Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:59

Wendy schreef:
Hilli schreef:
Als het vriendelijk gevraagd wordt, dan mag mijn paard best geaaid worden. Kindje blij, ik blij, want zo werkt het dan weer wel. Vond ik vroeger ook supertof als het mocht :j

Mee eens.
Bovendien vinden mijn paarden kinderen ook heel gezellig meestal :j

Ja dat vinden ik en m'n knollen hartstikke leuk.
Zeker met de kleine paarden (IJslanders) durven mensen het nog wel te vragen.. met mijn kanonskogels (tuigers) laten mensen het toch sneller.
Als ik trouwens met Bram (onbeleerd, oke nouja voor de kar loopt hij en hij vind t zadel prima en tis n IJslander) loop en er vraagt een kind of die erop mag zitten (en lief vragen) dan mag dat van mij eigenlijk altijd wel.
Word ie lekker mak van en hij vind het prima hoor, ik laat wel de ouders de kinderen vasthouden want hij kan onverwacht zijn natuurlijk maar hij is heel leuk met Kids en dan ben ik ook even een klein beetje leuk.. :')

Laurora

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 22:11

Als kinderen mijn paard willen aaien, prima, als ze het maar netjes vragen :j
Ik vind het dan toch altijd heel leuk om te zien hoe blij ze ermee zijn.
Afgelopen vrijdag heeft het dochtertje (4) van mijn hoefsmid nog even op de rug van mijn niet ingereden paard gezeten, kind was helemaal blij, en ik had weer een goede oefening voor m'n paard
Win-win ;)

Gillende kindertjes kan ik héél slecht tegen, al helemaal icm paarden. Het is meerdere malen gebeurd dat er een flinke sneer naar gillende kindertjes is gegaan, met gepikeerde ouders tot gevolg.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 22:43

Als het netjes gevraagd wordt en we hebben geen haast (daar willen paard en ik nog wel eens over verschillen qua mening :+ ) dan mogen kinderen wel vaak aaien :j Flynn is dol op kindertjes, hoe kleiner hoe beter. En zo creëer je toch ook weer een stukje goodwill en begrip bij wandelaars. Dat kan best in je voordeel werken :j

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 23:15

Hier mogen ze ook gerust aaien als ze het even vriendelijk vragen. Dat vinden ze zo leuk en mijn paard is ook gek op aandacht :).

Enkel op het strand zeg ik nee omdat ze dat nog niet goed kent en nogal heet wordt, haar dan laten stilstaan is vragen om problemen.

Als Belg merk ik trouwens wel verschil. Heb het idee dat de kinders in Nederland hier luidruchtiger en onbeleefder zijn over het algemeen.
En eerlijk is eerlijk, je mág kinderen amper nog opvoeden, als je ze eens een verdiende draai om hun oren geeft, ben je tegenwoordig al een kindermishandelaar... :n

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 23:52

Nou ik kreeg vroeger ook nooit een draai om mijn oren. Vind dat mensen vaak te veel blijven hangen in 'vroeger dit' en 'tegenwoordig dat'. Het is goed dat dingen anders zijn dan vroeger, dat heet vooruitgang. En anders hadden wij niet-kinderliefhebbers nu kinderen 'moeten' hebben.

Hoe doen jullie het trouwens met familie? Ik weiger namelijk kinderen van (schoon) familie aandacht te geven. Niet omdat ik het niet leuk vind, maar omdat ik er klaar mee ben dat ze zeggen 'Ach wat staat je dat goed.' of tegen mijn vriend zeggen 'Nou jij moet binnenkort die tweede slaapkamer gaan vullen'. Elke keer er tegen in gaan leek olie op het vuur te gooien dus ik ben er volledige mee gestopt. Maar sommige kinderen vind ik écht wel leuk...

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 23:56

Vroeger hing de dreiging van een draai om de oren in de lucht, dat was genoeg om mij in toom te houden :=

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 00:00

4EverHobbes schreef:
Wat ik me ook afvraag he... waarom moeten kinderen altijd, maar dan ook echt altijd, overal schreeuwen?
Als ik met mijn honden in het bos ga wandelen dan hoor ik ze altijd. Omdat ze schreeuwen. Waarom?! Gewone mensen hoor ik niet.

