Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 15:09

Volgend weekend gaan we als alles goed gaat en we hebben er zin in samen een route van 32km lopen met 600HM.
Dus dan moet ik me een beetje inhouden deze week. Proberen althans.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:31

SinneJ ik snap echt hoe je je voelt! Ben ook student en een paar schoenen van €100 hakt er dan toch wel even in. Wat ik altijd onthoud is of het mijn uren werk waard is. Ik verdien dus ong €10/uur (na tax) en dan zou ik 10 uur moeten werken voor m’n schoenen. Ik ga ze zeeeeker langer dan 10 uur dragen dus dan vind ik het wat makkelijker om zo’n grote aankoop te doen. Dan moet ik er wellicht ook wel bij zeggen dat ik sinds mijn verhuizing naar zweden eigenlijk bijna niks heb gekocht omdat ik iets nieuws wil maar alleen als het echt nodig is. Alles is hier al duur zat :x

SV ik vind jou toch echt een inspiratie bron zeg :D jij loopt zulke lekkere afstanden en het lijkt je altijd zo fijn af te gaan en dan je mooie foto’s erbij. Ik geniet er altijd van <3

Ik heb vanochtend een moeizame 16km gelopen. Ik had een route bedacht waar in ik dácht dat het veel makkelijke paden zouden zijn zodat ik lekker in een ritme zou kunnen komen. Uiteindelijk was het 10km lang ontiegelijk technische single tracks met elke 5 cm boomstronken of stenen. En ohja, ik heb ook zo’n 1.5 km door een moeras moeten lopen. Dat was even een foutje :+ Ik wou eigenlijk volgende week rond de 18 km gaan lopen, maar dan moet ik echt een route bedenken met wat simpelere paden :oo

Al zijn de single tracks wel ontzettend mooi <3
Afbeelding

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:36

Wauw jullie lopen zulke mooie routes en zo veel km’s! Kom ik aan met alleen maar asfalt en 8 km :')

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:38

Sv, ik mis op die route ook altijd minimaal 1 of 2x een paaltje :+ lekker gelopen dus, je bent goed bezig!

Prachtige foto piekosj! Je hebt hhettoch maar weer mooi gedaan.

Ik dacht dus dat het gisteren 25 april was :+ de corona 5 km solorun. Bleek het 18 april te zijn dus moest nog weekje wachten op die virtuele wedstrijd hahaha. Dus gister niet gelopen en vandaag rustige duurloop. Leek wel alsof het vanzelf ging 17,5 km en achteraf bleek gem. Tempo 5 min/km! Voelde echt simpel, lage hartslag en kon nog prima praten. Mijn conditie word dus echt wel beter

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:39

Super Venthe! :wow:

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:40

Lief dat je dat zegt, vandaag was het wel een beetje doodgaan hoor Piekosjj, maar daar geniet ik wel van :P. Heb aardig wat afgevloekt met mijn trailmaatje op de heuvels omhoog, maar daar lachen hij en ik dan ook wel weer om.

Ik zag je foto's op insta, echt een gave route! Zitten daar niet onwijs veel muggen in dat moerassige gedeelte?

Ik ben blij dat ik niet meer na hoef te denken over zulke uitgaves, mijn studententijd is een eeuw geleden. Een paar schoenen is wel duur dan ja.
De enige uitgave waar ik laatst over nadacht is mijn nieuwe auto, maar die kon ik ook zo pinnen. Echt een luxe hoor. Maar ook lang voor gespaard.

Super Venthe!!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:44

_mjwb schreef:
Wauw jullie lopen zulke mooie routes en zo veel km’s! Kom ik aan met alleen maar asfalt en 8 km :')

Ik ook hoor, nou ja 7 km asfalt. Terwijl ik de Veluwe als achtertuin heb, loop ik toch het liefst vanuit huis en dat is asfalt.

Edit: ik kan naar het bos, maar dan moet ik eerst 3 km lopen naar het bos. En dan nog een rondje rennen, dat red ik conditioneel nog niet.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 18:01

Er zitten nog geen muggen. Maar ohhhhh die gaan komen ja. En dat is echt een hel want ze komen direct op je af als je ook maar een seconde stil staat en ze worden hier echt keigroot

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 18:14

SinneJ schreef:
Zou eigenlijk ook gewoon steunzolen moeten laten aanmeten en dan is er veel opgelost. Ik kan echt last van mijn scheenbenen krijgen als ik een dagje dozen sleur in gewone stevige schoenen omdat mijn voeten redelijk sterk naar binnen klappen.

Maar eigenlijk, wat ik het meest van allemaal zou moeten doen en wat geen geld kost, is oefeningen om mijn enkels sterker te maken :j

Inderdaad, heb ook ooit een cursus looptechniek gevolgd, lesgever was kinesist (fysio voor de Nederlanders :) ) en hij vond dat er te snel naar steunzolen gegrepen werd.

Zelf liep ik in het begin met corrigerende schoenen (antipronatie) maar nu kijk ik daar niet meer naar, ben gelukkig niet blessuregevoelig (meer).

