Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Moet natuurlijk ook niet zo zijn dat je alleen maar gefocussed bent op afvallen en daardoor niet meer uit eten gaat 
Hoevaak ga je nu trainen in de week?
)
Mijn doel met afvallen is max 1550 per dag met MFP.
Volgensmij walnoten, hazelnoten enzo toch? Met een beetje honing erbij?
Of bevat honing ook veel koolhydraten, suikers en vet?
Niets meer en niets minder. Eigenlijk zijn alle (ongezoute) noten wel goed, als je maar gewoon met mate eet. 
M_nouska schreef:Hoi allemaal! Ik lees al een tijdje mee maar ik dacht, waarom praat ik niet mee![]()
Ik wil 5 kilo afvallen voor de zomer.
Had nog een vraagje, hoe bewegen jullie voldoende als je niet naar je werk/school kan fietsen en lange dagen hebt?
Cheetahfan schreef:Fijn dat het lekker was Janine!
Anke_Amigo: mooi lijstje hoor, wel aan de weinige kant?
Maanlicht: Heerlijk![]()
M_nouska: Ja, misschien in de avond sporten? Of toch kijken of je dingen op de fiets kan doen?
Mijn lijstje van gister nog:
O: 200 gram optimel kwark + muesli en rozijnen
T: appel
L: sla melange + halve gebraden kipfilet, ei, mais, tomaat, komkommer, bietjes, halve avocado
T: griekse yoghurt met een banaan en bosbessen
B: uurtje body workout
T: kontje van het brood met kaas
A: Risotto met courgette, champignons en kip
T: blokje 85% chocolade, paar schijfjes ananas en 2 mandarijnen
En lijstje voor vandaag:
O: 200 gram optimel kwark + volkoren muesli, rozijnen en gedroogde banaan
T: appel
L: Havermout met amandelmelk, een banaan, rozijnen en wat ongezouten noten
T: Bakje rauwkost, boterham met kaas
B: uur volleybaltraining
A: Groentesoep met wat rauwkost (bietjes, worteltjes en komkommer)
T: 2 mandarijnen, blokje 85% choco
Heeft iemand nog tips voor mijn lijstjes? Voor mijn gevoel eet ik best gezond, en ik sport 4/5 keer per week. Toch blijf ik rond de 75 kilo en kom zelfs wat aan.

)

) ben nu net terug van vakantie dus een mooi moment om het weer op te pakken!
Ik train 2 keer in de week badminton maar vanavond is toevallig de laatste training. Dan zijn er af en toe weekenden waarin in toernooien speel en dus wel bezig blijf. Daarnaast wil ik 2 keer in de week naar de sportschool, samen met m'n vriend, hopelijk werkt dat als een soort van extra motivatie
The_Cat schreef:Hoe moet je die macro's trouwens interpreteren? Want met de afgelopen dagen met overnight oats zit ik ineens aan 60% koolhydraten bij de macro's, terwijl men doel staat op 50%. Als ik dan echter naar de voedingsstoffen ga kijken, dan mag ik volgens dat balkje nog iets meer koolhydraten eten (of ben ik daar nu fout in?)
dat klinkt ongelooflijk logisch
Echt zooo opgeblazen!