Ze zijn klein. Hoe moeten ze anders aandacht krijgen?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 00:14

RoosG schreef:
Hoe doen jullie het trouwens met familie? Ik weiger namelijk kinderen van (schoon) familie aandacht te geven. Niet omdat ik het niet leuk vind, maar omdat ik er klaar mee ben dat ze zeggen 'Ach wat staat je dat goed.' of tegen mijn vriend zeggen 'Nou jij moet binnenkort die tweede slaapkamer gaan vullen'. Elke keer er tegen in gaan leek olie op het vuur te gooien dus ik ben er volledige mee gestopt. Maar sommige kinderen vind ik écht wel leuk...

Dat heb ik nou ook! Ik ben als de dood om aardig te zijn tegen kinderen, stel je voor dat iemand denkt dat ik van gedachten ben veranderd :o

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 01:55

@RoosG als mij zo iets zou overkomen zou ik onwijs sarcastisch gaan doen. Misschien dat ze dan wel begrijpen dat je geen kinderen wil.

Zij: ach wat staat dat je goed
Jij: wat? Mijn haar? Ja, net naar de kapper geweest en kleurtje in gedaan. Gaaf he!
Of: Ja net nieuwe make-up gekocht van Dior. Echt ge-wel-dige kwaliteit. Dat zou ik toch niet kunnen betalen met zo’n kleine hè, gelukkig hoef ik me daar niet druk over te maken.

Zij: wil je écht geen kinderen?
Jij: ja, ik heb me plótseling bedacht inderdaad. Ik wil er graag 11 zodat ik mijn eigen voetbal elftal heb. Ik breng ze dan wel elke dag bij jou tot ze een jaar of 18 zijn, vind je niet erg toch? Je vind kinderen geweldig toch?

Zij: je moet binnenkort de 2e slaapkamer gereed maken.
Jij: ja we dachten er inderdaad wel over om daar een studie/computer/logeer kamer van te maken. Iets functioneels zegmaar. Tips?

Ik voel mijn hoorntjes opkomen }:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 07:19

Ik negeer kinderen van familie gewoon :') vonden ze 3 geleden op verjaardag van mijn oma niet leuk. Heel wat commentaar op gehad.

Dit is ook eerste jaar dat ik weer heen ga. Neem mijn vriend mee en die is beter in opmerkingen terugkaatsen. Die boeit dat echt niet :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:01

Ik negeer kinderen per definitie ongeacht van wie ze zijn tenzij ze me echt rechtstreeks aanspreken maar zelfs dan is mijn weder-reactie niet van harte en dat merken de kinderen vaak sneller dan de ouders dus die gaan dan iemand zoeken die wel leuk is. :')

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 23:39

Momenteel kom ik op een leeftijd dat heel veel mensen er vanuit gaan dat ik kinderen heb. Eigenlijk vind ik dat best raar. Zowel mijn vriend als ik werken fulltime. Als ik zou zeggen ik neem een hond zou iedereen zeggen dat moet je niet doen. Je bent veel te weinig thuis etc. Schijnbaar is een kind veel minder belangrijk dan een hond bij veel mensen :P

toevoeging ik werk nog niet lang bij dit bedrijf {:}

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 23:56

Grappig, hoe oud ben jij?
Ik blijf me namelijk ook echt verbazen over alle mensen die maar veronderstellen dat je druk met kinderen bezig bent. Die hebben dus niet door dat ik (1) ouder ben dan ze denken, (2) geen kinderwens heb en (3) ook geen kinderen meer kan krijgen.... heel bijzonder blijft dat :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 00:00

Ik heb vorige week een promotie gehad.
Een van mijn mannelijke collega‘s zei gewoon letterlijk: waarom wil je dit?
Je bent een vrouw, 50% werken zou genoeg moeten zijn. Zorg dat je kind broers en zussen krijgt ipv deze China praktijken. Ik........ehhhhhhh..... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 00:01

Hier komen ook al de eerste vragen wanneer vriend en ik aan kinderen beginnen :+ Terwijl nog geen eens een jaar samen zijn, niet samenwonen, ik nog druk aan de studie ben.