Eigenlijk vind ik de rust van de lockdown zalig, maar ik vind het moeilijk om mezelf te motiveren om te gaan lopen. Ik trainde altijd met een groep, en zo in mijn eentje lukt het vaak niet om me een schop onder mijn kont te geven. De clubleden motiveren elkaar wel op de FB-ledenpagina, al vervalt het eerder in clubleden-spotten. "Ik ben gaan fietsen en heb die gezien met de auto" "En ik ben gaan wandelen en die zag ik in zijn tuin" "Ik ben gaan lopen en die fietste de brug op". Grappig soms, lijken wel Pokemon-jagers :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 18:17

Morris 3km naar het bos, heerlijk. En dan pak je niet even de fiets?

Piekosjj dat heb ik gemerkt toen we in Lapland waren, vreselijk. Helpt deet dan een beetje en blijven ze van je af als je doorrent? Goede motivatie om door te lopen dan :')

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 18:24

Goeie tip SV, de fiets pakken.
Soms ga ik met de auto naar mijn moeder, en loop van daaruit zo het bos in,

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 18:57

Ik heb ook een tijd naar het bos gefietst, vond ik goed te doen Morris :)

Ja veel muggenspray en inderdaad doorlopen, moet nog even hard doortrainen dus haha! En het accepteren dat je in een muggenland woont :')

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 19:06

Piekosjj schreef:
Er zitten nog geen muggen. Maar ohhhhh die gaan komen ja. En dat is echt een hel want ze komen direct op je af als je ook maar een seconde stil staat en ze worden hier echt keigroot

Maar dat is hier in gewoon bos ook hoor.
Vorig jaar moest ik in mastbos zoooo erg plassen. Was te ver bij de auto en dan nog 10 minuutjes naar huis rijden.
Ik kon kiezen of in mijn broek of toch maar bij boom in gezelschap van muggen

Nou ik werd kapot gestoken ze kwamen met tientallen tegelijk helemaal hysterisch pieste ik dus gewoon over me heen en zat overal had net zo goed in mijn broek kunnen doen :r

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 20:02

Hahahah tita heerlijk!

Ik heb dus 1 keer een meting laten doen en koop die schoenen in de sales nu. Ga voor het volgende paar wel weer eens laten aanmeten.

Ik budgetteer overigens vrij strak. Dus heb altijd potjes voor eten, kleren, paard, sparen etc. Hoef niet op te letten maar geeft mij rust om het zo te doen.

Volgende week staan er maar twee trainingen op mijn programma, ga denk ik wel een keer meer lopen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 20:31

Even een fotootje spammen die ik net in het bos heb gemaakt..niet met mijn telefoon hoor. Aangezien hier natuurliefhebbers zitten.

Ben vanmiddag in slaap gevallen door de pittige loop van vanmorgen haha.

Afbeelding

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 21:04

Ik doe best vaak dutjes na een lange loop.

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 23:50

Hey ik meld mij ook voorzichtig hier!

Ik ben niet echt een fanatiek hardloper, eerder een hobbymatige jogger die ook geregeld door het veld gaat. Ik woon op het platteland dus heb diverse verharde als zowel onverharde wegen 100 meter vanaf mijn voordeur.

Helaas door tijd, ziekte, werk en jong gezin (dochter van bijna 3 jaar), heb ik een tijdje eruit gelegen. Ik mag dus weer van voor af aan beginnen!

Meestal gaat de hond mee op mijn runs, of zelfs de familie pony aan de lange lijnen voorop.

Dankzij mijn werk heb ik een paar weken terug mogen proeven van een trailrun in het donker. Erg spannend, maar heel leuk! Helaas is mijn conditie momenteel te slecht, om op onverharde wegen echt km's te maken. Ik ben nu vooral weer op het bouwen dmv sportief wandelen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 01:02

Meld zich maar even. -O- Spanje dus. Volledige lockdown met sportverbod. 8)7
Dus ik ben nu 3 weken met een klein groepje van onze trailvereniging (5 personen totaal, de rest klaagt, jammert, doet niets en word vet) intensief aan het trainen. Een ultramarathonloopster gooit iedere dag de trainig in de app. Vaak zo'n 2 à 3 uur per dag. Veel spieropbouw, techniekoefeningen en wat gehobbel.
Ik heb nog mazzel met een tuin, een hele ruime parkeerplaats van 100m lang en de trap naar het dakterras van mijn buurvrouw.

