijk vind ik dat! Gisteren bij mn moeder gegeten, niet extreem veel maar wel vrij vet. Nu weer even normaal tot oud en nieuw...

Ik ben helemaal gemotiveerd om weer aan de slag te gaan, hopelijk blijft dat in het nieuwe jaar zo :+

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 10:27

Sterkte Kim :(:)

Laura: Hier ook echt veel te veel gegeten :+ En terwijl ik dit typ, biedt mijn collega me een oliebol aan, haha. Heb braaf geweigerd.

Ik ben ook weer helemaal gemotiveerd na deze dagen :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 10:46

Hier ook heerlijk genoten van de afgelopen dagen. Vandaag maar even een normale dag. Ook de enige, daarna komt alweer een weekend vol eten :') dus vanaf 2 januari ga ik weer normaal eten.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 10:58

Ik kom me hier ook weer melden! Lange tijd geen puf gehad om echt iets te plaatsen op bokt en het eten tjah…
Voor kerst heb ik me gewogen, woog ik 61.3, nu wil ik me nog niet wegen haha. Wel heerlijke kerst gehad, op eerste kerstdag kerstdiner met de hele familie, tweede kerstdag gourmetten met het gezin. De laatste week van het jaar zal bestaan uit restjes opeten :') Daarna zal ik weer lekker aan de slag gaan!
Veel sterkte Kim!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 10:59

Haha lekker vooruitzicht wel! :9

Hier geen gekke dingen meer op de planning dus ik kan weer gezond eten. :)

Lijstje voor vandaag:
O: havermout met magere melk en gekookt water + schepje nutella
T: cappuccino
L: 2 boterhammen met boter en pindakaas met stukjes noot
T: klein bakje kvarg straciatella
T: schaaltje gemixt fruit
A: laatste keer eazie want de keuken is geïnstalleerd en ze zijn as we speak bezig met de nieuwe meterkast installeren *\o/* Dus als het goed is kunnen we morgen koken!

B: 20 min fietsen (retour werk) + 30 min cardio (loopband met helling) en wat grondwerk met pony

Kimmie: Welkom terug! :)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 11:52

Allemaal de kerst overleefd?
Ik heb wel te veel gegeten, maar heb ook wat dingen laten staan die ik niet mega lekker vind, en 5 keer naar de sportschool deze week, dat maakt ook wel weer wat goed, haha!

Vandaag een beetje een rommeldagje qua eten, hebben nog wat gourmet dingetjes over, dus dat maken we vanavond op.

O: pistolet met gerookte ribeye, peper, bieslook, rucola en truffelmayonaise, twee maiswafels met een beetje creme fraiche, hollandse garnalen, bieslook, dille, peper en citroensap
L: spinazie a la creme met boerenkool erbij, cup-a-soup kip
A: gourmetten, glaasje rode wijn, glaasje dessertwijn (moet toch op he)

B: 55 minuten gefietst in de sportschool (25km/uur), 60 minuten dressuur trainen.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 13:01

Hier de boel wel aardig overleefd, qua eten dan, want kerst word ik in het algemeen niet vrolijk van.

Eerst de 23e eten met vrienden, barbecue met dorade in zoutkorst en bavette. Hartstikke lekker, niet veel van gehad door buikpijn. Daarna kerstavond bij mijn moeder gourmetten, en door het langzame eten zit ik snel vol, dus ook dat binnen de perken gehouden. Vervolgens eerste kerstdag bij schoonouders, iedereen nam wat mee, niemand hield rekening met bereidingstijd en 1 kleine oven met als resultaat dat werkelijk alles ofwel droog, ofwel koud was. Needless to say, ook daar niet zoveel gegeten :') Bovendien hadden ze een toetje dat ik echt niet lekker vind, scheelt ook weer.

Gisteren dus weer lekker normaal met een knolselderijsoepje, bietjes met geitenkaas, walnoten en balsamico en een broodje erbij. Vandaag nog geen idee wat het wordt.

Ik snaai nog steeds wel teveel naar mijn zin, vooral laat op de avond, daar baal ik wel van |o

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 16:41

BK, je eten van woensdag klinkt erg lekker!

Ik ga vanavond uit eten. Heb er zoveel zin in! Ken het restaurant en kan je heerlijk eten.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-18 16:59

Zoo, kerst overleefd.

Kerst bij m'n ouders was.. niet zo gezellig en het eten helaas ook niet zo top, maar goed. Heb dus minder gegeten dan ik dacht, is op zich alleen maar een meevaller :))

Gisteren en vandaag gezond, morgen en overmorgen ook nog. Maandag en dinsdag hapjes en gourmetten, maar vanaf 2 januari gaan we er weer vol tegenaan *\o/*. Vandaag is de laatste dag van m'n stage (helaaaaasch, nu weer werkloos) maar dat heeft als voordeel dat ik mijn eten wel weer goed kan scannen en afwegen met MFP (op stage kregen we eten dus was niet goed bij te houden). Weer streng gaan zijn *\%/*