En als ik zeg ik wil geen kinderen. Dan krijg ik te horen, dat komt nog wel :\

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 00:05

love_western schreef:
Hier komen ook al de eerste vragen wanneer vriend en ik aan kinderen beginnen :+ Terwijl nog geen eens een jaar samen zijn, niet samenwonen, ik nog druk aan de studie ben.

En als ik zeg ik wil geen kinderen. Dan krijg ik te horen, dat komt nog wel :\

Ach...
Ik heb ook al een heel aantal jaren te maken met de andere kant. Vriendin met een enorme kinderwens.
Is laatst 40 geworden, is toch een grens.
Weet zeker dat als zij de juiste vent tegen komt, ze binnen een jaar kinderen hebben.

Natuurlijk, ik vind daar van alles van. Van de andere kant, het is haar leven, zij is een goede vriendin, als zij daar gelukkig van wordt, dan is het goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 00:21

Iedereen moet zelf weten als ze kinderen willen of niet.

Maar vindt het inmiddels erg vervelend worden, om telkens dezelfde opmerkingen te krijgen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 00:26

love_western schreef:

Maar vindt het inmiddels erg vervelend worden, om telkens dezelfde opmerkingen te krijgen.

Je begint net, dit duurt nog wel even. Niet aan ergeren, gewoon negeren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 00:52

Sizzle schreef:
Ik heb vorige week een promotie gehad.
Een van mijn mannelijke collega‘s zei gewoon letterlijk: waarom wil je dit?
Je bent een vrouw, 50% werken zou genoeg moeten zijn. Zorg dat je kind broers en zussen krijgt ipv deze China praktijken. Ik........ehhhhhhh..... :')

Whut! :wow:

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 01:07

Wendy schreef:
Ik blijf me namelijk ook echt verbazen over alle mensen die maar veronderstellen dat je druk met kinderen bezig bent. Die hebben dus niet door dat ik (1) ouder ben dan ze denken, (2) geen kinderwens heb en (3) ook geen kinderen meer kan krijgen.... heel bijzonder blijft dat :j

Blijkbaar zie je er jong uit! Gefeliciteerd *\%/*

Jeetje Sizzle wat een rare opmerking :') heeft hij meerdere kinderen? Want dan had ik hem toch even gewezen op zijn Afrikapraktijken :o

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 08:32

Magrathea schreef:
Wendy schreef:

Blijkbaar zie je er jong uit! Gefeliciteerd *\%/*

Ik denk dat dat komt door een zorgeloos kindervrij leven *\o/* als dat zo is, goede vooruitzichten voor iedereen hier...

@sizzle: ik zou dan ook even met mijn mond vol tanden staan zeg... Wat is er mis met gewoon gefeliciteerd?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 08:55

Ik wordt 38 dit jaar en het gevraag van iedereen is gelukkig voorbij. Ze hebben nu in de gaten dat het niks gaat worden. Tussen mijn 25 en 30 was het heel erg dat mensen me vertelde dat ik niet wist wat ik miste enzo. Maar als ik iedereen zie zeulen met hun kroost ben ik nog steeds blij me nooit te hebben laten overhalen. We hebben het druk zat met ons werk en leven daar passen geen kinderen bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 08:59

{:)-:(
Wendy schreef:
love_western schreef:

Je begint net, dit duurt nog wel even. Niet aan ergeren, gewoon negeren

Mhua krijg het inmiddels al heel wat jaren te horen.

Maar maak gewoon poedersuiker terug. Kan ik gelijk mijn frustratie uiten.

Vind het belachelijk dat ik het zo moeten negeren. Mensen moeten mijn mening gewoon respecteren. Ik lever ook geen commentaar als hun wel besluiten om kinderen te nemen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 09:00

Ik heb nu vriendinnen met beginnende tieners die zich vaker ergeren als ik ga stappen en zij weer eens geen oppas kunnen krijgen. Best grappig.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 12:54

:') :')
Afbeelding