Ik ben nog nooit zo hard geweest. Mijn buik is van steen en mijn benen en billen van staal. En wat is het saai. En wat wil ik graag deze nieuwe mij onbekende spieren testen op de berg. Maar dat duurt nog even.... -O-

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 07:09

Hoe doe je dat binnen 3 weken met die spieren? Laat mij ook meedoen met dat programma :P

Ik zou echt gek worden als ik de deur niet meer uit mag. Met 100 meter kun je nog aardig wat.
Toen ik op vakantie was in La Palma liep ik hard op een basketbalveldje vlakbij ons huisje. Was de enige mogelijkheid daar. Liep ik rondjes tot 5km.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 07:57

Ik wil ook graag deelnemen aan dat programma :+

Lijkt me verschrikkelijk... Gelukkig kan je nog in de tuin en die 100m is ook iets hé. Poeh. Enig idee hoe lang de maatregelen daar nog aanhouden? Goeie moed!!!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 08:58

Part1: 100 buikspieren onderlichaam, 1 minuut plank aan de rechterkant, 1 minuut plank aan de voorkant, 1 minuut plank aan de linkerkant (op de zijplanken in plaats van de arm statisch te houden, heffen we hem op en houden we de houding aan die we nemen naar de zijkant vanaf de grond. We herhalen de beweging gedurende de minuut), 100 herhalingen van de abudctor aan elke kant (we liggen aan onze kant met het onderbeen gestrekt en het bovenbeen gebogen en proberen het onderbeen op te heffen), 10 strips gecombineerd met triceps (we maken de bodem we draaien naar één kant met onze rug naar de grond en doen triceps. 5 voor elke kant) 100 hypopressieve buikspieren, 1 minuut V doen met het lichaam (zittend op de vloer en tegelijkertijd de romp en benen optillen), 50 crunch abdominals aan elke kant, 1 minuut gehurkt tegen de muur, 1 minuut pull-ups, 5 runner-aanraking, 5 sprongen vanuit een stoel (of muur) met een squat en zonder te vallen.

Dit zou een serie zijn. Je moet twee series als deze doen. (Ongeveer 55 minuten)

Deel 2: aëroob.

Ademhalingsoefeningen (voordat u begint te rennen):
https://www.runnersworld.com/en/trainin ... n-running/

Als je een terras hebt, jog dan 5 minuten zachtjes (zo niet, tik dan op stap)
Minute 6-jog met heupwendingen.
Minuut 7 - joggingherstel
Minuut 8-jog met armbladen naar voren en afwisselend been omhoog.
Minuut 9 - joggingherstel
Minuut 10-jog met armen naar achteren en afwisselend been omhoog
Minuut 11: herstel na joggen.
12 minuten openende armen en benen
Minuut 13 - joggingherstel.
Minute 14-squat met jump.
Minuut 15 - joggingherstel.
Minuut 16 passen lopen.
Minuut 17-20 jog herstel.
Minuut 20-30 - touw.

..... we herhalen dezelfde reeks behalve in het laatste deel, minuut 50, met slechts 5 minuten touw en 5 minuten joggen om te eindigen.

Part3: stretch
  Rekken + ademen pranayama 8
Dagelijks adem om van de bug te houden:
https://m.youtube.com/watch?v=wbKTWoq23hM5

Enkels, polsen, quads, triceps, dorsaal.

Alsjeblieft. Vers van de pers, dit is hem voor vandaag. De vertaling door google, dus let niet op kromme zinnen.

SV ik heb hier zelfs een hardloopbaan met traintoestellen op 1 km van huis af. Maar alszijnde publieke ruimte is dat verboden.
En hoezo had je geen andere ren optie op La Palma? :+

Ja, het is om uit te flippen hier....

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 09:13

Dankje! Nu lesgeven maar straks eens rustig bekijken! Ziet er pittig uit!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 09:19

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 09:26

Palmera wat een schema, de helft klinkt als geheimtaal voor mij hahaha.
Is al een tijd geleden dat ik er was, volgens mij liep ik toen nog niet zover en was ik nog niet aan het trailen. Het staat me niet meer zo bij eigenlijk.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 10:23

Jullie gaan snel hier!!

Ik probeer wat op de meeste posts te reageren.

Ontherun ben zo blij voor je dat je eindelijk weer pijnvrij kan lopen!

Supervixen wat een kilometers seg! En weer prachtige foto's.

Venthe, wat heerlijk, zo'n tempo aan zo'n lage hartslag, goed bezig!

Welkom Orsje! Veel succes met opbouwen!

Palmera amai lijkt inderdaad niet zo simpel. Wel super goed dat je toch nog kan sporten zo, al kan ik zeker begrijpen dat je liever zou gaan hardlopen in die mooie omgeving daar! Weet je hoe lang de lockdown nog gaat duren daar? De helft van je training is voor mij ook chinees eerlijk gezegd!

Voor al de rest ook een applausje, iedereen is goed bezig zo te horen!

Ik heb een week niet gelopen, wel 2x gaan fietsen, 2x gaan skeeleren en 3x paard gereden en wat korte wandelingetjes. Gisteren weer gaan lopen en het ging niet zo goed, daarna wat pijn aan mijn benen, heb ik normaal nooit. En ook een hogere hartslag dan normaal op dat tempo. Heb al heel de week s nachts ook een hartslag die ong 8 slagen hoger is, dan wat ik normaal heb. Geen idee hoe het komt. Werkstress misschien, best wel wat moeilijke gevalletjes gehad.